Wincapita Oy:n vahingonkorvausoikeudenkäynnin vastaajat

Tietämätön 3

Minua on jäänyt mietityttämään, keneen yksityisoikeudelliset vaatimukset olisi tarkoituksenmukaisinta kohdistaa Wincapita-jutussa? Pääsyytettyihin vaiko koko yhtiöön?

82

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä 3

Ei ole olemassa juridista henkilöä Wincapita Oy, joten siltä et voi mitään vaatia.

Rikosprosessissa vastaajina on nyt H&T. Oikeudenkäynnissä vaateen voi kohdistaa vain vastaajille.

Niinpä vaadit vahinkoasi korvattavaksi yhteisvastuullisesti syyteessä olevilta. Siitä se alkaa.

Kun myöhemmin sponsseja päätyy oikeuteen ja sinä pääset asianomistajaksi, niin sama vaade taas uudestaa kehiin. Pidä apinan raivolla kiinni tuosta yhteisvastuullisuudesta. Se takaa , että rahat kynsitään ainakin joltakin pois.

Siitä se rikastuminen alkaa.

• Omani vain

Siitä se rikastuminen alkaa.

Mutta jos vain haluisin omani pois siltä jolla ne on ???

• Kuka Kusettaa

Syyttäjän vaatimuksena on kaikkien voittojen periminen takaisin valtiolle.

Siis takaisin valtiolle.

Siinä ei paljon auta yrittää ujuttaa väliin omia korvausvaatimuksiaan kun valtio on jonon keulilla.

Valtiokonttorilta voi sitten joskus tulevaisuudessa kerjäillä omiaan takaisin, epäilen, että turhaa niin turhaa, mutta ainahan sitä voi kokeilla.

Tosin Appelsinihan kertoili Kalevassa, että jos.... niin korvausvaatimuksille voi sanoa hyvää yötä.

• AAsinajaja
        Kuka Kusettaa kirjoitti:

Siis takaisin valtiolle.

Siinä ei paljon auta yrittää ujuttaa väliin omia korvausvaatimuksiaan kun valtio on jonon keulilla.

Valtiokonttorilta voi sitten joskus tulevaisuudessa kerjäillä omiaan takaisin, epäilen, että turhaa niin turhaa, mutta ainahan sitä voi kokeilla.

Tosin Appelsinihan kertoili Kalevassa, että jos.... niin korvausvaatimuksille voi sanoa hyvää yötä.

Miksi hypätä rikollisten kanssa robluutin selkään.

Ensin kärsii lompakko, sitten ihmissuhteet ja lopuksi sitten persukset Oulamossa.

Kaikki rahat menee rikollisten kanssa puuhatessa aina valtiolle

• Tietäjä 3
        Kuka Kusettaa kirjoitti:

Siis takaisin valtiolle.

" Siinä ei paljon auta yrittää ujuttaa väliin omia korvausvaatimuksiaan kun valtio on jonon keulilla."

Vielä vähemmän auttaa se, että ei edes vaadi rahojaan takaisin. Ellet vaadi, et saa. Näin yksinkertaista se on.

Valtio olkoon piikkipaikalla, mutta riippumaton tuomioistuin päättää, ja siihen on myös valtion tyydyttävä.

• Ensi sijas.
        Tietäjä 3 kirjoitti:

" Siinä ei paljon auta yrittää ujuttaa väliin omia korvausvaatimuksiaan kun valtio on jonon keulilla."

Vielä vähemmän auttaa se, että ei edes vaadi rahojaan takaisin. Ellet vaadi, et saa. Näin yksinkertaista se on.

Valtio olkoon piikkipaikalla, mutta riippumaton tuomioistuin päättää, ja siihen on myös valtion tyydyttävä.

Niin kyllähän syytäjä vaatii rahoja ensi sijasesti takaisin valtiolle.
        Ongelma tehdä rikosilmotuksessa on siinä että osa ilmotusta
        tekemään menneistä ei olekkaan asian omistajia vain niistä tuli
        rikoksesta epäiltyjä. Ei se kannusta tekemään ilmotusta vain
        mitä? Enkä ole tapa rikollinen valuutta kauppias joka yrittää
        estää ilmojen tekemisen vaan kyllä tuo on yksi kynnys samon
        kun sukulais suhteet.

• Kapitrolli..
        Ensi sijas. kirjoitti:

Niin kyllähän syytäjä vaatii rahoja ensi sijasesti takaisin valtiolle.
        Ongelma tehdä rikosilmotuksessa on siinä että osa ilmotusta
        tekemään menneistä ei olekkaan asian omistajia vain niistä tuli
        rikoksesta epäiltyjä. Ei se kannusta tekemään ilmotusta vain
        mitä? Enkä ole tapa rikollinen valuutta kauppias joka yrittää
        estää ilmojen tekemisen vaan kyllä tuo on yksi kynnys samon
        kun sukulais suhteet.

Tähänhän se perustuu onnistunut kusetus, esittele WCa vain tutuillesi ja sukulaisillesi niin vältytään rikosilmoilta....

• foorumiserihvi
        Kapitrolli.. kirjoitti:

Tähänhän se perustuu onnistunut kusetus, esittele WCa vain tutuillesi ja sukulaisillesi niin vältytään rikosilmoilta....

Ja miten tulikin sattumalta WCa asianomistajista epältyjä :)

Kuinkas sattuikaan tule tekemään ilmo niin pääset itse syytetyn penkille

• voutilainenvouti
        Kuka Kusettaa kirjoitti:

Siis takaisin valtiolle.

Kuinka paljon sinä Sirpa kusetit?

• Jepjepjebulis

Kysykää Columbolta, sehän se tietää. Villeltä siis. Lappeenrannasta kotoisin, nykyään majailee Espanjassa.

• heppistelis

ai onks Ville mennyt Cluso627 luokse

• Että silleen..

Ei ole parjon tarvinnut miettiä kun oikeudelta on tullut selviä kyselyjä, haluatko vaatia Hannulta ja Tiinalta... haluatko ajaa erillistä yksityisoikeudellista kannetta...

Siis Hannu Kailajärveltä ja tiina W:ltä.

• Kukin ratkaiskoon asian tykönään.

Valtio kerää omansa pois keräämällä winkkariwoitot takaisin, tämä on varmaa. Kuinka paljon näistä rahoista saadaan uusjakoon tappiolle jääneille jäsenille, riippuu itse kunkin jäsenen omasta aktiivisuudesta.

Jos henkilökohtaisesti olet sitä mieltä, että parempi se on vaan kärsiä winkkarihäviöt omissa nahoissaan, niin ole hyvä vaan.

Uskoisin valtion muistavan näitä epäitsekkäitä winkkarijäseniä muutaman vuoden kuluttua myöntämällä heille Itsenäisyyspäivänä WinCapitan muistoristin soljen kera.

• Reviisorix

"...keneen yksityisoikeudelliset vaatimukset olisi tarkoituksenmukaisinta kohdistaa Wincapita-jutussa? Pääsyytettyihin vaiko koko yhtiöön?"

Pitkänenkin korostaa sitä, että WinCapita=Hannu. "WinCapitalla (Hannu Kailajärvellä, ihan miten vaan") oli oikeus maksaa..." jne

Capitan omaisuus oli käytännössä X-lisenssiosuuksien myyntitulon osalta siis Kailajärven hallinnassa ja hänen omaisuuttaan. Hän jakoi omaa rahaansa, ja hänellä oli siihen myös oikeus, parhaaksi katsomallaan tavalla.

Kyllä HK on oikea osoite WinCapitallekin kohdistettujen vaateiden osalta.

• Voikohan Handeen ja Tiinaan enää tässä vaiheessa kohdistaa vaatimuksia? Juttuhan oli jo käräjillä ja eikös silloin, kun syytteet luettiin noille kahdelle, viran omais rikolliset tiedottaneet as.omistajille, että uudistaisivat vaatimuksensa käräjille Handea ja Tiinaa vastaan. Tai jotain tonne päin.

Mutta sponsoriin ne voi kohdistaa. Ne jotka ovat ne oikein osanneet kohdistaa, niin heidän vaatimuksensahan käsitellään viimeistään (jos ei onnannu Handen ja Tiinan kanssa Vantaan käräjillä) silloin, kun oman (yleensä oman) sponsorin rötöstelyjä käsitellään heidän "kotipaikkakuntansa" käräjillä. Luulisin, että as.omistajia informoidaan hyvissäajoin ennen käsittelyä, joten osaavat varautua ja pitää vaateensa voimassa.

Ja mitaan ette voi...

• 26

""Luulisin, että as.omistajia informoidaan hyvissäajoin ennen käsittelyä""

Milloin nuo käsittelyt alkavat, onko siitä tullut mitään infoa?

• 26
        26 kirjoitti:

""Luulisin, että as.omistajia informoidaan hyvissäajoin ennen käsittelyä""

Milloin nuo käsittelyt alkavat, onko siitä tullut mitään infoa?

Niin ja vielä, meinas unohtua, joutuvatko kaikki sponsorit käräjille, vai miten se oikein menee?
        Entäpä jos omaa sponsoriani ei syytetäkään mistään, ketä vastaan silloin teen korvausvaatimukseni?
        En tiedä, kuka hänet on värvännyt klubiin, joten aika hukassa tässä ollaan.

Pitääkö minun lähteä yksityisoikeudellisesti ajamaan asiaani ja esittää näytöt sponsorini petoksellisuudesta?

Ainakin Vantaalta huhtikuun lopussa kyseltiin, että olenko halukas ajamaan korvausasiaani yksityisesti.
        En osannut vastata siihen mitään, kun en tiedä mitä todisteita minulta vaaditaan. Tosin ei minulla kyllä niitä olekaan, ehkäpä poliisi on niitä saanut kerättyä. Sieltäkään en saanut muuta vastausta kuin, että tutkinta on vielä kesken ja pääjutun ratkaisu tulee joulukuussa.

• Voi tummelin huurut!
        26 kirjoitti:

Niin ja vielä, meinas unohtua, joutuvatko kaikki sponsorit käräjille, vai miten se oikein menee?
        Entäpä jos omaa sponsoriani ei syytetäkään mistään, ketä vastaan silloin teen korvausvaatimukseni?
        En tiedä, kuka hänet on värvännyt klubiin, joten aika hukassa tässä ollaan.

Pitääkö minun lähteä yksityisoikeudellisesti ajamaan asiaani ja esittää näytöt sponsorini petoksellisuudesta?

Ainakin Vantaalta huhtikuun lopussa kyseltiin, että olenko halukas ajamaan korvausasiaani yksityisesti.
        En osannut vastata siihen mitään, kun en tiedä mitä todisteita minulta vaaditaan. Tosin ei minulla kyllä niitä olekaan, ehkäpä poliisi on niitä saanut kerättyä. Sieltäkään en saanut muuta vastausta kuin, että tutkinta on vielä kesken ja pääjutun ratkaisu tulee joulukuussa.

>>> Niin ja vielä, meinas unohtua, joutuvatko kaikki sponsorit käräjille, vai miten se oikein menee? > Entäpä jos omaa sponsoriani ei syytetäkään mistään, ketä vastaan silloin teen korvausvaatimukseni? > En tiedä, kuka hänet on värvännyt klubiin, joten aika hukassa tässä ollaan. > Pitääkö minun lähteä yksityisoikeudellisesti ajamaan asiaani ja esittää näytöt sponsorini petoksellisuudesta? > Ainakin Vantaalta huhtikuun lopussa kyseltiin, että olenko halukas ajamaan korvausasiaani yksityisesti. > En osannut vastata siihen mitään, kun en tiedä mitä todisteita minulta vaaditaan. > Tosin ei minulla kyllä niitä olekaan, ehkäpä poliisi on niitä saanut kerättyä. > Sieltäkään en saanut muuta vastausta kuin, että tutkinta on vielä kesken ja pääjutun ratkaisu tulee joulukuussa.

• Voi tummelin huurut! kirjoitti:

>>> Niin ja vielä, meinas unohtua, joutuvatko kaikki sponsorit käräjille, vai miten se oikein menee? > Entäpä jos omaa sponsoriani ei syytetäkään mistään, ketä vastaan silloin teen korvausvaatimukseni? > En tiedä, kuka hänet on värvännyt klubiin, joten aika hukassa tässä ollaan. > Pitääkö minun lähteä yksityisoikeudellisesti ajamaan asiaani ja esittää näytöt sponsorini petoksellisuudesta? > Ainakin Vantaalta huhtikuun lopussa kyseltiin, että olenko halukas ajamaan korvausasiaani yksityisesti. > En osannut vastata siihen mitään, kun en tiedä mitä todisteita minulta vaaditaan. > Tosin ei minulla kyllä niitä olekaan, ehkäpä poliisi on niitä saanut kerättyä. > Sieltäkään en saanut muuta vastausta kuin, että tutkinta on vielä kesken ja pääjutun ratkaisu tulee joulukuussa.

Näin asiantuntevaa ja yksityiskohtaista ohjeistusta on ilo lukea. Tässä ovat vaatimattomat neuvoni langenneet hedelmälliseen maaperään. Kyllä kannatti opastaa. ;)

• 26
        Voi tummelin huurut! kirjoitti:

No, kiitos kuitenkin vastauksestasi, vaikka masentavaa luettavaa olikin.

Jaa, että se sponsorini joutuu sittenkin oikeuteen, vaikka näytti minulle poliisilta tulleen kirjeen, jossa kyllä luki ihan selvästi, että esitutkinta on hänen osaltaan lopetettu.
        Voihan ne varmaan aloittaa sen uudestaan, kun aika on siihen kypsä.

En ole muuten kehdannut sanoa sponsorilleni, että olen tehnyt korvausvaatimuksen, saattaisi suuttua.

Luettelit joitakin asiantuntijoita, jotka ovat ilmeisesti perehtyneet tähän juttuun enemmän kuin minä.
        Pitää varmaankin alkaa lukea noita ketjuja läpi, jotta saisi hahmotettua vähän, että mikä se sitten odottaa.

Rahat meni, kaikki 3 000 €, ja sitten tulee varmaan vielä tuomiot päälle.
        Eihän tuo niin paljon ole, mutta kirjastonhoitajan palkasta säästettynä on siinä mennyt useampi vuosi.
        Kun menin vielä tuon yksiönkin ostamaan velaksi, onneksi ei ole kuitenkaan autoa. Ei ole ajokorttiakaan senpuoleen, pelkään vähän noita teknisiä vehkeitä.
        Pyörällä kuljen enimmäkseen, kesälomallakin ajoin mittarin mukaan 2 885 km.

Tämä palsta on oikein kiva, harmi kun en ole aikaisemmin tänne osunut.
        Pitää ruveta itsekin kirjoittelemaan enemmän, kun täällä on niin mukavia ihmisiä, jotka osaavat neuvoa minua.

Kun en tuota lakia oikein tunne, niin minkähänlaisen tuomion minä voisin saada. Sakkoja vai ehdollista, en ole ketään sponsoroinut, oikeastaan en ole edes kellekään kertonut koko asiasta. Paitsi tietenkin poliisille, jolle kävin heti ilmoittautumassa kun pyysivät.
        Kyllä jännitti, ensimmäistä kertaa puhuin poliisin kanssa.

Nyt pitää kyllä lopettaa, makaroonit kiehuu yli.

• 26
        26 kirjoitti:

Jaa, että se sponsorini joutuu sittenkin oikeuteen, vaikka näytti minulle poliisilta tulleen kirjeen, jossa kyllä luki ihan selvästi, että esitutkinta on hänen osaltaan lopetettu.

En ole muuten kehdannut sanoa sponsorilleni, että olen tehnyt korvausvaatimuksen, saattaisi suuttua.

Luettelit joitakin asiantuntijoita, jotka ovat ilmeisesti perehtyneet tähän juttuun enemmän kuin minä.
        Pitää varmaankin alkaa lukea noita ketjuja läpi, jotta saisi hahmotettua vähän, että mikä se sitten odottaa.

Eihän tuo niin paljon ole, mutta kirjastonhoitajan palkasta säästettynä on siinä mennyt useampi vuosi.
        Kun menin vielä tuon yksiönkin ostamaan velaksi, onneksi ei ole kuitenkaan autoa. Ei ole ajokorttiakaan senpuoleen, pelkään vähän noita teknisiä vehkeitä.

Pitää ruveta itsekin kirjoittelemaan enemmän, kun täällä on niin mukavia ihmisiä, jotka osaavat neuvoa minua.

Kun en tuota lakia oikein tunne, niin minkähänlaisen tuomion minä voisin saada. Sakkoja vai ehdollista, en ole ketään sponsoroinut, oikeastaan en ole edes kellekään kertonut koko asiasta. Paitsi tietenkin poliisille, jolle kävin heti ilmoittautumassa kun pyysivät.

En malttanutkaan vielä lopettaa, söin vain nuo makaroonit kun ne ei kylmänä ole niin hyviä.

Ovatko nuo mainitsemasi AdaFlink, Valuuttakauppias, Raili Suominen ja Toppila poliiseja vai ovatko he yhteistyössä poliisin kanssa keränneet nuo todisteet?

Ovat varmaankin ystävällisiä ja herttaisia ihmisiä, kun ovat kehdanneet tehdä noin suuren työn. Saavatko he palkkaa vai ovatko vapaaehtoisia, tulee ihan mieleen lähetyssaarnaajat Afrikassa. Olen lukenut jonkin verran heidän seikkailuistaan, kun joskus tulee aika pitkäksi kirjastossa.

Riittää varmaan kun kerron poliisille, että nuo henkilöt ovat keränneet ja toimittaneet kaikki tarvittavat todisteet.

Joudunkohan minä käymään oikeudessa ihan henkilökohtaisesti?
        Pitää varmaan käydä kunnassa keskustelemassa, pyytää vaikka vapaapäivä sitä varten. En haluaisi kertoa, että olen rikollinen, voivat irtisanoa minut.
        Miten tuon saisi hoidettua?

Mikä on tuo tummelihuuru?

Kirjoitit, että pitäisi lähettää rikosilmoituksia joka puolelle.
        Minne kaikkiin paikkoihin niitä pitää lähettää, käykö jos kirjoittaa vain yhden ja otan sitten siitä kopioita?

Mitä tarkoittaa tuo, että aisakello alkaa kilkattaa näillä lumilla?

Valuuttakauppias kirjoitti olevansa tyytyväinen, että hänen antamansa ohjeet ovat langenneet hedelmälliseen maaperään.
        Voisiko hän esittää vielä lyhyesti nuo ohjeensa niin saisin minäkin ne sitten lukea?
        Vaikka onhan minulla kyllä iltaisin aikaa, keskiviikkoisin ja perjantaisin käyn joogassa, ei minulla paljon muita harrastuksia olekaan.
        Jooga on ihan kiva harrastus, mutta pikkuisen aluksi harmitti kun ei siellä ole muita miehiä kuin minä.

Nyt pitää kyllä alkaa valmistautumaan joogatunnille, heippa.

• 26 kirjoitti:

En malttanutkaan vielä lopettaa, söin vain nuo makaroonit kun ne ei kylmänä ole niin hyviä.

Ovatko nuo mainitsemasi AdaFlink, Valuuttakauppias, Raili Suominen ja Toppila poliiseja vai ovatko he yhteistyössä poliisin kanssa keränneet nuo todisteet?

Ovat varmaankin ystävällisiä ja herttaisia ihmisiä, kun ovat kehdanneet tehdä noin suuren työn. Saavatko he palkkaa vai ovatko vapaaehtoisia, tulee ihan mieleen lähetyssaarnaajat Afrikassa. Olen lukenut jonkin verran heidän seikkailuistaan, kun joskus tulee aika pitkäksi kirjastossa.

Riittää varmaan kun kerron poliisille, että nuo henkilöt ovat keränneet ja toimittaneet kaikki tarvittavat todisteet.

Pitää varmaan käydä kunnassa keskustelemassa, pyytää vaikka vapaapäivä sitä varten. En haluaisi kertoa, että olen rikollinen, voivat irtisanoa minut.

Minne kaikkiin paikkoihin niitä pitää lähettää, käykö jos kirjoittaa vain yhden ja otan sitten siitä kopioita?

Valuuttakauppias kirjoitti olevansa tyytyväinen, että hänen antamansa ohjeet ovat langenneet hedelmälliseen maaperään.
        Voisiko hän esittää vielä lyhyesti nuo ohjeensa niin saisin minäkin ne sitten lukea?
        Vaikka onhan minulla kyllä iltaisin aikaa, keskiviikkoisin ja perjantaisin käyn joogassa, ei minulla paljon muita harrastuksia olekaan.
        Jooga on ihan kiva harrastus, mutta pikkuisen aluksi harmitti kun ei siellä ole muita miehiä kuin minä.

Mukavaa keskustella sivistyneen ihmisen kanssa.Olen itse lisännyt melkein kypsään makarooniin purkillisen tonnikalaa öljyssä. SIlloin kyllä saa olla tarkkana, että keitinveisi on lähes kaikki imeytynyt makarooniin. On niin maistuvaa ja taloudellista ruokaa.

AdaFlink, Valuuttakauppias, Raili Suominen ja herra Toppila ovat Tuiran Lions Clubin aktiivijäseniä. Lions Clun, kuten tiedetään, tekee kristilliseen vakaumukseen pohjautuvaa hyväntekeväisyystyötä. Tämä on tietysti täysin vapaaehtoista tämä neuvottomien neuvominen ja tätä työtä tehdään pelkästään hyvästä sydämestä. Kukaan ei nosta palkkaa, bensarahoista puhumattakaan.

Tummelihuuru kuvaa tilaa, johon onneton tummelin väärinkäyttäjä joutuu käyttötilanteessa. Tummelihuuruisen henkilön pupillit ovat laajentuneet, silmät pyörivät villisti päässä, eikä henkilön puheesta tai kirjoituksesta saa selvää. Tummelihuuruista selviäminen voi kestää useita viikkoja.

Tummeli on vetimenhoitovoidetta. Sitä myydään K-Raudassa. Väärinkäyttäjä turskuttaa tummelia nenäliinaansa ja vetää sitten tummelihuuruja keuhkoihinsa, kunnes saavuttaa päihtymyksenkaltaisen tilan.

Valuuttakauppiaan ohje oli hyvin lyhyt: Ora et laboura. Tätä kun jaksaa noudattaa, pysyy hyvin erossa vaikeuksista.

"... aisakello alkaa kilkattaa näillä lumilla?"
        Tämä taas on kaunis arkaainen kielikuva, kun perhe ajaa reeällä joulukirkkoon ja aisakello helisee.

"... minkähänlaisen tuomion minä voisin saada..."
        Ethän sinä mitään tuomiota saa. Ei rehellisiä ja ystävällisiä ihmisiä tuomita.

Kertoisitko jotakin tuosta joogasta. Minusta on niin mukava, kun ihminen osaa laittaa jalan niskan taakse. Yritin sitä kerran, mutta minulta pääsi heti tuhnu. Kun joogaa, saako samalla tuhnuttaa?

"...käykö jos kirjoittaa vain yhden (rikosilmoituksen) ja otan sitten siitä kopioita?"
        Hyvin käy. Jätä tulosteesta tekstistä rikoksen tekijän nimi pois. Tulosta useita kopiota. Jokaiseen tulosteeseen voit lisätä käsin rikoksentekijän nimen. Muista aina allekirjoittaa ja päivätä kukin tuloste. Tee jokaisesta tuntemastasi henkilöstä tällainen kaavake ja vie koko nipu kerralla poliisille.

Poliisi on iloinen, kun näin rationalisoit omaa ja heidän työtään. Tyytyväinen poliisi on sinun ystäväsi, älä turhaan jännitä.

Heippa sinulle, kirjoitellaan taas.

• valuuttakauppias kirjoitti:

Mukavaa keskustella sivistyneen ihmisen kanssa.Olen itse lisännyt melkein kypsään makarooniin purkillisen tonnikalaa öljyssä. SIlloin kyllä saa olla tarkkana, että keitinveisi on lähes kaikki imeytynyt makarooniin. On niin maistuvaa ja taloudellista ruokaa.

AdaFlink, Valuuttakauppias, Raili Suominen ja herra Toppila ovat Tuiran Lions Clubin aktiivijäseniä. Lions Clun, kuten tiedetään, tekee kristilliseen vakaumukseen pohjautuvaa hyväntekeväisyystyötä. Tämä on tietysti täysin vapaaehtoista tämä neuvottomien neuvominen ja tätä työtä tehdään pelkästään hyvästä sydämestä. Kukaan ei nosta palkkaa, bensarahoista puhumattakaan.

Tummelihuuru kuvaa tilaa, johon onneton tummelin väärinkäyttäjä joutuu käyttötilanteessa. Tummelihuuruisen henkilön pupillit ovat laajentuneet, silmät pyörivät villisti päässä, eikä henkilön puheesta tai kirjoituksesta saa selvää. Tummelihuuruista selviäminen voi kestää useita viikkoja.

Tummeli on vetimenhoitovoidetta. Sitä myydään K-Raudassa. Väärinkäyttäjä turskuttaa tummelia nenäliinaansa ja vetää sitten tummelihuuruja keuhkoihinsa, kunnes saavuttaa päihtymyksenkaltaisen tilan.

Valuuttakauppiaan ohje oli hyvin lyhyt: Ora et laboura. Tätä kun jaksaa noudattaa, pysyy hyvin erossa vaikeuksista.

"... aisakello alkaa kilkattaa näillä lumilla?"
        Tämä taas on kaunis arkaainen kielikuva, kun perhe ajaa reeällä joulukirkkoon ja aisakello helisee.

"... minkähänlaisen tuomion minä voisin saada..."
        Ethän sinä mitään tuomiota saa. Ei rehellisiä ja ystävällisiä ihmisiä tuomita.

Kertoisitko jotakin tuosta joogasta. Minusta on niin mukava, kun ihminen osaa laittaa jalan niskan taakse. Yritin sitä kerran, mutta minulta pääsi heti tuhnu. Kun joogaa, saako samalla tuhnuttaa?

"...käykö jos kirjoittaa vain yhden (rikosilmoituksen) ja otan sitten siitä kopioita?"
        Hyvin käy. Jätä tulosteesta tekstistä rikoksen tekijän nimi pois. Tulosta useita kopiota. Jokaiseen tulosteeseen voit lisätä käsin rikoksentekijän nimen. Muista aina allekirjoittaa ja päivätä kukin tuloste. Tee jokaisesta tuntemastasi henkilöstä tällainen kaavake ja vie koko nipu kerralla poliisille.

Poliisi on iloinen, kun näin rationalisoit omaa ja heidän työtään. Tyytyväinen poliisi on sinun ystäväsi, älä turhaan jännitä.

Heippa sinulle, kirjoitellaan taas.

" Rahat meni, kaikki 3 000 €, ja sitten tulee varmaan vielä tuomiot päälle."

Suo nyt anteeksi, meinasin ihan unohtaa tärkeimmön neuvoni. Onhan sinulla varmasti valot ja kissansilmän kunnossa, kun ajat pyörällä noin paljon. Polkupyöräkaupasta saa 16 eurolla patterilla toimivan LED-lampun. Sitä ei edes tarvitse kiinnittää pyörään, vaan voit pitää sitä ajaessasi suussasi. Näin vältät mahdollisen 40 euron rikesakon valottamalla pyörällä ajamisesta.

2 885 km on suuri määrä pyörällä ajettuna. Tarkista, että pinnasi ovat pysyneet kireällä ja kettinki hyvässä rasvassa.

Eipä muuta tällä kertaa ja heippa taas.

" Rahat meni, kaikki 3 000 €, ja sitten tulee varmaan vielä tuomiot päälle."

Suo nyt anteeksi, meinasin ihan unohtaa tärkeimmön neuvoni. Onhan sinulla varmasti valot ja kissansilmän kunnossa, kun ajat pyörällä noin paljon. Polkupyöräkaupasta saa 16 eurolla patterilla toimivan LED-lampun. Sitä ei edes tarvitse kiinnittää pyörään, vaan voit pitää sitä ajaessasi suussasi. Näin vältät mahdollisen 40 euron rikesakon valottamalla pyörällä ajamisesta.

2 885 km on suuri määrä pyörällä ajettuna. Tarkista, että pinnasi ovat pysyneet kireällä ja kettinki hyvässä rasvassa.

Eipä muuta tällä kertaa ja heippa taas.

Voi ihme tätä ihmisen muistia, taas unohdin tärkeimmän neuvoni.

"Rahat meni, kaikki 3 000 €,..."
        Voi, voi. Ihan turhaan huolehdit. Varatuomari Pitkänen on jo käynyt hakemassa rahasi Lontoosta. Odota ihan rauhassa ja kohta varatuomari tilittää sinulle sinun osuutesi.

Siitä sinun osuudestasi vähennetään vain kohtuulliset asianhoitokulut. Luulisin, että jäät velkaa asiamiehellesi 1422€.

No nyt heippa taas

• Voi tummelin huurut!
        26 kirjoitti:

>>> Jaa, että se sponsorini joutuu sittenkin oikeuteen, vaikka näytti minulle poliisilta tulleen kirjeen, jossa kyllä luki ihan selvästi, että esitutkinta on hänen osaltaan lopetettu. > Luettelit joitakin asiantuntijoita, jotka ovat ilmeisesti perehtyneet tähän juttuun enemmän kuin minä. > Rahat meni, kaikki 3 000 €, ja sitten tulee varmaan vielä tuomiot päälle. > Kun menin vielä tuon yksiönkin ostamaan velaksi, onneksi ei ole kuitenkaan autoa. Ei ole ajokorttiakaan senpuoleen, pelkään vähän noita teknisiä vehkeitä. > Pyörällä kuljen enimmäkseen, kesälomallakin ajoin mittarin mukaan 2 885 km. > Tämä palsta on oikein kiva, harmi kun en ole aikaisemmin tänne osunut.
        Pitää ruveta itsekin kirjoittelemaan enemmän, kun täällä on niin mukavia ihmisiä, jotka osaavat neuvoa minua. > Kun en tuota lakia oikein tunne, niin minkähänlaisen tuomion minä voisin saada. > Paitsi tietenkin poliisille, jolle kävin heti ilmoittautumassa kun pyysivät. > Nyt pitää kyllä lopettaa, makaroonit kiehuu yli.

• Voi tummelin huuru!
        26 kirjoitti:

>>> Ovatko nuo mainitsemasi AdaFlink, Valuuttakauppias, Raili Suominen ja Toppila poliiseja vai ovatko he yhteistyössä poliisin kanssa keränneet nuo todisteet? > Ovat varmaankin ystävällisiä ja herttaisia ihmisiä, kun ovat kehdanneet tehdä noin suuren työn. Saavatko he palkkaa vai ovatko vapaaehtoisia, tulee ihan mieleen lähetyssaarnaajat Afrikassa. > Voisiko hän esittää vielä lyhyesti nuo ohjeensa niin saisin minäkin ne sitten lukea?

• Polkupyörän satula

>>> Jaa, että se sponsorini joutuu sittenkin oikeuteen, vaikka näytti minulle poliisilta tulleen kirjeen, jossa kyllä luki ihan selvästi, että esitutkinta on hänen osaltaan lopetettu. > Luettelit joitakin asiantuntijoita, jotka ovat ilmeisesti perehtyneet tähän juttuun enemmän kuin minä. > Rahat meni, kaikki 3 000 €, ja sitten tulee varmaan vielä tuomiot päälle. > Kun menin vielä tuon yksiönkin ostamaan velaksi, onneksi ei ole kuitenkaan autoa. Ei ole ajokorttiakaan senpuoleen, pelkään vähän noita teknisiä vehkeitä. > Pyörällä kuljen enimmäkseen, kesälomallakin ajoin mittarin mukaan 2 885 km. > Tämä palsta on oikein kiva, harmi kun en ole aikaisemmin tänne osunut.
        Pitää ruveta itsekin kirjoittelemaan enemmän, kun täällä on niin mukavia ihmisiä, jotka osaavat neuvoa minua. > Kun en tuota lakia oikein tunne, niin minkähänlaisen tuomion minä voisin saada. > Paitsi tietenkin poliisille, jolle kävin heti ilmoittautumassa kun pyysivät. > Nyt pitää kyllä lopettaa, makaroonit kiehuu yli.

>">> Pyörällä kuljen enimmäkseen, kesälomallakin ajoin mittarin mukaan 2 885 km.

Kyllä minä taas mieleni pahoitin. Sekin päivä piti nähdä, että taparikollinen , huurupää tummelipoju, alkaa julkisesti arvoitelemaan minun moraaliani ja motiiveitani.

”...olevinaan uskovainen...” Syntisäkkejä me kaikki olemme, mutta se olkoon minun ja Mestarini välinen asia. Jospa hän suostuisi katsomaan minun vajavaisuuttani läpi sormiensa. Näin toivoin.

”...valuuttakaupan osaaja...”. Tästä taas ei ole mitään epäselvyyttä meidän ammattilaisten - minun ja Puttosen - kesken. Puttonen osaa tuon rahoitusteorian ja minä sen käytännön puolen.

”...kirjastotyön harjoittelija..”. Tämä on hieman hävettävämpiä asia, mutta pako myöntää, että saan pääasiallisen toimeentuloni kirjastoapulainen tukityöllistetyn virasta.

”..entinen rautalankakauppias...” Tämä on pahantahtoista panettelua. Saattelin hautaan hyvän ystäni Rautalankakauppiaan tässä vuosi sitten. Hän oli miehistä parhain. Lauloin kanttorin kanssa kummulla vielä virren virren ”Käy yrttitarhassa polku” ja laskin kukat haudalle. Kyllä on mieleni vieläkin niin raskas.

”...entinen filosofi...”. Tämäkin on kakkapuhetta. En minä mikään entinen ole.

”...matemaatikko ja tietokonenero...”. Nooh, eipäs nyt kehuta liikaa. Hyvä asianharrastaja vaan.

”...kouluaikainen kirjailija-runoilija...”. Raittiuskilpakirjoituksessa palkittu, jos saan täsmentää.

”...naapuriensa arvostama nykyinen oikeustieteilijä...” Taas päästelit törkeää vihapuhetta. Olen oikeistieteilijöiden ja ammattiveljeni arvoistamana merkittävä rikoslain asiantuntija. Naapurieni arvostuksesta en välitä kikkarettakaan.

”...kalastaja-eränkävijä-koirankouluttaja...”. Lisäksi tunnettu extreme-seikkailija ja vuoristokiipelypiireissä arvostettu k8-kävijä, vapaasukeltaja ja pitkäjousiammunnan kansallisen tason kilpailija, pelikarpin mato-onginnan kilpailutuomari ja tunnettu perhokalastusguru. Tuota koirakouluttajaa hieman lieventäisin; naapurin koiran kouluttaja.

Eikä Adaakaan saisi panetella. Vai ”aloitteleva paikallisrallikuski”. En ole kenenkään nähnyt tekevän niin kuolemaauhmaavaan u-käännöstä, mitä Ada tempaisi Mäntsälän Alkon nurkilla vanhalla pösöllään. Siellä näet meinasi tulla vastaatuleva ruskea pökötin minun etukulmastani sisään ja toisaalta täysperävaunurekka meinasi tulla pösön takakonttiin. Kyllä kumit vinkuivat, kun tuo Adan pökötin yritti ehtiä ajoissa viinakauppaan, kello oli 19.56 arki-iltana.

Onhan se vihapuhe ja rasistinen panettelu lisääntynyt nyky-yhteiskunnassa. Tällaisten koulupudokkaiden ja nysveröiden piti aiemmin vain kiltisti pitää mölyt mahassansa, muuten heitä olisi opetusmielessä napautettu nenuun. Nyt netti tarjoaa loistavan kanavan nysverösivarille huudella, että panssareita vaan Kreikkaan ja raaka peli päälle. Sitä on niin helppo kuparilangan tai valokaapeliyhteyden takaa vattuilla, oma nenu pysyy aina turvassa.

Kyllä minä taas niin mieli pahoitin ihan asiattomasta vattuilusta, kele sentään.

• Voi tummelin huuru! kirjoitti:

>>> Ovatko nuo mainitsemasi AdaFlink, Valuuttakauppias, Raili Suominen ja Toppila poliiseja vai ovatko he yhteistyössä poliisin kanssa keränneet nuo todisteet? > Ovat varmaankin ystävällisiä ja herttaisia ihmisiä, kun ovat kehdanneet tehdä noin suuren työn. Saavatko he palkkaa vai ovatko vapaaehtoisia, tulee ihan mieleen lähetyssaarnaajat Afrikassa. > Voisiko hän esittää vielä lyhyesti nuo ohjeensa niin saisin minäkin ne sitten lukea?

"Kävikös muuten Afrikassa silloin tällöin siten, että pahimmat saarnamiehet pistettiin pataan..."

Näin sitä ajattelukyky samenee noissa tummelin huuruissa. Eihän ne nikkeriukotkaan mitää tyhmiä olleet: Pataan pantiin vain parhaimmat saarnamiehet.

• Voi tummelin huurut!
        valuuttakauppias kirjoitti:

Kyllä minä taas mieleni pahoitin. Sekin päivä piti nähdä, että taparikollinen , huurupää tummelipoju, alkaa julkisesti arvoitelemaan minun moraaliani ja motiiveitani.

”...olevinaan uskovainen...” Syntisäkkejä me kaikki olemme, mutta se olkoon minun ja Mestarini välinen asia. Jospa hän suostuisi katsomaan minun vajavaisuuttani läpi sormiensa. Näin toivoin.

”...valuuttakaupan osaaja...”. Tästä taas ei ole mitään epäselvyyttä meidän ammattilaisten - minun ja Puttosen - kesken. Puttonen osaa tuon rahoitusteorian ja minä sen käytännön puolen.

”...kirjastotyön harjoittelija..”. Tämä on hieman hävettävämpiä asia, mutta pako myöntää, että saan pääasiallisen toimeentuloni kirjastoapulainen tukityöllistetyn virasta.

”..entinen rautalankakauppias...” Tämä on pahantahtoista panettelua. Saattelin hautaan hyvän ystäni Rautalankakauppiaan tässä vuosi sitten. Hän oli miehistä parhain. Lauloin kanttorin kanssa kummulla vielä virren virren ”Käy yrttitarhassa polku” ja laskin kukat haudalle. Kyllä on mieleni vieläkin niin raskas.

”...entinen filosofi...”. Tämäkin on kakkapuhetta. En minä mikään entinen ole.

”...matemaatikko ja tietokonenero...”. Nooh, eipäs nyt kehuta liikaa. Hyvä asianharrastaja vaan.

”...kouluaikainen kirjailija-runoilija...”. Raittiuskilpakirjoituksessa palkittu, jos saan täsmentää.

”...naapuriensa arvostama nykyinen oikeustieteilijä...” Taas päästelit törkeää vihapuhetta. Olen oikeistieteilijöiden ja ammattiveljeni arvoistamana merkittävä rikoslain asiantuntija. Naapurieni arvostuksesta en välitä kikkarettakaan.

”...kalastaja-eränkävijä-koirankouluttaja...”. Lisäksi tunnettu extreme-seikkailija ja vuoristokiipelypiireissä arvostettu k8-kävijä, vapaasukeltaja ja pitkäjousiammunnan kansallisen tason kilpailija, pelikarpin mato-onginnan kilpailutuomari ja tunnettu perhokalastusguru. Tuota koirakouluttajaa hieman lieventäisin; naapurin koiran kouluttaja.

Eikä Adaakaan saisi panetella. Vai ”aloitteleva paikallisrallikuski”. En ole kenenkään nähnyt tekevän niin kuolemaauhmaavaan u-käännöstä, mitä Ada tempaisi Mäntsälän Alkon nurkilla vanhalla pösöllään. Siellä näet meinasi tulla vastaatuleva ruskea pökötin minun etukulmastani sisään ja toisaalta täysperävaunurekka meinasi tulla pösön takakonttiin. Kyllä kumit vinkuivat, kun tuo Adan pökötin yritti ehtiä ajoissa viinakauppaan, kello oli 19.56 arki-iltana.

Onhan se vihapuhe ja rasistinen panettelu lisääntynyt nyky-yhteiskunnassa. Tällaisten koulupudokkaiden ja nysveröiden piti aiemmin vain kiltisti pitää mölyt mahassansa, muuten heitä olisi opetusmielessä napautettu nenuun. Nyt netti tarjoaa loistavan kanavan nysverösivarille huudella, että panssareita vaan Kreikkaan ja raaka peli päälle. Sitä on niin helppo kuparilangan tai valokaapeliyhteyden takaa vattuilla, oma nenu pysyy aina turvassa.

Kyllä minä taas niin mieli pahoitin ihan asiattomasta vattuilusta, kele sentään.

>>> Kyllä minä taas mieleni pahoitin. > Syntisäkkejä me kaikki olemme, mutta se olkoon minun ja Mestarini välinen asia. Jospa hän suostuisi katsomaan minun vajavaisuuttani läpi sormiensa. Näin toivoin. > Puttonen osaa tuon rahoitusteorian ja minä sen käytännön puolen. > Saattelin hautaan hyvän ystäni Rautalankakauppiaan tässä vuosi sitten. Hän oli miehistä parhain. > Olen oikeistieteilijöiden ja ammattiveljeni arvoistamana merkittävä rikoslain asiantuntija. Naapurieni arvostuksesta en välitä kikkarettakaan. > Lisäksi tunnettu extreme-seikkailija ja vuoristokiipelypiireissä arvostettu k8-kävijä, vapaasukeltaja ja pitkäjousiammunnan kansallisen tason kilpailija, pelikarpin mato-onginnan kilpailutuomari ja tunnettu perhokalastusguru. > Tällaisten koulupudokkaiden ja nysveröiden piti aiemmin vain kiltisti pitää mölyt mahassansa, muuten meitä olisi opetusmielessä napautettu nenuun. > Kyllä minä taas niin mieli pahoitin ihan asiattomasta vattuilusta, kele sentään.

• arvaa arvaa vaan
        Voi tummelin huuru! kirjoitti:

- Mitä yhteistä on Tarzanilla, Ruotsin kunkulla ja Handella?
        Kaikki kusettivat siippaansa. Tarzan kusetti Janea muhinoimalla Zeetahin kanssa. Kunkku kusetti Silviaa pornoklubilla ja Hande kusetti Tiinulia väittämällä treidaavansa.

Oliko oikein?

Akat saivat kitua puutteessa.
        Tarzan oli kiinnostunut Zeetahista, kunkku pornoklubeista ja Hande läppäristä.

Kelpaisiko tämä sitten?

Kiva arvoitus. Mikä on oikea vastaus? Onko se tuo munajuttu?

>>> Kyllä minä taas mieleni pahoitin. > Syntisäkkejä me kaikki olemme, mutta se olkoon minun ja Mestarini välinen asia. Jospa hän suostuisi katsomaan minun vajavaisuuttani läpi sormiensa. Näin toivoin. > Puttonen osaa tuon rahoitusteorian ja minä sen käytännön puolen. > Saattelin hautaan hyvän ystäni Rautalankakauppiaan tässä vuosi sitten. Hän oli miehistä parhain. > Olen oikeistieteilijöiden ja ammattiveljeni arvoistamana merkittävä rikoslain asiantuntija. Naapurieni arvostuksesta en välitä kikkarettakaan. > Lisäksi tunnettu extreme-seikkailija ja vuoristokiipelypiireissä arvostettu k8-kävijä, vapaasukeltaja ja pitkäjousiammunnan kansallisen tason kilpailija, pelikarpin mato-onginnan kilpailutuomari ja tunnettu perhokalastusguru. > Tällaisten koulupudokkaiden ja nysveröiden piti aiemmin vain kiltisti pitää mölyt mahassansa, muuten meitä olisi opetusmielessä napautettu nenuun. > Kyllä minä taas niin mieli pahoitin ihan asiattomasta vattuilusta, kele sentään.

Ei se sovi minun arvolleni, että alkaisin julkisesti kinaamaan kaiken maailman räkänokkien ja turvansoittajien kanssa. Voin sivistyneesti oikaista pahimmat väärinkäsitykset ja oikoa törkeimmät valheet, se riittäköön.

”...olet Vanhan Testamentin miehiä...”
        Olen vanhan liiton mies ja panen turvani ikiaikojen Herraan, samaan mihin Abraham ja Mooseskin turvasivat. En pidä margariinista, en suostu käyttämään kondoomia ja valmisruuaat ovat minusta humpuukia. Jos tämä on vanhajuutalaisuutta, näin olkoon.

Rahoitusteorista ei kannata enempää puhua capinautin kanssa, siinä menee hyvät teoriat hukkaan.

Rautalankakauppias, tuo älyn Tonava ja ihmisrakkauden ikuinen valo, poistui luotamme aivan liian varhain. En haluisi kuulla, kuinka törkästi sinä panettelet vainajaa. Mutta kaunis muisto hänestä jäi, ja leskelle voitollinen yritys, jolla oli kurantti varasto täynnä rahanarvoista rautatavaraa.

”...yhtä merkittävä kuin Paavo Väyrynen...”
        Tohtori Väyrynen valittiin yksimielisesti Keskustapuolueen presidenttiehdokkaaksi. Olen ylpeä siitä, että vertaat minun asiantuntemustani tohtori Väyrysen asiantuntemukseen. Puoluesihteeri Laaninen, kepun kelmien kelmi, jouti toteamaan kitkerästi: Paras Paavo voitti ja pulinat pois.

Kun et itse ymmärrä näistä miehekkäistä harrastuksistani yhtään mitään, miksipä minä sinua turhaan neuvoisin. Sohvaturnipsit pysyvät sohvaturnipseina vaikka minä kuinka opettaisin terveellisen ulkoilmaelämän merkitystä.

Sokrates sanoi, että filosofiaa voi opettaa vaikka huusin siivoojille ja aasin ajajille, mutta silloin ei pidä odottaa välittömiä oppimistuloksia. No minä olen opettanut capinautteja, tulokset näkyyköön sitten tulevaisuudessa.

• 26

Nimimerkillä Voi tummelin huurut kirjoittavalla henkilöllä on väärä käsitys minun sukupuolestani, olen kyllä mies. Kerroinhan olevani ainoa mies joogakurssillakin.

Tuota Valuuttakauppiaan ehdottamaa jalan niskan taakse laittoa en ole uskaltautunut vielä kokeilemaan, olenhan vasta-alkaja Astangan peruskurssilla.
        Jotkut naispuoleiset ovat kylläkin taitojaan tuossa lajissa esitelleet, olen ollut kuulevinani noita tuhnuja, mutta eivät ne varmaan ihan oikeita sellaisia ole olleet.
        Ainakaan en ole havainnut samanlaisia tuoksuja kuin tuli silloin kun olin poliisin kuultavana.
        Joskus kesäisin pyöräilen läheisen kaupungin torille ja samalla tulee käytyä myös kalahallissa savusilakoita ostamassa.
        Jooga vaikuttaa aktivoivasti ihmisen kehoon ja mieleen, olen lueskellut paljon joogasta, ja useinkin juuri noiden pidemmälle edenneiden kurssitoverittareideni jalan niskan taakse harjoitusten yhteydessä mieleeni palautuu kummasti tuo kesäinen kalahalli. Vaikken itse osallistu ko. harjoitukseen muuten kuin katselemalla.
        Joogaa voi siis harrastaa ja siitä hyötyä pelkästään katselemalla toisten suorituksia.

Nukuin viime yönä vähän huonosti kun ahdisti tuo oma rikollisuuteni.
        Valuuttakauppias vakuutti, etteivät minunkaltaiseni rehelliset ihmiset joudu tuomittaviksi, mutta Voi tummelin huurut taisi olla eri mieltä tuosta asiasta.

Joku kirjoitti, etteivät nämä hyvät ihmiset tiedä enempää kuin minäkään tästä asiasta. Minä en kylläkään osaa antaa kenellekään minkäänlaisia neuvoja, eipä niitä kyllä kukaan koskaan kysykään.
        Paitsi tietenkin kirjastossa, kun joku ei löydä jotakin teosta.
        Pidän hyvää järjestystä, asetan aina palautetut kirjat oikeille paikoilleen.
        Hoitamani kirjasto on pieni, vain 720 hyllymetriä, ja uskallan väittää löytäväni minkä kirjan tahansa vaikka silmät kiinni.
        Ellei sitten joku ole käynyt niitä sekoittelemassa, kuten pojanviikarit joskus ilkeyttään tekevät.
        Taidankin noudattaa valuuttakauppiaan antamaa neuvoa ja kopioida noita rikosilmoituksia samalla kertaa isomman määrän.
        Voisin tehdä rikosilmoituksen noista viikareistakin, ette usko kuinka kova työ on hakea yksikin väärään paikkaan asetettu kirja 25 678 teoksen joukosta.

Olisiko kellään mitään tietoa, milloin nuo oikeudenkäynnit jatkuvat?
        Yrittäisin vähän ennakoida ja ottaa vaikka hiihto- tai kesälomaa silloin kun on minun vuoroni mennä oikeuteen. Sillä kyllä kai minä sinne joudun?

Luin lehdestä pari viikkoa sitten jonkun syyttäjän sanoneen toimittajalle, että ensi vuonna hänellä on kädet täynnä töitä tämän asian vuoksi.
        Minulla on aika hyvä muisti ja olen lukenut jo vuonna 2008 kesällä, että kyseisen vuoden lopulla ovat ensimmäiset rikolliset jo käräjillä.
        Samoin luin vuonna 2009 ja 2010 ja useaan kertaan eri lehdistä, televisiota minulla ei ole, joten en tiedä mitä siellä on asiasta kerrottu.

Voisiko joku palstan asiantuntijoista kertoa minulle, että milloin nuo oikeudenkäynnit oikein alkavat, kun näyttää etteivät viranomaiisetkaan tiedä enempää kuin minäkään?

Olen kyllä ihan oikea kirjastonhoitaja, vaikka kirjoitinkin makaronin kahdella o:lla, mutta se johtuu pelkästään siitä, että haluan kirjoittaa makaroonin kuten sen lausunkin, koska tykkään siitä niin paljon.

Nyt pitää alkaa kuunnella Lauantain toivekonserttia radiosta, minäkin olen sinne oman toiveeni lähettänyt.
        "Olen kuullut on kaupunki tuolla..." saa ihania väristyksiä aikaiseksi, toivottavasti pääsen tällä kertaa läpi.
        Heippa!

• Voi tummelin huurut!

Ei se sovi minun arvolleni, että alkaisin julkisesti kinaamaan kaiken maailman räkänokkien ja turvansoittajien kanssa. Voin sivistyneesti oikaista pahimmat väärinkäsitykset ja oikoa törkeimmät valheet, se riittäköön.

”...olet Vanhan Testamentin miehiä...”
        Olen vanhan liiton mies ja panen turvani ikiaikojen Herraan, samaan mihin Abraham ja Mooseskin turvasivat. En pidä margariinista, en suostu käyttämään kondoomia ja valmisruuaat ovat minusta humpuukia. Jos tämä on vanhajuutalaisuutta, näin olkoon.

Rahoitusteorista ei kannata enempää puhua capinautin kanssa, siinä menee hyvät teoriat hukkaan.

Rautalankakauppias, tuo älyn Tonava ja ihmisrakkauden ikuinen valo, poistui luotamme aivan liian varhain. En haluisi kuulla, kuinka törkästi sinä panettelet vainajaa. Mutta kaunis muisto hänestä jäi, ja leskelle voitollinen yritys, jolla oli kurantti varasto täynnä rahanarvoista rautatavaraa.

”...yhtä merkittävä kuin Paavo Väyrynen...”
        Tohtori Väyrynen valittiin yksimielisesti Keskustapuolueen presidenttiehdokkaaksi. Olen ylpeä siitä, että vertaat minun asiantuntemustani tohtori Väyrysen asiantuntemukseen. Puoluesihteeri Laaninen, kepun kelmien kelmi, jouti toteamaan kitkerästi: Paras Paavo voitti ja pulinat pois.

Kun et itse ymmärrä näistä miehekkäistä harrastuksistani yhtään mitään, miksipä minä sinua turhaan neuvoisin. Sohvaturnipsit pysyvät sohvaturnipseina vaikka minä kuinka opettaisin terveellisen ulkoilmaelämän merkitystä.

Sokrates sanoi, että filosofiaa voi opettaa vaikka huusin siivoojille ja aasin ajajille, mutta silloin ei pidä odottaa välittömiä oppimistuloksia. No minä olen opettanut capinautteja, tulokset näkyyköön sitten tulevaisuudessa.

>>> Ei se sovi minun arvolleni, että alkaisin julkisesti kinaamaan kaiken maailman räkänokkien ja turvansoittajien kanssa. > Olen vanhan liiton mies ja panen turvani ikiaikojen Herraan, samaan mihin Abraham ja Mooseskin turvasivat. > Rahoitusteorista ei kannata enempää puhua capinautin kanssa, siinä menee hyvät teoriat hukkaan. > Rautalankakauppias, tuo älyn Tonava ja ihmisrakkauden ikuinen valo, poistui luotamme aivan liian varhain. En haluisi kuulla, kuinka törkästi sinä panettelet vainajaa. > Olen ylpeä siitä, että vertaat minun asiantuntemustani tohtori Väyrysen asiantuntemukseen. > Kun et itse ymmärrä näistä miehekkäistä harrastuksistani yhtään mitään, miksipä minä sinua turhaan neuvoisin.

• 26 kirjoitti:

Nimimerkillä Voi tummelin huurut kirjoittavalla henkilöllä on väärä käsitys minun sukupuolestani, olen kyllä mies. Kerroinhan olevani ainoa mies joogakurssillakin.

Tuota Valuuttakauppiaan ehdottamaa jalan niskan taakse laittoa en ole uskaltautunut vielä kokeilemaan, olenhan vasta-alkaja Astangan peruskurssilla.
        Jotkut naispuoleiset ovat kylläkin taitojaan tuossa lajissa esitelleet, olen ollut kuulevinani noita tuhnuja, mutta eivät ne varmaan ihan oikeita sellaisia ole olleet.
        Ainakaan en ole havainnut samanlaisia tuoksuja kuin tuli silloin kun olin poliisin kuultavana.
        Joskus kesäisin pyöräilen läheisen kaupungin torille ja samalla tulee käytyä myös kalahallissa savusilakoita ostamassa.
        Jooga vaikuttaa aktivoivasti ihmisen kehoon ja mieleen, olen lueskellut paljon joogasta, ja useinkin juuri noiden pidemmälle edenneiden kurssitoverittareideni jalan niskan taakse harjoitusten yhteydessä mieleeni palautuu kummasti tuo kesäinen kalahalli. Vaikken itse osallistu ko. harjoitukseen muuten kuin katselemalla.
        Joogaa voi siis harrastaa ja siitä hyötyä pelkästään katselemalla toisten suorituksia.

Nukuin viime yönä vähän huonosti kun ahdisti tuo oma rikollisuuteni.
        Valuuttakauppias vakuutti, etteivät minunkaltaiseni rehelliset ihmiset joudu tuomittaviksi, mutta Voi tummelin huurut taisi olla eri mieltä tuosta asiasta.

Joku kirjoitti, etteivät nämä hyvät ihmiset tiedä enempää kuin minäkään tästä asiasta. Minä en kylläkään osaa antaa kenellekään minkäänlaisia neuvoja, eipä niitä kyllä kukaan koskaan kysykään.
        Paitsi tietenkin kirjastossa, kun joku ei löydä jotakin teosta.
        Pidän hyvää järjestystä, asetan aina palautetut kirjat oikeille paikoilleen.
        Hoitamani kirjasto on pieni, vain 720 hyllymetriä, ja uskallan väittää löytäväni minkä kirjan tahansa vaikka silmät kiinni.
        Ellei sitten joku ole käynyt niitä sekoittelemassa, kuten pojanviikarit joskus ilkeyttään tekevät.
        Taidankin noudattaa valuuttakauppiaan antamaa neuvoa ja kopioida noita rikosilmoituksia samalla kertaa isomman määrän.
        Voisin tehdä rikosilmoituksen noista viikareistakin, ette usko kuinka kova työ on hakea yksikin väärään paikkaan asetettu kirja 25 678 teoksen joukosta.

Olisiko kellään mitään tietoa, milloin nuo oikeudenkäynnit jatkuvat?
        Yrittäisin vähän ennakoida ja ottaa vaikka hiihto- tai kesälomaa silloin kun on minun vuoroni mennä oikeuteen. Sillä kyllä kai minä sinne joudun?

Luin lehdestä pari viikkoa sitten jonkun syyttäjän sanoneen toimittajalle, että ensi vuonna hänellä on kädet täynnä töitä tämän asian vuoksi.
        Minulla on aika hyvä muisti ja olen lukenut jo vuonna 2008 kesällä, että kyseisen vuoden lopulla ovat ensimmäiset rikolliset jo käräjillä.
        Samoin luin vuonna 2009 ja 2010 ja useaan kertaan eri lehdistä, televisiota minulla ei ole, joten en tiedä mitä siellä on asiasta kerrottu.

Voisiko joku palstan asiantuntijoista kertoa minulle, että milloin nuo oikeudenkäynnit oikein alkavat, kun näyttää etteivät viranomaiisetkaan tiedä enempää kuin minäkään?

Olen kyllä ihan oikea kirjastonhoitaja, vaikka kirjoitinkin makaronin kahdella o:lla, mutta se johtuu pelkästään siitä, että haluan kirjoittaa makaroonin kuten sen lausunkin, koska tykkään siitä niin paljon.

Nyt pitää alkaa kuunnella Lauantain toivekonserttia radiosta, minäkin olen sinne oman toiveeni lähettänyt.
        "Olen kuullut on kaupunki tuolla..." saa ihania väristyksiä aikaiseksi, toivottavasti pääsen tällä kertaa läpi.
        Heippa!

Vastaan nyt ”Tummelin höyrypäälle” ja ”26”:lle samalla kertaa, samasta kupista kun syövät, näin luulen.

Tokihan vanha Hammurabin laki oli, että silmä silmästä ja hammas hampaasta. Tämän päivän tulkinta tietysti on, että pipsi pipsistä ja dollari dollarista. Mutta mistä luemme sen, että otappa leskeltä yksi ropo, lupaa 5 ropoa takaisin puolen vuoden päästä, mutta etpä annakaan yhtään.

Parempi olisi, jos tällaiselle miehelle ripustettaisiin rubluutti kaulaan ja upotettaisiin hänet lampeen, kuin että hän turmelee rehellisen valuuttakaupan valheillaan.

”Rautalankakkauppias....kummittelee foorumilla...”
        Eihän mahti mene maan rakohon vaikka mahtajat menevät. Menneiden suurmiesten ajatukset elävät vuosia ja vuosisatoja – I have a dream.

”...en ole pyytänyt neuvojasi...”
        Vapaaehtoisesti ja vilpittömästä sydämestäni minä neuvojani annan, ei kenenkään tarvitse erikseen pyytää.

Japanilaisella pitkäjousella (Kyūdō) ammunta edellyttää tyyneyttä ja mielen hallintaa. Nuoli osuu vain viisaan mielen ohjaamana. Tässä olisi oivallinen harjoittelumenetelmä kaikille valuuttakaupasta haaveileville.

”...teitä on nyt kaksi kirjastonhoitajaa...” Voi, voi, vallan punastui. Eihän työllisyystuella palkattu apulainen ole oikea kirjastotyöntekijä saatikka sitten kirjastotieteen ammattilainen. Minun pitää itse tuoda kahvini omassa termospullossa ja käydä syömässä eväsvoileipäni pihalla. Meidänkin kirjaston työntekijöiden taukohuone on tarkoitettu vain vakinaisessa työsuhteessa oleville. Mutta muuten muut työntekijät kyllä ovat oikein ystävällisiä minulle.

”...olenhan vasta-alkaja Astangan peruskurssilla...”
        Tämä oli oikein mukava tieto. Olen suositellut Astanga-joogaa useaan otteeseen ja suositukseni on näemmä mennyt perille.

”Tummelin huurut” on paha ja ilkeä ihminen. Ei rehellinen ihminen joudu oikeuteen kuin vahingossa, kun sattuu riita-asia miljoonaperinnöstä. Huolet pois, usko minua.

”ottaa vaikka hiihto- tai kesälomaa silloin kun on minun vuoroni mennä oikeuteen.”
        Poliisi on luvannut, että näillä lumilla homma hoituu. Tämä tarkoittaa koululaisten hiihtolomaviikkoa vk8/2012. Jos et joudukaan oikeuteen, onpahan hiihtoloma ainakin.

Heippa sinulle ja hyviä hiihtokelejä.

• Voi tummelin huurut!

Vastaan nyt ”Tummelin höyrypäälle” ja ”26”:lle samalla kertaa, samasta kupista kun syövät, näin luulen.

Tokihan vanha Hammurabin laki oli, että silmä silmästä ja hammas hampaasta. Tämän päivän tulkinta tietysti on, että pipsi pipsistä ja dollari dollarista. Mutta mistä luemme sen, että otappa leskeltä yksi ropo, lupaa 5 ropoa takaisin puolen vuoden päästä, mutta etpä annakaan yhtään.

Parempi olisi, jos tällaiselle miehelle ripustettaisiin rubluutti kaulaan ja upotettaisiin hänet lampeen, kuin että hän turmelee rehellisen valuuttakaupan valheillaan.

”Rautalankakkauppias....kummittelee foorumilla...”
        Eihän mahti mene maan rakohon vaikka mahtajat menevät. Menneiden suurmiesten ajatukset elävät vuosia ja vuosisatoja – I have a dream.

”...en ole pyytänyt neuvojasi...”
        Vapaaehtoisesti ja vilpittömästä sydämestäni minä neuvojani annan, ei kenenkään tarvitse erikseen pyytää.

Japanilaisella pitkäjousella (Kyūdō) ammunta edellyttää tyyneyttä ja mielen hallintaa. Nuoli osuu vain viisaan mielen ohjaamana. Tässä olisi oivallinen harjoittelumenetelmä kaikille valuuttakaupasta haaveileville.

”...teitä on nyt kaksi kirjastonhoitajaa...” Voi, voi, vallan punastui. Eihän työllisyystuella palkattu apulainen ole oikea kirjastotyöntekijä saatikka sitten kirjastotieteen ammattilainen. Minun pitää itse tuoda kahvini omassa termospullossa ja käydä syömässä eväsvoileipäni pihalla. Meidänkin kirjaston työntekijöiden taukohuone on tarkoitettu vain vakinaisessa työsuhteessa oleville. Mutta muuten muut työntekijät kyllä ovat oikein ystävällisiä minulle.

”...olenhan vasta-alkaja Astangan peruskurssilla...”
        Tämä oli oikein mukava tieto. Olen suositellut Astanga-joogaa useaan otteeseen ja suositukseni on näemmä mennyt perille.

”Tummelin huurut” on paha ja ilkeä ihminen. Ei rehellinen ihminen joudu oikeuteen kuin vahingossa, kun sattuu riita-asia miljoonaperinnöstä. Huolet pois, usko minua.

”ottaa vaikka hiihto- tai kesälomaa silloin kun on minun vuoroni mennä oikeuteen.”
        Poliisi on luvannut, että näillä lumilla homma hoituu. Tämä tarkoittaa koululaisten hiihtolomaviikkoa vk8/2012. Jos et joudukaan oikeuteen, onpahan hiihtoloma ainakin.

Heippa sinulle ja hyviä hiihtokelejä.

Kirjastonhoitaja vastailee itselleen, on tämä huvittava kaveri tämä valehteleva kirjastonhoitaja:

>>> Vapaaehtoisesti ja vilpittömästä sydämestäni minä neuvojani annan, ei kenenkään tarvitse erikseen pyytää. > ”Tummelin huurut” on paha ja ilkeä ihminen.> Nuoli osuu vain viisaan mielen ohjaamana.

Kirjastonhoitaja vastailee itselleen, on tämä huvittava kaveri tämä valehteleva kirjastonhoitaja:

>>> Vapaaehtoisesti ja vilpittömästä sydämestäni minä neuvojani annan, ei kenenkään tarvitse erikseen pyytää. > ”Tummelin huurut” on paha ja ilkeä ihminen.> Nuoli osuu vain viisaan mielen ohjaamana.

>>> Nuoli osuu vain viisaan mielen ohjaamana.

• Amorin nuolet

>>> Vapaaehtoisesti ja vilpittömästä sydämestäni minä neuvojani annan, ei kenenkään tarvitse erikseen pyytää... Olen vilpittömän iloinen ja onnellinen winkkarin ahdingosta. Aikanne saitte narutella, nyt on sitten naru loppu. (Valuutta- ja Rautalankakkauppias)

• Taashan se

peräsuolikauppias on ammuttu ojaan, eikä siihen ole tummelin huuruilla mennyt sitä ensimmäistäkään nuolta. On iloittelua seurata kuinka peräsuolikauppias koettaa verbaalisesti muotoilla sanansa vastaamaan tummelin huurut -nimimerkin sanallista ilottelua, onnistuen siinä kuitenkin yhtä hyvin kuin mustalainen työnhaussa.

Voin vain kuvitella miten raastava tilanne on peräsuolikauppiaalle. Viimeisetkin uskolliset (?) seuraajat alkavat huomata miten tilanne valuu täysin peräsuolikauppiaan käsistä kuin hieno hiekka tiimalasissa alaspäin, ja kun peräsuolikauppias ei muuta keksi niin ojassa kiukkupotkuraivareita heitellessään koettaa mennä henkilökohtaisuuksiin tummelin huurut -nimimerkkiä vastaan.

Huvittavaa jopa, sanoisin. Mutta tuohonhan se aina menee kun ei enää äly eikä verbaliikka riitä. Asiaan ei auta kovin paljoa sekään, että peräsuolikauppias on alusta asti ollut muutenkin väärässä lausuntoineen, millä on lähtenyt vääntämään. :D

• Amorin nuolet kirjoitti:

>>> Vapaaehtoisesti ja vilpittömästä sydämestäni minä neuvojani annan, ei kenenkään tarvitse erikseen pyytää... Olen vilpittömän iloinen ja onnellinen winkkarin ahdingosta. Aikanne saitte narutella, nyt on sitten naru loppu. (Valuutta- ja Rautalankakkauppias)

Tummelin pösilön jankutuksen vuoksi herkesin kuitenkin ajettelemaan, olisinko sittenkin liian herkästi heittämässä sitä ensimmäistä tiiliskiveä. Jospa tämä Tummelin Töröpää onkin rehellinen ja vilpitön kansalainen, joka hyvässä uskossa ja vilpittömin mielin on sijoittanut vähät rahansa kasvamaan kohtuullista korkoa sijoitusklubiin.

Näinhän se varmaan oli. Sorvailin jo sujuvasanaista pahoittelua kun muistin, että onhan tämäkin asia tietysti ollut julkisuudessa.

" Osa sijoittajista myönsi oikeuden tauolla ihan suoraan, ettei heitä kiinnosta, onko se tuotto tullut valuuttakaupasta vai mistä. Pääasia on, että kotiutukset ovat tipahdelleet ajallaan tileille, kuten Hannu oli luvannut."
        http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/wincapita_hardelli_oikeudessa

Niinpä niin. Enpä turhaan heittele niitä tiiliskiviä. Varsinaisia viattomia sieluja, juupa juu.

• Tiilikivikuorma

Tummelin pösilön jankutuksen vuoksi herkesin kuitenkin ajettelemaan, olisinko sittenkin liian herkästi heittämässä sitä ensimmäistä tiiliskiveä. Jospa tämä Tummelin Töröpää onkin rehellinen ja vilpitön kansalainen, joka hyvässä uskossa ja vilpittömin mielin on sijoittanut vähät rahansa kasvamaan kohtuullista korkoa sijoitusklubiin.

Näinhän se varmaan oli. Sorvailin jo sujuvasanaista pahoittelua kun muistin, että onhan tämäkin asia tietysti ollut julkisuudessa.

" Osa sijoittajista myönsi oikeuden tauolla ihan suoraan, ettei heitä kiinnosta, onko se tuotto tullut valuuttakaupasta vai mistä. Pääasia on, että kotiutukset ovat tipahdelleet ajallaan tileille, kuten Hannu oli luvannut."

Niinpä niin. Enpä turhaan heittele niitä tiiliskiviä. Varsinaisia viattomia sieluja, juupa juu.

Ilta-Sanomat pisti vielä paremmaksi:

"3000€ muuttui 6-numeroiseksi: Aivan sama, mistä rahat tulivat."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/3000€ muuttui 6-numeroiseksi Aivan sama mistä rahat tulivat/art-1288384186893.html

Tuosta raflaavasta otsikosta "unohtui " eräs merkittävä toteamus, joka taasen antaakin aivan eri merkityksen jäsenen sanomiselle. " KUNHAN NE TULIVAT REHELLISESTÄ TOIMINNASTA."

Totuushan löytyy tunnetusti sellaisenaan Poliisi-TV:stä ja Ilta-Sanomista. Omituista, että tuo tärkeä tarkentava lause oli jätetty pois haastattelusta. Tai ei siinä oikeastaan mitään omituista ole - raflaava otsikko on tärkeä.

Nythän sie höpöjä puhut:

""""Nim. Ada Flink on puolestaan merkonomi-metsuri-insinööri-aloitteleva paikallisrallikuski.""""

AdaFlink alias AdaMiRanta alias Raili Suominen on: merkantti, metsuri, metsätalousinsinööri. Noista kaikista löytyy päästötodistukset.

Rallia ajoin joskus kauan aikaa sitten Hitlerin ihmiskunnalle antamalla vitsauksella. Vesijärven jäällä sain ensimmäiset opit autolla ajamisesta. Nippa nappa koivet ulottu polkimille 15 v. tytöllä. Se oli kuplawolkkari vm -63 ja silloin jo ikäloppu. Maalattiin se pika...pikaa (illan keikka teippauksineen ja hesareineen huoltsikan hallissa) mattamustaksi ja se oli aivan hirvittävän näköinen. Mitäs ulkonästä, mutta kyllä se kulki ihan hyvin ja sain sillä opetella yleisilläkin teillä ajelemaan jo kolme vuotta ennen, kuin autokouluun kelpuutettiin.

Ja mitaan ette voi...

Tää on hyvä:

""""Syyttäjä Appelsin

Kihlakunnansyyttäjä Mika Appelsin on jaksanut pitkämielisesti kuunnella Kailajärven luentoa valuuttakaupan lainalaisuuksista oikeussalissa. Syyttäjä myöntää, ettei ole valuuttakaupan asiantuntija, mutta miksi hänen täytyisikään olla. Wincapitassa kun ei hänen mukaansa ole juurikaan tekemistä kyseisen kaupan kanssa. Syyttäjän mukaan on kyse törkeästä petoksesta ja rahankeräysrikoksesta.""""

Voi, kuinka mua on haukuttu, kun olen toitottanut, ettei valuttakaupan saloihin tutustuminen ole edellytys (ite oon myöntänyt olevani peukalo keskellä kämmentä valuuttakauppaasioissa) sille, että voi arvostella WinClubia/-Capitaa. Olen sanonut, että valuuttakaupasta ei edes pitäisi puhua WinClubin/-Capitan yhteydessä, koska sitähän ei koskaan ko. kusetuksessa käyty luvatulla tavalla.

Ja vaan vot nyt hedelmäkin on sitä mieltä, että eipähän tartte olla valuuttakaupan asiantuntija ymmärtääkseen kusetuksen toimintaperiaatteen.

Ja mitaan ette voi...

• Jack Hydraulic
        RailiSuominen kirjoitti:

Tää on hyvä:

""""Syyttäjä Appelsin

Kihlakunnansyyttäjä Mika Appelsin on jaksanut pitkämielisesti kuunnella Kailajärven luentoa valuuttakaupan lainalaisuuksista oikeussalissa. Syyttäjä myöntää, ettei ole valuuttakaupan asiantuntija, mutta miksi hänen täytyisikään olla. Wincapitassa kun ei hänen mukaansa ole juurikaan tekemistä kyseisen kaupan kanssa. Syyttäjän mukaan on kyse törkeästä petoksesta ja rahankeräysrikoksesta.""""

Voi, kuinka mua on haukuttu, kun olen toitottanut, ettei valuttakaupan saloihin tutustuminen ole edellytys (ite oon myöntänyt olevani peukalo keskellä kämmentä valuuttakauppaasioissa) sille, että voi arvostella WinClubia/-Capitaa. Olen sanonut, että valuuttakaupasta ei edes pitäisi puhua WinClubin/-Capitan yhteydessä, koska sitähän ei koskaan ko. kusetuksessa käyty luvatulla tavalla.

Ja vaan vot nyt hedelmäkin on sitä mieltä, että eipähän tartte olla valuuttakaupan asiantuntija ymmärtääkseen kusetuksen toimintaperiaatteen.

Ja mitaan ette voi...

>>koska sitähän ei koskaan ko. kusetuksessa käyty luvatulla tavalla.>Ja vaan vot nyt hedelmäkin on sitä mieltä, että eipähän tartte olla valuuttakaupan asiantuntija ymmärtääkseen kusetuksen toimintaperiaatteen.

• On se luotettava

EHDOTTOMASTI POLIISI-TV ON PARAS TIEDONLÄHDE. POLIISI-TV TAVAILEE MM. SEURAAVAA, ETSI ITSE LISÄÄ!

* RIKOSHYÖTY ELI WINCAPITA-TULO = PETOKSELLA HANKITTUA RAHAA
        * VAHINGONILO
        * NETTIKIUSAAJAT
        * REHELLISELLÄ MIELELLÄ
        * EI VALUUTTAKAUPPAA
        * VALUUTTAKAUPPAA
        * TAUSTALLA KOLME MIESTÄ PÄÄKAUPUNKISEUDULTA

Tarpeeeksi kun arvailee, niin aina jotakin oikeinkin menee.

"Sivulliset saattavat puolestaan kokea vahingoniloa, pohtii mansikkapitäjän pankinjohtaja pyramidihuijauksen henkistä jälkipyykkiä."

"YLE:n Poliisi-tv kertoi eilisessä raportissaan Winclubin taustalla olevan kolme pääkaupunkiseudulla asuvaa miestä."

"Yksi KMP:ssä rahaa menettäneistä lasketaan WinCapita-jutun pääepäiltyihin. Hänet lennätettiin Thaimaasta Suomeen poliisikuulusteluihin."

"Haastattelemamme kuopiolaisen sijoitusalan asiantuntijan K. Pentasen mukaan WinCapita-pyramidia ei kaatanut media eikä poliisi, vaan nettiyhteisö omine salapoliiseineen."

"Taitavimmat jäsenet tekivät valuuttakaupalla myös voittoa pienillä panoksilla pelatessaan. "

"Keskusrikospoliisi on saanut tutkinnan edistyessä paljon tietoa rahan liikkeistä, eikä näiden tietojen perusteella ole tullut näyttöä siitä, että valuuttakauppaa olisi käyty sentinkään arvosta. "

"Viimeisimpien huhujen mukaan jäsenet ovat saaneet ulkomailta dokumentteja, jotka todistavat, mistä rahat ovat liikkuneet Monebookersin tilille, siis suomeksi sanottuna todistavat valuuttakauppaa käydyn."

"Myös Konnevesi on joutunut WinCapita-myrskyn keskipisteeseen. Kunnanhallituksen puheenjohtaja erosi tehtävistään, sillä hänen puolisonsa on esiintynyt julkisuudessa WinCapitan jäsenenä ja puolestapuhujan. Myös pitkäaikaisen paljon hyvää aikaan saaneen poliitikon ero surettaa."

"Mansikkaväki on harkinnut jopa hakkereiden palkkaamista nettikiusaajien selvittämiseksi."

"Osa WinCapitaan sijoittaneista on ollut mukana varmasti ihan rehellisellä mielellä. Osa jäsenistä on kuitenkin maksanut pääomaveroja."

"Koska rikoshyöty eli WinCapita-tulo maksetaan takaisin kokonaisuudessaan, mielenkiintoista on veroina maksettujen rahojen kohtalo. Verohallituksen ylitarkastajan mukaan WinCapitasta voi tulla ennakkotapaus, koska verottaja tuskin on koskaan aikaisemmin saanut massiinsa näin paljon petoksella hankittua rahaa."

http://yle.fi/poliisitv/raportit.php?sivu=raportti_capita1

http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/wincapita_tour_09_jatkuu

• Tiilikivikuorma kirjoitti:

Ilta-Sanomat pisti vielä paremmaksi:

"3000€ muuttui 6-numeroiseksi: Aivan sama, mistä rahat tulivat."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/3000€ muuttui 6-numeroiseksi Aivan sama mistä rahat tulivat/art-1288384186893.html

Tuosta raflaavasta otsikosta "unohtui " eräs merkittävä toteamus, joka taasen antaakin aivan eri merkityksen jäsenen sanomiselle. " KUNHAN NE TULIVAT REHELLISESTÄ TOIMINNASTA."

Totuushan löytyy tunnetusti sellaisenaan Poliisi-TV:stä ja Ilta-Sanomista. Omituista, että tuo tärkeä tarkentava lause oli jätetty pois haastattelusta. Tai ei siinä oikeastaan mitään omituista ole - raflaava otsikko on tärkeä.

"....millaiset olivat tuottoennusteet valuuttakaupassa?
        –Alkuun hyvät, mutta tasoittuivat viiteen prosenttiin viikko, vastasi savolaismies."

Naureskelin tuota savolaista huumorintajua. Vai oli tienestit alkuun hyviä. Voiko ihmisen ahneudelle laittaa takalautaa, vai onko se ihan pitelemätön luonnonvoima.

Huvittuneesti suhtaudun myös näiden capinauttien loppukaneettiin. "Sama se mulle, mistä rahat tulee" lausunto on reilua meininkiä. Tässä ei valuuttakauppias kursaile yhtään.

"kunhan ne tulivat rehellisestä toiminnasta"
        Loivennellaan, lauhdutellaan taas. Taisipa tulla sanottua liian räväkästi.

Niinhän se on, että asiat tuppaavat tulla näkyviin aina Iltasanomiin saakka. Odotellaan mielenkiinnolla niitä sponsorioikeudenkäyntejä. Jospa taas tulee rätväköitä otsikoita ja kuvan kanssa.

Kainompien sponnsien kannattasi ostaa huppari Tarjoustalosta. Se on sitten kätevä kiskasta naamarin peitoksi. Tuppaavat työntymään ihan nenän alle ne valokuvaajat.

• Jack Hydraulic kirjoitti:

>>koska sitähän ei koskaan ko. kusetuksessa käyty luvatulla tavalla.>Ja vaan vot nyt hedelmäkin on sitä mieltä, että eipähän tartte olla valuuttakaupan asiantuntija ymmärtääkseen kusetuksen toimintaperiaatteen.

Älä nyt hyvä ihminen viitti naurattaa ja pitää lukijoita ihan tyhminä. Ne kaikki rahat, mitkä tupsahti WinClubin/-Capitan tilille MB:stä (ja ehkä muistakin) olivat Handen hallussa ja Hande päätti, jotta miten ne jaetaan ja mitä niillä tehdään. Handehan jako ne parhaaksi katsomallaan tavalla, eli kavereille ekaks ja jos jotain jäi rippeeksi, niin muutkin pääsivät saalista osalliseksi. Jätkähaän istu palmupuiden alla ja varmaankin ruutupaperivihkoon laitto, jotta kelle maksetaan ja kelle taas ei.

Turha on tulla mulle (ja näköjään homman hokanneelle hedelmällekin), selittelemään, että Handen ei ollut tarkoituskaan käydä mitään valuutttakauppaa jäsenten rahoilla. Pyramidi, mikä pyramidi (Suomessa rahankeräysrikos). Jos et usko, niin lue niitä Handen (ja kenen lie) lähettämiä sähköposteja jäsenille, jossa Hande kertoo, että treidaaminen kannattaa jättää hänen tehtäväkseen.

Selkeä kusetushan toi oli. Hopi hopi vaan jäsenet tekemään rikosilmoja/tutkintapyyntöjä sponsoristanne, niin teillä saattaa olla jonkinmoiset mahdollisuudet saada omanne takaisin. Ja ennenkaikkea saatte mielenrauhan siitä, että olette olleet vilpittömin mielin liikkeellä.

Ja mitaan ette voi...

Hydraulitunkki tässä kiivaasti maalailee päivänpaisteen ja kukkakedon värisellä latexmaalilla Winkkaria.

"…kopiot mm. silloisen WinClubin liiketoimintakonseptista…"
        http://www2.aamulehti.fi/teema/wincapita/nain-wincapita-toimi-katso-salainen-esite/75032
        Tarkoitatko sinä tätä sekavaa huttua vai niitä sääntöjä, jotka ovat Savon Sanomien linkissä.
        Jos tällainen on liiketoimintakonsepti tai -suunnitelma, niin - totta Mooses- kauppakorkeakoulua ei kannata käydä.

" Olen siis tällä hetkellä nettohäviäjä, tunkkien tunkki,…"
        " Esittelin klubia parille tutulleni, jotka lähtivätkin mukaan pienellä summalla."

Ja samalla kerrot suositelleesi kamuja klubiin. Eikös tällainen olekaan sponssi?

"Nostoja en ole tehnyt, vaan olen sijoittanut tuottoni uudestaan."
        " Kuulin uutisen paikallisradiosta ja olin todella hämmästynyt."

Minä olen taas hämmästynyt siitä, että mistähän sinä kuvittelit niiden tuottojesi tulleen? Lisenssejä et liiemmin myynyt, sponssinakin olit laiskansitkeä jullikka ja mittari se vaan nakutti päivästä toiseen tuottoja tilillesi.

Lähetä nyt, hyvä hömelö, kiireen vilkkaa se liiketoimintakonseptisi poliisille ja syyttäjälle. Sinullahan on hallussasi päivätty dokumentti, joka yksikäsitteisesti todistaa Wincapitan rehelliseksi.

Voit lähettää kopion vielä Auerille ja Nissisellekin, jospa siitä on heillekin apua.

• Taashan se kirjoitti:

peräsuolikauppias on ammuttu ojaan, eikä siihen ole tummelin huuruilla mennyt sitä ensimmäistäkään nuolta. On iloittelua seurata kuinka peräsuolikauppias koettaa verbaalisesti muotoilla sanansa vastaamaan tummelin huurut -nimimerkin sanallista ilottelua, onnistuen siinä kuitenkin yhtä hyvin kuin mustalainen työnhaussa.

Voin vain kuvitella miten raastava tilanne on peräsuolikauppiaalle. Viimeisetkin uskolliset (?) seuraajat alkavat huomata miten tilanne valuu täysin peräsuolikauppiaan käsistä kuin hieno hiekka tiimalasissa alaspäin, ja kun peräsuolikauppias ei muuta keksi niin ojassa kiukkupotkuraivareita heitellessään koettaa mennä henkilökohtaisuuksiin tummelin huurut -nimimerkkiä vastaan.

Huvittavaa jopa, sanoisin. Mutta tuohonhan se aina menee kun ei enää äly eikä verbaliikka riitä. Asiaan ei auta kovin paljoa sekään, että peräsuolikauppias on alusta asti ollut muutenkin väärässä lausuntoineen, millä on lähtenyt vääntämään. :D

Tummelin huurut näytti nakkaavan suksensa navetan ylisille ja taisi vaihtaa kiireissään nimimerkkiäkin. Taisi juttua valua käsistä, kuin hieho tiimalasista.;)

• Jack Hydraulic
        RailiSuominen kirjoitti:

Älä nyt hyvä ihminen viitti naurattaa ja pitää lukijoita ihan tyhminä. Ne kaikki rahat, mitkä tupsahti WinClubin/-Capitan tilille MB:stä (ja ehkä muistakin) olivat Handen hallussa ja Hande päätti, jotta miten ne jaetaan ja mitä niillä tehdään. Handehan jako ne parhaaksi katsomallaan tavalla, eli kavereille ekaks ja jos jotain jäi rippeeksi, niin muutkin pääsivät saalista osalliseksi. Jätkähaän istu palmupuiden alla ja varmaankin ruutupaperivihkoon laitto, jotta kelle maksetaan ja kelle taas ei.

Turha on tulla mulle (ja näköjään homman hokanneelle hedelmällekin), selittelemään, että Handen ei ollut tarkoituskaan käydä mitään valuutttakauppaa jäsenten rahoilla. Pyramidi, mikä pyramidi (Suomessa rahankeräysrikos). Jos et usko, niin lue niitä Handen (ja kenen lie) lähettämiä sähköposteja jäsenille, jossa Hande kertoo, että treidaaminen kannattaa jättää hänen tehtäväkseen.

Selkeä kusetushan toi oli. Hopi hopi vaan jäsenet tekemään rikosilmoja/tutkintapyyntöjä sponsoristanne, niin teillä saattaa olla jonkinmoiset mahdollisuudet saada omanne takaisin. Ja ennenkaikkea saatte mielenrauhan siitä, että olette olleet vilpittömin mielin liikkeellä.

Ja mitaan ette voi...

Niin, sille käsityskyvyn vajavaisuudellesi sinä et todellakaan voi mitään ja kuten lainatussa sloganissasi toteat, emme mekään.

Kerroin kirjoituksessani ne tiedot, jotka minä sain klubiin liittyessäni.
        Nuo tiedot välitin värittämättöminä esitellessäni klubia tuttavilleni.
        Minulla ei ollut tarvetta viestitellä Kailajärven kanssa klubin ollessa toiminnassa.

>>Selkeä kusetushan toi oli.>Jätkähaän istu palmupuiden alla ja varmaankin ruutupaperivihkoon laitto, jotta kelle maksetaan ja kelle taas ei.>Hopi hopi vaan jäsenet tekemään rikosilmoja/tutkintapyyntöjä sponsoristanne>Ja ennenkaikkea saatte mielenrauhan siitä, että olette olleet vilpittömin mielin liikkeellä.

• Jack Hydraulic

Hydraulitunkki tässä kiivaasti maalailee päivänpaisteen ja kukkakedon värisellä latexmaalilla Winkkaria.

"…kopiot mm. silloisen WinClubin liiketoimintakonseptista…"
        http://www2.aamulehti.fi/teema/wincapita/nain-wincapita-toimi-katso-salainen-esite/75032
        Tarkoitatko sinä tätä sekavaa huttua vai niitä sääntöjä, jotka ovat Savon Sanomien linkissä.
        Jos tällainen on liiketoimintakonsepti tai -suunnitelma, niin - totta Mooses- kauppakorkeakoulua ei kannata käydä.

" Olen siis tällä hetkellä nettohäviäjä, tunkkien tunkki,…"
        " Esittelin klubia parille tutulleni, jotka lähtivätkin mukaan pienellä summalla."

Ja samalla kerrot suositelleesi kamuja klubiin. Eikös tällainen olekaan sponssi?

"Nostoja en ole tehnyt, vaan olen sijoittanut tuottoni uudestaan."
        " Kuulin uutisen paikallisradiosta ja olin todella hämmästynyt."

Minä olen taas hämmästynyt siitä, että mistähän sinä kuvittelit niiden tuottojesi tulleen? Lisenssejä et liiemmin myynyt, sponssinakin olit laiskansitkeä jullikka ja mittari se vaan nakutti päivästä toiseen tuottoja tilillesi.

Lähetä nyt, hyvä hömelö, kiireen vilkkaa se liiketoimintakonseptisi poliisille ja syyttäjälle. Sinullahan on hallussasi päivätty dokumentti, joka yksikäsitteisesti todistaa Wincapitan rehelliseksi.

Voit lähettää kopion vielä Auerille ja Nissisellekin, jospa siitä on heillekin apua.

Oliko sinulla jotain asiaakin, vai ihanko lämpimiksesi näpyttelet?

>>Lähetä nyt, hyvä hömelö, kiireen vilkkaa se liiketoimintakonseptisi poliisille ja syyttäjälle.>Minä olen taas hämmästynyt siitä, että mistähän sinä kuvittelit niiden tuottojesi tulleen?>Ja samalla kerrot suositelleesi kamuja klubiin. Eikös tällainen olekaan sponssi?

Oliko sinulla jotain asiaakin, vai ihanko lämpimiksesi näpyttelet?

>>Lähetä nyt, hyvä hömelö, kiireen vilkkaa se liiketoimintakonseptisi poliisille ja syyttäjälle.>Minä olen taas hämmästynyt siitä, että mistähän sinä kuvittelit niiden tuottojesi tulleen?>Ja samalla kerrot suositelleesi kamuja klubiin. Eikös tällainen olekaan sponssi?

"…ihanko lämpimiksesi näpyttelet?"
        Ihan hyvästä sydämestäni minä tänne kirjoittelen ja tietysti siksi, että on rattoisaa seurata capinauttien kiemurtelua syyttäjän ongenkoukussa.

"Kerroinhan tuolla aiemmin, että keskusrikospoliisilla on se (liiketoimintakonsepti) hallussaan."
        Sitenhän kaikki on hyvin. Rikostutkijoilla on ollut käytössään mainitsemasi asiakirja. Sille on porukalla ensin naurettu makeat naurut ja sitten päätetty, että eihän tämmöisiä läpysköitä aleta liittämään esitutkintapöytäkirjaan.

Se, että tutkiva viranomainen ei ole katsonut tarpeen liittää hullujen päivien mainostekstejä pöytäkirjaan, ei tee asiaa olemattomaksi. Puolustuksella on täysi oikeus lukea Hanskin lappusia ääneen oikeudessa, jos katsovat sen puolustukselle eduksi - eivät katsoneet.

Varatuomari Pitkänenkin, paras profeetta Winkkarin liiketoimintakonseptin suhteen sai pyöriskellä käräjäsalin ovensuussa, Sorsa ei halunnutkaan kuulla mitään hurlumhei-teorioita.

" Suomen kielen erikoisuudesta johtuen en voinut tietää, oliko valuuttakauppaan sijoittamisessa kyse preesensistä vai futuurista."
        Köyhät on selitykset, jos ainoa apu on lingvistinen viisastelu.
        http://www.kielitohtori.fi/tulla_tekemaan
        Jos halutaan, voidaan tulevaisuudessa tapahtua tekeminen suomenkielessäkin ilmoittaa täsmällisesti: Lähden ensi vuonna Lontooseen.

Vekkuleita ovat winkkarin tulot: valuuttakauppaan sijoittaminen, VIP-jäsenyys, signaalijärjestelmän käyttöoikeusmaksut, signaalijärjestelmän myynti, provisiot lisenssikaupasta.
        Niinhän tämä on kuin Varsovan ghetto; Jokainen sai elantonsa pesemällä toisten pyykkejä.

Luetaanpa taas, miten sponsseja opettiin:
        http://www2.aamulehti.fi/extrakuvat/WinClubesittely.pdf
        Tee oma kassa Esim10000 euroa
        Kerro 10 kaverille Winclubista, jos 5 kaveria sijoittaa 10000 euroa
        Kaverit saa hyvän tuoton ja sinä tuplaat tuottosi
        (huom. toimittajan lyhentämä)

Tälleen se menee, kun Winkkarin pyramirakennetta sanoi halutaan kuvata.

" Hyvä oivallus sinulta."
        Kiitos kehuista. Annahan pensselin heilua. Kyllä siitä Winkkarista edustuskelpoinen voi tulla, kun oikein paklataan ja maalataan.

Ihan hyvästä sydämestäni minä tänne kirjoittelen ja tietysti siksi, että on rattoisaa seurata capinauttien kiemurtelua syyttäjän ongenkoukussa.

"Kerroinhan tuolla aiemmin, että keskusrikospoliisilla on se (liiketoimintakonsepti) hallussaan."
        Sitenhän kaikki on hyvin. Rikostutkijoilla on ollut käytössään mainitsemasi asiakirja. Sille on porukalla ensin naurettu makeat naurut ja sitten päätetty, että eihän tämmöisiä läpysköitä aleta liittämään esitutkintapöytäkirjaan.

Se, että tutkiva viranomainen ei ole katsonut tarpeen liittää hullujen päivien mainostekstejä pöytäkirjaan, ei tee asiaa olemattomaksi. Puolustuksella on täysi oikeus lukea Hanskin lappusia ääneen oikeudessa, jos katsovat sen puolustukselle eduksi - eivät katsoneet.

Varatuomari Pitkänenkin, paras profeetta Winkkarin liiketoimintakonseptin suhteen sai pyöriskellä käräjäsalin ovensuussa, Sorsa ei halunnutkaan kuulla mitään hurlumhei-teorioita.

" Suomen kielen erikoisuudesta johtuen en voinut tietää, oliko valuuttakauppaan sijoittamisessa kyse preesensistä vai futuurista."
        Jos halutaan, voidaan tulevaisuudessa tapahtua tekeminen suomenkielessäkin ilmoittaa täsmällisesti: Lähden ensi vuonna Lontooseen.

Vekkuleita ovat winkkarin tulot: valuuttakauppaan sijoittaminen, VIP-jäsenyys, signaalijärjestelmän käyttöoikeusmaksut, signaalijärjestelmän myynti, provisiot lisenssikaupasta.
        Niinhän tämä on kuin Varsovan ghetto; Jokainen sai elantonsa pesemällä toisten pyykkejä.

Kiitos kehuista. Annahan pensselin heilua. Kyllä siitä Winkkarista edustuskelpoinen voi tulla, kun oikein paklataan ja maalataan.

Hydraulitunkki jankuttaa, että oli se Winkkari sentään niin vakuuttava että vallan.

Lukekaamme uudestaan, miltä ne Wincapitan liiketoimintasuunnitelmat oikein vaikuttivat ammattilaisen silmissä.
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=10737&sort=false
        " WinCapitan esite: hölynpölyä ja kirjoitusvirheitä"

Eipä ihme, että Kauppalehti on huolestunut kansalaisten tiedon tasosta:
        " Jotta tällaisilta nettihuijauksilta vältyttäisiin, eräs analyytikko ehdottaa jo peruskouluihin talousasioiden opettamista."

• Jack Hydraulic

>>että on rattoisaa seurata capinauttien kiemurtelua syyttäjän ongenkoukussa.>Puolustuksella on täysi oikeus lukea Hanskin lappusia ääneen oikeudessa, jos katsovat sen puolustukselle eduksi - eivät katsoneet.>Jos halutaan, voidaan tulevaisuudessa tapahtua tekeminen suomenkielessäkin ilmoittaa täsmällisesti: Lähden ensi vuonna Lontooseen.>http://www2.aamulehti.fi/extrakuvat/WinClubesittely.pdf
        (huom. toimittajan lyhentämä)>" Hyvä oivallus sinulta."
        Kiitos kehuista.

Niin, sille käsityskyvyn vajavaisuudellesi sinä et todellakaan voi mitään ja kuten lainatussa sloganissasi toteat, emme mekään.

Kerroin kirjoituksessani ne tiedot, jotka minä sain klubiin liittyessäni.
        Nuo tiedot välitin värittämättöminä esitellessäni klubia tuttavilleni.
        Minulla ei ollut tarvetta viestitellä Kailajärven kanssa klubin ollessa toiminnassa.

>>Selkeä kusetushan toi oli.>Jätkähaän istu palmupuiden alla ja varmaankin ruutupaperivihkoon laitto, jotta kelle maksetaan ja kelle taas ei.>Hopi hopi vaan jäsenet tekemään rikosilmoja/tutkintapyyntöjä sponsoristanne>Ja ennenkaikkea saatte mielenrauhan siitä, että olette olleet vilpittömin mielin liikkeellä.

Et nyt hyvä ihminen viittiis jauhaa paskaa ihan ammattimaisesti.

Ja mitaan ette voi...

• Jack Hydraulic
        RailiSuominen kirjoitti:

Et nyt hyvä ihminen viittiis jauhaa paskaa ihan ammattimaisesti.

Ja mitaan ette voi...

Osoittaisitko tarkemmin kirjoituksestani väittämäsi?
        Ei mitään kiirettä, josko näillä lumilla.

• Voi tummelin huurut!

Tummelin huurut näytti nakkaavan suksensa navetan ylisille ja taisi vaihtaa kiireissään nimimerkkiäkin. Taisi juttua valua käsistä, kuin hieho tiimalasista.;)

Jatka sinä vaan ihan häiriintymättä ylipitkien matkojen strutsin talutustasi.

>>että on rattoisaa seurata capinauttien kiemurtelua syyttäjän ongenkoukussa.>Puolustuksella on täysi oikeus lukea Hanskin lappusia ääneen oikeudessa, jos katsovat sen puolustukselle eduksi - eivät katsoneet.>Jos halutaan, voidaan tulevaisuudessa tapahtua tekeminen suomenkielessäkin ilmoittaa täsmällisesti: Lähden ensi vuonna Lontooseen.>http://www2.aamulehti.fi/extrakuvat/WinClubesittely.pdf
        (huom. toimittajan lyhentämä)>" Hyvä oivallus sinulta."
        Kiitos kehuista.

Hydraulitunkki yllätti minut runoillaan, oli reippaasti runoiltu. Vaihtari sinulle ja jaksamista, elämää tämä vain on. ;)

Haihtuvi pipsit Hanskin nokkelan matkaan,
        Rahat on menneet, jätkät lähtivät hatkaan.
        Turhaan, niin turhaan tässä ma näppistä hakkaan,
        Winkkarin saakuri - iskin taas kourani kakkaan.

Tiedän ma: kakkua on linnassa suotu
        Treidarin tiellä mulle ei voittoa suotu,
        pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu,
        jää punajuova; winkkarin voimaton kaipuu.

( ei vieläkään Eino Leino, missä se jätkä taas kuppaa ! )

• arvaa arvaa vaan kirjoitti:

Kaikki kusettivat siippaansa. Tarzan kusetti Janea muhinoimalla Zeetahin kanssa. Kunkku kusetti Silviaa pornoklubilla ja Hande kusetti Tiinulia väittämällä treidaavansa.

Oliko oikein?

Akat saivat kitua puutteessa.
        Tarzan oli kiinnostunut Zeetahista, kunkku pornoklubeista ja Hande läppäristä.

Kelpaisiko tämä sitten?

Kiva arvoitus. Mikä on oikea vastaus? Onko se tuo munajuttu?

No ei oo. Oikea vastaus on, että nuo kaikki kolme herraa ovat apinoiden kuninkaita.

Ja mitaan ette voi...

• Hyvä kopio
        26 kirjoitti:

KRP on puhunut 2000 rikosilmoituksen tehneestä, mutta
        KRP:hän saa valehdella "tutkinnallisista syistä".
        Samoin KRP saa lavastaa rikosilmoituksen tehneeksi henkilöitä,
        jotka eivät missään nimessä ole tehneet rikosilmoituksia.
        KRP:n yllyttämänä ja huijaamana rikosilmoituksia teki muutama sata henkilöä, kun KRP:n mukaan annettiin ymmärtää, että syyttäjä järkkää rahat takaisin ( syyttäjä avustaa rikosilmoituksen tehneitä, mikäli tekevät rikosilmoituksen ennen 15.06).
        Tähän kusetukseen meni moni jäsen.
        Valtaosa henkilöistä, jotka ovat KRP:n väittämän mukaan tehnyt rikosilmoituksen, on perunut rikosilmoituksen kertoen, että eivät ole milloinkaan tehneet rikosilmoitusta WC:tä, eikä sponsoria vastaan.
        SOITA VANTAAN KÄRÄJÄOIKEUTEEN JA KYSY, ETTÄ KUINKA MONTA RIKOSILMOITUSTA/KORVAUSVAATIMUSESITYSTÄ ON TULLUT,NIIN ET TARVITSE LEVITTÄÄ KRP:N SYÖTTÄMÄÄ PAJUNKÖYTTÄ.
        Tämäkin asia/virkarikosepäily käsitellään EIT:ssä, kunhan Suomen oikeuslaitoksen tahallinen viivyttely ja vetkutus lopuu, ja he uskaltavat antaa tuomion.
        Vetkutusta tehdään vain siksi, että asiaa ei haluttaisi päästää eteenpäin (hovioikeus---korkein oikeus---EIT).
        Silloinhan Suomen virkakoneiston mädännäisyys paljastuu.

• Voi tummelin huuru! kirjoitti:

"""""""He ovat todella ystävällisiä. Yhtä ystävällisiä, herttaisia ja kehtaavia kuin Lontoon oma viiltäjä-Jack tai Myllypuron Jammu-setä. Ja varmasti saavat nuo kaikki neljä myös palkkaa kirjoituksistaan, sen verran paljon ja hyvin viihtyvät täällä foorumilla jakamassa suuren työnsä tuloksia.""""""

Ihan hyvää hyvyyttäni minä täällä höpötän. Sentin senttiä en kirjoituksistani saa, enkä edes kehtaisi pyytääkään. En ole katos ahne ja kernaasti jaan tietoni maksutta jokaiselle sitä tarvitsevalle. En ole edes ajatellut hyödyntää yli 10 vuotista pyramidipelitietämystäni mitenkään rahallisesti. Joskus mua pyydettiin kommentoimaan erään median pyynnöstä pyramidipelejä, mutta sanoin "kiitos ei". Toivon, että edes joku uunotettu on saanut hyödyllistä tietoa kirjoituksistani (konnat ainakin ovat niitä hyödyntäneet) ja osanneet tehdä päätöksiään asian tiimoilta.

Ja mitaan ette voi...

Osoittaisitko tarkemmin kirjoituksestani väittämäsi?
        Ei mitään kiirettä, josko näillä lumilla.

No vaikkapa tämä:

""""">>Ja vaan vot nyt hedelmäkin on sitä mieltä, että eipähän tartte olla valuuttakaupan asiantuntija ymmärtääkseen kusetuksen toimintaperiaatteen.

• Pyrmipeli
        RailiSuominen kirjoitti:

No vaikkapa tämä:

""""">>Ja vaan vot nyt hedelmäkin on sitä mieltä, että eipähän tartte olla valuuttakaupan asiantuntija ymmärtääkseen kusetuksen toimintaperiaatteen.

> Winclubissa/-Capitassa ei käyty valuuttakauppaa siinä määrin, kuin annettiin ymmärtää.

Tuohan on petos eikä pyramidipeli uusien jäsenten houkuttelemiseksi.

• Totta joka sana
        RailiSuominen kirjoitti:

"""""""He ovat todella ystävällisiä. Yhtä ystävällisiä, herttaisia ja kehtaavia kuin Lontoon oma viiltäjä-Jack tai Myllypuron Jammu-setä. Ja varmasti saavat nuo kaikki neljä myös palkkaa kirjoituksistaan, sen verran paljon ja hyvin viihtyvät täällä foorumilla jakamassa suuren työnsä tuloksia.""""""

Ihan hyvää hyvyyttäni minä täällä höpötän. Sentin senttiä en kirjoituksistani saa, enkä edes kehtaisi pyytääkään. En ole katos ahne ja kernaasti jaan tietoni maksutta jokaiselle sitä tarvitsevalle. En ole edes ajatellut hyödyntää yli 10 vuotista pyramidipelitietämystäni mitenkään rahallisesti. Joskus mua pyydettiin kommentoimaan erään median pyynnöstä pyramidipelejä, mutta sanoin "kiitos ei". Toivon, että edes joku uunotettu on saanut hyödyllistä tietoa kirjoituksistani (konnat ainakin ovat niitä hyödyntäneet) ja osanneet tehdä päätöksiään asian tiimoilta.

Ja mitaan ette voi...

Muutama kuukausi sitten päätettiin vaimon kanssa mennä pizzeria xxx:ään syömään. xxx on tämmöinen "all-you-can-eat" ravintola.

Olin sitten jo viidettä lautasellista pizzaa ja pastaa ja kanansiipiä kiskomassa sisuksiini ja alkoi maha olemaan TODELLA täynnä. Mahassa kiertää ja tuntui niin hirveä paine että oli vaikeuksia hengittää.

Tajusin että minulla oli räjähtämispisteessä oleva ripuli. Joten nousin pöydästä ja lähdin vessaan. Siinä vaiheessa kun pääsin perille ja olin lukinnut paskahuussin oven, paine anaalissa oli jo noussut jo suorastaan raamatullisiin mittoihin. Aloitin "valmistelun".

No, olin noin puolessa välissä "valmistelun", kun satuin katsomaan lattialle ja huomasin läjän oksennusta kopin nurkassa. Normaalisti tuollainen ei olisi pahemmin haitannut, mutta olin syönyt niin tajuttomasti ja paine suolistossa ja koko vatsan alueella oli niin kestämätön että koin minulle varsin harvinaisen yökkäys-refleksin.

Seuraavaksi asiat etenivät niin nopeasti että tarkka tapahtumien kulku on hiukan epäselvää, mutta yritän konstruoida ne parhaani mukaan. Tuona hetkenä kun yrjöt alkoivat tulvia suuhun, huomioni tietenkin hetkellisesti siirtyi pois takapään tapahtumista. Eli pysäytyskuvana: Olin puoliksi kumartuneena paskalle, housut polvissa, ruokatorvi ja suu täynnä oksennusta.

Paskantaminenhan ei voi tappaa, mutta yrjöäminen vaatii täyden huomion jotta ei tule vetäneeksi tavaraa keuhkoputkiin ja mahdollisesti tukehdu kuoliaaksi. Joten huomioini siirtyi... ja sillä samalla sekunnilla, perseeni räjähti kuin varpusparvi. Jonkinlainen hieman kovempi "tulppa" paksua mutamaista paskaa ja sen perässä rasvaista ripulia alkoi lentää takapäästäni.

Ahaa, mutta muistakaa - olin vasta puolessa välissä pytyllä siinä vaiheessa. Ripuliaalto oli niin voimakas, ja osui ilmesesti sellaisessa kulmassa pystyssä olevan WC-kannen kaarteeseen, että se "kimposi" kannesta ja roiskui ympäri seiniä. Osa paskasta levisi tietenkin istuimelle jonka päälle samassa istuuduin.

Kun ripulit olivat tulleet, yrjö teki edelleen tuloaan. OK, mitä ihmisruumis yleensä tekee vaistomaisesti kun oksentaa? Kumartuu. Joten kumarruin. Mutta istuin edelleen pytyllä, joten kumartuminen aiheutti sen että pääni painui polvieni väliin, suoraan housujeni yläpuolelle. Ainiin, en tainnutkaan mainita että jalassani ei ollutkaan ihan tavalliset housut, vaan elastiset pyöräilyhousut. Yhdellä pitkällä yökkäyksellä, semmoinen kilon verran pizzaa, pastaa, pari-kolme kokista ja pizza-taikinasta tehtyä sämpylää lensivät housuihini.. sisäpuolelle... eikä ulospääsyä lahkeista. Seuraavan muutamaan sekuntiin sisältyi kourallinen pieruja, pari paskapökälettä - ja tapahtuma oli ohi. Ja siinä istuin pöntöllä housut täynnä oksennusta, selkä ripulissa joka oli kimmonnut kannesta, roiskunut kolmelle kaakeliseinälle parin metrin korkeuteen.. riittävällä voimalla jotta oli vielä satanut takaisin selkääni niin että paita oli ripulipisaroita täynnä.

Ja perkele, siellä ei ollut edes vessapaperia. En enää voinut muuta kuin nauraa. Kuulostin varmaan täysin mielipuolelta sille tyypille joka samalla tuli vessaan. Hän kysyi kopin ulkopuolelta että "onko kaikki kunnossa" kun nauroin niin hysteerisesti että sitä ei varmaan erottanut itkusta.. mutta rauhoituin sen verran että sain pyydettyä häntä hakemaan henkilökunnan paikalle, ja tuomaan vessapaperia. Kun sitten joku työntekijä tuli sisään, hän toi mukanaan paperia, mutta ei varmaankaan ollut valmistautunut siihen mitä tapahtui seuraavaksi. Sanoin vain että en edes aio yrittää selittää mitä täällä kopissa on tapahtunut, mutta tarvitsisin useita märkiä pyyhkeitä, ja vaimoni tänne auttamaan.

Minuuttia myöhemmin vaimoni tuli vessaan ja kuullosti huolestuneelta. Selitin hänelle (edelleen pidättäen nauruani) että oli sattunut pieni vahinko ja tarvitsin apua. Kunnes pyysin häntä, hän ei varmaan olisi osannut arvata että joutuu hakemaan lähimmästä kaupasta minulle uudet alusvaatteet, uudet sukat, uudet housut, uuden paidan, ja tuossa vaiheessa lahkeet olivat jo sen verran vuotaneet että myös uudet lenkkarit. Hän lähti.

Ravintolapäällikkö tuli sitten puolentusinan märän pyyhkeen kanssa, ja muutaman kuivankin. Pyysin häntä tuomaan myös mopin ja ämpärin, mihin sain vastauksen että he kyllä hoitaisivat siivouksen jos jotain tarvitsee siivota. Kaveri vissiin ymmärsti tilanteen vakavuuden ja meni jopa niin pitkälle että toi paikalle vesiletkun. Aloin sitten putsaamaan itseäni märillä pyyhkeillä.

Kun olin siivousurakan loppupuolella, vaimoni tuli takaisin uusien vaatteiden kanssa ja ojensi ne WC-koppiin, jossa sitten survoin sottaiset kuteet vaatteiden mukana tulleeseen muovipussiin ja annoin sen vaimolle.

Lopuksi vielä huuhtelin vesiletkulla koko WC-kopin ylhäältä alas ja kohti keskellä sijaitsevaa lattiakaivoa. Ajattelin vielä mennä kiittämään ravintolapäällikköä, mutta kun kävelin ulos, kolme ravintolan työntekijää seisoi siinä rivissä ja antoi aplodit.

• Jack Hydraulic
        RailiSuominen kirjoitti:

No vaikkapa tämä:

>>Winclubissa/-Capitassa ei käyty valuuttakauppaa siinä määrin, kuin annettiin ymmärtää. Eli ei tartte mun ja syyttäjän tietää hönkäsenpöläystä mistään valuuttakaupasta, todetaksemme, että kusetusta kaikki tyyni.

Ymmärsitkö nyt? No etpä tietenkään.

• Jack Hydraulic
        Jack Hydraulic kirjoitti:

>>Winclubissa/-Capitassa ei käyty valuuttakauppaa siinä määrin, kuin annettiin ymmärtää. Eli ei tartte mun ja syyttäjän tietää hönkäsenpöläystä mistään valuuttakaupasta, todetaksemme, että kusetusta kaikki tyyni.

Ymmärsitkö nyt? No etpä tietenkään.

Vielä hieman jatkoa, josko se selventäisi ja auttaisi ymmärtämään.

Appelsin sanoi haastattelussa, ettei hänen tarvitse ymmärtää valuuttakaupasta, koska klubi ei sitä käynyt.
        Tottahan tuo.
        Jos hän olisi lisännyt vielä, ettei sitä klubin puolelta luvattukaan käydä, koko totuus olisi tullut esille.

Tosin tuon lisäyksen esittäminen olisi saattanut poikia pari hankalaa jatkokysymystä toimittajilta.

• (ossi)

evvk

3n k357ä1

• Missä olen noin sanonut?

""""Ei siellä mitään todisteita tarvita. Kaikki jäsenet ovat tavalla tai toisella rikollisia. Näin sanoi AdaFlink. Jos on mukana liittymislahjakortilla eli ei ole Wincapitan jäsen, on siitä huolimatta syyllistynyt rahankeräysrikokseen, sanoi Valuuttakauppias. Sen takia näille viimeisille tolleroille palautettiin rahat Lontoosta, sanoi Valuuttakauppias ja RailiSuominen. Ja takavarikkoon rahat sen jälkeen, he sanoivat.""""

Et kait nyt epätoivoisessa tilanteessasi hieman vääristele sanomisiani? No se nyt ei ole mitään uutta sponsoriketkujen suusta kuultuna.

RailiSuominen alias AdaFlink

Ja mitaan ette voi...

• homokyttä

Oi, kerroppas kantturan miten sait nenillesi Clusolta mun jurristi sano kaikki talteen heti. buhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• MonoCykle

Niin tein minäkin, kotiutin kaiken mikä pystyi ja saan pitää rahat, minusta ei ole tehty yhtään rikosilmoitusta, eivät tunkin raukat uskalla tehdä.

buhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• Mistä suolimuroa
        MonoCykle kirjoitti:

Niin tein minäkin, kotiutin kaiken mikä pystyi ja saan pitää rahat, minusta ei ole tehty yhtään rikosilmoitusta, eivät tunkin raukat uskalla tehdä.

vastaan pitäisikään tehdä rikosilmoitus? Vihakirjoituksista kyllä, mutta tunkkeina sinulla on korkeintaan naapurin Vesa ja Kalle, jotka ovat maksaneet osan että pääsevät pelaamaan uusinta pleikkarin peliä kanssasi. Voisivat he toki siitäkin rikosilmoituksen tehdä ettet anna heidän pelata yhtä paljon kuin itse pelaat, mutta pelko siitä että omit itsellesi koko pelin täysin on varmaan riittävä pelote etteivät he mene poliisin juttusille.

Muutenhan sinulla on yhtä paljon tekemistä klubin kanssa kuin kampelalla ja sateenvarjolla.

• ....................
        MonoCykle kirjoitti:

WC-mokasta varoitetaan: Älä laita näitä pönttöön
        Hanna-Kaisa Hämäläinen
        Julkaistu: 26.09.2011 12:25

Suomalaisia varoitetaan yleisestä mokasta wc-pöntön käyttöön liittyen.
        Helsingin seudun ympäristöpalvelut muistuttaa, että biohajoavaa jätettä ei saa heittää wc-pönttöön.
        Kielto koskee ruuantähteiden ja paistorasvojen lisäksi tuotteita, joissa lukee hämäävästi flushable eli huuhdeltava. Asiaa on spekuloitu laajasti netin keskustelupalstoilla.
        – Tuote, jota mainostetaan huudeltavana, synnyttää mielikuvan, että pönttöön voi heittää muutakin kuin wc-paperia. Näin ei kuitenkaan ole, sanoo HSY:n vesihuollon toimialajohtaja Jukka Piekkari.
        Vaikka huuhdeltaviksi mainostetut tuotteet, kuten paperihylsyt ja kuituliinat, liukenevat veteen, niiden kuitumassa kasvattaa orgaanisen jätteen kuormaa jätevedenpuhdistuslaitoksessa.
        Massa voi myös aiheuttaa tukoksia kiinteistöjen putkistoissa ja viemäriverkostossa.
        Paperirullan biohajoava hylsy lajitellaan biojätteeseen. Biohajoava kuituliina lajitellaan sekajätteeseen pidemmän maatumisajan vuoksi.
        Pääkaupunkiseudun jätevedenpuhdistamoihin kulkeutuu joka vuosi runsaat miljoona kiloa pönttöön kuulumatonta kiinteää jätettä. Sen kuljettaminen jätevedenpuhdistamolta kaatopaikalle maksaa vuosittain yli 400 000 euroa. Laskun maksaa kuluttaja vesimaksussaan ja yhtiövastikkeessaan.

• asemalle vaan, hopi

--Vihakirjoituksista kyllä--

no ala tekemään sitä rikosilmoitusta mitä siellä enää itket.
      hopi hopi

• 33 miljoonaa

Miksi typerykset vingutte täällä 33 miljoonaanne?

Menkää vitunidiootit tekemään heti rikosilmoitus! Yhtään mitään muuta te ette voi tehdä.

Pyramidipelissä te ette saa rahojanne takaisin, koska te olette itse siinä osallisena. Pyramidipeliin osallistuminen on rikollisen toiminnan rahoittamista ja siitä kaikki rahat vie valtio.

Jos kyseessä on petos teillä on mahdollisuus saada rahanne takaisin mutta täällä vinkuminen ei auta edes idiootteja. Menkää poliisille vinkumaan asiasta ja 33 milojoonasta. Muuta te ette voi tehdä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4348
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      143
      3087
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2398
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2323
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      97
      1961
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1574
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      149
      1402
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe