Mitkä premium merkit ovat parhaita?

MaseratiQuattroporte

Minun mielestä parhaimmat premium merkit ovat Cadillac,Maserati ja Jaguar koska ne erottuvat erikoisella muotoilulla massasta. Toki saksalaiset premiumit ovat kanssa hienoja mutta omaan makuuni hieman tylsiä muotoilun suhteen.

Mutta se on vain mielipide.

Kertokaa mikä on teidän mielestänne paras premium merkki.

43

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaseratiQuattroporte

      Maseratin tulevaisuuden näkymät ovat mielenkiintoiset sillä merkki aikoo nostaa myynnin 5000 autosta 20 000 autoon. Tätä tavoitetta on tarkoitus lähteä hakemaan BMW-5 sarja kilpailijalla joka saapuu 2014 markkinoille, sekä uusi Quattroporte joka esitellään Frankfurtissa tänä viikonloppuna on määrä haastaa Porsche Panameran lisäksi Mercedes S-sarja,Audi A8,BMW 7-sarja,Jaguar XJ mallit. Uusi Quattroporte tulee saamaan niinikään enenmän moottori vaihtoehtoja kuin V8.Maserati aikoo myös tuoda Porsche Cayenne kilpailijan markkinoille, joka on tehty Chrysler/Fiat yhteistyönä Jeep Grand Cheroken alustalle.

      Jaguar taas suunnitelee niinikään maasturia ja lisäksi BMW 3-sarja kilpailijaa.

      Amerikan mantereelta aiotaan tiputtaa pommi eurooppaan Cadillacin toimesta, joka julkaisee peräti 13 malli käsittävän uuden The New Standard Of The World malliston nykyisen 4 mallin sijaan. Uudessa mallistossa on BMW 3- sarja,5-sarja,7-sarja,Mercedes M-sarja, Audi Q5 ja jopa Audi A7, A1 kilpailija jne. Kirsikkana päällä Cadillacin luxus sähköauto ELR. Nämä kaikki uudet mallit on tehty päämääränä haastaa saksalaiset, joten GM on suunnitellut ne ottamalla mallia saksalaisen mukavista alustoista.

      Amerikasta myös Fordin luxus merkki Lincoln saattaa rantautua euroopan markkinoille myös,kunhan ensin käy läpi mittavan miljardien dollareiden uudistuksen.

      Jaguar,Cadillac,Maserati,Lincoln toisivat mukavaa ja kaivattua kilpailua saksalaisten hallitsemaan premium segmenttiin.

    • Lada ja Trabant

      Minusta premiumautoista parhaat ovat Lada ja Trabant. Ne erottuvat joukosta jo lähes yhtä hyvin kuin Ferrarit. Etenkin Trabant.

    • Skoda Suberp

      ja Toyota Anvesis on parhaimmat ja erottuvimmat premiumit.

      • Thesis

        Iso ja edustava Lancia Thesis on yksi suosikkejani. Todella harvinainen, varsinkin suomessa. Persoonallinen ja tyylikäs!


      • MaseratiQuattroporte
        Thesis kirjoitti:

        Iso ja edustava Lancia Thesis on yksi suosikkejani. Todella harvinainen, varsinkin suomessa. Persoonallinen ja tyylikäs!

        Lanciat oli tosiaan erikoisia. Tänä viikonloppuna Franfurtissa esitellään uusi Lancia Thema joka tosin on uusi Chrysler 300c vain eri merkillä.

        Vanha Lancia on kuollut, mutta kukaties Chryslerin tapaan uusi Thema on vain malli joka pitää asiakkaat hetken aikaa tyytyväisinä ennen oikeaa Thema mallia.

        Pitää muistaa että niin Lancia kuin Chrysler olivat konkurssi kypsiä, joten ensimmäisiä Chrysler/Fiat yhteistyössä syntyneitä malleja ei pidä vielä tuomita.


    • Mersu-miekkonen

      No A- tahi B-mallin Mersu. On meinaan tilaihmeitä. En tiedä erottuuko, mutta hyviä ajaa.

      • vanhat premiumit

        Vähän vanhemmat 70-luvun hyvässä kunnossa olevat premiumit, joilla olisi kiva ajella kauniina kesäpäivänä:
        MB 350 SE
        Jaguar/Daimler xj6/xj12
        BMW 6-sarja coupe
        Fiat 130 3.2 V6 (etenkin coupe, mutta sedankin ok)
        Peugeot 604 2.7 V6
        Renault 30 2.7 V6
        Volvo 264 2.7 V6

        80-luvulta:
        Maserati 228
        BMW 7-sarja
        BMW 5-sarja
        Renault 25
        Kaikki ns.tipo4-projektin autot (Alfa 164 3.0 V6, Fiat Croma tbo, Lancia Thema tbo, Saab 9000 tbo) -näissä on myös erinomaiset talviominaisuudet.

        90-luvulta:
        Xitroen XM 3.0 V6
        MB 500 SE V12


    • hauskaa aikaa

      Eikös se Fiat ollut 132 3,2 V6 muistaakseni. Tuli vain mieleen hauska tapaus -80 luvulta, kaveri kun tuli haastamaan 1835cc kuplaani kisailemaan.Ja niinhän siinä kävi että fiat jäi hopealle. Kyllä siinä kaveri pyöri pitkään kuplan ympärillä, ja ihmetteli. Samalla fiijumiehestä tuli hyvä kaveri, kenen kanssa istuttiin useasti olusilla, ja keskusteltiin autoista, sekä naisista.

      • vanhat premiumit

        130 tehtiin vuosina 1969-1977. Coupe tuli tuotantoon v.1971, jolloin myös moottorit kasvoivat suuremmiksi 3.2 165 hv:aan (aluksi oli 2.8 140 hv). 130 oli todella kallis auto. Esim. v.1975 Volvon huippumalli 264 maksoi n.80 000 mk, Fiat 130 sedan maksoi n. 120 000 mk. Coupea ei tuotu uutena maahamme, mutta sellainen on maksanut vaikkapa englannissa saman tai hiukkasen enemmän kuin esim. Jaguar xj coupe.
        132 oli tuolloin Fiatin toiseksi suurin malli, moottoreina 1.6 ja 1.8. Vuonna 1977, kun 130:n tuotanto päättyi, 132 tehtiin malliston lippulaiva. Moottoreina oli 1.6 ja 2.0 (myöhemmin tuli tuotantoon myös 2.5 Diesel, jota ei tuotu Suomeen). Fiat 132:n varustelua parannettiin ja 112 hv:n 2-litraisessa mallissa oli vakiona mm. kärjetön sytytys, ohjaustehostin, sähköikkunat edessä. Lisävarusteena saatavilla myös ilmastointi. Näitä hienouksia oli tietenkin myös jo 130:ssä.
        Fiat 130 oli muuten ensimmäinen eurooppalainen sarjavalmisteinen auto jossa oli automaattivaihteisto vakiona. Sai sen myös halutessaan manuaalina.
        Eikä muuten ollut tuohon aikaan esim. Audilla, Fiat 130:n tasoista autoa.
        Lexusta ei oltu myöskään vielä keksitty.


    • MaseratiQuattroporte

      Kuka ties lähitulevaisuudessa Chrysler esittelee myös oman lippulaiva mallinsa jonka alustana toimii uusi Maserati Quattroporte, Ferrari FF mallista tutun nelivedon kanssa. Nimi sillä lienee Chrysler Imperial.

    • GS300

      Ehdottomasti Lexus LS. Tyyliä, luotettavuutta, mukavuutta ja uusinta teknologiaa samoissa kuorissa. Samalle viivalle ei muut yllä.

      • aalio

        eikä tartte korjaamon vakio-asikaskorttia.


      • heh tokihan toyota

        Mitä tyyliä on yli-isossa toyotassa, sehän on vielä tylsemmän näköinen kuin saksalaiset. Lexus mallithan pohjautuu toyotan japanin mallistoon. Lisäksi juuri kukaan ei halua lexusta euroopassa pääosin toyota maineen takia. Ja mitä teknologiaan tulee saksalaiset on siinä edelläkävijöitä, amerikkalaisten,italialaisten ja britti merkkien esikuvia.

        Esim uudistuvien amerikkalaisten mittapuu on saksalaiset premiumit, ei suinkaan riisikuppi. Riisikuppi myy vain ameriikassa, ja jenkki merkkien uudistumisen jälkeen kuka ostaa toyotan jos oman maan ylpeydet tarjoaa saksalaisen laatutason?


      • aalio
        heh tokihan toyota kirjoitti:

        Mitä tyyliä on yli-isossa toyotassa, sehän on vielä tylsemmän näköinen kuin saksalaiset. Lexus mallithan pohjautuu toyotan japanin mallistoon. Lisäksi juuri kukaan ei halua lexusta euroopassa pääosin toyota maineen takia. Ja mitä teknologiaan tulee saksalaiset on siinä edelläkävijöitä, amerikkalaisten,italialaisten ja britti merkkien esikuvia.

        Esim uudistuvien amerikkalaisten mittapuu on saksalaiset premiumit, ei suinkaan riisikuppi. Riisikuppi myy vain ameriikassa, ja jenkki merkkien uudistumisen jälkeen kuka ostaa toyotan jos oman maan ylpeydet tarjoaa saksalaisen laatutason?

        Teutoonin kivireki sopii suomen routateille ja hammaslääkäri saa töitä kun paikat irtoaa hampaista.
        Olen puhunut, absoluuttinen totuus.


    • Lepsus

      Toyota sopii räkänokalle premiumiksi.

    • ,,,,,,,,,,

      Jaguar XJ-12. Jaguarin omistaja on oikea piru mieheksi. Juotuaan kiehuvaa vettä, hän kykenee pissaamaan jääkuutioita.

    • dbdbdbdbdbdb

      Bentley, Rolls Royce, Maybach.

    • L.Agavulin

      Opiskelkaa tuolta, mitä premium-merkki oikeasti tarkoittaa, ennen kuin korotatte jonkin surkean matolaatikon premiumiksi:
      http://www.google.fi/search?q="premium brand" definition

    • kaikki tietävä kuski

      Mistä ihmeestä se johtuu, että autoista puhuttaessa aina jonkun avensin tai C5 kuskin pitää tulla viisastelemaan ja ylistämään laatua sekä tietysti morkata
      kaikkia premium merkkejä. Lisäksi he tuntuvat tietävän kaikesta kaiken, mikä
      varmaan onkin totta. Katsokaapa muita keskusteluja niin huomaatte, etteivät
      he malta millään pysyä vaiti.

      • MaseratiQuattroporte

        Tosiaan, hain tällä artikkelilla mielipiteitä premium autoista, en duunari mobiileista, toyotasta sunmuusta. Enkä kyllä ymmärrä mikä helvetin hehkutus suomalaisilla on toyotan vitsi premium lexusesta. Suomen ulkopuolella euroopan isoissa maissa ei toyotaan tuhlata rahaa, lähinä lexus naurattaa.Puuttuisi vielä että suomeen rantautuu jo mm Saksassa ja Italiassa oleva nissanin "luxus" merkki Infiniti ,saati Acura, hondan vitsi luxus merkki jenkeissä.

        Jos tosiaan haluaa oikean luxus premium auton, ostakaa Audi,BMW,Mercedes-Benz,Jaguar,Maserati,Cadillac, niillä on sitä statusta euroopassa jota luxus auton ostaja hakee.


      • NoSe
        MaseratiQuattroporte kirjoitti:

        Tosiaan, hain tällä artikkelilla mielipiteitä premium autoista, en duunari mobiileista, toyotasta sunmuusta. Enkä kyllä ymmärrä mikä helvetin hehkutus suomalaisilla on toyotan vitsi premium lexusesta. Suomen ulkopuolella euroopan isoissa maissa ei toyotaan tuhlata rahaa, lähinä lexus naurattaa.Puuttuisi vielä että suomeen rantautuu jo mm Saksassa ja Italiassa oleva nissanin "luxus" merkki Infiniti ,saati Acura, hondan vitsi luxus merkki jenkeissä.

        Jos tosiaan haluaa oikean luxus premium auton, ostakaa Audi,BMW,Mercedes-Benz,Jaguar,Maserati,Cadillac, niillä on sitä statusta euroopassa jota luxus auton ostaja hakee.

