Haluasin ihan vain tietoa kyseisestä asiasta, että mikä voi estää imetyksen...onko jollain ollut tämmöistä imetysestettä? Monilta palstoilta olen lukenut vain jotain ympäripyöreetä että jotkut lääkkeet estää, mutta olisi kiva lukea tarkemmin ihmisten kokemuksista tai jos tietoa on enemmän. Joilla kokemusta niin vastauksia haen esimerkiksi näihin:
- missä vaiheessa sait tietää imetysesteestä?
- mikä oli siihen syynä?
- oliko se sinulle pettymys/helpotus vai miten asiaan suhtauduit?
- onko kaikki mennyt vauvan kanssa hyvin siitä huolimatta?
- jne.....
Ne joilla ei ole kokemusta mutta tietoa niin kertokaa. Olen vain utelias tietämään kun missään ei asiasta oikein tietoa ole. Itseäni kiinnostaa senkin takia että olen ollut raskauden aikana leikkauksessa jossa kilpirauhaseni poistettiin kokonaan (syöpäepäily) ja joutunut syömään erilaisia lääkkeitä jne...että onko mahdollista että imetys ei onnistukkaan jostain syystä..
Mitkä asiat voivat estää imetyksen??
3
231
Vastaukset
- klhjgghg
vois olla ihan mielenkiintosta tietää kyl joo, kun ei tästä missään puhuta..
- imettäjä
Ei imetystä voi estää mikään muu kuin maitoon erittyvä haitallinen lääkitys tai tarttuva sairaus kuten aids. Tai sitten se, että äiti ei ole paikalla tai että hän on menettänyt rintansa tai imetyskyvyn leikkauksessa.
Itse pitäisin myös tupakointia imetysesteenä, mutta kaikki eivät näytä valitettavasti samaa mieltä olevan.
Eri asia sitten on, jos imetys ei syystä tai toisesta onnistu. - äiti itsekin
Katso käyttämiesi lääkkeiden selostuksista, mitä sanovat imetyksestä. Ja keskustele lääkärin kanssa asiasta, esim. satunnainen käyttö tai pieni kerta-annos voi olla mahdollista ns. kielletyissäkin lääkkeissä, vaikka äiti imettääkin.
Ja alkoholin käyttö estää imetyksen myös!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk923964Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna922029Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871833- 1441712
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101596Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.731553- 1671551
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671462Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001364- 861317