Viisivuotias poika kateissa Porissa
Porissa etsitään 5-vuotiasta poikaa, joka katosi perjantaina puolenpäivän maissa.
Laajoihin etsintöihin osallistui parikymmentä poliisia ja noin viisikymmentä vapaaehtoista. Vapaaehtoiset olivat mukana pimeän tuloon, mutta poliisi jatkoi etsintöjä läpi yön. Etsinnät ulottuivat myös Kokemäen joen rantavesiin.
Lapsi katosi Porin Steiner-päiväkodista aamupäivällä. Hänet nähtiin Luotsinmäenpuistokadulla kello 11.40, mutta sen jälkeen hänestä ei ole varmoja havaintoja. Kadonnut poika on noin 120 senttimetriä pitkä. Hänellä on pitkähköt vaaleanruskeat hiukset. Yllään hänellä oli tumma sadeasu, tummansininen pipo sekä siniset saappaat, joissa on keltaisia ja punaisia pieniä raitoja.
Poika suhtautuu vieraisiin ihmisiin epäilevästi ja vältellen. Hänellä on kielen kehityksen viivästymä, minkä vuoksi hän ei juurikaan puhu.
Porin poliisi pyytää yleisöltä vihjeitä puhelinnumeroon 02-6237650.
Viisivuotias poika kateissa Porissa
111
26032
Vastaukset
- räpsööläinen
pojan puolesta, ehkä hän löytyy vielä
hyväkuntoisena jostakin.
Vanhemmille lähetän paljon voimia!
Toivoa ei saa koskaan menettää.- hypothalamus
Voi Jessus sentään!! Ei näissä jutuissa Jumala paljon auta. Oisit säkin vaan vaihtanut raamatun naarausvälineisiin...
- Syyllistäjä
hypothalamus kirjoitti:
Voi Jessus sentään!! Ei näissä jutuissa Jumala paljon auta. Oisit säkin vaan vaihtanut raamatun naarausvälineisiin...
- apua
tuli ihan sellainen olo että nyt täytyis lähteä mukaan etsimään..voisinkohan olla jotenkin avuksi tuntuu hirvittävältä istua kotona ja miettiä poojan ja vanhempien ahdinkoa, miksei varuskunnasta olla tultu jo mukaan etsintöihin
- Rokkari
asukas voi auttaa mm. katsomalla kellaritilan ja ullakon. Jos on sattunut päästä livahtamaan sisätiloihin.
- tuore
Pojan pipo on löydetty rantavedestä joesta.
- Omansa menettänyt
Tiedän tuon tuskan.Minulta on poika kuollut.
En asu enää Porissa,joten rukoilen sydämestäni että Jumala kuulisi ja poika löytyisi elossa ja kunnossa!
Suurempaa tuskaa ei vanhemmilla olekaan!
Uskon,että jos moni ihminen yhtyy tähän rukoukseen voisi ihme tapahtua! - Pohj.pori
Omansa menettänyt kirjoitti:
En asu enää Porissa,joten rukoilen sydämestäni että Jumala kuulisi ja poika löytyisi elossa ja kunnossa!
Uskon,että jos moni ihminen yhtyy tähän rukoukseen voisi ihme tapahtua!Poika nähtiin kaupungilla eilen ilman pipoa
- Höpö
Pohj.pori kirjoitti:
Poika nähtiin kaupungilla eilen ilman pipoa
Jos poika olisi nähty eilen kaupungilla pipolla tai ilman, Hän olisi jo kotona. Pysytään nyt asiassa ja yritetään kukin omalta osaltamme auttaa Hänen löytämisessään. Jos näette tuntomerkkeihin sopivan pojan, menkää ihmeessä kysymään kuka hän on. Kuljetaan vaan silmät auki.
- mä vaan
Höpö kirjoitti:
Jos poika olisi nähty eilen kaupungilla pipolla tai ilman, Hän olisi jo kotona. Pysytään nyt asiassa ja yritetään kukin omalta osaltamme auttaa Hänen löytämisessään. Jos näette tuntomerkkeihin sopivan pojan, menkää ihmeessä kysymään kuka hän on. Kuljetaan vaan silmät auki.
mä näin tänään kaupassa sen kadonneen pojan papan ja veljen, eikä ollu löytyny. yleensä lapsi ei lähde omin päin tutkiin paikkoja vaan yleensä kaverin kera. mieleeni kyllä tulee kans että joku on voinut siepata, esim jos olis jotain huoltajuus kiistaa, mutta tuskimpa tässä on siitä kyse. ehkä pedofiili... tai on vaan uteliaisuus voittanu ja lähteny kattoon kiellettyä paikkaa, eli kokemäenjoki. toivottavasti poika löytyy jostain, ja hengissä. arvatkaa kuinka peloissaan tuo pieni poika on... muistan kun viime keväänä naapurista katos 4-vuotias tyttö, ja hänet löydettiin, ikävä kyllä, kuolleena lähiojasta. pikkuraukka oli lähtenyt tutkimaan paikkoja yksin ja sitten pudonnut ojaan ja hukkunut. jaksan usein vielä muistella tuota iltaa.... en osaa edes kuvitella miltä tuntuu menettää oma lapsi, toivottavasti en joudu ikinä tuota kokemaankaan. mitä pienen lapsen mielessä liikkuu kun lähtee yksikseen seikkailemaan..... :(
- asiantuntija
Omansa menettänyt kirjoitti:
Uskon,että jos moni ihminen yhtyy tähän rukoukseen voisi ihme tapahtua!Tehokkaampaa on uhrata oravia ylijumala zeusille ja tanssia toteemipaalun ympäri. Näin minä teen ja olen vakuuttunut, että uskoni tuo kadonneen takaisin.
- Porilainen
Toivottavasti poika löyyy pian!
Pidetään kaikki ihmiset silmät auki, missäpäin tahansa Poria kuljetaankin...
Tuska on varmasti kova pojan läheisillä sekä päiväkodin henkilökunnalla. Voimia heille kaikille!- äiti-43
ja isät suurempi joukkio ja lähtekää hakemaan eri puolilta kaupunkia poikaa. Mukaan valokuvakopio pojasta jonka varmaan saa poliisilta kun on vapaaehtoisesta toiminnasta kyse ja pojan kuvia ympäri kaupunkia. Kaikista mahdollisista paikoista tiedustelu voisi tuottaa tulosta mikäli joku ei ole ottanut poikaa mukaansa. Toivotaan että poika löytyy hengissä pian, itsellä on saman ikäinen poika ja asutaan Säkylässä. Mikäli asuisin Porissa lähtisin tälläiseen etsintään varmasti mukaan.
- säkylässä mäkin
äiti-43 kirjoitti:
ja isät suurempi joukkio ja lähtekää hakemaan eri puolilta kaupunkia poikaa. Mukaan valokuvakopio pojasta jonka varmaan saa poliisilta kun on vapaaehtoisesta toiminnasta kyse ja pojan kuvia ympäri kaupunkia. Kaikista mahdollisista paikoista tiedustelu voisi tuottaa tulosta mikäli joku ei ole ottanut poikaa mukaansa. Toivotaan että poika löytyy hengissä pian, itsellä on saman ikäinen poika ja asutaan Säkylässä. Mikäli asuisin Porissa lähtisin tälläiseen etsintään varmasti mukaan.
prikaatilta hätävalmius joukko hakemaan sitä varten se on
- evp Alik
säkylässä mäkin kirjoitti:
prikaatilta hätävalmius joukko hakemaan sitä varten se on
Ihmettelen kovasti jos niinisalosta ja säkylästä ei ole missään vaiheessa pyydetty virka-apua..? Tiedoksi niille jotka eivät ole perillä puolustusvoimien toiminnasta, varuskunnissa odottelee aina puolessa tunnissa lähtövalmiina oleva n.20-30 hengen porukka, joka on tarkoitettu rauhanaikana juuri kadonneiden etsimiseen yms.
- Kivääri
evp Alik kirjoitti:
Ihmettelen kovasti jos niinisalosta ja säkylästä ei ole missään vaiheessa pyydetty virka-apua..? Tiedoksi niille jotka eivät ole perillä puolustusvoimien toiminnasta, varuskunnissa odottelee aina puolessa tunnissa lähtövalmiina oleva n.20-30 hengen porukka, joka on tarkoitettu rauhanaikana juuri kadonneiden etsimiseen yms.
auttamaan etsinnöissä, sillä nyt on tärkeä sotaharjoitus meneillään. Itsenäisen Suomen puolustaminen ja sotaan valmistautuminen ovat tärkeimpiä tehtäviä mihin ihminen voi joutua.
Prikaatin väkeä ei saa nyt häiritä millään siviilien asioilla.
Sotaväelle on annettava harjoittelurauha. - prikaatin
Kivääri kirjoitti:
auttamaan etsinnöissä, sillä nyt on tärkeä sotaharjoitus meneillään. Itsenäisen Suomen puolustaminen ja sotaan valmistautuminen ovat tärkeimpiä tehtäviä mihin ihminen voi joutua.
Sotaväelle on annettava harjoittelurauha.oletko käynyt armeijan? prikaatilla on aina hätävalmius osasto joka on tarkoitettu tekemää juuri tälläisiä etsintöjä, sen määrää laki! kyllä pienen pojan henki on tärkeämpi kuin naurettavat moottorimarssien harjoittelut pitkin valtateitä, joka jätkä ja likka nyt kyydissä osaa istua! kaikki sotaharjoitukset ovat ennalta sovittuja ja kaikki tietävät mitä tuleman pitää, sillä ei ole mitään tekemistä oikean sodan kanssa!
- Alik
Kivääri kirjoitti:
Sotaväelle on annettava harjoittelurauha.virka-apu osasto ei osallistu sotaharjoituksiin, tai oikeastaan ne ketkä eivät osallistu harjoitukseen ovat harjoituksen aikana virka-apuosastona... Virka-apu osasto on lakisääteinen.
Lisäksi osaston valmiudessa pitäminen on varuskunnille "kunnia-asia" ja olisi todella häpeällistä vastuussa oleville upseereille, jos tulisi virka-apu pyyntö, eikä olisi lähettää ketään.
ps. tiedän kyllä että kirjoitit vastauksesi vain provosoimis tarkoituksessa, tämä selvennys on tarkoitettu niille jotka eivät ole perillä armeijan toimintatavoista. Toinen vaihtoehto on tietysti että olet äärettömän tyhmä, jos et tajua että puolustuksellisesti on tärkeää että mahdollisen nopean strategisen iskun varalta varuskunnissa on osasto jatkuvassa valmiustilassa... lisäksi virka-aputehtävät ovat verrattavissa muihin harjoituksiin... - prikaatin
Alik kirjoitti:
virka-apu osasto ei osallistu sotaharjoituksiin, tai oikeastaan ne ketkä eivät osallistu harjoitukseen ovat harjoituksen aikana virka-apuosastona... Virka-apu osasto on lakisääteinen.
Lisäksi osaston valmiudessa pitäminen on varuskunnille "kunnia-asia" ja olisi todella häpeällistä vastuussa oleville upseereille, jos tulisi virka-apu pyyntö, eikä olisi lähettää ketään.
ps. tiedän kyllä että kirjoitit vastauksesi vain provosoimis tarkoituksessa, tämä selvennys on tarkoitettu niille jotka eivät ole perillä armeijan toimintatavoista. Toinen vaihtoehto on tietysti että olet äärettömän tyhmä, jos et tajua että puolustuksellisesti on tärkeää että mahdollisen nopean strategisen iskun varalta varuskunnissa on osasto jatkuvassa valmiustilassa... lisäksi virka-aputehtävät ovat verrattavissa muihin harjoituksiin...itse olet tampio! turha tässä sen enempää on alkaa toisia haukkua, mutta kun armeijan touhua seuraa säkylässä jossa kolmen äijän ryhmiä marssii useita kymmeniä ympäri säkylää ja paseilla ajetaa lujaa ikkunoiden alla,niin yhtä hyvin voisi senkin energian käyttää hyödyllisesti kuten pienen pojan hakemiseen! sen voisi yhdistää sota harjoitukseen, mutta kun se ei käy, kun tarvitaan sadan äijän lupa joista yksi on paskalla ja toinen saunassa yms.
- Alik
prikaatin kirjoitti:
itse olet tampio! turha tässä sen enempää on alkaa toisia haukkua, mutta kun armeijan touhua seuraa säkylässä jossa kolmen äijän ryhmiä marssii useita kymmeniä ympäri säkylää ja paseilla ajetaa lujaa ikkunoiden alla,niin yhtä hyvin voisi senkin energian käyttää hyödyllisesti kuten pienen pojan hakemiseen! sen voisi yhdistää sota harjoitukseen, mutta kun se ei käy, kun tarvitaan sadan äijän lupa joista yksi on paskalla ja toinen saunassa yms.
"itse olet tampio!"
Katsellaanko ensin kuka on vastannut kenenkin viestiin, ennen kuin aletaan riehua? En edes vastannut sinulle vaan nimimerkille kivääri. Sitäpaitsi olin samaa mieltä kuin sinä, eli varuskunnissa riittää kaikissa tilanteissa miehiä virka-apuun... Mitä siis minulle riehut, idiootti... - prikaatin
Alik kirjoitti:
"itse olet tampio!"
Katsellaanko ensin kuka on vastannut kenenkin viestiin, ennen kuin aletaan riehua? En edes vastannut sinulle vaan nimimerkille kivääri. Sitäpaitsi olin samaa mieltä kuin sinä, eli varuskunnissa riittää kaikissa tilanteissa miehiä virka-apuun... Mitä siis minulle riehut, idiootti...miksi vastaat minun kommenttiin jos se ei ole minulle? senkin vati!
- alik
prikaatin kirjoitti:
miksi vastaat minun kommenttiin jos se ei ole minulle? senkin vati!
no siksi koska olette olleet kaikki oikeassa, olen tyhmä ja ruma!
- Alik
prikaatin kirjoitti:
miksi vastaat minun kommenttiin jos se ei ole minulle? senkin vati!
Jos vastaan sinulle, otsikko on sinun otsikostasi alaviistoon, ei sen alla... Eli vaikka tekstini on sinun tekstisi alla, se ei ole vastaus sinun tekstiisi...
- ReeBob
Kadonnutta viisivuotiasta poikaa etsittiin lauantaina Porissa koko päivän, mutta tuloksetta.
Poliisi pystyi vain varmistamaan, että Kokemäenjoen rantavedestä myöhään perjantaina löytynyt pipo kuului pojalle. Paikka on lähellä päiväkotia, josta poika pääsi livahtamaan omille teilleen perjantaina ennen puoltapäivää.
Pikkupoikaa hakeneeseen organisaatioon kuului päivän mittaan yli kymmenen poliisia ja noin 60 koulutettua ihmistä vapaaehtoisesta etsintäpalvelusta.
Lisäksi sadat yksittäiset porilaiset osallistuivat etsintään epävirallisesti.
Komisario Oiva Kaltiokumpu ei vielä lauantaina sulkenut pois mitään vaihtoehtoa viisivuotiaan katoamiseen liittyen.
Etsintöjä jatketaan edelleen täysitehoisesti, kuten on tehty ympäri vuorokauden perjantaista lähtien.
Yhden varteenotettavan yleisöhavainnon mukaan linja-autoaseman vaiheilla olisi nähty tuntomerkkeihin sopiva poika ilman pipoa iltapäivällä, noin neljän ja puolen tunnin kuluttua katoamisesta.
Matkaa lähtöpaikkaan olisi ollut noin puolitoista kilometriä.
Kadonnut poika arastelee vieraita ja puhuu vain vähän. Hän on hoikka ja ikäisekseen pitkä, noin 120-senttinen. Hiukset ovat pitkät ja vaaleanruskeat.
Katoamishetkellä hänellä oli yllään sinisen pipon lisäksi sadeasu ja sen alla harmaa Reima Tek -haalari. Jalassaan pojalla oli kirkkaansiniset saappaat, joissa näkyy keltaisia ja punaisia, ohuita raitoja.
Kaikista mahdollisista havainnoista voi ilmoittaa Porin poliisille, numeroon 02-623 7650. - VAPAAEHTOINEN
Noniin porilaiset eiköhän lähdetä porukalla etsimään poikaa, ilmoittautukoon kaikki kykenevät mukaan! Ja keskustassa asuvat tarkistakaa pihannne ym piilot lähiympäristössänne.
Jos ei poikaa ole yön aikana löydetty niin keskiporin kirkon eteen yhdeksältä aamulla huomenna ?- Äiti
Itselläni on samanikäinen, myöskin arka ja puheenkehityksessä viivästymää oleva poika.
Voin kuvitella pojan ( ja omaisten ) hädän.
Ajattelin, että minnekähän meidän poika lähtisi. Ilman kauhun huutoa ei lähtisi kenenkään vieraan matkaan. Vesi kyllä saattaisi kiinnostaa. Mutta eniten kuvittelisin hänen kuitenkin menevän aika lähellä oleviin leikkimökkeihin ja muihin turvallisin tuntuisiin paikkoihin.Toivottavasti poika löytyy ja hengissä.
- päättyi ikävästi
Kokemuksesta tiedän,kuinka vaikea on saada esim.armeijan väki liikkeelle,he jos ketkä olisivat oiva apu.Saman aikaisesti ovat,kuten virkavalta erill.harjoituksissa:lavastetuissa!Itse olen joutunut kokemaan lapsen katoamisen,suurin etsijäjoukko olivat vapaaehtoiset,sukulaiset ja ystävät.Toivon sydämestäni pojan löytyvän mahd.pian hengissä sekä voimia omaisille,jotka elävät elämänsä vaikeimpia hetkiä.Jos olisin nyt lomalla,lähtisin mukaan etsintöihin,vaikkakin asun yli viiden tunnin ajomatkan päässä.Tarkoitan sitä todella.
- Maria
Olen hengessä etsijöiden mukana. Omaisille ja hoitajille toivotan voimia jaksaa. Rukoilen etsinnälle onnellista lopputulosta.
- minä..
Minä ainakin olen oman osani tehnyt hyvästä työstä. Olin nimittäin tänään miltei koko päivän etsimässä pikkuista poikaa. Minä kyllä olen melko varma, että poikaa ei enää löydy, koska miettikääpäs 5-vuotias 2 päivää ilman ruokaa, juomaa ja lämmintä. Itselläni on miltei 5-vuotias pikkusisko ja tiedän, että hän ei selviäisi montaa päivää ilman ruokaa.
Miten voi olla, että päiväkodin hoitajat eivät ole huomanneet pojan karanneen. Väitettiin, että pojan katoaminen huomattiin 10minuuttia pojan katoamisen jälkeen, mutta ei viisivuotias vielä 10minuutissa kauaksi ehdi. Ja kuka sitä tietää, että koska poika on kadonnut jos kerran ei kukaan huomannut.
Niin tosiaan minä olen osani tehnyt, entäs te muut? Miettikää jos te olisitte pojan löytäneet, miettikää kuinka kiitollisia olisivat kaikki olleet.- minä myös
Voi löytyä vielä hyvässä kunnossa jos osaa piilotella. ei ole kovin kylmä ja on saattanut saada jostain ravintoa. On esim. eksynyt johonkin, mennyt bussiin jne. ei tarvitse olla edes Porissa. Toivon, että kaikki ovat trakkoina ja etsivät kovasti. Kaikki tyhjät suojat katsottava. Rukoillaan.
- Kirsi
Hyvän työn olet tehnyt. Itse en ole noin ahkera ollut mutta kotimme vieressä olevan syvän ojan kävin tarkistamassa sekä leikkimökkimme myös. Asumme hieman syrjemmällä mutta ei silti kaukana ko. katoamispaikasta. Hiljaa ajelin ja tyttären kanssa tsiikailin tänään kun olimme asioilla, nimittäin juuri näitä pelto/metsä/oja-alueita.
Samaa mietinminäkin: miten poika on päässyt katoamaan? Hoidossa vain 10-14 lasta ja 5 hoitajaa. Poika isokokoinen, joten otaksun, että päätään pidempi muita. - Kirsi
minä myös kirjoitti:
Voi löytyä vielä hyvässä kunnossa jos osaa piilotella. ei ole kovin kylmä ja on saattanut saada jostain ravintoa. On esim. eksynyt johonkin, mennyt bussiin jne. ei tarvitse olla edes Porissa. Toivon, että kaikki ovat trakkoina ja etsivät kovasti. Kaikki tyhjät suojat katsottava. Rukoillaan.
Kyllä nyt on melko kylmät yöt. Miten arka lapsi saisi jostain ruokaa? Tuskin noin pieni vielä ymmärtää alkaa varastella jne.
Hirveä ajatus, mutta itse en sulje pois myöskään mahdollisuutta , että joku pedofiili olisi napannut suloisen pikku pojan.
Laitan käteni ristiin mennessäni nukkumaan.
Taivaan Isä tuo Anton takaisin elävänä. - Realisti
Kirsi kirjoitti:
Hyvän työn olet tehnyt. Itse en ole noin ahkera ollut mutta kotimme vieressä olevan syvän ojan kävin tarkistamassa sekä leikkimökkimme myös. Asumme hieman syrjemmällä mutta ei silti kaukana ko. katoamispaikasta. Hiljaa ajelin ja tyttären kanssa tsiikailin tänään kun olimme asioilla, nimittäin juuri näitä pelto/metsä/oja-alueita.
Samaa mietinminäkin: miten poika on päässyt katoamaan? Hoidossa vain 10-14 lasta ja 5 hoitajaa. Poika isokokoinen, joten otaksun, että päätään pidempi muita."Samaa mietinminäkin: miten poika on päässyt katoamaan? Hoidossa vain 10-14 lasta ja 5 hoitajaa."
Jostain luin juttuun liittyen että kyseisen tarhan portista voi kuulemma lähteä huomaamatta koska portille päin on vain yksi ikkuna ja sekin on vielä eteisen ikkuna...
Siis IKKUNA, aika optimisteja olette jos luulette että joku tarhassa oikeasti valvoo lapsianne, hoitotädit vähän ikkunasta vilkaisevat välillä jos kahvinjuonnilta ja juoruilultaan ehtivät...
Onhan selvää ettei kukaan voi huomaamatta avata ja kävellä portista ulos jos pihalla lasten kanssa olisi 1 tai 2 hoitajaa valvomassa...(tai jos sellainen onnistuu, kannattaa hankkia paksummat lasit tai helpompi työ) - marjatta
Realisti kirjoitti:
"Samaa mietinminäkin: miten poika on päässyt katoamaan? Hoidossa vain 10-14 lasta ja 5 hoitajaa."
Jostain luin juttuun liittyen että kyseisen tarhan portista voi kuulemma lähteä huomaamatta koska portille päin on vain yksi ikkuna ja sekin on vielä eteisen ikkuna...
Siis IKKUNA, aika optimisteja olette jos luulette että joku tarhassa oikeasti valvoo lapsianne, hoitotädit vähän ikkunasta vilkaisevat välillä jos kahvinjuonnilta ja juoruilultaan ehtivät...
Onhan selvää ettei kukaan voi huomaamatta avata ja kävellä portista ulos jos pihalla lasten kanssa olisi 1 tai 2 hoitajaa valvomassa...(tai jos sellainen onnistuu, kannattaa hankkia paksummat lasit tai helpompi työ)Vaikka olisikin niin, että valvonta on pettänyt ja vaikka olisikin nijn, ettei ole tarpeeksi ajoissa havaittu, on kaikki totta, että jossain lapsi on. Jotakin hänelle on tapahtunut.
Noin iso lapsi ei niin vain huku. Noin iso lapsi ei kuole muutamassa paikassa nälkään, mutta voi maata jo jossain huonokuntoisena.
Kaikkein kauhein ajatus on, että joku on ottanut hänet mukaansa, eikä malta palauttaa. Poika oli varsin hauskannäköinen, suorastaan enkelimäisen kaunis lapsi.
Toisaalta, jos joku piilottelee lasta, hän on elävänä jossakin ja kaikki voi kääntyä hyväksi.
Kaikkein ihmeellisintä on, ettei kukaan enää kiinnitä huomiota yksinään harhailevaan lapseen. Miten nän on voinut niin kulkea...missäänkään, ettei kukaan tee havaintoa. Ihmiset kulkevat ihan laput silmillään.
Rukoillaan ka8ikki yhdessä, että kaikki kääntyy vielä hyväksi. On aivan varmaan, että jossainhan Anton on.
Tietääkö kukaan mitään lapsen sisaruksista ja muusta perheestä? - Ihmettelijä itsekin
Kirsi kirjoitti:
Samaa mietinminäkin: miten poika on päässyt katoamaan? Hoidossa vain 10-14 lasta ja 5 hoitajaa. Poika isokokoinen, joten otaksun, että päätään pidempi muita.Onko varmasti heiltä puristettu viimeinen ja todellinen tieto? Voivat kaunistella asiaa.Kuinka lapsi voi kadota, jos noin paljon on hoitajia. Jossain sanotitin, että kadonnut pihasta.
Onko lapsella isovanhempia,joiden luokse voisi mielikuvissaan pyrkiä? Ketä voisi yrittää etsiä? Onko käynyt jossakin viime aikoina, joka olisi jäänyt muistiin ihastuttavana paikkan, johon pitäisi yrittää palata? - Kirsi
marjatta kirjoitti:
Vaikka olisikin niin, että valvonta on pettänyt ja vaikka olisikin nijn, ettei ole tarpeeksi ajoissa havaittu, on kaikki totta, että jossain lapsi on. Jotakin hänelle on tapahtunut.
Noin iso lapsi ei niin vain huku. Noin iso lapsi ei kuole muutamassa paikassa nälkään, mutta voi maata jo jossain huonokuntoisena.
Kaikkein kauhein ajatus on, että joku on ottanut hänet mukaansa, eikä malta palauttaa. Poika oli varsin hauskannäköinen, suorastaan enkelimäisen kaunis lapsi.
Toisaalta, jos joku piilottelee lasta, hän on elävänä jossakin ja kaikki voi kääntyä hyväksi.
Kaikkein ihmeellisintä on, ettei kukaan enää kiinnitä huomiota yksinään harhailevaan lapseen. Miten nän on voinut niin kulkea...missäänkään, ettei kukaan tee havaintoa. Ihmiset kulkevat ihan laput silmillään.
Rukoillaan ka8ikki yhdessä, että kaikki kääntyy vielä hyväksi. On aivan varmaan, että jossainhan Anton on.
Tietääkö kukaan mitään lapsen sisaruksista ja muusta perheestä?Mitä perheen asiat tänne kuuluvat? Tuskin he haluavat mitään Iltis-juttua itsestään tällaisella hetkellä.
Tiedätkö millainen ranta KOkemäenjoen tuolla paikalla on??
Kyllä se kuule on sellainen, että jopa 5-vuotias voi sinne hukkua eli liukastua sateiselta, märältä rannalta. - Realisti
marjatta kirjoitti:
Vaikka olisikin niin, että valvonta on pettänyt ja vaikka olisikin nijn, ettei ole tarpeeksi ajoissa havaittu, on kaikki totta, että jossain lapsi on. Jotakin hänelle on tapahtunut.
Tietääkö kukaan mitään lapsen sisaruksista ja muusta perheestä?Et taida olla ihan ruudinkeksijä...
"Noin iso lapsi ei niin vain huku."
Mistä päättelet että hän on edes uimataitoinen? Harva 5-vuotias kai vielä opetettu uimaan... Sitäpaitsi oletko ikinä huomannut kuinka paksut vaatteet 5-vuotiailla on tälläisillä ilmoilla? Kokeile itse pistää haalarit ja kumisaappaat päälle ja hyppää jokeen, ei taida uiminen olla ihan helppoa, etenkään jos olet muutenkin huono uimaan tai 5-vuotias... Eli jos veteen on joutunut niin pohjassa on, tai kellunut jo merelle.
"Kaikkein ihmeellisintä on, ettei kukaan enää kiinnitä huomiota yksinään harhailevaan lapseen. Miten nän on voinut niin kulkea...missäänkään, ettei kukaan tee havaintoa. Ihmiset kulkevat ihan laput silmillään."
Hän oli 120 senttiä pitkä, eli saman kokoinen kuin monet pienemmät koululaiset... Kerro nyt Marjatta mitä tapahtuu jos alan pysäytellä kaikkia näkemiäni 120senttisiä, lapsia ja kysellä mihin he ovat menossa? Niin, luultavasti joku soittaa pian poliisille ja saan syytteen jostain ahdistelusta... 120senttiä pitkillä kuolulaisilla on varmasti oikeus kulkea kaupungilla kenenkään häiritsemättä.
Eli eipä taas syytellä muita, ainoa syyllinen tässä asiassa on tarhan henkilökunta, heidän ainoa tehtävänsä on VALVOA LAPSIA, se on heidän työnsä ja siitä he saavat palkkaa. Suomessa otetaan mielestäni aika kevyesti jos nyt joku sattuu hukkaamaan yhden lapsen jonka valvominen on hänen ammattinsa, häntä taputellaan päähän ja annetaan kriisiapua... Kyllä jollakin pitäisi olla tälläisissäkin tapauksissa vastuu, eli poliisi vaan ottaa selville kenen/keiden vuoro oli kyseisenä päivänä valvoa lapsia pihalla ja kuolemantuottamus syyte jos poika löytyy kuolleena. - serrrr
Kirsi kirjoitti:
Samaa mietinminäkin: miten poika on päässyt katoamaan? Hoidossa vain 10-14 lasta ja 5 hoitajaa. Poika isokokoinen, joten otaksun, että päätään pidempi muita.Näin olen lukenut.
- Isä itsekin
..tilanne todella! Toivon sydämestäni, että lapsi löytyy pian hengissä!! Vanhemmille voimia!!
Itse asun Lahdessa elikkä suht kaukana Porista. Mieli tekisi jotenkin auttaa..ideoita?- Ideoita
Lapsi on voinut nousta bussiin ja vaikka junaan ja siten siirtynyt etsintäalueen ulkopuolelle.
Lapsi voi kyyröttää jossain piilossa, sellaisella alueella josta ei osata etsiä.
Itse en usko ollenkaan hukkumiseen,
Joku voi piilotella asunnossaan, eikä uskalla ilmoittaa kun pelkää hälyä. Yksinasuvat omalaatuiset ihmiset pitäiusi tsekata seuraavaksi kaupunkialueella.
Nyt kaikki valppaaksi, jos naapurissa asuu yksinäinen omalaatuinen ihminen. - hah
Ideoita kirjoitti:
Lapsi on voinut nousta bussiin ja vaikka junaan ja siten siirtynyt etsintäalueen ulkopuolelle.
Lapsi voi kyyröttää jossain piilossa, sellaisella alueella josta ei osata etsiä.
Itse en usko ollenkaan hukkumiseen,
Joku voi piilotella asunnossaan, eikä uskalla ilmoittaa kun pelkää hälyä. Yksinasuvat omalaatuiset ihmiset pitäiusi tsekata seuraavaksi kaupunkialueella.
Nyt kaikki valppaaksi, jos naapurissa asuu yksinäinen omalaatuinen ihminen."Lapsi on voinut nousta bussiin ja vaikka junaan..." Niin varmaan!!!
- Huolestunut
..virka-apupyyntö välittömästi! En nyt yhtäkkiä voisi kuvitella tärkeämpää tehtävää valmiusjoukolle kuin kadonneen pienen pojan etsintä!!
Vanhemmille voimia!- Sotilasvala
Lainaus SK:n verkkolehdestä:
"14.06. 10:33) Porissa perjantaina kadonneen 5-vuotiaan Anton Engholmin etsintöihin osallistuu tänään 27 varusmiehen virka-apuosasto. Varusmiehet kiertävät poliisien kanssa ovelta ovelle kyselemässä ihmisten mahdollisista havainnoista. Kyselykierros alkaa katoamispaikan ympäristöstä Pohjois-Porista ja jatkuu Etelärantaan sekä kävelykadun alueelle. Etsintöjä jatketaan myös Kokemäenjoella. Kello 17 avuksi saadaan noin 50 vapaaehtoista."
Voimme näin siis todeta, että maanpuolustajat ovat tulleet porilaisten avuksi ja he käyvät nyt kyselemässä ovelta ovelle ihmisten havainnoista. Täytyy vain onnitella itseään siitä, että olemme näin maanpuolustustahtoisen maakunnan kansalaisia: sotilailla on luja tahto auttaa kansalaisia - viipymättä ja pätevästi.
Olen aina ihaillut sotilaiden ripeyttä ja isänmaallisuutta. Täydet kiitokset jo tässä vaiheessa etsintöjä johtavalle Oiva Kaltiokummulle, tälle mukavalle Lapin sheriffille, joka on tuottanut aiemminkin iloa porilaisille laulujensa kautta ja osallistumalla poliittiseen toimintaan.
Teet hyvää pr:ää Lapille, Oiva.
Kiitän vielä kerran prikaatin miehiä siitä, että suostuitte tulemaan mukaan etsintöihin ja jätitte hetkeksi aikaa tärkeän tehtävänne sotien torjumisessa. - Tätietsivä
Sotilasvala kirjoitti:
"14.06. 10:33) Porissa perjantaina kadonneen 5-vuotiaan Anton Engholmin etsintöihin osallistuu tänään 27 varusmiehen virka-apuosasto. Varusmiehet kiertävät poliisien kanssa ovelta ovelle kyselemässä ihmisten mahdollisista havainnoista. Kyselykierros alkaa katoamispaikan ympäristöstä Pohjois-Porista ja jatkuu Etelärantaan sekä kävelykadun alueelle. Etsintöjä jatketaan myös Kokemäenjoella. Kello 17 avuksi saadaan noin 50 vapaaehtoista."
Voimme näin siis todeta, että maanpuolustajat ovat tulleet porilaisten avuksi ja he käyvät nyt kyselemässä ovelta ovelle ihmisten havainnoista. Täytyy vain onnitella itseään siitä, että olemme näin maanpuolustustahtoisen maakunnan kansalaisia: sotilailla on luja tahto auttaa kansalaisia - viipymättä ja pätevästi.
Olen aina ihaillut sotilaiden ripeyttä ja isänmaallisuutta. Täydet kiitokset jo tässä vaiheessa etsintöjä johtavalle Oiva Kaltiokummulle, tälle mukavalle Lapin sheriffille, joka on tuottanut aiemminkin iloa porilaisille laulujensa kautta ja osallistumalla poliittiseen toimintaan.
Kiitän vielä kerran prikaatin miehiä siitä, että suostuitte tulemaan mukaan etsintöihin ja jätitte hetkeksi aikaa tärkeän tehtävänne sotien torjumisessa.Koska lasta ei ole löydetty, hän on elossa jossakin. Seuratkaa naapureitanne. Kertokaa Porin hyvälle poliisille jokainen pienikin epäily tai vihje.
On suuri mahdollisuus, että lapsi on jonkun aikuisen huostassa. On mahdollista että tuo aikuinen on esim. muistamaton eikä edes osaa hakea apua.
Tämä on tärkeä asia sikälikin, että tajuaisimme kuinka paljon avuttomia ihmisiä asuu keskellämme. - Lappeenrannasta
Sotilasvala kirjoitti:
Kiitän vielä kerran prikaatin miehiä siitä, että suostuitte tulemaan mukaan etsintöihin ja jätitte hetkeksi aikaa tärkeän tehtävänne sotien torjumisessa.Olen seurannut koko vikonlopun Antonin casea, toivoen, että joka kerta, kun avaan telkkarin tai radion, kuulen, että Anton olisi löytynyt hengissä....rukoilen, että Anton löytyy pian ja samalla toivon voimia teille kaikille etsijöille ja erityisesti Antonin omaisille.
- Helsingistä
Lappeenrannasta kirjoitti:
Olen seurannut koko vikonlopun Antonin casea, toivoen, että joka kerta, kun avaan telkkarin tai radion, kuulen, että Anton olisi löytynyt hengissä....rukoilen, että Anton löytyy pian ja samalla toivon voimia teille kaikille etsijöille ja erityisesti Antonin omaisille.
..seuraan koko aika IS:n uutisvahdin kautta tilannetta.
Rukoilen Antonin nopean löytymisen puolesta!
- tampereelta
kaikille porilaisille ja muille auttajille! Jos tuo olisi sattunut omassa kotikaupungissani, olisin ehdottomasti mukana etsinnöissä. Toivon sydämestäni että Anton löytyy elossa.
- äiti-43
voisi auttaa on ennenkin auttanut poliisia mm. Heinon pariskunnan hukkumispaikan selvittelyssä ja Myrmannin pommimiestä etsittäessä. Ei olisi ENSIMMÄINEN LAPSI JOKA NÄIN LÖYDETTÄISI...
- Juoru
äiti-43 kirjoitti:
voisi auttaa on ennenkin auttanut poliisia mm. Heinon pariskunnan hukkumispaikan selvittelyssä ja Myrmannin pommimiestä etsittäessä. Ei olisi ENSIMMÄINEN LAPSI JOKA NÄIN LÖYDETTÄISI...
Kuulin huhun, että jo sunnuntaina on tiedetty, ettei voida löytää enää. Mistä se juoru voi olla peräisin. Kyllä lapsi ihan hyvin voidaan vielä löytää.
Varmaan joku selvänäkijä onkin jo tutkinut asiaa. - niinpä
Juoru kirjoitti:
Kuulin huhun, että jo sunnuntaina on tiedetty, ettei voida löytää enää. Mistä se juoru voi olla peräisin. Kyllä lapsi ihan hyvin voidaan vielä löytää.
Varmaan joku selvänäkijä onkin jo tutkinut asiaa.ainahan joku laittaa juoruja liikkeelle, kuten esim myyrmannin tapaus. oli tieto että pellen helium kaasupullot olivat räjähtäneet, helium ei räjähdä millään... toivottavasti poika löytyy. itselläni kaksi pientä lasta, niin voin arvata miltä tuntuisi kadottaa lapsi...!
- pelokas
äiti-43 kirjoitti:
Eräs selvänäkijä sanoi,että pojan olisi tappanut nuori poika,jolla on mielenterveysongelmia.Siinä lähellä ja ihmiset jo häntä epäilleet.Telijä on siellä ja muina miehinä.
- Joopa joo
pelokas kirjoitti:
Eräs selvänäkijä sanoi,että pojan olisi tappanut nuori poika,jolla on mielenterveysongelmia.Siinä lähellä ja ihmiset jo häntä epäilleet.Telijä on siellä ja muina miehinä.
Kyllä siinä niin on täytynyt käydä, nuori poika tappoi sen porin keskustassa keskellä päivää ja kätki ruumiin niin hyvin ettei ole vieläkään löytynyt... Eräs selvännäkijä ennusti että maailmanloppu tulee kun merkurius ohittaa auringon... Vai tarkoititko sittenkin että sillä selvänikijällä on mielenterveysongelmia...
- Veku
Joopa joo kirjoitti:
Kyllä siinä niin on täytynyt käydä, nuori poika tappoi sen porin keskustassa keskellä päivää ja kätki ruumiin niin hyvin ettei ole vieläkään löytynyt... Eräs selvännäkijä ennusti että maailmanloppu tulee kun merkurius ohittaa auringon... Vai tarkoititko sittenkin että sillä selvänikijällä on mielenterveysongelmia...
Kyllähän se olisi hyvä, että nuo huuhaa jutut jätettäisiin kokonaan kirjoittamatta. Ne voivat aiheuttaa todella suurta vahinkoa, vaikka tällä selvänäkijän kaverilla taitaa jo vilistää niin paljon lepakoita tapulissa että oikea hoito voisi löytyä vaikka mielenterveyskeskuksesta. Kaeskitytään nyt vaan olennaiseen ja haetaan niinkauan, kunnes Anton löytyy.
- Äläs pilkkaa
Veku kirjoitti:
Kyllähän se olisi hyvä, että nuo huuhaa jutut jätettäisiin kokonaan kirjoittamatta. Ne voivat aiheuttaa todella suurta vahinkoa, vaikka tällä selvänäkijän kaverilla taitaa jo vilistää niin paljon lepakoita tapulissa että oikea hoito voisi löytyä vaikka mielenterveyskeskuksesta. Kaeskitytään nyt vaan olennaiseen ja haetaan niinkauan, kunnes Anton löytyy.
Typerää käytöstä lähteä pilkkaamaan asioita joita ei tunne.
Odota niin nähdään.Murhatuksi tulemisen ajatuksia on joka toisen päässä.Ei se ollut mitenkään mahdoton ajatus.Älä ole tyhmä ja kiellä sokeasti! - Joopa joo
Äläs pilkkaa kirjoitti:
Typerää käytöstä lähteä pilkkaamaan asioita joita ei tunne.
Odota niin nähdään.Murhatuksi tulemisen ajatuksia on joka toisen päässä.Ei se ollut mitenkään mahdoton ajatus.Älä ole tyhmä ja kiellä sokeasti!Myöskin mahdollista on että ufo on siepanut hänet... Keskustassa on aika vaikeaa tappaa ketään päivällä ja kätkeä ruumista niin ettei sitä löydy vaikka poliisit, vapaaehtoiset, koirat yms. ovat pyörineet monta päivää...
- Ex-porilainen
Joopa joo kirjoitti:
Myöskin mahdollista on että ufo on siepanut hänet... Keskustassa on aika vaikeaa tappaa ketään päivällä ja kätkeä ruumista niin ettei sitä löydy vaikka poliisit, vapaaehtoiset, koirat yms. ovat pyörineet monta päivää...
Lopettakaa se paskanjauhaminen selvännäkijöistä ja muista humpuukimaakareista. Poliisi, armeija ja vapaaehtoiset tekevät parhaansa löytääkseen pojan. Myös lastenhoitajille tämä on kauhea asia eikä heitä saisi syyllistää.
Porissa katosi 1980-luvun alussa nuori mieshenkilö. Vain kengät löytyivät joen rannalta Satakunnan museon edestä. Häntä ei koskaan löydetty vaan julistettiin kuolleeksi 10v myöhemmin. Muistaako joku tapauksen?
Kaikkihan me kuitenkin toivomme asian selviämistä mahdollisimman pian!
- lapsensa menettänyt
Voi kun tuntuu niin lopulliselta,koska suunnittelevat jo hartausta pienelle Anttonille,ei vielä...Jospa hän onkin hengissä jonkun luona,kaapattuna,muttei huonosti kohdeltuna?Toivon,toivon.Vai ymmärränkö hartauksen väärin?
- Kaapattu
Hartaus pidetään Antonin takia, ei vielä ole hautajaismeininki. Jos Anton on elossa ja kaapattu, ei hän enää kaiken kokemansa jälkeen ole enää sama Anton koskaan. Todennäköisesti Anton on hukkunut. Tässä asiassa ymmärrän harteuksen enempi joukkorukoilun tapaisena tapahtumana
- mummeli
Lapsenlapseni 5v Matias poika nukkuu sikeästi lämpimässä vuoteessaan viereisessä huoneessa.
Hyppisin seinille mikäli pojalla olisi sama kohtalo kuin Antonilla.
Myös Matiaksen päivät kuluvat päiväkodissa.
Laitoimme pojan kanssa kätemme ristiin pikku Antonin puolesta,iltarukouksen yhteydessä.
Tapaus on todella järkyttävä,,,,toivotaan parasta. - 5v pojan äiti
Koittakaa jaksaa!Älkää menettäkö toivoa!Poika voi olla jonkun dementoituneen tai jonkun muun luona,se on kai todennäköisintä tässä tilanteessa.
- itsekin äiti
Voin vain kuvitella omaisten hädän. Itsekin 2-vuotiaan tytön äitinä toivon että Anton löytyy pian ja mieluiten elossa...
- Espoosta
..osanottoni Antonin vanhemmille! Rukoilen joka ilta Antonin löytymisen puolesta!
- zappadaa
kyllä penskat on tyhmiä. helvettiäkö lähtee toikkaroimaan jonnekin minne ei pitäisi.
- MeMa
Olet tosi HÖLMÖ, kun tollaista kirjoitat. Oletko koskaan kuullut myötäelämisestä (sitä Antonin vanhemmat ja läheiset tällä hetkellä tarvitsee, eikä moukkamaisia kommentteja lasten tyhmyydestä). Toivottavasti sinulla ei koskaan tule olemaan lapsia, kun et heistä selvästikkään mitään ymmärrä.
- Anton hukkunut!!
lukekaa oisoitteesta:
http://satakunnankansa.fi- m32
vaikka kyllähän sen arvasi, että hukkunut on, kun näin kauan on kateissa ollut :(
sellaista se elämä on.
- Hanna
Lämmin osanottoni ja paljon voimia Antonin omaisille!
- Jäppä
Osanottoni suureen suruun, voimia omaisille jaksaa
- Nuku hyvin
Joki vei pojan pois tästä pahasta maailmasta Taivaanisän syliin.
- Hyvästi
Kyllä pienen pojan vanhemmat olisivat häntä enemmän syliinsä kaivanneet kuin taivaanisä.
Sille mitä tapahtui ei enää voi mitään. Syvä osanotto omaisille, joiden suru ei koskaan häviä. Vuosien päästä sen kanssa voi ehkä oppia elämään. Heidän läheistensä tehtävä on nyt tukea ja pitää pystyssä.
Pidetään huolta lapsista, niin ettei näin enää pääse käymään. - Taavi
Hyvästi kirjoitti:
Kyllä pienen pojan vanhemmat olisivat häntä enemmän syliinsä kaivanneet kuin taivaanisä.
Sille mitä tapahtui ei enää voi mitään. Syvä osanotto omaisille, joiden suru ei koskaan häviä. Vuosien päästä sen kanssa voi ehkä oppia elämään. Heidän läheistensä tehtävä on nyt tukea ja pitää pystyssä.
Pidetään huolta lapsista, niin ettei näin enää pääse käymään.Osanottoni tietenkin vanhemmille.
Mutta on muistettava, että on parempi, että Antonin ruumis löytyi, kuin että vanhemmat olisivat joutuneet elämään loppu elämän epätietoisuudessa, että mitä Antonille tapahtui, ja missä hän on. Epätietoisuus on pahempaa tuollaisessa tapauksessa kuin suru.
Tuska olisi valtava, mutta surutyötä ei pystyisi tekemään.
- raivoa
MIKSI????? Tarhan akat hukutettava, saatanan saatana
- äippä82
kuulin juuri että pieni porilaispoika Anton on löytynyt hukkuneena kokemäenjoesta.syvimmät osanottoni kaikille Antonin läheisille...suru ja tuska ovat varmasti nyt suurimmilaan...mikään sana/lause ei varmasti voi nyt oloa helpottaa.
toivon voimia ja Jumalan siunausta läheisille!
itsellä on pieni lapsi enkä voi kuvitella sitä tuskaa ja surua jota Antonin vanhemmat,sukulaiset,ystävät sekä päiväkoti sofianlehdon työntekijät käyvät läpi... - isä
ne tarhan keskenään paskaa jauhavat ämmät. Syyte kuolemantuottamus. Ehdotonta, ehdottomasti
- Nikke
Ei nyt sentään. mielestäni noin huolimattomia hoitajia ei pitäisi päästää noin vastuulliseen hommaan :(
syvimmät osanottoni omaisille! *halii* - Fortuna
Nikke kirjoitti:
Ei nyt sentään. mielestäni noin huolimattomia hoitajia ei pitäisi päästää noin vastuulliseen hommaan :(
syvimmät osanottoni omaisille! *halii*Rukoiokamaamme perheen puolesta. Rukoilkaámme että Anton pääsee taivaaseen.
- pappi
Fortuna kirjoitti:
Rukoiokamaamme perheen puolesta. Rukoilkaámme että Anton pääsee taivaaseen.
Olen uhrannut oravan Zeus ylijumalalle. Te vääräuskoiset tehkää parannus!
- hypothalamus
Aivan totta! Jos nämä ns."hoitajat" eivät tosiaan hoitelisi niin paljon omia juttujaan päiväkodeissa, saattaisi vahinkojakin sattua vähän vähemmän. Itse JOUDUIN opiskeluaikana olemaan 6 vk harjoittelussa lasten päiväkodissa.Päivän tärkeitä aiheita hoitajilla oli lähinnä henkilökohtaiset asiat ja kylän juorut. Opiskelijoita käytettiin surutta mm.ulkovalvonnassa!! Jos minä sairaalassa tekisin jonkun samantyyppisen virheen, joka johtuisi huolimattomuudestani ja johtaisi potilaan kuolemaan,loppuisi urani siihen paikkaan!Näin käyköön myös Porin päiväkodissa työvuorossa olleille hoitajille! Kyllä sinne uusia, nuoria kykyjä saadaan helposti tilalle...
- lukenut
hypothalamus kirjoitti:
Aivan totta! Jos nämä ns."hoitajat" eivät tosiaan hoitelisi niin paljon omia juttujaan päiväkodeissa, saattaisi vahinkojakin sattua vähän vähemmän. Itse JOUDUIN opiskeluaikana olemaan 6 vk harjoittelussa lasten päiväkodissa.Päivän tärkeitä aiheita hoitajilla oli lähinnä henkilökohtaiset asiat ja kylän juorut. Opiskelijoita käytettiin surutta mm.ulkovalvonnassa!! Jos minä sairaalassa tekisin jonkun samantyyppisen virheen, joka johtuisi huolimattomuudestani ja johtaisi potilaan kuolemaan,loppuisi urani siihen paikkaan!Näin käyköön myös Porin päiväkodissa työvuorossa olleille hoitajille! Kyllä sinne uusia, nuoria kykyjä saadaan helposti tilalle...
"Kyllä sinne uusia, nuoria kykyjä saadaan helposti tilalle..."
toivottavasti ei, sillä kyseisissä Steiner-päiväkodeissa lapsille opetetaan mm. tonttuja olevan oikeasti olemassa, tuetaan uuspakanallisia uskontoja, .. ties mitä C-duurissa värähteleviä Kosmisia Biodynaamisia Aaltoja.
Lapsien kannalta parempi vaihtoehto taitaa olla ihan "tavallinen" päivähoito. Tämä on siis oma, hlö-kohtainen mielipiteeni. - öööööö
lukenut kirjoitti:
"Kyllä sinne uusia, nuoria kykyjä saadaan helposti tilalle..."
toivottavasti ei, sillä kyseisissä Steiner-päiväkodeissa lapsille opetetaan mm. tonttuja olevan oikeasti olemassa, tuetaan uuspakanallisia uskontoja, .. ties mitä C-duurissa värähteleviä Kosmisia Biodynaamisia Aaltoja.
Lapsien kannalta parempi vaihtoehto taitaa olla ihan "tavallinen" päivähoito. Tämä on siis oma, hlö-kohtainen mielipiteeni."Steiner-päiväkodeissa lapsille opetetaan mm. tonttuja olevan oikeasti olemassa, tuetaan uuspakanallisia uskontoja, .. ties mitä C-duurissa värähteleviä Kosmisia Biodynaamisia Aaltoja."
Ei ainakaan siinä Steiner-päiväkodissa missä avovaimoni on välillä tehnyt sijaisuuksia. Sinua on nyt ehkä taidettu hieman hööpöttää.
Tonttuja..Heh :) - lukenut
öööööö kirjoitti:
"Steiner-päiväkodeissa lapsille opetetaan mm. tonttuja olevan oikeasti olemassa, tuetaan uuspakanallisia uskontoja, .. ties mitä C-duurissa värähteleviä Kosmisia Biodynaamisia Aaltoja."
Ei ainakaan siinä Steiner-päiväkodissa missä avovaimoni on välillä tehnyt sijaisuuksia. Sinua on nyt ehkä taidettu hieman hööpöttää.
Tonttuja..Heh :)http://www.uskontojenuhrientuki.fi/steiner.html
väitteeni tontuista perustuu tarhanopettajan haastattelussa kuultuun kommenttiin, joten sitä kyllä voitaneen pitään yksittäisen tarhanopettajan mielipiteenä / lauseen asiayhteys pitäisi pystyä selvittämään.
Silti uudistan väitteeni uuspakanallisesta ja antikristillisestä filisofiasta:
Steiner-päiväkoti / koulu on okkultismin viljelypaikka. Siellä opetetaan NewAge-oppeja, mm tyyliin
Näillä käsityksillä ei ole tasan mitään tekemistä esim. Ev.Lut. kirkon oppien kanssa (en ole jäsen).
Kukin kasvattaa lapsensa (uskonnonvapaus)lain sallimissa puitteissa miten haluaa, mutta on turha väittää, ettei Steiner-koulu ole uskonnollis-filosofisesti suuntautunut laitos. - jjkgg
lässyn lässyn..
- Sirulii
"On hiljainen taivaanranta,
eikä lintujen laulu soi.
Ei kuoleman tarkoitusta
aina ymmärtää voi..." - Heizi
Otan osaa omaisten suruun ja myös sukulaisten.
Toivoin kokoajan että Anton olisi hengissä. Juuri sain tiedon että hän on hukkunut. - mies39
Toivottavasti vanhemmat ja läheiset kestävät tämän surun. itsellänikin on 2 ja 4 vuotiaat lapset, joten tiedän mille perheessä on tuntunut näitten muutamien päivien ajan. Kestäkää ja jaksakaa te vanhemmat. Se on ainut mahdollisuus..
- Make
Ei ne lapset niin vaan huku.
Muut kakarat hukuttanneet sen, koska se oli erillainen eikä puhunut.- hypothalamus
Hei murhateorian kannalla olijat: SE varmaan oli murha: taustalla Mossad tai ex-KGB. Eihän noista viisivuotiaitten yhteyksistä koskaan tiedä...
Toinen ihan realistinen vaihtoehto murhan takana olisi huumevelat!!
- Tuulia
Ei auttanut toiveet, ei rukous.
Tapahtuneen tarkoitusta on vaikea ymmärtää.
Miksi, miksi juuri pikku-Anton?
Taivaanisä tietää sen parhaiten.
Tällaisessa tilanteessa on vaikea
uskoa hänen sallivan tällaista.
Miksi, oi miksi?
Hän silti siunatkoon perhettä ja
antakoon voimia erityisesti perheen
äidille, isälle ja piakkoin syntyvälle
vauvalle.
(Mikäli lehtitiedoista oikein aiemmin luin.)
"Missä on siintävä sininen ääni,
aurinkoaamu ja kuutamoilta,
siellä on ylösnousemussilta,
iäti vihreä Jumalan lehto,
sävelen synty ja elämän kehto."
Ajatuksin,
Anton-enkelin ja perheen luona,
T. - Pummicloud
kun saatte lisää tietoa siitä pojasta laittakaa se tänne haluamme varmaan kaikki tietää mitä tapahtuu
- äiti
Mitenhän Anton on osannut ylittää vilkkaan tien ja vielä kahteen kertaan? Ja jos poika huomattiin kadonneen jo 11.40, ja nähtiin vielä hengissä 12.15,niin miksei tarkistettu ensin mattolaiturit,jotka ovat ihan päiväkodin lähel.
- Fortuna
Uskoisin että Anton on pudonnut jokeen jo jossain päiväkodin liepeillä ja kun joki virtaa meren suuntaan, niin Anton on mennyt mukana
- äijä
Miksi Anton pelkäsi ihmisiä?
- Fortuna
On olemassa useampiakin erilaisia kehityshäiriöitä, joka tekee ihmisen poisvetäytyväksi ja pelokkaaksi ja aiheuttaa sen että hänellä on kommunikointivaikeuksia.
- äijä
Fortuna kirjoitti:
On olemassa useampiakin erilaisia kehityshäiriöitä, joka tekee ihmisen poisvetäytyväksi ja pelokkaaksi ja aiheuttaa sen että hänellä on kommunikointivaikeuksia.
viisivuotiaat ovat justiin kaikista vilkkaimpia ja iloisimpia..mietin vaan, että miksi Anton oli niin sulkeutunut ja pelokas?
- äiti
äijä kirjoitti:
viisivuotiaat ovat justiin kaikista vilkkaimpia ja iloisimpia..mietin vaan, että miksi Anton oli niin sulkeutunut ja pelokas?
Koska hänhän oli autistinen,siihen kuluu arkuus ja pelokkuus.
- äijä
äiti kirjoitti:
Koska hänhän oli autistinen,siihen kuluu arkuus ja pelokkuus.
Ei kukaan vaan uskalla sanoa..
- Minä
äijä kirjoitti:
Sanoa mitä? Etkö ole nähnyt kuvaa pojasta? Suloinen poika.
- Fortuna
äijä kirjoitti:
Äijä ei taida paljon lääketieteestä ymmärtää.
- äijä
Fortuna kirjoitti:
Äijä ei taida paljon lääketieteestä ymmärtää.
kuules te tässä ette mitään ymmärrä..ei oo mitään tekemistä lääketiet. kanssa
- riina00
äijä kirjoitti:
kuules te tässä ette mitään ymmärrä..ei oo mitään tekemistä lääketiet. kanssa
Autismi-sana tarkoittaa itseensä vetäytymistä. Se tulee kreikan kielen sanasta autos, itse. Nykytutkimuksen valossa autismi näyttää olevan neurobiologinen keskushermoston kehityshäiriö. Häiriö huomataan useimmiten siinä vaiheessa, kun lapsen pitäisi alkaa viestiä ja opetella puhumista. Luotettava diagnoosi voidaan useimmiten tehdä lapsen ollessa vasta 1,5-vuotias. Oireet ovat yksilöllisiä, vaikkakin tiettyjä yleisiä piirteitä on.
Kaikilla autisteilla on kommunikointivaikeuksia. Puolelle autisteista ei kehity puhetta lainkaan tai se jää vähäiseksi. Kun toiset lapset jo muodostavat lauseita, toistaa autisti edelleen yhtä ja samaa epäselvää sanaa. Myös ele- ja ilmekieli voi olla puutteellista. Kommunikointikyvyn puuttuminen tai sen rajoittuneisuus vaikeuttaa tai saattaa tehdä lähes mahdottomaksi yhteydenpidon toisiin ihmisiin. Lapsi saattaa ääntelehtiä tuskaisesti, ja vanhemmat joutuvat arvaamaan, mistä on kyse.
Autistisia oireita voi huomata jo vauvaiässä. Autistinen vauva ei näytä ilahtuvan äidin hymystä eikä hän nosta käsiään ylös päästäkseen äidin syliin.
Eli kyllä on autismilla paljonkin tekoa lääketieteen kanssa. Et tainnut ollenkaan tietää mitä tarkoittaa autismi. Kannattaisikos vähän laajentaa sanavarastoa? Itsekään en tuota ihan omin sanoin osannut täydellisesti selittää, mutta tässä jotain selvitystä asiasta. - äijä
riina00 kirjoitti:
Autismi-sana tarkoittaa itseensä vetäytymistä. Se tulee kreikan kielen sanasta autos, itse. Nykytutkimuksen valossa autismi näyttää olevan neurobiologinen keskushermoston kehityshäiriö. Häiriö huomataan useimmiten siinä vaiheessa, kun lapsen pitäisi alkaa viestiä ja opetella puhumista. Luotettava diagnoosi voidaan useimmiten tehdä lapsen ollessa vasta 1,5-vuotias. Oireet ovat yksilöllisiä, vaikkakin tiettyjä yleisiä piirteitä on.
Kaikilla autisteilla on kommunikointivaikeuksia. Puolelle autisteista ei kehity puhetta lainkaan tai se jää vähäiseksi. Kun toiset lapset jo muodostavat lauseita, toistaa autisti edelleen yhtä ja samaa epäselvää sanaa. Myös ele- ja ilmekieli voi olla puutteellista. Kommunikointikyvyn puuttuminen tai sen rajoittuneisuus vaikeuttaa tai saattaa tehdä lähes mahdottomaksi yhteydenpidon toisiin ihmisiin. Lapsi saattaa ääntelehtiä tuskaisesti, ja vanhemmat joutuvat arvaamaan, mistä on kyse.
Autistisia oireita voi huomata jo vauvaiässä. Autistinen vauva ei näytä ilahtuvan äidin hymystä eikä hän nosta käsiään ylös päästäkseen äidin syliin.
Eli kyllä on autismilla paljonkin tekoa lääketieteen kanssa. Et tainnut ollenkaan tietää mitä tarkoittaa autismi. Kannattaisikos vähän laajentaa sanavarastoa? Itsekään en tuota ihan omin sanoin osannut täydellisesti selittää, mutta tässä jotain selvitystä asiasta."Autistisia oireita voi huomata jo vauvaiässä. Autistinen vauva ei näytä ilahtuvan äidin hymystä eikä hän nosta käsiään ylös päästäkseen äidin syliin."
-voi tuollaiseen olla jokin muukin syy, kun ei ilahdu vanhemman näkemisestä..
-Kyllä minä tiedän mikä on autismi, mutta mistä te tiedätte, että poika oli autistinen? kyllä siihen sulkeutuneisuuteen ja pelokkuuteen on muitakin selityksiä..ja tämä ei liity millään tavalla lääketieteeseen, vaan psykologiaan. - riina00
äijä kirjoitti:
"Autistisia oireita voi huomata jo vauvaiässä. Autistinen vauva ei näytä ilahtuvan äidin hymystä eikä hän nosta käsiään ylös päästäkseen äidin syliin."
-Kyllä minä tiedän mikä on autismi, mutta mistä te tiedätte, että poika oli autistinen? kyllä siihen sulkeutuneisuuteen ja pelokkuuteen on muitakin selityksiä..ja tämä ei liity millään tavalla lääketieteeseen, vaan psykologiaan.Tietenkin siihen voi olla muitakin syitä, mutta tämä poika oli autistinen. Autistisuudesta on muistaakseni kirjoitettu joissakin lehdissä ja ainakin minä olen saanut tiedon ihan sukulaisten kautta. Tiedän nimittäin tämän perheen sukulaisia.
- Fortuna
äijä kirjoitti:
"Autistisia oireita voi huomata jo vauvaiässä. Autistinen vauva ei näytä ilahtuvan äidin hymystä eikä hän nosta käsiään ylös päästäkseen äidin syliin."
-Kyllä minä tiedän mikä on autismi, mutta mistä te tiedätte, että poika oli autistinen? kyllä siihen sulkeutuneisuuteen ja pelokkuuteen on muitakin selityksiä..ja tämä ei liity millään tavalla lääketieteeseen, vaan psykologiaan.Äijä yrittää selvästi vihjailla jotain - kenties etsiä vanhemmista syyllisiä pojan kehityshäiriöön. Aika tavalla rumaa vihjailua, vielä näissä olosuhteissa.
- äijä
Fortuna kirjoitti:
Äijä yrittää selvästi vihjailla jotain - kenties etsiä vanhemmista syyllisiä pojan kehityshäiriöön. Aika tavalla rumaa vihjailua, vielä näissä olosuhteissa.
Oho, tulihan se sieltä! tosin jos poika todella on ollut autistinen, niin eihän siitä ketään voi syyttää!
- Sam
riina00 kirjoitti:
Tietenkin siihen voi olla muitakin syitä, mutta tämä poika oli autistinen. Autistisuudesta on muistaakseni kirjoitettu joissakin lehdissä ja ainakin minä olen saanut tiedon ihan sukulaisten kautta. Tiedän nimittäin tämän perheen sukulaisia.
Olet varmaan ylpeä, kun saat juoruilla tuttavaperheen henkilökohtaisia asioita täällä. Ettäs kehtaat.
- Fortuna
äijä kirjoitti:
Oho, tulihan se sieltä! tosin jos poika todella on ollut autistinen, niin eihän siitä ketään voi syyttää!
Totta puhut. Ketään ei siitä voi syyttää!!!!
- riina00
Sam kirjoitti:
Olet varmaan ylpeä, kun saat juoruilla tuttavaperheen henkilökohtaisia asioita täällä. Ettäs kehtaat.
En ole kuules mitään heidän asioitaan täällä juoruillut. Sehän oli ihan yleisessä tiedossa palstalla, että poika oli autistinen ja muistaakseni siitä oli jossain lehdessäkin, joten missäs kohtaa olen juorunnut heidän henk.koht. asioitaan??
- Sam
riina00 kirjoitti:
En ole kuules mitään heidän asioitaan täällä juoruillut. Sehän oli ihan yleisessä tiedossa palstalla, että poika oli autistinen ja muistaakseni siitä oli jossain lehdessäkin, joten missäs kohtaa olen juorunnut heidän henk.koht. asioitaan??
Mietippä sitä. Häpeä.
- riina00
Sam kirjoitti:
Mietippä sitä. Häpeä.
Onneksi minulla ei ole hävettävää, koska en ole heistä juorunnut.
- Surullinen
Anton Engholm löydettiin eilen hukkuneena Kokemäenjoesta. Hänet löydettiin kello 16 aikoihin.
- sureva
syvä osaanottoni tähän suureen suruun. Omaiset koittakaa jaksaa.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202393Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3131317- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai54950- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35757Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan268692Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35691