oli paras ranskalainen auto: se kesti hyvällä pidolla jopa tuhat kilometriä: sitten vasta piti vaihtaa moottori ja vaihdelaatikko, eikä tarvinut viimasuojaa
Kyllä Simca
10
544
Vastaukset
- ihanaa, kiitos vit..
kiitos tuosta suuresta historiallisesta ja tärkeästä tiedonannosta.
- muistatkohan edes?
Terveisiä 1950- ja 1960-luvuilta ja sen ajan tekniikalta.
- Beaulieu
Simca tonni, korjaamoiden onni.
Mutta kuka muistaa simcan aikaansa edellä olevan version, tila-auton 35 vuoden takaa, nimittäin Simca Ranchon. Komea ja poikkeuksellinen auto.
Huhu muuten kertoo että tsekit ovat anastaneet Ranchon piirustukset ja tehneet niiden pohjalta tuon Yetin. ON kyllä selkeää yhdennäköisyyttä. - tonnin pommi
Meillä oli ennen Simca tonni, kesti enemmän kuin tuhat kilsaa, taisi olla jo yli 100000km mittarissa ennen kuin kone hajosi. Ei ne kuuskytluvulla kestäneet kuplatkaan sen enempää ja vw pakussa kesti sama mylly jakelukäytössä n.40000km. Amerikan autot ja amazonit kesti kyllä huomattavasti enemmän. Nykyään on paremmat öljyt ja ruisku koneet sekä tiet on päällystetty, jos vielä sais uuden amazonin niin ei tarvis ostaa kuin yksi auto, se kestäisi yhden miehen iän.
- maksoi paljon
Volkkarin koneet hajosivat tai vaativat suuria remontteja usein n. 50 000 km:n kohdalla On kokemusta kahdesta uudesta: VW 1200 kulutti nokka-akselin nokat pilalle syynä ilmajäähdytteisen heikko voitelu ja VW 1600 katkaisi ventttiilin varren moottorista vauhdissa. Syynä ilmajäähdytteisen voitelu- ja materiaaliongelmat, konstruktiohan oli jo hyvin vanhanaikainen todellisuudessa.Tuli ulos osia moottorin kyljestä, piti vaihtaa uusi moottori. VW:n maine kestävänä autona oli parempi kuin mitä todellisuus. Sanottiin: Volkkari oli "huollossa" sitä ei korjattu. Oltiin hiljaa moottoriremonteista. Niinpä. Se Simcan moottori oli paljon kestävämpi.
- NoSe
maksoi paljon kirjoitti:
Volkkarin koneet hajosivat tai vaativat suuria remontteja usein n. 50 000 km:n kohdalla On kokemusta kahdesta uudesta: VW 1200 kulutti nokka-akselin nokat pilalle syynä ilmajäähdytteisen heikko voitelu ja VW 1600 katkaisi ventttiilin varren moottorista vauhdissa. Syynä ilmajäähdytteisen voitelu- ja materiaaliongelmat, konstruktiohan oli jo hyvin vanhanaikainen todellisuudessa.Tuli ulos osia moottorin kyljestä, piti vaihtaa uusi moottori. VW:n maine kestävänä autona oli parempi kuin mitä todellisuus. Sanottiin: Volkkari oli "huollossa" sitä ei korjattu. Oltiin hiljaa moottoriremonteista. Niinpä. Se Simcan moottori oli paljon kestävämpi.
Olin kuskina miljoona kertaa, kun Simca tonnilla rällättiin. Ainakin 150.000 km oli ajettu siinä vaiheessa, eikä ollu mitään harmia. Varpaanjäläkiä oli kylläki kattoverhhoilussa aika lailla, mutta sehän kuuluu nuoruudessa asiaan.
- autohistoriaa
NoSe kirjoitti:
Olin kuskina miljoona kertaa, kun Simca tonnilla rällättiin. Ainakin 150.000 km oli ajettu siinä vaiheessa, eikä ollu mitään harmia. Varpaanjäläkiä oli kylläki kattoverhhoilussa aika lailla, mutta sehän kuuluu nuoruudessa asiaan.
Simcan moottorit olivat kestäviä, pellit sen sijaan ruostuivat helposti kun kaikki savetut tiet suolattiin Suomessa todella kunnolla ja autoissa ei ollut oikein minkäänaista alustasuojausta tehtaalta lähtiessä. Sen 1950-60-70 lukujen ruostumisen seurauksena ranskalaiset autotehtaat oppivatkin seuraavilla vuosikymmenillä jo suojaamaan autojen alustat hyvin.
Ne vitsit: Simca tonni korjaamoiden onni, vuoden auto ehkä kahdenkin jne olivat peräisin sylttytehtaalta eli lähinnä kilpailijoiden myyntimiehiltä. Simcoja kun myytiin siihen aikaan paljon ja se harmitti perinteisiä kilpailijoita. Se 1000 oli hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen.
Lisää Simcasta mm. http://www.autowiki.fi/index.php/Simca
http://www.autowiki.fi/index.php/Simca_1000
- V8rules
Simca tuhat ee, ei sillä mitään tee!
- EIIKINÄ
Paskaa kaikki SIMCApommit. Kolme pommia on ollut ja täyttä paskaa kaikki samoin kuin vauksahall VIATkin pastori luukaksen sähkövehkeillä ja täydellisen insinöörin aivottomilla toteutuksilla. Ihan sama mitä sanotte mutta kokemus puhuu täällä, Menkööt ne patongin mussuttelijat ja taan litkijät suohon.
- renuun_rauta
Sitte oli Renault R8 Gordini, mylly 1300 ja 110 din hv. Noita sportteja tuotiin meillekin ja osa siviiliajoon ja osa radoille/ralleihin. Kone noissa oli tehty kilpa-ajoon eli ei kestänyt arkikäytössä kuin noin 20.000 km ja sitten koneremppa. Sinisorsaksi tuota sanottiin kun sai vain sinisenä valkoisella vauhtiraídalla. Mitä nuita maantiellä näki ennen nopeusrajoitusten aikaa, ne piti semmoset 160 matkanopeutena, tehdas ilmoitti huippuja joku 190.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1397687Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.282952Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3331863Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422711514Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1211319- 1001179
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371082Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com19986Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j21962Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82941