sikiön paino rv 21

tammikuunvauva

Pakko kysyä kaverin puolesta kun jäin hämmästelemään hänen kertomaansa.

Olemme lähes samoilla viikoilla, minä rv 22, hän rv25 mutta hänen vatsansa on ollut yhtä iso kuin minun nyt jo kesästä alkaen ja kasvaa hirmuista vauhtia rantapalloksi, itse tuntuu ettei minun vatsaani vielä paljon muille näykään, vaatteilla voi helposti peittää. Molemmat olimme normaalipainon alarajoilla raskauden alkaessa.

Asiasta seuraavaan; Keskustelimme tässä tänään tosiaan vauvoistamme, miten ne on potkinut ym ja hän sitten ilmaisi huolensa vauvan koosta, hänestä kun tuntuu jo nyt että on hankalaa kävelläkin kun vauva on niin iso. Hän kertoi että rakenneultrassa rv21 vauvan painoarvio oli 530g kun itselläni se oli 340g. Ultraava kätilö sanoi minulle sikiön koon olevan sopiva ja viikkojaan vastaava.

Ystäväni ei puhu suomea, joten hän käy yksityisellä ja käynyt keskustelut lääkärin kanssa englanniksi, mutta lääkäri ei kuulema ole sujuva puhumaan englantia joten hänen on vaikea kysyä onko jokin sitten vialla ym. Mutta vauvan paino oli ystävättärellenikin tullut yllätyksenä ja nyt hän pelkää jo tulevaa synnytystä, jos siitä kasvaa tätä vauhtia 5 kiloinen taaperovauva.

Onko minulla nyt sitten tulossa minivauva tai hänellä jättiläinen? Ovatko näin isot heitot vauvojen koossa normaalia?

11

8417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun vaavi:

rv 21 rakenneultrassa painoarvio 387g........
      tyttö sieltä syntyi rv 40 1 painoa 2995g 48cm

• rv 31+4

tääl rv 21 5 paino arvio 430g.. ootteko varma että ei kaverillasi ole raskaus diabeetestä?? jos kasvaa hurjaa vauhtia vauva.. mulla on raskaus diabeettes ja rv 28 4 vauva oli 1640g ja 2 viikkoa sen jälkeen eli rv 31 vauva oli 1900g eli kasvaa aikamoista vauhtia.. kysyppä kaverilta että onko ne puhunut siellä neuvolasta siitä.. tai onko käynyt sokerirasitus testeissä..

• tammikuunvauva

Ei ainakaan oo siell sokerirasitus testissä käynyt kun kysyinkin jo siitä että eikö asialle tehdä sit mitään, tutkita tm niin ei kuulema ollut ainakaan silloin rak.ultrassa asiaa kommentoitu kun vaan että "You have very a big boy"..Seuraava neuvolalääkäri kuulema lokakuun ekalla viikolla, toivottavasti edes tutkisivat asiaa. Minun (ja hänen) mielestä rv21n painoarvio yli 500g on kyllä melko suuri.....

• tammikuunvauva

no menipä sanat sekasi: "you have a very big boy" oli vaan siis sanottu =)

• Kysy sopiiko....

Miksi et mene ystäväsi mukaan seuraavan kerran? toimisit tulkkina, voisi olla suuri hyöty ja saataisiin asioihin selkeyttä!!!

• tammikuunvauva

Tarkoitus olisi mennä, jos vain pääsen mukaan :) kyllä kun olen lähes keltä tahansa nyt kysynyt yleensä painoarviota noilta viikoilta niin ei se yleensä paljon yli 400g:kaan ole...saatikka yli puolen kilon..

• Meillä rakenneultrassa painoarvio oli 506 grammaa. Kätilö piti sitä normaalina, koska sanoi minunkin olevan roteva varreltani; lue pitkä nainen :)
      Arvioitahan nua lukemat ovat. Jostain vauvakirjasta luin, että sikiön kokoon vaikuttaa se minkä kokoinen itse olet vastasyntyneenä ollut. Itselläni olisi siis yli nelikiloinen tiedossa ;) Kahta raskautta ei niin vain voi verrata keskenään, vaikka toki mukavaahan se on. Lapsi saattaa olla eri asennossa toisella ja siksi mahakumpu isompi ym. Hienoa, että olet ystäväsi tukena!

• tammmikuunvauva

Ystäväni on itse hento ja lyhyt, samoin hänen miehensä alle 170cm joten siksi hekin olivat kai olettaneet "pientä" vauvaa :) Toivotaan että kaikki ois hyvin eikä raskausajan diabetestä tai muuta vakavaa.

Kiitos kaikille vastanneille :)

• tammikuunvauva

Ystäväni kävi uudestaan ultrassa rv30 ja painoarvio oli 2,0kg !! :-O

En päässyt mukaan, sillä paikka jossa hän käy neuvolassa on yksityinen ja mukaan pääsee vain puoliso tai jotain näin :/ ...

Mitään sokerirasitusta ei hänelle olla edes tarjottu, muutenkin lääkäri oli sanonut, että kaikki ok, ei tarvi mitään sen enempää tutkia, normaalikokoinen vauva. Mutta kyllähän tuo menee jo yli yläkäyränkin ?

Muilla samanlaisia painoarvioita rv30 ???

• 38+2

Missä päin Suomea ystävättäresi käy siellä yksityisessä neuvolassa? Itse käyn pk-seudulla ja voin ottaa puolison sijaan ystävättäreni mukaan jos haluan.
      (kerran ollutkin mukana kun puoliso toisella puolen maapalloa työmatkalla;)

Kuulostaa kyllä aikamoiselta koolta tuo 2 kg viikoilla 30.

• haloo!!!!

no kyllä on aika suuri!!! kyllä ystäväsi kuuluu itse pyytää sokerirasitustestiin jos hänelle sitä ei ole tarjottu...ja varsinkin jos hän käy muutenki yksityisellä....mulla oli rv22 n.500g ja rv28 1300g seuraava onkin sitten rv38......ja minulla on raskausajan diabetes...olen hoikka kylläkin aika pitkä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      195
      5016
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      41
      2571
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1739
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1364
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1210
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1203
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      959
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      118
      896
    Aihe