        Audissa ja Bemarissa nyt ei parhaalla tahdollakaan ole luxus eikä edustusautolta vaadittavaa, muista erottuvaa arvokkuutta, eikä muitakaan tusina-autoa kummempia ominaisuuksia. Mersun ässä sen sijaan kyllä ja iso Lexus ovat edustusautoja. Samoin Jaguar ja muutama jenkki. Kaikista parhaiten tehty on Lexus, toisena Mersu. Jenkeissä on omat hyvät puolensa ja sitä ulkoista näyttävyyttä jolla varmasti erottuu Audi ja Bemarimassasta, sekä kyytihän niissä on mukavampaa. Lähinnä Cadillac ja Lincoln ovat amerikkalaisista edustavimpia.


      • junkkaripari
        NoSe kirjoitti:

        Audissa ja Bemarissa nyt ei parhaalla tahdollakaan ole luxus eikä edustusautolta vaadittavaa, muista erottuvaa arvokkuutta, eikä muitakaan tusina-autoa kummempia ominaisuuksia. Mersun ässä sen sijaan kyllä ja iso Lexus ovat edustusautoja. Samoin Jaguar ja muutama jenkki. Kaikista parhaiten tehty on Lexus, toisena Mersu. Jenkeissä on omat hyvät puolensa ja sitä ulkoista näyttävyyttä jolla varmasti erottuu Audi ja Bemarimassasta, sekä kyytihän niissä on mukavampaa. Lähinnä Cadillac ja Lincoln ovat amerikkalaisista edustavimpia.

        Minusta Dacia Duster on premium autojen ykkönen!


      • Nähty on

        Eipä muuten ole juurikaan näkynyt C5 tekstejä, jos et ole huomannut. Tojolaatikkoja kyllä yritetään tunkea joka rakoon, olen itsekkin huomannut. Itse en aja kummallakaan merkillä, mutta huvittavia ovat nämä eräät t-merkin vouhkaajat, kun ovat kaikilla merkkisivuilla häiriköimässä.


    • Toyota forever
      • Hieno, selkeä,

        toimiva, valoisa ja asiallinen ohjaamo ilman mitään bling-bling krääsää. Linkitäs tähän vaikka Vw:n Audin, Bemarin tai jonkun muun muka premiumin ohjaamonäkymä niin vertaillaan. En aja millään noista merkeistä joten katson olevani puolueeton.


      • LOL_TOYOTA

        HEH Hyvä vitsi. Kauhea on toyota miehen kosto. Lexus ei ole luxus saati sitten toyota, mutta hyvän vitsin väsäsit.


      • LOL vaan lapsoset
        LOL_TOYOTA kirjoitti:

        HEH Hyvä vitsi. Kauhea on toyota miehen kosto. Lexus ei ole luxus saati sitten toyota, mutta hyvän vitsin väsäsit.

        Jäi sitten linkittämättä kilpailijoiden ohjaamonäkymät vaikka te pikkulortit olette muka niin lahjakkaita linkittelemään tänne kaikenlaista p askaa. Asiallisia perustelujahan teiltä on aivan turha minkäänlaisille mielipiteille pyytää kun ettehän te oikeasti mistään mitään tajua. Mutta eipä tämä kaikki paljoa häiritse sillä me aikuiset tiedämme että murrosiässä mieli on vielä niin kovin ailahtelevainen ja kaverien mielipiteet kaikkein tärkein asia elämässä.


      • LOL Toyota tosiaan
        LOL vaan lapsoset kirjoitti:

        Jäi sitten linkittämättä kilpailijoiden ohjaamonäkymät vaikka te pikkulortit olette muka niin lahjakkaita linkittelemään tänne kaikenlaista p askaa. Asiallisia perustelujahan teiltä on aivan turha minkäänlaisille mielipiteille pyytää kun ettehän te oikeasti mistään mitään tajua. Mutta eipä tämä kaikki paljoa häiritse sillä me aikuiset tiedämme että murrosiässä mieli on vielä niin kovin ailahtelevainen ja kaverien mielipiteet kaikkein tärkein asia elämässä.

        Heh ei kai täällä yritetä väittää että toyota on luxus merkki? tai lexus?

        Ja jos toyota fanit haluavat verrata toyotan muovi,kangas sisustaa, ilman ilmastointia ja navigaattoria näihin.

        http://custom.netcarshow.com/Audi/2011-A8/58.htm

        http://custom.netcarshow.com/Maserati/2009-Quattroporte/0e.htm

        http://custom.netcarshow.com/Mercedes-Benz/2010-S-Class/1d.htm

        Tässäpä muutamia sisustoja, muovi muuttuu alumiiniksi,jalopuuksi, kangas nahkaksi, ilmastointi,navigaattori vakiona. tuo on sitä luksusta sanoisin.

        Hävetkää toyota miehet, kehtaatte pilkata muovisella lelu toyotalla Maseratia,Audia,Mercedestä,Cadillacia,BMW.tä,Jaguaria


      • LOL Toyota tosiaan
        LOL Toyota tosiaan kirjoitti:

        Heh ei kai täällä yritetä väittää että toyota on luxus merkki? tai lexus?

        Ja jos toyota fanit haluavat verrata toyotan muovi,kangas sisustaa, ilman ilmastointia ja navigaattoria näihin.

        http://custom.netcarshow.com/Audi/2011-A8/58.htm

        http://custom.netcarshow.com/Maserati/2009-Quattroporte/0e.htm

        http://custom.netcarshow.com/Mercedes-Benz/2010-S-Class/1d.htm

        Tässäpä muutamia sisustoja, muovi muuttuu alumiiniksi,jalopuuksi, kangas nahkaksi, ilmastointi,navigaattori vakiona. tuo on sitä luksusta sanoisin.

        Hävetkää toyota miehet, kehtaatte pilkata muovisella lelu toyotalla Maseratia,Audia,Mercedestä,Cadillacia,BMW.tä,Jaguaria

        Tässä vielä lisää kilpailijoiden sisustoja.

        http://custom.netcarshow.com/Cadillac/2010-XTS_Platinum_Concept/0b.htm

        http://custom.netcarshow.com/Jaguar/2010-XJ/3f.htm

        näitäkin yhdistää Audi,Mercedes,Maserati linja, on nahkaa,aitoa puuta,alumiinia ja alcantaraa.


    • Humber Hawk

      Ainoat Eurooppalaiset premiumautot ovat Audi ja BMW seuraaviin on pitkä väli,
      ja Japseista Lexus eiköhän Rolls Royce, Jaguar etc voi unohtaa ei ne ole mi-
      tään joka "tuularin"ajokkeja, eiks niin..

    • CROMA JTD
    • ee

      Saksalaiset jyrää, riisinkylväjät ja riisiraketit ovat mielestäni säästösarjassa...

      • MaseratiQuattroporte

        Audi,BMW,Mercedes-Benz ovat kyllä hyviä, Maseratin,Cadillacin,Jaguarin tavoin ne ovat legendaarisia luxusauto valmistajia.

        Sitten on tietenkin vielä Lincoln ja Chrysler jotka eivät tosin ole olleet omalla tasollaan sitten 80-luvun.

        Saksalainen on laadukkain sisätilojen suhteen.


      • Kappas vaan
        MaseratiQuattroporte kirjoitti:

        Audi,BMW,Mercedes-Benz ovat kyllä hyviä, Maseratin,Cadillacin,Jaguarin tavoin ne ovat legendaarisia luxusauto valmistajia.

        Sitten on tietenkin vielä Lincoln ja Chrysler jotka eivät tosin ole olleet omalla tasollaan sitten 80-luvun.

        Saksalainen on laadukkain sisätilojen suhteen.

        Saksalainen voi olla laadukas mutta kyllä vaan ylelliset ja elegantit sisustukset tekevät italiaanot. Esimerkiksi isot Fiatit (vaikkapa 132 , 130, Croma..) ja Lanciat (Thema, Kappa, Thesis..) olivat hienosti verhoiltuja kattoa myöten jo 1970, -80 ja -90 -luvuilla. Vuonna 1996 TM:n vertailussa olivat sen ajan premiumit. Lancia Kappan lisäksi muistaakseni ainakin uudet MB E ja 500-sarjan BMW. Lanciassa oli testiryhmän mukaan "käsittämättömän ylellinen tunnelma", tai jotain sinne päin siitä lausuttiin.
        Tässä Kappan sisustaa:

        http://images2.hiboox.com/images/4408/caca6762812eee108fc523ee4964ba2d.jpg


    • k. oskelo

      Saab on laadukkain Premium-auto.

    • Jurpå

      Vain ja ainoastaan Lexus ls on premium, muut ovat karvakourien ja märkäselkien kasaamia murheen alhoja.

      • toyota häpäisee

        LOL TOYOTAKO LUXUS?

        tosin suomessahan toyota corolakin on luxus joten ei ihme.

        ei toyotan lexus vitsillä ole edes arvoauton mainetta. suomessa toyotan pieni mutta kovaääninen reppana ryhmä uhoaa toyotan nimeen vaikka henki menisi.

        kaikilla oikeilla luxus merkeillä on se arvoauton maine, jos sitten ei ole varaa niihin niin silloin toyota on vaihtoehto puujäljitelmineen ja muovisen naurettavalla olemuksella.


      • suomen toyota kansa
        toyota häpäisee kirjoitti:

        LOL TOYOTAKO LUXUS?

        tosin suomessahan toyota corolakin on luxus joten ei ihme.

        ei toyotan lexus vitsillä ole edes arvoauton mainetta. suomessa toyotan pieni mutta kovaääninen reppana ryhmä uhoaa toyotan nimeen vaikka henki menisi.

        kaikilla oikeilla luxus merkeillä on se arvoauton maine, jos sitten ei ole varaa niihin niin silloin toyota on vaihtoehto puujäljitelmineen ja muovisen naurettavalla olemuksella.

        Mikä helvetti siinä on että toyota/lexus vouhkaajat ovat aina häiriköimässä kun puhutaan oikeista autoista?

        toyota/lexus reppanat ovat myös aina ensimmäisenä kateellisena valittamassa jos paljon töitä tehnyt kaveri ostaa oikean auton.


    • japanilainen on ****

      Lexus sun muut riisikupit on ruohonleikkureita

    • Gynther- Helmut

      LEXUS LS 600 h, euro kopperot pitää korjaamot hengissä.

      • olisipa suomessakin

        Taas toyota mies vitsailee -.-

        Lexus LS näyttää yli-isolta toyota camryltä muovisilla koristeilla.

        Lexus on paska toyota joita jenkeissäkin ostaa ne joilla ei ole varaa eurooppalaiseen tai amerikkalaiseen luxusautoon. Eikä kukaan taida ostaa toyotaa myöskään suomen ulkopuolella euroopassa koska matalan autoveron takia he voivat ostaa peräti oikean eurooppalaisen luxus auton, Audin,Mersun,BMW.n,Jaguarin.


    • Kvalitetdoktor

      Nostetaan vanha ja mielenkiintoinen ketju esiin! Omia suosikeita, muttei missään kunniajärjestyksessä.

      Alfa Romeo ja Lancia; tyylikästä italialaista muotoilua parhaimmillaan. Autot eivät valitettavasti ole niittäneet Ferrarin vertaista mainetta, vaikka ominaisuudet on premiumluokkaa. Alfa Romeo on on sporttinen ja persoonallinen kun taas Lancia mukava ja elegantti.

      Saab ja Volvo; ruotsalaisetkin ovat hallinneet tyylin, ja sen lisäksi vieläpä teknisen turvallisuuden. Autojen kestävyys ja mukavuus hakee vertaisiaan. Saabit ja Volvot on todella hermoja lepuuttavan laadukkaita autoja, hinta-laatusuhde on lyömätön.

      Mercedes ja Jaguar; edustavat sitä luksusluokan todellista premiumia. Niissä on osattu yhdistää varma tyyli sekä ensiluokkainen mukavuus. Kiistatta merkit kuuluu autoluokan aatelistoon, Ferrarien ja Maseratien rinnalle.

      Olisi todella hienoa jos kilpailu premiumluokassa sähköistyy! Siinä missä Citroen DS-sarjallaan ja Renault uudella konseptillaan yrittävät tontille, tuntuu Fiat-konserni jäävän epäröimään Lancia-markkinoinnin kanssa. Alfa Romeon tulisi kasvattaa mallistoaan, jotta se pystyisi kilpailemaan paremmin.

      Ai niin, ja on kahdenlaisia premiumautoja. Toista segmenttiä edustaa se perinteinen iso automaattivaihteinen ylemmän keskiluokan sedan, jossa on kuusisylinterinen moottori. Toista laitaa edustaa nuorekas pienikokoinen coupélinjainen auto, jossa on moderni ja tehokas turbo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe