Parisuhde pahasti jo sivuraiteilla?

Syystuuli_2011

Olen seurustellut avomieheni kanssa 3,5 vuotta, suhteemme on pariin otteeseen jo ollut katkolla. Suurin ongelma tuntuu olevan se, että minulla on aiemmasta liitostani kaksi lähes jo täysi-ikäistä lasta ja mieheni on kamppaillut lapsettomuuden kanssa aiemmassa liitossaan. Hän ei pysty hyväksymään lapsiani vaan kokee vihaa oikeastaan kaikkia lapsiperheitä kohtaan.
Lisäksi mieheni on useaan kertaan jäänyt kiinni nettideittailusta. Hän on ilmeisesti lähes koko suhteemme ajan viritellyt netissä uusia tuttavuuksia. Taas kerran hän on luvannut lopettaa sen ja olla uskollinen.
Olemme yhdessä halunneet perustaa perheen ja hankkia myös yhteisen lapsen. Kävin alkuvuodesta sterilisaation purkuleikkauksessa, pitkän mietinnän jälkeen. Nyt mieheni on ilmoittanut, että mikäli syyskuun loppuun mennessä en ole raskaana, suhteemme loppuu ja hän lähtee etsimään itselleen uutta kumppania!
Alan olla jo aika epätoivoinen tilanteeseemme, toisaalta rakastan miestäni kovasti ja haluaisin elää loppuelämäni hänen kanssaan. Toisaalta minun alkaa olla vaikea luottaa häneen, kun koko ajan vedetään mattoa jalkojen alta.

Tiedän, ettei minun pitäisi sietää häneltä tällaista käytöstä ja suhdetta, mutta jostakin syystä haluan hänen kanssaan vielä yhteisen tulevaisuuden. Arkielämämme sujuu todella hyvin ja meillä on jotenkin niin samanlainen tapa elää.

Toivoisin kuulevani kokemuksianne, mikäli olette olleet vastaavassa elämäntilanteessa ja jopa selvinneet siitä.

5

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjen ääni päivää

      Kuulostaa absurdilta, että rakastat miestä, joka on uskoton, vihaa lapsiasi ja painostaa sinua vauvan saamiseen uhkavaatimuksin. Onko itsetuntosi ihan nollassa! Yritä olla vastuullinen, mieti sitä suunnittelemaanne vauvaakin, olisiko noin epäluotettava ja epätasapainoinen mies hyvä isä lapsellesi?

      Haluatko itse edes vauvaa, vai haluatko sitä miehen painostuksen vuoksi, että saisit pidettyä hänet luonasi?

      • Syystuuli_2011

        Kyllä itsekin olen joutunut paljon miettimään, rakastanko minä häntä vai onko yhdessäolomme vain pelkkää tottumusta. Haluaisin todella, että perheeseemme sopisivat täysivaltaisesti myös edellisestä liitosta olevat lapseni, he ovat kuitenkin minulle rakkaimmat maailmassa.
        Jotenkin jaksan edelleen uskoa, että lapsen saaminen tekisi hänestä ehjän ihmisen ja auttaisi hyväksymään myös minun lapseni. Minä en ole häntä tuntenut ennen lapsettomuushoitoja enkä siten pysty arvioimaan, johtuuko hänen synkkyytensä ja lapsivihansa todellakin lapsettomuudesta ja sen tuomista valtavista pettymyksistä.
        Olen itse hyvin seurallinen ja haluaisin pitää yhteyttä ystäviini, sukulaisiini, myös hänen sukulaisiinsa. Nyt olla möllötämme kahdestaan tapaamatta juurikaan muita ihmisiä tai käymättä ns. "ulkona". Mieheni haukkuu ystäväni, sukulaiseni, myös omien sisarustensa puolisot... kaikissa muissa on kovasti vikoja hänen mielestään!
        Sitten minulla on se toinen elämä, kun vietän aikaa lasteni kanssa ja sillä aikaa mieheni todennäköisesti virittelee nettituttavuuksia tai käy ainakin selailemassa tarjontaa.
        Kyllähän minä itsekin käsitän, ettei tämä ole tavoiteltavaa elämää... olen varsin näyttävän näköinen nainen ja tiedän, että seuraa kyllä löytyisi mikäli sitä haluaisin hakea. En halua antaa kovin helposti periksi, meillä on tässä suhteessa kuitenkin paljon hyvääkin.


    • buff...

      tuhkamuna?

    • tiina1985

      älä jää roikkuun.....maailma on ihania miehiä täynnä..jotka ei tasan oo tollasii!!

    • 1410

      Jos/kun saatte yhteisen lapsen täytyy sinun muut lapset "raivata pois jaloista" että voitte elää onnellista ydinperheen elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe