Parisuhde pahasti jo sivuraiteilla?

Syystuuli_2011

Olen seurustellut avomieheni kanssa 3,5 vuotta, suhteemme on pariin otteeseen jo ollut katkolla. Suurin ongelma tuntuu olevan se, että minulla on aiemmasta liitostani kaksi lähes jo täysi-ikäistä lasta ja mieheni on kamppaillut lapsettomuuden kanssa aiemmassa liitossaan. Hän ei pysty hyväksymään lapsiani vaan kokee vihaa oikeastaan kaikkia lapsiperheitä kohtaan.
Lisäksi mieheni on useaan kertaan jäänyt kiinni nettideittailusta. Hän on ilmeisesti lähes koko suhteemme ajan viritellyt netissä uusia tuttavuuksia. Taas kerran hän on luvannut lopettaa sen ja olla uskollinen.
Olemme yhdessä halunneet perustaa perheen ja hankkia myös yhteisen lapsen. Kävin alkuvuodesta sterilisaation purkuleikkauksessa, pitkän mietinnän jälkeen. Nyt mieheni on ilmoittanut, että mikäli syyskuun loppuun mennessä en ole raskaana, suhteemme loppuu ja hän lähtee etsimään itselleen uutta kumppania!
Alan olla jo aika epätoivoinen tilanteeseemme, toisaalta rakastan miestäni kovasti ja haluaisin elää loppuelämäni hänen kanssaan. Toisaalta minun alkaa olla vaikea luottaa häneen, kun koko ajan vedetään mattoa jalkojen alta.

Tiedän, ettei minun pitäisi sietää häneltä tällaista käytöstä ja suhdetta, mutta jostakin syystä haluan hänen kanssaan vielä yhteisen tulevaisuuden. Arkielämämme sujuu todella hyvin ja meillä on jotenkin niin samanlainen tapa elää.

Toivoisin kuulevani kokemuksianne, mikäli olette olleet vastaavassa elämäntilanteessa ja jopa selvinneet siitä.

5

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjen ääni päivää

Kuulostaa absurdilta, että rakastat miestä, joka on uskoton, vihaa lapsiasi ja painostaa sinua vauvan saamiseen uhkavaatimuksin. Onko itsetuntosi ihan nollassa! Yritä olla vastuullinen, mieti sitä suunnittelemaanne vauvaakin, olisiko noin epäluotettava ja epätasapainoinen mies hyvä isä lapsellesi?

Haluatko itse edes vauvaa, vai haluatko sitä miehen painostuksen vuoksi, että saisit pidettyä hänet luonasi?

• Syystuuli_2011

Kyllä itsekin olen joutunut paljon miettimään, rakastanko minä häntä vai onko yhdessäolomme vain pelkkää tottumusta. Haluaisin todella, että perheeseemme sopisivat täysivaltaisesti myös edellisestä liitosta olevat lapseni, he ovat kuitenkin minulle rakkaimmat maailmassa.
        Jotenkin jaksan edelleen uskoa, että lapsen saaminen tekisi hänestä ehjän ihmisen ja auttaisi hyväksymään myös minun lapseni. Minä en ole häntä tuntenut ennen lapsettomuushoitoja enkä siten pysty arvioimaan, johtuuko hänen synkkyytensä ja lapsivihansa todellakin lapsettomuudesta ja sen tuomista valtavista pettymyksistä.
        Olen itse hyvin seurallinen ja haluaisin pitää yhteyttä ystäviini, sukulaisiini, myös hänen sukulaisiinsa. Nyt olla möllötämme kahdestaan tapaamatta juurikaan muita ihmisiä tai käymättä ns. "ulkona". Mieheni haukkuu ystäväni, sukulaiseni, myös omien sisarustensa puolisot... kaikissa muissa on kovasti vikoja hänen mielestään!
        Sitten minulla on se toinen elämä, kun vietän aikaa lasteni kanssa ja sillä aikaa mieheni todennäköisesti virittelee nettituttavuuksia tai käy ainakin selailemassa tarjontaa.
        Kyllähän minä itsekin käsitän, ettei tämä ole tavoiteltavaa elämää... olen varsin näyttävän näköinen nainen ja tiedän, että seuraa kyllä löytyisi mikäli sitä haluaisin hakea. En halua antaa kovin helposti periksi, meillä on tässä suhteessa kuitenkin paljon hyvääkin.

• buff...

tuhkamuna?

• tiina1985

älä jää roikkuun.....maailma on ihania miehiä täynnä..jotka ei tasan oo tollasii!!

• 1410

Jos/kun saatte yhteisen lapsen täytyy sinun muut lapset "raivata pois jaloista" että voitte elää onnellista ydinperheen elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      410
      2729
    2. Miten Trump " tuo rauhaa"?

Kertoisiko joku? Ymmärtääkseni hän pikemminkin pakottaa länsimaat varustelukierteeseen. Muuta vaihtoehtoahan ei ole, jo
      Maailman menoa
      593
      2212
    3. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      2132
    4. Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."

Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom
      Ensitreffit alttarilla
      40
      1945
    5. etkö osaa jättää rauhaan?

Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!
      Ikävä
      65
      1473
    6. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      98
      1344
    7. Leikkeleet pois leivältä

Oikea suunta. Uusissa suomalaisissa ravitsemus­suosituksissa suositellaan jättämään leivän päältä leikkeleet pois mielu
      Maatila ja metsä
      132
      1201
    8. Saatiin meidän oma mies valkoiseen taloon!

Miltäs nyt tuntuu Ylen petkuttamat sosialistit ja muut femakot? Ilmastousko ja woke lähti liikkeelle USA:sta, ne valhee
      Sinkut
      152
      1167
    9. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1162
    10. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      53
      1125
    Aihe