Yöllinen sisälle merkkailu

jikjik

Minulla on noin vuoden ikäinen kleini. Se on muuten sisäsiisti, mutta yöllä se merkkaa sisälle. Kyseessä on uros, eikä pallien poisto tule kysymykseen sillä kyseessä on näyttelykoira. Miten ongelmaan voi puuttua? Kieltäminen itseteossa on hankalaa sillä merkkailu tapahtuu yöllä =/

6

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hg7y

      Häkkiin yöksi?

      • Ex-naapuri piti aika paljon omia koiriaan jotka olivat vielä pentuja häkissä, koska kuulemma tekivät tuhoja eli järsivät huonekaluja mahdottomasti.


    • ei häkkiin

      Tee illalla kunnon pissatuslenkki niin eiköhän merkkailu lopu. Yöaika on pienen koiran rakolle aika pitkä aika. Käytän omat kääppäriurokseni illalla viimesen kerran ulkona about klo 23 ja aamulla n klo 6.00. Meillä tämä on tepsinyt yömerkkailuun jota aiemmin kyllä oli ihka tarpeeksi viiden herran toimesta.Viikonlopulla aamulenkki menee kyllä myöhäsemmäx-ei meillä kellokortin kanssa eletä. Olen aina vastustanut koirien häkitystä -ei muitakaan perheenjäseniä laiteta häkkiin jos rikkoo ns. käyttäytymissääntöjä.

    • jnyjhn65

      Voi olla tulehdus alapäässä, varmista terveys, koira on hemmetin kipeä vehkeistään, jos sairas sieltä! Lainaa vanhemmilta raaa lääkäriin.

      Syökö illalla paljon, leikittekö ja käy kierroksilla, teettekö jätti-ison lenkin? Tuoöllaiset janottavat ja sitten pissattaa.

    • j67o87o

      Mä en ymmärrä käsitettä "häkistys" kun puhutaan siitä,että koira viettää ISOSSA häkissä yön?! mä olen sitten varmaan hirveä häkittäjä ja paha ihminen kun mun koirat on HÄKISSÄ/HÄKEISSÄ kun ollaan treeneissä,seminaareissa,autossa.. meillä koirat myös syövät raa at luunsa häkeissä kilpailun ja ahmimisen estämiseksi,ovat siellä myös ajoittain "jäähyllä".

      Meillä koirille on tehty häkistä MUKAVA paikka,meillä koirat avaavat itse häkin oven ja menevät sinne myös ihan itse kun haluavat omaa rauhaa tai muuten vaan lepäämään. Treeneissä ja näyttelyissä pysyvät paljon rauhallisempana(yleensä nukkuvat) kun ovat omassa tutussa "turvapaikassa" kun koko ajan hihnan päässä muiden ihmisten/koirien tökittävänä,haisteltavana tms.

      "ei muitakaan perheenjäseniä laiteta häkkiin jos rikkoo ns. käyttäytymissääntöjä."

      -monesti olen nähnyt,että lapsi laitetaan "nurkkaan" häpeämään ja komennetaan omaan huoneeseen,joka periaatteessa vastaa "häkitystä" -> ovat rajoitetussa tilassa,komennon alla tehtyään jotain sopimatonta..
      Samalla periaatteella koiralla pitäisi myös aina olla pääsy asunnossa joka paikkaan silloin kun koira haluaa,koska muutenhan se voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi? ikävä kyllä olen taas huobo ihminen,koska meillä ei koirilla ole mitään asiaa makuuhuoneeseen,se on "koiravapaata" aluetta.. ihan parisuhteen ja johtajuuden takia.. on myös pari porttia,jotta pystyn tarvittaessa laittamaan koirat muualle sadelenkin jälkeen kuivamaan ja jos tulee vieraita jotka pelkäävät/eivät erityisemmin välitä koirista voin laittaa ne siksi aikaa pois..
      Eivät nuo nyt näytä mitenkään kärsivän tästä tilasta.. monissa tapauksissa "häkitys" on myös positiivinen asia.. jos on esim.koira joka on hyvin epävarma(ehkä hieman eroahdistusta)ja saa hirveän stressin siitä,että joutuu vahtimaan reviiriä koko ajan,niin häkittämällä ollaan saatu näitä tapauksia rauhoittumaan -> rauhoittuu kun on turvallinen paikka,eikä enää tarvitse vahtia suurta aluetta (koira siis pitää aina ENSIN totuttaa häkkiin ja trhdä siitä mukava paikka.. eikä todellakaan ole sitten siellä häkissä 8h/vrk).

      Meillä auttoi hyvin häkitys siihen kun toisen koiramme kuoleman jälkeen,toisella oli ongelmia jäädä kotiin yksin.. ei itkenyt,huutanut,haukkunut MUTTA teki aina kakat ja pissat sisälle,tamppasi ne ja juoksi ympäri asuntoa.. ja teki näin vaikka oltiin juuri tultu lenkiltä ja tehnyt molemmat tarpeensa ja oltiin vain n.1/2 t poissa.. oli pentuaikana tehty yksinoloharjoitukset tms. oireet siis tulivat toisen koiramme kuoltua.. kokeiltiin kaikkea.. aloitettiin uudestaan sisäsiisteys ja yksinoloharjoitukset.Laitettiin aktivointileluja,namipiiloja,musiikkia,rajattiin oleskelualuetta,ostettiin feromonihaihdutin jne,jne.. ei apua, mutta kun laitettiin häkkiin ja muutamia kertoja teki sinne tarpeensa ja oli niiden kanssa hetken niin siihen loppui.. alussa tosin tuli muutaman kerran takapakkia.. saattoi olla ihan kiltisti pari viikkoa tekemättä tarpeita sisälle kunnes taas yritti palata vanhaan.. siinä kohtaa taas pariksi päiväksi häkkiin ja homma loppui taas siihen.

      Nyt tullut taloon uusi koirakaveri ja molemmilla menee kivasti :D

    • sisäsiisti

      Meillä auttoi häkki aikuisena otetun, ei aina sisäsiistin koiran yöhuoltoon. Häkki pitää tehdä ensin houkuttelevaksi paikaksi, nami, herkku, luu tms. odottamassa aina nukkumaan menoa. Meillä istui häkin eteen odottamaan nukkumaan pääsyä iltaisin. Nukkui pari kuukautta häkin ovi kiinni sängyn vieressä, sen jälkeen ovi jätettiin auki ja nyt nukkuu missä vaan eikä kakkoja ja pissoja löydy. Häkki ei saa olla rangaistuspaikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe