oli paras ranskalainen auto: se kesti hyvällä pidolla jopa tuhat kilometriä: sitten vasta piti vaihtaa moottori ja vaihdelaatikko, eikä tarvinut viimasuojaa
Kyllä Simca
10
563
Vastaukset
- ihanaa, kiitos vit..
kiitos tuosta suuresta historiallisesta ja tärkeästä tiedonannosta.
- muistatkohan edes?
Terveisiä 1950- ja 1960-luvuilta ja sen ajan tekniikalta.
- Beaulieu
Simca tonni, korjaamoiden onni.
Mutta kuka muistaa simcan aikaansa edellä olevan version, tila-auton 35 vuoden takaa, nimittäin Simca Ranchon. Komea ja poikkeuksellinen auto.
Huhu muuten kertoo että tsekit ovat anastaneet Ranchon piirustukset ja tehneet niiden pohjalta tuon Yetin. ON kyllä selkeää yhdennäköisyyttä. - tonnin pommi
Meillä oli ennen Simca tonni, kesti enemmän kuin tuhat kilsaa, taisi olla jo yli 100000km mittarissa ennen kuin kone hajosi. Ei ne kuuskytluvulla kestäneet kuplatkaan sen enempää ja vw pakussa kesti sama mylly jakelukäytössä n.40000km. Amerikan autot ja amazonit kesti kyllä huomattavasti enemmän. Nykyään on paremmat öljyt ja ruisku koneet sekä tiet on päällystetty, jos vielä sais uuden amazonin niin ei tarvis ostaa kuin yksi auto, se kestäisi yhden miehen iän.
- maksoi paljon
Volkkarin koneet hajosivat tai vaativat suuria remontteja usein n. 50 000 km:n kohdalla On kokemusta kahdesta uudesta: VW 1200 kulutti nokka-akselin nokat pilalle syynä ilmajäähdytteisen heikko voitelu ja VW 1600 katkaisi ventttiilin varren moottorista vauhdissa. Syynä ilmajäähdytteisen voitelu- ja materiaaliongelmat, konstruktiohan oli jo hyvin vanhanaikainen todellisuudessa.Tuli ulos osia moottorin kyljestä, piti vaihtaa uusi moottori. VW:n maine kestävänä autona oli parempi kuin mitä todellisuus. Sanottiin: Volkkari oli "huollossa" sitä ei korjattu. Oltiin hiljaa moottoriremonteista. Niinpä. Se Simcan moottori oli paljon kestävämpi.
- NoSe
maksoi paljon kirjoitti:
Volkkarin koneet hajosivat tai vaativat suuria remontteja usein n. 50 000 km:n kohdalla On kokemusta kahdesta uudesta: VW 1200 kulutti nokka-akselin nokat pilalle syynä ilmajäähdytteisen heikko voitelu ja VW 1600 katkaisi ventttiilin varren moottorista vauhdissa. Syynä ilmajäähdytteisen voitelu- ja materiaaliongelmat, konstruktiohan oli jo hyvin vanhanaikainen todellisuudessa.Tuli ulos osia moottorin kyljestä, piti vaihtaa uusi moottori. VW:n maine kestävänä autona oli parempi kuin mitä todellisuus. Sanottiin: Volkkari oli "huollossa" sitä ei korjattu. Oltiin hiljaa moottoriremonteista. Niinpä. Se Simcan moottori oli paljon kestävämpi.
Olin kuskina miljoona kertaa, kun Simca tonnilla rällättiin. Ainakin 150.000 km oli ajettu siinä vaiheessa, eikä ollu mitään harmia. Varpaanjäläkiä oli kylläki kattoverhhoilussa aika lailla, mutta sehän kuuluu nuoruudessa asiaan.
- autohistoriaa
NoSe kirjoitti:
Olin kuskina miljoona kertaa, kun Simca tonnilla rällättiin. Ainakin 150.000 km oli ajettu siinä vaiheessa, eikä ollu mitään harmia. Varpaanjäläkiä oli kylläki kattoverhhoilussa aika lailla, mutta sehän kuuluu nuoruudessa asiaan.
Simcan moottorit olivat kestäviä, pellit sen sijaan ruostuivat helposti kun kaikki savetut tiet suolattiin Suomessa todella kunnolla ja autoissa ei ollut oikein minkäänaista alustasuojausta tehtaalta lähtiessä. Sen 1950-60-70 lukujen ruostumisen seurauksena ranskalaiset autotehtaat oppivatkin seuraavilla vuosikymmenillä jo suojaamaan autojen alustat hyvin.
Ne vitsit: Simca tonni korjaamoiden onni, vuoden auto ehkä kahdenkin jne olivat peräisin sylttytehtaalta eli lähinnä kilpailijoiden myyntimiehiltä. Simcoja kun myytiin siihen aikaan paljon ja se harmitti perinteisiä kilpailijoita. Se 1000 oli hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen.
Lisää Simcasta mm. http://www.autowiki.fi/index.php/Simca
http://www.autowiki.fi/index.php/Simca_1000
- V8rules
Simca tuhat ee, ei sillä mitään tee!
- EIIKINÄ
Paskaa kaikki SIMCApommit. Kolme pommia on ollut ja täyttä paskaa kaikki samoin kuin vauksahall VIATkin pastori luukaksen sähkövehkeillä ja täydellisen insinöörin aivottomilla toteutuksilla. Ihan sama mitä sanotte mutta kokemus puhuu täällä, Menkööt ne patongin mussuttelijat ja taan litkijät suohon.
- renuun_rauta
Sitte oli Renault R8 Gordini, mylly 1300 ja 110 din hv. Noita sportteja tuotiin meillekin ja osa siviiliajoon ja osa radoille/ralleihin. Kone noissa oli tehty kilpa-ajoon eli ei kestänyt arkikäytössä kuin noin 20.000 km ja sitten koneremppa. Sinisorsaksi tuota sanottiin kun sai vain sinisenä valkoisella vauhtiraídalla. Mitä nuita maantiellä näki ennen nopeusrajoitusten aikaa, ne piti semmoset 160 matkanopeutena, tehdas ilmoitti huippuja joku 190.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 535103
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on254526Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h913673En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛143627Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist443583Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai1263426Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53020Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1682906- 252569
Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....
Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta352173