DS lite, DSi XL vai 3DS?

rokotiilirok

Eli siis, ongelmani on, että en tiedä mikä noista kolmesta minun kannattaisi hankkia. DSi XL ja 3DS maksavat kummatkin noin 170 euroa ja lite oli muistaakseni about 30-50 euroa halvempi. Tarkoitukseni olisi vain pelata Pokemon pelejä, niin yksin pelinä, kuin WiFinäkin, mutta en vain tiedä mikä noista laitteista kannattaisi hankkia. Meinasin jo ostaa tuon 3DS mutta sain kuulla, että DS pelejä ei ole tarkoitettu pelattavaksi 3DS:llä ja ne näyttävät haalistuineilta ja suttuisilta, ja jos haluaa grafiikoista siedettävämmän näköiset, niin silloin kun painoi joitain nappuloita niin kuvaruutu pieneni, jolloin se oli jo hyvin pieni. DSi XL:stä myös joku sanoi, että se tuntui huonolta verrattuna 3DS:ään, joten ota nyt selvää mikä näistä kannattaisi ostaa. Mielipiteitä ja perusteluja kaivattaisiin kovasti.

Kiitos jo etukäteen.

10

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ds lite ds lite

      NOOO...sinuna ottaisin DS liten sillä se on kaikista helppokäyttöisin, ja siinä voi pelata pokemon pelejä niinkuin halusit. 3DS maksaa paljon, ja se on järkyttävän monimutkainen! siinä ei oo mitään muuta erilaista kuin litessä, kuin se että on hiukan erilainen ulkonäkö,se on tosi monimutkainen ja hankala, ja silmät sattuu katsoessa 3D ruutua, ja maksaa puolet enemmän, ja menee PALJON HELPOMMIN RIKKI! DSi:n pinta ei ole sileää,kiiltävää tai liukasta niinkuin liten, vaan karhea (ainakaan mun kädet ei tykkää DSi:stä)! Sekä DSi menee rikki TODELLA HELPOSTI RIKKI! DSi XL:lle annan saman perustelun kuin edelliselle, sekä kokonsa puolesta DSi XL on huono. sillä se ei mahdu edes taskuun eikä välttämättä pikkulaukkuihin.
      Eli itselläni on ja tulee olemaan Ds lite! aivan mahtava deeässä!!
      _________________________________________________
      HUOM.HUOM!!: Nuo rikkimenot olen saanut tietää kaveriltani, jolla on DSi XL, ja 3DS! Ne näppäimet lakkasivat toimimasta ja sitten näyttö ; *pimm* ja deeäss oli entinen. Onneksi se on palannut järkiinsä kun päätti ostaa liten seuraavaksi!

      SIINÄ OLI MUN MIELIPITEET!

      • dsijg

        Minusta 3ds ei ole monimutkainen ollenkaan. 3d: eetä ei ole pakko katsoa koko aikaa. Ei se kyllä hankalakaan ole.. 3ds:ssä on sentään paljon suurempi menu, kuin litessä, siinä on kameroita ja kuvan muokkaus ohjelma. Minulla oli ennen lite, möin sen ja ostin 3ds:sän. Olen kyllä huomannut, että 3ds on paljon parempi kuin lite. Paitsi että mielipiteethän nuo kaikilla.. Ja eihän mitkään deeässät mene rikki jos niistä pitää hyvää huolta, ei viskele ja tiputtele lattioille..


    • Koirankakkara

      DS on halvin, DSi on huonoin, koska se maksaa paljon, mutta toimii huonointen, ja sen valmistukseen on esim. käytetty vähiten rahaa ja aikaa, joten sitä en kyllä suosittele. 3DS on hyvälaatuinen ja ehdottomasti paras. Mukavan tuntuiset näppäimet ja se on paljon hauskempi kuin DS, koska se on täynnä hauskoja lisäominaisuuksia. DS kuva ei näytä siinä mitenkää suttuiselta, vaan koska 3DS ruutu on suurempi kuin tavallisen DS, niin DS pelin kuva on tietenkin pienempi. Kuvanlaatu on kuitenkin ihans sama kuin jos pelaisi DS. Itse suosittelisin 3DS, mutta tavallinenkin DS on okei. DSi on huonlaatuinen paska, joka hajoaa heti. En suosittele ostamaaan sitä. Se on näistä kolmesta muutenkin mennyt yleisesti huonointen kaupaksi.

    • Remudippi

      Aion ostaa jonkun Nintendon, mutta en siis saanut selkoa, mikä oli parhain... DS lite ja 3DS näytti olevan parhaimpia. Meinaan varmaankin ostaa kyllä tuon 3DS:än, koska siihen saa 3D pelejä ja siinä toimii DS:n pelit :) Luulisin, että se on parhain...

      Sanokaa, jos olen väärässä!

      • Samaa mieltä

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Pelivalikoiman monipuolisuus nimenomaan on se juttu. 3d versiossa toimivat kaikki ds pelit, mutta muissa ds laitteissa ei toimi 3d pelit. Ja kaikkia uusia pelejä ei välttämättä saa muussa, kun 3d muodossa.


    • clash of clans mies

      Nii siis onko ny se ds lite parempi ku dsi xl tai 3ds ku munki pitäs ostaa nintendo itse meinasin ostaa nintendo ds liten







      sanokaa jos se on huono valinta

    • Tätä mieltä minä

      Itse painin saman ongelman kanssa vuosi-pari sitten.

      3d ominaisuus ei ollut minulle mikään pakollinen juttu, mutta päädyin lopulta kuitenkin 3dsxl laitteeseen. Perusteluna yksinkertaisesti se, että siihen käy myös kaikki ds pelit, eli pelivalikoima on monipuolisin. Ja tietty isompi näyttö kun tavallisessa 3ds laitteessa. Ostohetkellä ei montaa itseä kiinnostavaa peliä vielä ollut tarjolla, mutta tulevaisuudessa pelit todennäköisesti julkaistaan vain 3d laitteelle. Ja niin on jo käynytkin. Olisi muutama hyvä peli jäänyt pelaamatta, jos olisin ostanut tavallisen ds:n, koska pelistä oli saatavana vain 3ds versio. Tavallisella ds laitteella kun ei voi pelata ollenkaan 3d pelejä.

      Kaverilta on ollut lainassa noita vanhempia tavallisia ds pelejä, eikä niiden pelaaminen ole ollut mikään ongelma 3dsxl:n kanssa. Tietenkään niitä ei ole _tarkoitettu_ 3d koneelle, koska 3d kone on tullut ds:n jälkeen. Tietty jos grafiikat on kaikki kaikessa ja itse pelaaminen sivuseikka, niin voihan se vanhan pelin grafiikka näyttää vähän "hurjalta" isolla ja tarkalla näytöllä. Jos kuitenkin itse pelaaminen on se pääasia, niin asialla ei ole kerrassaan mitään väliä. Itse en edes kiinnittänyt koko asiaan huomiota, enneku muut alko huutelemaan että ds pelien grafiikka on kuulema surkeaa 3ds laitteessa. Mutta voi että se 3d pelien grafiikka on sitten mahtava! Ja pirun tarkka. Ja aina pitää myös muistaa se, että vanha peli = vanha grafiikka.

      3ds hankala käyttää??? Ei kyllä todellakaan ole. Eikä mikään monimutkainen. 3d ominaisuus kieltämättä ei omaa silmää kovin kauan miellytä (tuntuu että silmät menee ristiin ja on pirun tarkka katselukulmasta), mutta hetkittäin katselen välianimaatioita 3d:nä. Sen ominaisuuden saa kyllä ihan kokonaan ja helposti pois päältä, jos siitä ei tykkää, tai käy silmiin. 3d pelit toimivat silti aivan hyvin ilman, että tuo 3d ominaisuus on päällä.

      Näitä rikkimeneviä pelikoneita en ymmärrä. Mulla ei ole hajonnut yksikään. Ei edes se eka boxi, jonka olen käytettynä saanut. Psp ja 3ds on mulla "reissukäytössä", eli kulkee repussa mukana mökillä, automatkoilla, junissa... Ei ole hajonnut. Minkä tahansa toki saa rikki, jos oikein yrittää. Aina on toki niitä maanantaikappaleita mukana, ihan kaiken merkkisissä vehkeissä. Muksuna kyllä tuli hajotettua paljon peliohjaimia, mutta ihan sillä, että niitä tuli kiukuspäissään käsiteltyä vähän rankalla kädellä... Oma vika siis, ei laitteen.

      Sen, pitääkö ostaa xl vai tavallinen versio, ratkaisee käyttö ja kuljetus. Jos tarttee pienen ja kompaktin taskukoon, niin sitten ei xl ole oikea ratkaisu. Jos taas kotisohvalla pelailee ja haluaa isomman näytön, niin sitten xl.

      Eli siis suositukseni olisi kai tuo 3ds, joko xl tai se pienempi. Jos nyt ostat jonkun muun kun 3d:n ja puolen vuoden päästä tuleekin joku uusi superhyvä 3d peli minkä haluat, joudut kuitenkin ostamaan sen 3ds:n vielä lisäksi, koska sitä peliä et voi pelata millään muulla kun 3ds laitteella.

    • Nuuska Natu

      Viimeisin kannettava pelikonsoli mulla on ollut GBA, jonka ostin joskus 2002 ja konsoli on jäänyt lähtemättömästi mieleen hienojen peliensä ansiosta. DS jäi välistä, mutta nyt päätin hypätä kelkkaan ja hankin 3DS XL:n kultaisen Zelda-painoksen. Huono homma oli, että siinä ei ollut laturia mukana !!!! Ehdin ladata ja fiilistellä Link Between Worldsia jonkun 15 minuuttia, kunnes akku loppui. Laturi on tulossa postissa ja hieman kuumottaa päästä pelaamaan. Täytyy hommata ne DS:n kaksi Zeldaa ja Ocarina of Time 3D. Lisäksi mua kiinnostaa kaikki japsiropet, kuten Bravely Default ja Megami Tensei -sarja. Toisin sanoen, ei tule olemaan ongelmaa sen suhteen, mihin ylimääräiset rahani ja vapaa-aikani laitan.

      Kiinnostaisi kuulla vinkkejä mitä muita 3DS / DS -pelejä kannattaa kokeilla.

      • Bravely, the best!

        Sieltä tulikin jo Bravely Default ja Ocarina Of Time! Aivan kerrassaan loistavia pelejä! Etenkin tuo eka oli pitkiin aikoihin täydellisin pelielämys.

        Lisäksi olen pelaillut 3ds:llä Kingdom Heartsin Dream Drop Distancen ja 358/2 Days pelit. Pidin erittäin paljon ps2 Kingdom Heartseista ja siksi siis pelasin nämäkin (tarkemmin sanottuna mulla on psp ja 3ds ostettu juurikin KH lisäosien takia...). Pleikkarin KH pelejä nämä eivät mitenkään päihitä, mutta jos pelisarjasta jo pitää, niin ihan hauskaa ajanvietettä ovat kyllä. Jos KH ei ole ennestään tuttu, niin suosittelen siinä tapauksessa pelaamaan ensin KH 1 ja 2 pelit pleikkarilla. Nämä 3ds pelit eivät edusta pelisarjan parhaimmistoa. Omaan makuuni olivat pelillisesti vähän liian "pätkiviä", mutta ehkä sopivat hyvin sellaiselle, joka ei jaksa keskittyä pitkää aikaa kerrallaan...

        Omia suosikkejani ovat olleet mös Lego-pelit. Näitä on saatavilla 3ds:lle, vaikka itse olen taas pelannut ne toisella konsolilla. Ihan hauskaa ja kevyttä viihdettä "vakavampien" pelien välille ja vaihteeksi. Vaikka ovatkin "lasten" pelejä, niin kyllä me aikuisetkin olemme saaneet niistä paljon hupia irti =)

        Olen kuullut myös kehuja Tales-sarjasta, johon olen itse ajatellut joskus tulevaisuudessa perehtyä. Eniten nyt kuitenkin odotan tuota Bravely Secondia joskus tulevaksi =) Ja tietenkin siinä välissä aion pelata kaikenlaisia Zeldoja niin paljon kun käsiini saan ja kerkiän.


    • onnellinen omistaja

      3DS on kyllä parhain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2632
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      341
      2480
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2150
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      62
      1835
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1724
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1503
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1487
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe