Marjastus onko väärin?

Metsänomistaja-59

On sekin kun marjastajat kerää minun lannoittamista metsistä energiat, ja ajaa minun hoitamaa yksityistietä peräkärryn kanssa enemmän kuin minä itse.
Joka päivä menee ja tulee paku pv täynnä minun "maksamia "marjoja. Kaikki energia on pois metsästä kun viedään pois sieltä jotain.

6

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -lähimmäinen

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miten ihmiset voivat olla noin itsekeskeisiä? Ihanko tosi sieltä metsästä katoaa energiaa? Ihanko tosi se tie kuluu? Tiedätkö että tuollainen mesoaminen ja viha vie sinulta energiaa, ja sen saat aikaiseksi vain sinä itse.

Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Mistä tuollainen vihamielisyys kumpuaa?

• kade?

Kenen ne metsät ovat. Joku esi-isä laittanut paalut sinne ja ilmoittanut omistavansa 300ha metsää, muilla ei asiaa sinne. Nyt sitten perintönä siirtynyt suvussa nykyiselle omistajalleen vaikka ei oikeasti ole mitenkään niitä ansainnut.
      Oikeasti Suomen metsät kuuluvat Suomen kansalle. Näin sen kuuluisi mennä vaikka en sosialisti olekkaan.

• pekkopuupaa

Taidat äänestää vasureita

• Poimija kans

Ei noin tulipunasta kommunistia voi sosialistiksi kutsuakkaan. Kenenkähän paalutuksilla asuntosi on, ai niin sehän kuuluu Suomen kansalle kuten myös se asunto tai jos auton satut omistaan niin varmaan annat sitä vapaasti lainata?

En ittekkään usko että marjojen keräämisellä suuremmin puuntuotantoon on vaikutusta, toki nöyrä kiitos "tehokasvattajille", niistähän ne parhaat marjapaikat löytyy. Mutta teiden kanssa olen hiukan samaa mieltä, metsäautoteitä sopii ajella mutta penkkateille ym. yksityisteille on ihan hyvien tapojen mukaista kysyä maanomistajan lupa. Toisaalta, miksi niitä marjoja pitää niin kaukaa yrittää haalia ettei jaksa autolle kantaa?

• Metänomistaja

Mä en oo periny mettiä, vaan maksan vanhemmilleni velkarahalla mettää, jonka omistan. Että se niistä perinnöistä. En oo mettiäni lannottanu.Muut poimii marjat maillani, ite poimin, mistä helpoimmin saan, muitten metistä.

• löäåp̈́--.

Ei tarvitse olla kommari todetakseen, että metsät on aikoinaan jaettu päin p-tä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      23
      1131
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe