Eikä pelkästään mykotoksiinia...
http://www.seiska.fi/c/87840/5415_tuksuaiti5603.jpg
"Alkoholi on myös ravintoa, vieläpä hyvin kaloripitoista sellaista, joten juomalla altistuu turvotuksen lisäksi myös lihomiselle. 12 senttiä viiniä vastaa kalorimäärältään yhden voinapin syömistä. Ylipaino on jo itsessään merkittävä terveysriski."
http://www.apu.fi/artikkeli/tissuttelu-vie-terveyden
TOKSIINIA...
7
252
Vastaukset
"Jäätelöerän todettiin sisältävän aflatoksiinia, joka on homeiden tuottama toksiini. Elintarviketurvallisuusviraston mukaan hometoksiinia on todennäköisesti ollut maidossa, jota on käytetty jäätelön valmistuksessa.
Maitoon alflatoksiini on päätynyt lehmille annetun epäpuhtaan rehun tai muun ravinnon kautta, virasto arvioi."
- Näin ne myrkyt kiertävät. Rehusta maitoon, maidosta ihmiseen...
Ks. http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Homejäätelöä vedetään pois markkinoilta/1135269346638"Näin ne myrkyt kiertävät. Rehusta maitoon, maidosta ihmiseen..."
- Ja päälle vielä tosi mureat toksiinipihvit, nam!Kovaa kamaa:
"Aflatoksiini on tutkituin homemyrkky. Aflatoksiinia tuottavat ainakin Aspergillus flavus, A. parasiticus ja eräät Penicillium- ja Mucor -lajit. Aflatoksiinituotannolle suotuisat olosuhteet ovat korkea suhteellinen kosteus (minimi 80 %), hapan pH ja lämpötila 5–40 °C.
Aflatoksiini aiheuttaa lyhytaikaisessa altistuksessa maksavaurioita, pitkäaikaisessa maksasyöpää. Voimakkaimmat syövän aiheuttajat ovat aflatoksiini Bl ja Gl. Lehmän syömä aflatoksiini Bl erittyy maitoon muotoon Ml muuttuneena. Koe-eläimillä aflatoksiini on aiheuttanut lisäksi sikiövaurioita. Aflatoksiini Bl muuttuu ihmiselimistössä hyvin reaktiiviseksi epoksidiksi, joka muodostaa vahvoja sidoksia perimäaineen, RNA:n ja valkuaisaineiden kanssa.
Aflatoksiinia on todettu erityisen runsaasti maapähkinöissä, manteleissa, pähkinätuotteissa, ohrassa, leivässä, kookospähkinässä, kookostuotteissa, viljatuotteissa, herneissä, maississa, rusinoissa, riisissä, soijapähkinässä, soijajauhoissa, öljykasvien siemenissä ja spagetissa. Kosteat kasvuolot, puutteelliset säilytystilat ja pähkinöiden ja siementen pintavauriot edistävät aflatoksiinin muodostumista.
Aflatoksiini kestää hyvin kuumennusta ja muuta prosessointia."
- Skannasin tuon Auli Koposen kirjasta "Tiedätkö mitä syöt?" ja viestistä http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=3287#3287 löytyy muutkin kirjassa mainitut homeet ja homemyrkyt.sanasinko kirjoitti:
Kovaa kamaa:
"Aflatoksiini on tutkituin homemyrkky. Aflatoksiinia tuottavat ainakin Aspergillus flavus, A. parasiticus ja eräät Penicillium- ja Mucor -lajit. Aflatoksiinituotannolle suotuisat olosuhteet ovat korkea suhteellinen kosteus (minimi 80 %), hapan pH ja lämpötila 5–40 °C.
Aflatoksiini aiheuttaa lyhytaikaisessa altistuksessa maksavaurioita, pitkäaikaisessa maksasyöpää. Voimakkaimmat syövän aiheuttajat ovat aflatoksiini Bl ja Gl. Lehmän syömä aflatoksiini Bl erittyy maitoon muotoon Ml muuttuneena. Koe-eläimillä aflatoksiini on aiheuttanut lisäksi sikiövaurioita. Aflatoksiini Bl muuttuu ihmiselimistössä hyvin reaktiiviseksi epoksidiksi, joka muodostaa vahvoja sidoksia perimäaineen, RNA:n ja valkuaisaineiden kanssa.
Aflatoksiinia on todettu erityisen runsaasti maapähkinöissä, manteleissa, pähkinätuotteissa, ohrassa, leivässä, kookospähkinässä, kookostuotteissa, viljatuotteissa, herneissä, maississa, rusinoissa, riisissä, soijapähkinässä, soijajauhoissa, öljykasvien siemenissä ja spagetissa. Kosteat kasvuolot, puutteelliset säilytystilat ja pähkinöiden ja siementen pintavauriot edistävät aflatoksiinin muodostumista.
Aflatoksiini kestää hyvin kuumennusta ja muuta prosessointia."
- Skannasin tuon Auli Koposen kirjasta "Tiedätkö mitä syöt?" ja viestistä http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=3287#3287 löytyy muutkin kirjassa mainitut homeet ja homemyrkyt."Aflatoksiini aiheuttaa lyhytaikaisessa altistuksessa maksavaurioita, pitkäaikaisessa maksasyöpää. Voimakkaimmat syövän aiheuttajat ovat aflatoksiini Bl ja Gl."
- Homemyrkyt aiheuttavat siis syöpää. Turhaa mitätöidä niitä.
- toksiinia jäätelössä
Saako lapset noita toksiineja sitten äidinmaidosta? jos kerran lehmän maidossakin sitä voi olla? onko toinen vaihtoehto se että navetat tai maidon keräämiseen, varastoimiseen käytetyt tarvikkeet eivät ole minkään hygieniatarkastusten valvonnassa, siis oikeesti.
- formaldehydimeikki
Siis oikeesti... pitäisiköhän cityihmisen palata juurilleen. Taitaapi siellä maitohuoneessa olla tarkempi hygienia kuin cityihmisen jääkaapissa... Uutinen toksiinijäätelöstä oli perustylsän median tuotos, josta ei tällä kertaa saanut enempää irti. Tarkoitan siis tarkkaa lähdettä tälle toksiinille, ehkäpä se on vielä selvitystyön alla. Oletko koskaan miettinyt millaista on sellaisen äidin äidinmaito, joka värjää hiuksiaan, käyttää itsensä ja ihonsa hoitoon voimakkaasti hajustettuja kemiallisia tuotteita, lakkaa kynsiään ja hiuksiaan? Tutkittua tietoakin löytyy äidinmaidon sisältämistä ympäristömyrkyistä.
Eli kyllä ne "tarvikkeet" on tarkkojen hygieniatarkastusten valvonnassa.
- juuria jyrsien
Oikeesti. "Monet ihmiset saavat oireita kemikaaleista, mutta kaikki kemikaalioireilu ei ole allergiaperusteista. Tällaisesta oireilusta käytetään nimitystä kemikaaliyliherkkyys".
Mitenhän se sitten on homeyliherkkyys? Allergiaperusteista vai ei?
Perusasiat kuntoon ja perustiedot myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612
