Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sinä Cairnin omistaja!!

KerroKerro

Kerro tänne juttuja koirastasi. Ja vinkkaa vaikka hyvästä kasvattajasta pääkaupunkiseudulla tai vähän kauempana.

Ostamme joskus oman Toton ja haluaisimme fiilistelllä.

Meillä nyt laspet 2 ja 7.

Kiitos.

7

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanat cairnit

      hei! meillä lapset 2 ja 6.v. Cairnimme on vuoden vanha. Maailman sopivin perhekoira. Ihana luonne ja kestävä :) Helppohoitoinenkin, viihtyy sekä kotona kainalossa että pitkillä lenkeillä. Itse trimmaan niin että kun karva pitkä nypin sen ihan lyhyeksi. Näyttelyyn kun en ole menossa. Ja kynnet antaa nätisti leikata

      suosittelen!

    • kerrokerro

      Mitenkäs tuo yhdistelmä taapero-koiranpentu toimii? Kuinka turvata koiralle nukkumisrauha? Täytyy varmaan laitaa koira häkkiin tai suljettuun huoneeseesn..vai lapsi...

    • maailman paras rotu

      Meillä tulevat toimeen ja suovat puolin ja toisin toisillensa rauhan. Lapset myös sikeäunisia niin ei haukku häiritse. Lapset tietävät että nukkua saa rauhassa myös koira. Ja kun valvotaan niin koira rakastaa leikkiä molemman lapsen kanssa

    • Terrieri(kö)?

      Meillä mietitään koiran hankkimista, eli kertokaapas sopiiko perheeseen, jossa 13-vuotias lapsi ja vanhemmat. Asutaan taajamassa, mutta lähellä hyvä metsä reitti. 13-vuotias tyttömme ois innoissaan ulkoiluttamisesta ja agilitystä. Onko hirveän hankala koulutettava, tytär on melko jämäkkä ja ensikertalaisia ollaan, eli oltaisko ihan pulassa cairnin kanssa??

    • Kyllä cairnin kanssa pärjää. Minulla/meidän perheellä on n. 20v kokemusta cairnterriereistä ja toki aina oavt yksilöitä, varsinkin se vaihtelee kuinka paljon metsästysvaistoa tallella. Yleensä tämän rodun edustajat haluavat miellyttää omistajaansa ja ovat seurallisia ja leikkisiä, jotka ominaisuudet ovat hyviä koulutettaessakin.

      Joillakin uroscairneilla voi olla itsepäisen kova luonne, mutta jämäkkyydellä ja määrätietoisuudella niitäkin voi kouluttaa. Yksi tällainen kovaluonteinen uros sattui meillekin. koira oli kyllä muuten ihastuttava ja hauska, mutta joskus piti osoittaa kuka on isäntä.

      Cairn tietysti muodostuu sellaiseksi seuralaiseksi kuin isäntäperhe sen kouluttaa. Terrierit ovat yleensä hiukan omapäisiä, mutta siinä yksi viehätys piileekin. Cairn on rotuna hauska, ,leikkisä, seurallinen, rohkea ja utelias. helppo pitää ja ottaa mukaan minne vain. Meilläkin koirat ovat tottuneet esim. purjeveneessä oleiluun ja hyvin pärjäävät siinäkin hommassa.

    • cairnit on ihania!

      Cairnihan on sitkeä sissi! Se pärjää maastossa missä olosuhteissa vain, vesillä, metsässä,lumessa, pakkasessa, tuulessa ja tuiskussa. Ja myös sisätiloissa, joissa cairneilla on kuitenkin yksi pieni toive: sen pitäisi voida katsella ikkunasta ulos. Järjestä joku sellainen paikka pikku cairnillesi, ja se on ikionnellinen.Cairn on aktiivinen ja haluaa nähdä mitä ympärillä tapahtuu.

      Meillä kun asuttiin kerrostalossa, cairn alkoi istuskella leveällä ikkunalaudalla, jonne se pääsi sängyltä. Lopulta se alkoi nukkua öitäkin sinä ikkunalla. Asuttiin ihan keskikaupungilla, ja kuulin jonkun kerran, kun ihmiset puhuivat, että tuolla yhdessä ikkunassa on aina tollanen ihana pieni koira.

      Nyt asutaan omakotitalossa ja meillä on jälleen cairn. Senkin lempipuuhiin sisällä kuuluu ikkunasta tillistely. Laitettiin sille ihan oma pieni pöytä ikkunan eteen, ja siinä se mielellään viihtyy. Kotimme on myös koiran koti. Kerran talomme edessä tehtin tietöitä. Koirilla on hämmästyttävän tarkka ajantaju. Cairnimme asettui ikkunan ääreen aina juuri hetkeä ennen kuin työmiehet aamulla ilmestyivät paikalle. Puolueeton tarkkailijamme valvoi työtä herkeämättä.

      Cairn tarvitsee muutenkin paljon aktiviteetteja, sen kanssa on touhuttava ja leikittävä paljon. Yleensä cairnit tulee lasten kanssa hyvin juttuun. Cairn on siitä kiva, kun se on niin kätevän kokoinen, se on helppo ottaa mukaan mihin vain. Ja se haluaakin olla kaikessa mukana.

    • Cairnit <3

      Itse otimme vajaa vuosi sitten cairnin uros pennun. Poika on oikea vilperi ja tulee kaikkien kanssa toimeen, eläimistä lapsiin. Perheessämme on 3,5kk ikäinen tyttö ja koira ja vauva taitavat olla parhaat ystävät. On siis todella lapsirakas, ainakin meidän tapaus. Tämän kanssa ei varmasti tule tylsää hetkeä. Virtaa riittää kuin pienessä, jos ei suuremmassakin kylässä =) Se on totta että luonteeltaan nämä ovat minä itse sorttia, uskovat juuri silloin kuin itse sen haluavat näin olevan ;)Suosittelen erittäin lämpimästi cairnia. Saat samassa paketissa hampaiden kiristystä ja rakkautta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe