Sonera pettää aina - boikotoi

tiedottaja666

Älkää ikinä ostako Soneralta mitään, vaikka olisi kuinka edullista - tulette katumaan myöhemmin. Oma stoori lyhyesti.

Tilaan määräaikaisen tuplalaajakaistan. Kaikki sujuu ok, kunnes yhteyden pitäisi alkaa toimimaan. Kuluu useita päiviä (ja useita puhelinsoittoja) ennen kuin yhteys avataan, vaikka yhteys on auki asiakaspalvelun mukaan. Tämän vielä kestää tietty, mutta jatkoa luvassa.

Sopparin puolessa välissä soitellaan, että jatketaanko mokkulaa, koska se loppuu; todellisuudessa sopparia on jäljellä vielä ties kuinka kauan. Tästä huolimatta laskuja alkaa tulla. Vaadin selvityspyyntöä, mutta yhteydenottoihin ei vastata. Puhelimella jaarittelemalla 30 min pääsen reklamointiin, ja siellä luvataan laskuille hyvitystä. Jostain syystä hyvityksiä ei koskaan tule, mutta laskuja tulee lisää. Taaskaan yhteydenottohin ei tule vastakaikua.

Nyt olen jonottanut 20 min puhelimessa, että saan kysellä rahojeni perään. Voi olla hankalaa olla vittuilematta lafkan tätille, kun mikään ei pelaa.

Positiivisena asiana voi sanoa, että netti sentään on toiminut moitteetta muutamaa katkoa lukuun ottamatta; ei tietenkään luvatulla nopeudella 8/1, about 5/½.

TL;DR - SONERA PETTÄÄ AINA, älä koskaan osta lafkalta mitään. (Ja vittuilevat perään.)

10

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin menee!

      Itse menin lankaan kesällä ja otin Soneralta 100M valokuituyhteyden. Tänään juuri irtisanoin sopimuksen, KOSKA...he olivat myyneet tarjouspaketin, jollaista heillä ei ole ikinä ollutkaan. (Älä kysy miten se on mahdollista) Kaiken lisäksi laskut, joiden olemassaolosta en tiennyt mitään, olivat menneet uuteen sähköpostilaatikkoon jota en myöskään tiennyt olevan olemassa. Sitten kun sain maksuhuomautuksen, siinä olevat tiedot olivat kaikki päin persettä ---> soitto asiakaspalveluun. He pahoittelivat, että siinä on täysin vääriä tietoja. Asiakaspalvelu lupasi hoitaa asian. Hoitivat sitten niin hyvin, että kukaan ei ollut tehnyt asialle mitään ja eilen liittymä suljettiin maksamattomien laskujen takia.

      Tänään soitin varsin tasapainoisen ja rauhallisen sävyisen puhelun jälleen asiakaspalveluun ja kerroin, että jos he eivät suostu sopimukseen, jollaisen olin kuvitellut alkujaan saavani, sopimus puretaan välittömästi. Ei sopinut Soneralle, mutta tiedustelivat olisinko kiinnostunut jatkamaan asiakkuutta kalliimmalla hinnalla...

      Ensimmäiset kokemukset Sonerasta olivat jo yli 10v takaa, mös silloin jäi varsin paha maku suuhun, viimeisimmän jälkeen en tule olemaan Soneran asiakas vaikka saisin siitä rahaa. Toivottavasti tämä on varoittava esimerkki "täysin uudistuneesta" Sonerasta.

    • Näin on!

      Röyhkeys huipussaan: Sonera kaappaa palvelin-asiakkaiden indentiteetin ja “isäntä”tietokoneet!!!
      Perjantaina, Lokakuun 7. 2011 klo 15:55

      Minulla on ollut jo vuosia Soneran-laajakaistaliittymä sopimus, johonka liittyi myöskin palvelimella oleva kotisivutila/kotisivut:
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome

      Kun selvisi että Sonera isännöi(=hallitsee) tietokonettani, sekä oli/on identiteettini varkauksien takana sanoin Soneran laajakaista-sopimukseni irti ja irtisanomis-ajan umpeuduttua 04.10.2011 Sonera ei suostu lopettamaan laajakaista-liittymääni koska silloin Sonera ei enää pystyisi hallitsemaan tietokonettani!

      Tämän uutisen poistan vasta sitten kun saan Soneralta kirjallisen laajakaista-liittymäni todellisen sulkemisvahvistuksen ja kun olen varmistanut että liittymäni on varmuudella suljettu!
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/

      Oiva Rutanen
      44800 Pihtipudas

      Lähde:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/uutinen-4/

    • asiakas45

      Näitähän riittää!

      Soitat Soneraan niin siellä vastaa joku asioista tietämätön, joka on ihan kuutamolla asiakastuesta jne. Myydä hän osaa, mutta ilmeisesti laskuihin ei saa puuttua sen enempää.

      Itselle tuli maksukehoitus, koska en ollut maksanut mukamas spotify:a, vaikka vartavasten kysyin myyjältä tilattaessani kuuluuko se siihen, ei kuulunut. Ja laskussa luki aivan muuta, soitin ja sanoivat että korjaavat seuraavaan laskuun. Noh eikös siinä ollut maksukehoitus, jonka nyt kuitenkin maksoin.(Ei olisi pitänyt)

      Koti-TV paketin kun tilaa missään ei sanota että nettiyhteys hidastuu, vaikka koko boksi ei olisi päällä. Ei se paljoa hidastu mutta sen verran että voisivat mainita asiasta.

      Ja Soneran asiakaspalvelu saa minulta muutenkin ison miinuksen.

    • Kumpu kummajainen

      Minulla on ollut soneran kännykkäliittymä, mutta vaihdoin sen toiseen liittymään.
      Sonera alkoi lähettämään omin luvin tekstiviestejä puheluista kertyneistä saldoista vähintään 2 kertaa viikossa.
      En ole tilanut mitään saldotieto palvelua soneralta.
      En minä sellaisilla tiedoilla mitään tee, koska soitan sen verran vähän, että riittää, kun lasku tulee noin kerran kuukaudessa.
      Jokaisesta tekstiviestistä sonera laskutti useampia kymmeniä senttejä.
      Tällaiseen toimintaan kyllätyneenä vaihdoin DNA puhelin liittymään.
      Ei ole tullut mitään vastaavia laskutuksia, kuten soneralta.

    • Sonera=sementtiä

      Me hommatiin meille soneran nettitikku.Toimii moiteettomasti kunnes tulee viestejä että netti hidastuu.Tässä viesti Netti-palvelun kuukausimaksuun sisältyvä käyttöraja on täynnä ja nopeus on nyt hidastettu. Nopeus palautuu 12.01.2012. Voit myös heti ostaa lisäpaketin.täydellä nopeudella hintaan 1,89 euroa osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut. Lisäpaketti on käytettävissä seuraavaan nopeutukseen saakka. T.Sonera.No ensinäkin ne ei suostu antamaan niitä tunnuksia omille sivuille ja toiseksi kun soittaa ja pyytää lisää aikaa hinnaksi tulee 8€

      • Morjesta,

        Tiedätkö mitä? Haiskahtaa ihan selvästi että sulla on nyt väärän kokoinen paketti siellä sun nettitikussa. Ei muuta kuin äkkiä vaihtamaan isompaan, niin ei tarvitse tilailla lisäpaketteja, loppuu se säätäminen!

        Omilta Sivuilta voit vaihtaa itsellesi vaikka Fiksunetti 4G-paketin, siinä ei ole rajoja ollenkaan. Se kannattaa ottaa, vaikkei alueellasi olisi just nyt 4G-verkkoa, toi paketti toimii siitä huolimatta, ja rankemmassa käytössä toi on hyvä koska siinä tosiaan ei ole niitä rajoja.

        Vinkki, tuolla sivulla jonka linkkasit, huomasitko siellä alareunassa on kohta "Kaikki palvelut kerralla… Luo verkkopankkitunnuksilla yhdet tunnukset..". Otat vain esille omat verkkopankkitunnuksesi ja pääset hallinnoimaan tuota nettitikun liittymää, ja myös muita omistuksessasi olevia meidän liittymiä. Valitse kirjautumisen jälkeen kohta "Liittymänhallinta".

        Jos kirjautuminen Omille Sivuille ei onnistu, tai haluat vielä kysellä lisätietoja, laitahan tähän kyssäriä niin katsotaan homma kuntoon.

        Mukavaa alkanutta vuotta :)

        Tero@SoneraPartio


    • Hyvin menee2!

      Vieläkö joku viitsii käyttää riisto-Soneraa? Itse onneksi osasin irtaantua Sonerasta, vaikka 3 kuukautta heidän asiakkaana oli liian pitkä aika...

    • Tyytyväinen asiakas

      Minulla ei ole ikinä ollut ongelmia Soneran kanssa tai TeleFinlandin.Aina olen saanut
      asiallista palvelua.Kiitokset tästä loistaville asiakaspalvelijoille.

      Ja lopuksi,niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.Ja kannattaa ottaa mitä tilaa ja mitä tilaukseen kuuluu,niin selviää ilman harmaita hiuksia.

      • PPAP2

        On se sitten kumma, ettei viitsitä kartoittaa omia tarpeita ennenkuin lähdetään kauppaan.
        Tuijotetaan pelkkää hintalappua ajattelematta sitä, että onko tämä sellainen tuote, joka on minua ja minun tarpeitani silmälläpitäen se paras. Sitten nyyhkitään kun hommat meni pieleen. Varatkaa aikaa ja vertailkaa! Kiireessä syntyy vain....... tiedätte mitä :)


    • Rokuli_kisuli

      Joo, vaikuttaa että aika usein jää lukematta se sopimus kun mennään allekirjoittamaan. ja siellä puhelimessa kannattaa kysellä kaikkee mitä tulee mieleen. Kyllä ovat maininneet että laskut tulee mailiin, mokkulassa on datakatto ja kyllä, koti tv hidastaa nettiä koska se käyttää sitä. Melko loogista eikös?? siis lukekaa hyvät ihmiset ne sopparit ennen kuin hyväksytte. Pyydäte vaikka lähettämään ne teille kotiin jos puhelissa jotain tilaatte!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe