Jos on työskennellyt 2,5v yökerhossa baarimikkona.. ylennys lasienkerääjästä baarimikoksi kävi aikoinaan täysin yllätyksenä ja nyt jos vaihtaa työpaikkaa niin eikö kokemus puhu puolestaan vai pitääks mennä suorittaa se viinapassi nyt kuitenkin varmuuden vuoksi? Oon jossain lukenut, että kokemus puhuu puolestaa..
Tarvitaanko viinapassia..?
3
379
Vastaukset
Alkoholipassi pitää suorittaa, jos ei ole tutkintoa alan oppilaitoksessa. Tämä koskee kaiken ikäisiä: jos 60-vuotias ei ole käynyt ravintola-alan koulua, hänen pitää suyorittaa alkoholipassi voidakseen toimia vuorovastaavana. Jos on töissä ravintolassa, jossa on aina paikalla joku muu vuorosta vastaava (esim. hovimestari), ei viinapassia tietenkään tarvitse alaisilla olla.
- ex keikkari
Kyllä kaikki anniskelupaikat vaatii jokaiselta työntekijältä alkoholipassin eikä se anna pätevyyttä yksistään vastaavaan hoitajaan
- vuorovastaava
Anniskelupaikan vastaavalla hoitajalla tulee olla kaksi vuotta työkokemusta ja alkoholipassi. Voit suorittaa sen kaupunkisi alan oppilaitoksessa, maksaa n. 40e eikä todellakaan ole vaikea, jos olet ollut 2,5 vuotta baarissa töissä se on sulle ihan perushuttua. Siitä tosiaan on hyötyä, koska lain mukaan vuorovastaavalla tulee olla tarpeeksi sijaisia, siksi useat baarit/yökerhot palkkaavat vain ihmisiä joilla on alalta vähintään kahden vuoden työkokemus ja anniskelupassi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815