Helppo elämä ilman ystäviä?

yksin kotona

Elämä on paljon helpompaa ilman ystäviä. Ei tarvii kuunnella kenenkään ongelmia tai juttuja et kumppani on pettänyt ja kaikki on päin persettä. Ei tarvii paapoa ketään eikä palvella. Rahakin säästyy kun ei tarvii lainata rahaa kenellekkään kun monet on työttömiä ja laskut pukkaa päälle. kukaan ei ole kaivannut mua moneen vuoteen. Ei ole ketään kysellyt kuulumisia eikä ketään ole käynyt kylässä ainakaan 6 vuoteen. Puhelinkaan ei ole soinut aikoihin eikä ole pyydetty mihinkään. Itse olen pyytänyt tuttuja kylään mut eipä niitä ole kiinnostanut tulla. Jos nyt joskus jonkun ihmee kautta joku haluaa olla mun kaveri, niin en edes tiedä mitä sellasen kaverin kanssa edes tekee. En mä varmaan osaa olla sen kanssa oma itseni. En edes tiedä haluanko edes kavereita enään koska en usko et kukaan haluaa olla mun kaveri. Mulla ei ole moneen vuoteen ollut edes naiskaveria. mitä sellaselle naiselle edes juttelee? En kä tosiaan usko et joku nainenhaluais olla mun kaveri ja vaikka mennä ihan vaan kahville ja jutella joutavia. Se olis jo tosi outoo.

171

8765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Jeesus rakastaa sinua.

      • jeesus on jo vainajainen, kaveri tarvitsee kaverin.


    • yksin kotona

      emmä usko jeesukseen enkä jumalaan. emmä usko mihinkään mitä en näe tai kuule

      • olipa huono juttu

        Voi sua. Maailmassa on kuule paljon asioita joita et näe etkä kuule, mutta joiden olemassaolon silti tunnustat.


      • Usko tuskaan

        Tuska antaa kaiken mitä tarvitsemamme.Tuska kastaa meidät.Tuska vahvistaa meita.Tuska työntää meidät portista sisään.Tuska antaa meille avaimet taas uuteen onneen ja elämään.


      • toteanpa vain*

        Parempi ilman "kavereita", kuin kieroja selkäänpuukottajia ja valehtelevia juoruajia ympärillä pyörimässä ja jauhamassa muille potaskaa sinusta.
        Tällaisia ihmisiä alkaa oleen jo suurin osa kai tästä ihmiskunnasta.
        Eletään jossain 7-päiväämaailmassa ja kaikki materialismi, raha ja turha kulutustavara on tärkeää. Kaikki nähdään ja lasketaan rahassa ja vain omalla edulla on merkitystä.


    • AvaruusMies*

      Miksi sitten jatkuvasti voivottelet sitä yksinäisyyttäsi, jos kaverit ovat loppujenlopuksi sun mielestä ihan pyllystä? Ehkäpä sä olet sitten erakoitunut jo niin paljon, että et enää edes osaa olla sosiaalinen ja ystävystyä jonkun kanssa?

      • okkonen

        no jopas


    • yksin kotona

      Ilman kavereita olemisella on hyvätkin puolensa. mut en oo sanonut etten halua kavereita. varmaan haluaisin jos joku haluaisi tutustua muhun. On tää aika hiljasta elämää olla yksin, mut se ei ole sellasta elämää kun haluaisin. En tykkää olla edes yksin mutta on näköjään pakko olla yksin ilman ketään.

      • Kissa ja koira on..

        Ota koira ja lähe lenkille tai koirapuistoon,sen jälkeen on varmasti tuttuja,mutta niitä ei tarvii pyytää kotiin jos ei haluu !

        Lemmikistä on paljon iloa !


      • Vinkkihinkki

        Hanki jotain hyviä harrastuksia, joiden puitteissa tapaat ihmisiä. Se piristää. Harrastuksissa on se hyvä piirre, että siellä voi tarvittaessa pitää myös ihmiset pienen etäisyyden päässä eli ei tarvi joutua sille paapomissektorille, kun pitää suhteet aavistuksen etäisinä. Ihmiset ovat yleensä silloin myös ystävällisiä, kun eivät kehtaa alkaa valittelemaan. Yksinäisyyden tunne ei kuitenkaan yllätä, kun harrastaa ja liikkuu "ihmisten ilmoilla" vapaa-aikanaan.

        Harrastukset voivat olla jotain liikunnallista, ei ehkä kuitenkaan mitään isoa kuntosalijuttua, koska siellä vaan valtava määrä ihmisiä menee ja tulee. Ei synny tuttavuuksia. Esim. jotkut tanssi-, jooga-tai itsepuolustuskurssit taas ovat hyviä, kun yhteisten juttujen opiskelu yhdistää ja porukka pysyy vähän pienempänä. Toinen hyvä vaihtoehto on kansanopistojen kurssit, jos ei liikunta maita. Jossain avoimen yliopiston kursseilla syntyy erittäin laadukkaitakin tuttavuuksia.


      • eri mieltä
        Vinkkihinkki kirjoitti:

        Hanki jotain hyviä harrastuksia, joiden puitteissa tapaat ihmisiä. Se piristää. Harrastuksissa on se hyvä piirre, että siellä voi tarvittaessa pitää myös ihmiset pienen etäisyyden päässä eli ei tarvi joutua sille paapomissektorille, kun pitää suhteet aavistuksen etäisinä. Ihmiset ovat yleensä silloin myös ystävällisiä, kun eivät kehtaa alkaa valittelemaan. Yksinäisyyden tunne ei kuitenkaan yllätä, kun harrastaa ja liikkuu "ihmisten ilmoilla" vapaa-aikanaan.

        Harrastukset voivat olla jotain liikunnallista, ei ehkä kuitenkaan mitään isoa kuntosalijuttua, koska siellä vaan valtava määrä ihmisiä menee ja tulee. Ei synny tuttavuuksia. Esim. jotkut tanssi-, jooga-tai itsepuolustuskurssit taas ovat hyviä, kun yhteisten juttujen opiskelu yhdistää ja porukka pysyy vähän pienempänä. Toinen hyvä vaihtoehto on kansanopistojen kurssit, jos ei liikunta maita. Jossain avoimen yliopiston kursseilla syntyy erittäin laadukkaitakin tuttavuuksia.

        En ole tämän ketjun aloittaja, mutta olen aloittajan kanssa vähän samoilla linjoilla.

        Harrastusten parissa ei tutustu ihmisiin, jos ei tututstu ihmisiin muutenkaan. Olen joskus ollut työväenopiston maalauskursseilla ja kaikki keskittyvät vaan omiin juttuihinsa eikä kehenkään tutustu.

        Sama pätee liikuntaan. Ihmiset harrastavat liikuntaa pysyäkseen kunnossa. Eivät he halua kehenkään tutustua.

        Jos on peruskoulusta keski-ikäiseksi asti elänyt ilman ystäviä, niin luultavasti sama jatkuu hautaan asti.


      • Myös eri mieltä
        eri mieltä kirjoitti:

        En ole tämän ketjun aloittaja, mutta olen aloittajan kanssa vähän samoilla linjoilla.

        Harrastusten parissa ei tutustu ihmisiin, jos ei tututstu ihmisiin muutenkaan. Olen joskus ollut työväenopiston maalauskursseilla ja kaikki keskittyvät vaan omiin juttuihinsa eikä kehenkään tutustu.

        Sama pätee liikuntaan. Ihmiset harrastavat liikuntaa pysyäkseen kunnossa. Eivät he halua kehenkään tutustua.

        Jos on peruskoulusta keski-ikäiseksi asti elänyt ilman ystäviä, niin luultavasti sama jatkuu hautaan asti.

        Varsin ymmärrettävää, että harrastuksissa, joissa keskitytään omaan suoritukseen kuten zumba ja maalauskurssi jne. on hankalampaa tutustua kehenkään eikä tosiian kaikki edes halua, mutta riippuu täysin harrastuksesta tutustutaanko vai ei.
        Joukkueliikunnastahan ei ainakaan tulisi mitään, ellei ole edes vähäistä kontaktia muihin ihmisiin.

        Harrastukset ovat varma keino löytää uusia ihmissuhteita, kunhan vain valitsee sopivan harrastuksen ;)


      • rahhoooo..
        Kissa ja koira on.. kirjoitti:

        Ota koira ja lähe lenkille tai koirapuistoon,sen jälkeen on varmasti tuttuja,mutta niitä ei tarvii pyytää kotiin jos ei haluu !

        Lemmikistä on paljon iloa !

        puolikas kossu naamariin ja lähipupiin olusille ja euroja rintatasku pullolleen kyl ystäviä piisaa, mutt kun ekut loppuu niin loppuu ystävätkin, elämä on tämmöstä nykyään..joten joskus kannattaisi olla yksikseen ja pohtia omaa temmeltämistä..


      • yksin kotona
        rahhoooo.. kirjoitti:

        puolikas kossu naamariin ja lähipupiin olusille ja euroja rintatasku pullolleen kyl ystäviä piisaa, mutt kun ekut loppuu niin loppuu ystävätkin, elämä on tämmöstä nykyään..joten joskus kannattaisi olla yksikseen ja pohtia omaa temmeltämistä..

        Niin mä huomasin aikoinaan et jos et rahaa lainaa tai tarjoo kaljaa pubissa niin ni sitten ketään ei lähe kaveriksi pubiin. Typerä kun olin joskus niin tarjosin muille mut eipä kukaan ole koskaan soittanut takas et tarjois mulle.


      • yksin-77.-

        Kokeiles mielenterveysseuraa, sieltä saat seuraa on juttu tupaa, sählyjä ja esimerkiksi täällä on nuorten aikuisten kohtaamispaikka, se on todella kivaa, ja saa kahviakin ihan ilmaista kaikki :) Siellä saa olla just sellanen kun on eli oma itsensä ja kyllä jokapaikassa tietysti saa olla oma itsensä, mutta mainitsemassani seurassa ei tarvitse jännittää mitään :) Itselläni on paniikkihäiriö ja siellä ymmärretään sitäkin, ja mielenterveysseura on kaikille avoin ja erityisesti yksinäisille :) Jos asut kaupungissa, niin niissä yleensä on kyseinen seura. Minäkin käyn siellä ja olen yksinäinen, siellä saa juttuseuraa. Tsemppiä ja jaksamista voimia :)


      • yksin kotona
        Kissa ja koira on.. kirjoitti:

        Ota koira ja lähe lenkille tai koirapuistoon,sen jälkeen on varmasti tuttuja,mutta niitä ei tarvii pyytää kotiin jos ei haluu !

        Lemmikistä on paljon iloa !

        höpö höpö. mul oli kissa mut se karkas...


      • Jaettu Ilo
        eri mieltä kirjoitti:

        En ole tämän ketjun aloittaja, mutta olen aloittajan kanssa vähän samoilla linjoilla.

        Harrastusten parissa ei tutustu ihmisiin, jos ei tututstu ihmisiin muutenkaan. Olen joskus ollut työväenopiston maalauskursseilla ja kaikki keskittyvät vaan omiin juttuihinsa eikä kehenkään tutustu.

        Sama pätee liikuntaan. Ihmiset harrastavat liikuntaa pysyäkseen kunnossa. Eivät he halua kehenkään tutustua.

        Jos on peruskoulusta keski-ikäiseksi asti elänyt ilman ystäviä, niin luultavasti sama jatkuu hautaan asti.

        Kyllä se nyt aika paljon on myös itsestä kiinni, saako niitä ystäviä vai ei. Ihminen lienee periaatteessa laumaeläilen, sosiaalinen olento, joten kyllä jokainen joskus toista ihmistä kaipaa, jotkut ehkä enemmän, toiset vähemmän. On tietysti niitäkin, jotka saavat voimaa itseriittoisuudesta. Siitä, että on mahtavaa olla yksin, saa siitä fiiliksiä ja kicksejä, mut kyllä se kai vähän erikoiseksi lopulta tekee, kun keskustelee vain yksin oman itsensä kanssa.

        Toisilta ihmisiltä voi myös oppia ja kuulla elämää avartavia, yllättävän viisaitakin asioita, joista ei olisi tiennyt mitään, jos ei olisi uskaltautunut seuraan ja juttelemaan. Joka paikassa on kivoja kahviloista, joissa voi aloittaa käymään ja siellä vähitellen juttelemaan ihmisten kanssa, ihan mistä vaan. Ihmiset yleensä haluavat vaan yleisesti jutella kaikesta, se on kivaa yhdessäolemista.

        Eikä sekään niin vaarallista, jos joskus jollekin jotain tarjoaa, vaikkei heti saisi takaisin. Jos ei ole ihan tiukkaa rahan kanssa, niin siitä vaan, ei siihen kuole. Suomalaiset on opetettu niin piheiksi, eletään vielä pula-aikaa, tai jotain, että nekin, joilla on enemmän, kuin pystyvät koskaan käyttämään, ja eihän ole ketään kelle jättääkään, jos on yksin, niin kokevat suurta kärsimystä, jos pitää jollekin tarjota. No, ne ihmiset rakastavatkin rahaa, eivätkä elämää ja ihmisiä. Eli eivät osaa rakastaa edes itseään. Olemme kaikki yhtä, jos ette tienneet.

        Jakakaa, antakaa omastanne, laittakaa hyvä kiertämään, niin elämästä tulee iloista ja yhä useammalla ihmisellä on kivaa. Avatkaa itsenne, kertokaa salaisuutenne maailmalle, toista mahdollisuutta ei tule, kuin tämä elämä, mikä nyt on.

        Suomalaisten isoin oppi taitaa olla antamisen, jakamisen ja yhteisyyden löytäminen näinä aikona. Sitä ahdasmielistä saituutta ja rahan piip, on ollut jo ihan riittävästi. Sehän se oikeasti rikas on, joka osaa antaa omastaan.

        Sitten jos ihmiset väsyttää, voi välillä vetäytyä omiin oloihinsa lepäilemään, mutta ei kai sinne kannata jäädä, elämä on niin paljon rikkaampaa ja ihanempaa ihmisten kanssa. Ollaan ystäviä toisillemme, autetaan, jaetaan, jutellaan, puhutaan, halataan, tanssitaan ja lauletaan. Kiitos ystävät !


      • mieesi
        Kissa ja koira on.. kirjoitti:

        Ota koira ja lähe lenkille tai koirapuistoon,sen jälkeen on varmasti tuttuja,mutta niitä ei tarvii pyytää kotiin jos ei haluu !

        Lemmikistä on paljon iloa !

        Joo kissa ja koira on, mut ei minnekään koirapuistoon, paitsi jos ei muuta vaihtoehtoo oo, metsään vapaana juoksemaan. Luonto on upee näin syksylläkin!


    • saelli__

      Vitut ole pakko olla! :D

      Itse valitset olla yksin koska et pidä ihmisistä. Ja säälit itseäsi siitä sitten. Hieno homma. Luulet varmaan olevasi jotenkin erityinen. Tiedoksi vain, minä en pidä ihmisistä myöskään ja valitsen mielelläni yksinolon, mutta en kuvittele että se olisi mitään muuta kuin oma valintani.

      Ainoa väistämättömyys tässä on se, että koska ei satu viihtymään sellaisten asioiden parissa missä useimmat ihmiset viihtyvät, on tavallisessa seurassa oleminen rasittavaa. En silti sano että olisi pakko olla yksin. Ihan hyvin voisin lähteä kyrpiintymään ihmisten seuraan, mutta ei kiitos. Riittää että joudun väistämättä olemaan tekemisissä niiden kanssa aina silloin tällöin.

      Sinä taidat kuvitella että sinulla on jokin oikeus viihtyä ja nauttia sosiaalisesti sinulle optimaalista elämää, ja koska optimia nyt ei saa sormia napsauttamalla, valitset helpomman vaihtoehdon ja kutsut valintaasi pakoksi.

      Minä valitsen helpomman vaihtoehdon ja kutsun sitä järkevyydeksi. Minua ei kiinnosta tavoitella kuuta taivaalta ja valittaa julkisesti sitä etten siinä onnistu.

      • kebbbnekaise

        Eihän se mitään vongu eikä valita. Sinähän se oikealta ihmisvihaajalta vaikutat.


    • mie vaan

      Täällä ihminen joka ajattelee ihan samalla lailla... Tosin eristäydyin perheen/miehen vuoksi... En osaa enään elää muulla lailla, mutta joskus kaipaisi ystävää vierelle... vaikea kantaa asioita sisällään kun ei ole ketään vierellä :( Toisekseen rankan elämän kokeneena (31v) en enää luota ihmisiin...

      • ............

      • äkkäys

        Ahaa,paljonko maksoit?Noilla henkisillä sopeutumisvaikeuksilla sosiaaliseenyhteiskuntaan ja yhteiskuntapoliittiseen eläämään ne teraupeutit vasta tienaavatkin.


      • kysyisin vain

        Hei "mie vaan". Millä lailla eristäydyt perheen/miehen vuoksi?


      • 7+5

        mie vaan: Onhan sinulla mies ja perheesi. Aloittajalla ei taida olla ketään vierellään.


    • Iloinen yksinäinen

      Mä olen ihan samaa mieltä.

      Minä olen pärjännyt hyvin ilman ystäviä tai kavereita - ainoastaan työkaverit joita näen pakosti joka työpäivä ja joiden kanssa juttelen.

      Toki minulla oli aiemmin ystäviä ja kavereita, mutta pikku hiljaa olen niistäkin kaikonnut ja olen muuttanut pois kauemmas heistä(en heidän takia).

      Minun ei tarvitse oll kenestäkään riippuvainen tai kukaan minusta. Minä voin mennä minne haluan ilman, että pitäisi kaikille kuuluttaa minne menen.

      On minulla aikuisia lapsiakin ja meillä on hyvät välit ja he asuvat kaukana minusta, mutta puhelin ja tietokone on keksitty.

      Mukavaa mennä nukkumaan, kun ei tarvitse miettiä kenenkään murheita.

      Viihdyn itekseen.

      • ulkokehällä

        Iloinen Yksinäinen, aika samalla tavalla minäkin olen elänyt ja ollut tyytyväinen elämääni.
        Tulen ihan hyvin ihmisten kanssa toimeen ja minut hyväksytään mutta en kai oikein osaa ystävystyä. Ystävyys on niin vaativa sana. Aikani yritin olla kuten muut ja pysyä piirissä, mutta sitten kai vaan luovutin. Nykyään olen aika rauhassa yhteydenotoilta ja tunnen ettei kukaan minua kaipaa. Minunkin lapseni ovat muuttaneet kauas ja tapaamme jonkun kerran vuodessa, välimme ovat ihan ok mutta itsenäiset molemmin puolin.
        Elämä on kuitenkin muuttunut liiankin hiljaiseksi kun jäin pois työelämästä. Olen herätellyt muutamaa vanhaa toverisuhdetta, hekin asuvat aika etäällä ja heillä on omat sitoumuksensa. Heistä en saa kaipaamaani matkaseuraa, vaikka itse voisin lähteä halpaan äkkilähtö-reissuun miltei tuosta vaan. Matkustan tosin yksinkin, mutta matka kahdelle on halvempi kuin matka yhdelle ja kaverin kanssa on myös rohkeampi menemään eri paikkoihin.
        Olen alkanut kaivata kuulumista johonkin porukkaan. Tässä iässä on vaikeampaa ystävystyä kun kaikilla on olemassa kaveripiirinsä. Opiskelen kansalaisopistolla parina iltana viikossa ja mietin alkaisinko käydä oppilaskunnan tapahtumissa jos niitä on. Eläkeläisillä on omat juttunsa mutta niitä en vielä ainakaan halua.
        Olen koettanut netistäkin etsiä jotain matkailukerhoja mutta en ole löytänyt. En tunne itseäni yksinäiseksi kun olen tähän elämäntapaan tottunut, mutta ajattelen että muiden ihmisten seura olisi minulle tärkeää, muuten kapeudun liikaa omaan maailmaani ja muutun mahdottomaksi.

        Onko ketään joka ajattelee tällä hetkellä samasta näkökulmasta tätä yksinelon ja ystävättömyyden asiaa? Olisi mukava kuulla ajatuksianne ja miten olette elämänne jakaneet yksinolon ja seurallisuuden välillä. Mietittekö koskaan millaista on olla sitten joskus oikeasti vanha ja vailla ystäviä?


      • Minäkö?

        Toisten on vaikea ymmärtää täysin itsenäistä elämää. Ei kaikki halua perhettä, punaista tupaa ja perunamaata . . . Paineet lähinnä tulee läheisiltä ja yhteiskunnan rattaittaista, itse viihdyn omien onnistumisten / epäonnistumien kanssa.
        Parhaimmat matsit tulee siiitä kun minä ja minä vääntää kumman tiskivuoro on : )


      • Elämän Tapa
        ulkokehällä kirjoitti:

        Iloinen Yksinäinen, aika samalla tavalla minäkin olen elänyt ja ollut tyytyväinen elämääni.
        Tulen ihan hyvin ihmisten kanssa toimeen ja minut hyväksytään mutta en kai oikein osaa ystävystyä. Ystävyys on niin vaativa sana. Aikani yritin olla kuten muut ja pysyä piirissä, mutta sitten kai vaan luovutin. Nykyään olen aika rauhassa yhteydenotoilta ja tunnen ettei kukaan minua kaipaa. Minunkin lapseni ovat muuttaneet kauas ja tapaamme jonkun kerran vuodessa, välimme ovat ihan ok mutta itsenäiset molemmin puolin.
        Elämä on kuitenkin muuttunut liiankin hiljaiseksi kun jäin pois työelämästä. Olen herätellyt muutamaa vanhaa toverisuhdetta, hekin asuvat aika etäällä ja heillä on omat sitoumuksensa. Heistä en saa kaipaamaani matkaseuraa, vaikka itse voisin lähteä halpaan äkkilähtö-reissuun miltei tuosta vaan. Matkustan tosin yksinkin, mutta matka kahdelle on halvempi kuin matka yhdelle ja kaverin kanssa on myös rohkeampi menemään eri paikkoihin.
        Olen alkanut kaivata kuulumista johonkin porukkaan. Tässä iässä on vaikeampaa ystävystyä kun kaikilla on olemassa kaveripiirinsä. Opiskelen kansalaisopistolla parina iltana viikossa ja mietin alkaisinko käydä oppilaskunnan tapahtumissa jos niitä on. Eläkeläisillä on omat juttunsa mutta niitä en vielä ainakaan halua.
        Olen koettanut netistäkin etsiä jotain matkailukerhoja mutta en ole löytänyt. En tunne itseäni yksinäiseksi kun olen tähän elämäntapaan tottunut, mutta ajattelen että muiden ihmisten seura olisi minulle tärkeää, muuten kapeudun liikaa omaan maailmaani ja muutun mahdottomaksi.

        Onko ketään joka ajattelee tällä hetkellä samasta näkökulmasta tätä yksinelon ja ystävättömyyden asiaa? Olisi mukava kuulla ajatuksianne ja miten olette elämänne jakaneet yksinolon ja seurallisuuden välillä. Mietittekö koskaan millaista on olla sitten joskus oikeasti vanha ja vailla ystäviä?

        Tartun hyvän kirjoituksesi loppulauseeseen, vain.
        Kun ihminen on vanha, niin minusta on näyttänyt, että yksinäisyys ja toisten torjunta vain lisääntyy. Nyt en tässä tarkoita mahdollista puolisoa ja mahdoll. lapsia, vaan ihan muita ihmisiä. Olen havainnut palvelutaloissa ja vanhainkodeissa että vanhat ihmiset eivät lähes voi sietää tosiaan! Eivät ne kyllä yhdessä hengaile vaikka pohja olisi valmiina eli vaikkapa palvelutalo, jossa oleskelutiloja.
        Aivan kuin ihmiselle lopulta tärkeimmiksi jäisivät vain lähisukulaiset, ja jos semmoisia ei ole, niin sitä miltei mieluummin on yksinään.
        - Onkohan vanhetessaan yhä vaikeampi sietää muiden ihmisten, kaveriehdokkaiden, luonteita ja piirteitä.

        Mnulle ainakin kaikki väkinäinen järjestetty yhdessäolo jossakin palvelutalossa olisi vaikeaa; laulaa jotakin yhteisralleja, tehdä käsitöitä, olla muistelupiirissa, tuolijumpassa. Ym, ym. Nyt tällä hetkellä ainakin tuntuu, että mieluummin olen yksinään... Siinä vain voi olla se puoli, ettei pärjää ja/tai höperöityy lisää vaan?


    • Joopa joo

      On mies, mutta olen yksinäinen ja haluan olla yksin. Ole niin lopen kyllästynyt kaikkiin... minä minä minä.... en jaksa.Taidan vihata ihmisiä.... ei en vihaa... koska en edes jaksa välittää... Meitä on niin h******tin monta... jotku rypee itse säälissä ja jotku tyytyy kohtaloonsa. Olen yksin ja haluan olla, koska en luota enää kehenkään. En välitä!!!

    • tähtityttö--

      mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän kaipaan muita ihmisiä lähelleni. minulla yksi hyvä ystävä,mies.Ei muuta kuin ystävä, ei seksiä tai muitakaan sen laatusia juttuja. viihdyn tosi hyvin yksin ja olen oikeestaan aika onnellinen tällä hetkellä. en edes kaipaa rakkaussuhdetta

    • Yksin on hyvä olla

      Yhdyn täysin otsikkoon, elämä on helppoa saa tehdä ihan kuten itse haluaa, minulla oli aikaisemmin paljonkin ystäviä, mutta olen vanhemmiten huomannut, etten kaipaa kenenkään seuraa erityisesti, toki minulla on pari hyvää naisystävää, jotka eivät painosta minua, tietävät jo luonteeni, ja siksi he ovat jääneetkin ystäviksi, eivät ota jatkuvasti yhteyttä. He jotka soittelivat jatkuvasti ja haluaisivat tavata usein, heitä olen jättänyt, ehkä kylmästi tehty, mutta tarvitsen tosi paljon omaa aikaa voidakseni hyvin, voidakseni tehdä asioita, jotka minua kiinnostaa
      Olen hiljalleen saanut asiat siihen malliin kuin kaipaan, elikka puhelin ei soi niin usein, sen olen saanut aikaiseksi pitämällä puhein kiinni pitkiä aikoja.
      Ei ole siitä kyse, etten voisi olla oma itseni muitten kanssa, olen hyvinkin sosiaalinen jos minua sattuu huvittamaan, ja saan tosi heposti uusia ystäviä jos haluan, mutta mulle riittää nämä pari naiskaveria ja sen lisäksi minulla on pari oikein hyvää miesystävää (siis vain ystävää), jotka aina ovat valmiit tulemaan auttamaan miesten hommissa ja kahville.
      Yksin kotona on mahtavaa!

      • Autiolle saarelle...

        Puhut asiaa,olen vanhempi nainen ja nautin olla yksin mitä vanhemmaksi tulen.
        Pojan perheen luona vierailen "pitämässä paikat kunnossa".
        Suurimmaksi osaksi olen kumminkin siellä yksin.

        En välitä ihmisten seurasta,ehkä sain niistä tarpeekseni ollessani asiakaspalvelussa työssä.

        Minäkin olen mielestäni sosiaalinen ja kova juttelemaan,mutta en kaipaa sellaista jokapäiväistä kaveriporukkaa.


    • ei hyvä olla yksi

      hei "yksin kotona"

      Ihan sama juttu on täällä, ja monella muulla. Ajan henki on sellainen. Itse olen alkanut kiinnostua Raamatun tarinoista ja olen löytänytkin sieltä iloa elooni. Sinulla ainakin on nettiyhteys ja aikaa kolmeksitoista minuutiksi, niin klikkaa tämä:
      http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/0/t3GXri7izYI

      • kyyhkynen

        Kiitos,kerrankin jotain rakentavaa.Siunausta elämääsi!


    • mies 55v

      Minulle riittää seksikumppani silloin tällöin

    • 6

      Eikös sellaset joilla ei ole ystäviä oo L U U S E R E I T A?

      • Ei luuseri

        Ei,jos on oma valinta.Se on sitten ihan eri asia jos ei saa kavereita vaikka haluiskin !
        Miksi pitäisi olla joku kaveriporukka aina siinä ?

        Hyviä ystäviä voi kuitenkin olla ,yksikin riittää,ei niitä tarvii olla heti kymmeniä !


      • kohtalo...
        Ei luuseri kirjoitti:

        Ei,jos on oma valinta.Se on sitten ihan eri asia jos ei saa kavereita vaikka haluiskin !
        Miksi pitäisi olla joku kaveriporukka aina siinä ?

        Hyviä ystäviä voi kuitenkin olla ,yksikin riittää,ei niitä tarvii olla heti kymmeniä !

        jaa no kiitos ku haukutaan luuseriksi. eiköhä me ihmiset vaa olla täällä sillai että kohtalo päättää et mite elämässä menee.

        esim minä koen että äitini tekee minusta yksinäisen, mutta en minä häntä halua tappaakkaan joten tyydyn mieluummin tähän.

        ja olisihan se aika hullua tässä iässä (23v) vaan sattumanvaraisesti muuttaa jonnekkin karkuun äitiä ilman että tuntee ketään.

        Ja miksi toisaalta nuolisin kenenkään perseitä, olen mieluummin oma itseni. Itseasiassa minulla on nyt paljon itsevarmempi olo kuin silloin kun olin ihmisten saartama.


      • 42

        "Eikös sellaset joilla ei ole ystäviä oo L U U S E R E I T A?" Tämmöinen ajattelutapa kuuluu teiniikään.


    • somppu----

      No Jos tää elämäntyyli sopii sulle niin sillon kaikki on kunnossa. Monet ihmiset viihtyy yksinään. Ainakin pääosin. Tosin entiedä onko se hyvä juttu jos eijoo yhtään ystävää.

    • eipelimiehiä

      Mistä sellaisia hyviä ystäviä löytää, sellaisia pyyteettömiä ihmisiä, joiden elämän arvot vastaavat omiasi?

    • riippuu

      ystävistä. Hyväksikäyttäjiä ja pinnallisia on paljon. Sellaisten seuraa minä en kaipaa. Pidän aidoista ihmisistä, jotka kuuntelee ja myös osaa puhua ja välillä pitää vaan hauskaa.
      Liika ihmisten ongelmien vatvominen ei tuota tulosta, sillä jokainen tekee kuitenkin oman pään mukaan ja omat ratkaisut esimerkiksi parisuhteissaan. Voi vaan sanoa oman mielipiteen asioihin ja toivoa parasta.
      Raha-asiosta olen vastaisuudessa tarkka. Monta kertaa olen lainannut tai hyvää hyvyyttäni maksanut jonkun pienen summan ja harvemmin ihmiset muistaa maksaa takaisin tai kustantaa vaikka drinksun, hyvää hyvyyttään jos rahaa on. En mielelläni myöskään hyväksy miehen maksavan kaikkea esim. ensitreffeillä, sillä siitä tulee ikävä olo kun ei tunne toista vielä ollenkaan.

    • hankkii oman elämän

      Kaikista ei voi tulla ystäviä. Ystävyydessä pitää myös molempien antaa jotakin. Tietenkin jos "ystävät" jatkuvasti vain valittavat ongelmiaan, niin ei kannata alkaa keittiöpsykologiksi tai aistinlaudaksi.

    • Siis itse olen sitä mieltä että esim. ilman mies ystävää voi olla mutta elämä ilman kavereita ja ystäviä on aika kurjaa/tyhjää... Toki onhan niissä ihmissuhteissa haasteensa ja välillä tuntuu että saa siipeensä mutta kyllä yleisesti ottaen on hyvä että on edes yksi joka välittää ja voi jakaa arkea:)

    • samankaltainen000

      joo ei niitä kavereita tarvii vapaa ajalla mutta on hyvä olla töissä hyvät välit ja olla "kavereita" niin saapi apua eikä tarvitse yksin olla

    • Ystäviä ja kavereita ei kannata kerätä sen vuoksi vaan, että voisi sanoa 'on minulla ystäviä'. Jos opiskelee, harrastaa, osallistuu erilaiseen toimintaan jne. ystäviä ja kavereita - nimenomaan samoinajattelevia - löytyy yleensä ihan luonnostaan. Puheenaiheetkin löytyy sitten luonnostaan, ei tarvitse koko aikaa säästä keskustella. Ja sit hyvin tärkeää on vaalia niitä kaverisuhteita eli yrittää jaksaa pitää yhteyttä vaikka elämäntilanteet välistä vaihteleekin.

      • Mister Hunk

        Mulla ei oikeestaan koko elämän aikana ole ollut n.s kavereita jotka soittelis tms.
        Pari vaimoa on ollut ja nekin potkin helvettiin huonon käytöksen takia..:)

        Ikää on yli 50 ja olen siis eronnut mies. Lapset käy joskus ja ekan vaimon kanssa harrastetaan seksiä satunnaisesti. Ei muuta. Sen kanssa soitellaan ja se n.s pitää musta huolta.Siis jos sattuisi jotain tai tulis paha tauti tms.

        Vapaa olen ja satunnaisia naisjuttuja kehittelen välillä. Toivon kyllä että löytäisin oikein samanhenkisen ja vapaan ja mukavan ja ...mutta kun niitä ei ole..!

        Eli ukoille en huutele rannalla että olutta on,minä tarjoan..) Naisille voisin huutaakin mutta sellaisia ei ole soudellut tossa lahdella.
        Ihan hyvin pärjään...ukkomiehet kuittailee niillä karmeilla eukoillaan ,miten vaimo sitä ja vaimo tätä..ai niin,sullahan ei ollutkaan...SO WHAT..!

        Eli allekirjoitan aloittajan mielipiteen...yksin on ihan kiva..paitsi jos on oikein herkku ja mukava puoliso niin sitten on vielä paremmin..:)
        Kaverikaverit saa suksia suolle...:)


    • 6tyuhjkm,

      Pystyn samaistumaan hyvin ap kirjoittajaan.

      -kukaan ei ole kaivannut mua moneen vuoteen. Ei ole ketään kysellyt kuulumisia eikä ketään ole käynyt kylässä
      -Puhelinkaan ei ole soinut aikoihin eikä ole pyydetty mihinkään.
      -Jos nyt joskus jonkun ihmee kautta joku haluaa olla mun kaveri, niin en edes tiedä mitä sellasen kaverin kanssa edes tekee. En mä varmaan osaa olla sen kanssa oma itseni.

      Näinhän se.

    • kylmä fakta nr1

      Ihmisistä on vain harmia.

      • human being

        Toi oli hyvin sanottu. NIIN TOTTA.


      • e-rakko
        human being kirjoitti:

        Toi oli hyvin sanottu. NIIN TOTTA.

        Toi oli kylmän viilee totuus.
        Kaikkialla missä on ihmisiä,
        niin siellä on myös ongelmia.


    • jgoierjgioegjioergj0

      Jouduin 80-luvun lopulla yläasteella sen verran pahoin koulukiusatuksi etten ole kaivannut ketään "kaveria" enää koskaan sen jälkeen, viihdyn erittäin hyvin omissa oloissani.

      • läskinaama

        Samoin minä jouduin 1980-luvulla koulussa kiusauksen uhriksi.. ajattelin silloin että ollaan sitten omissa oloissa ja iohan hyvin on mennyt.. Olen nyt työelämäss ihan tavallisessa duunari ammatissa. Työtoverit kyllä kohtelevat minua ihan hyvin ja minäkin muita. He pyytelevät monesti pikkujouluihin ja saunailtoihin, mutta jostain syystä en ole niihin mennyt, kun tuntuu etten siellä viihdy ja en kuitenkaan osaa kenellekään mitään jutella. En kuitenkaan koe mikään luuseri olevani, mutta.. Parempi olla omissa oloissaan niin enpähän ole missään muiden iltoja pilaamassa omalla pärställäni. Lueskelen kotosalla paljon ja katselen telkkaria, välillä käyn uimassa. Kyllähän esimies tietty on alkanut ihmetteleen että miksen koskaan osallistu mihinkään vapaa-ajamn aktiviteettiin,mutta en oikein halua enkä jaksa.


    • Elämä on

      Tavallaan elämä on helpompaa ilman ystäviä. Itselleni kävi niin, että olin naimisissa ja kun tuli ero, niin kaverit ja ystävät katosivat (menivät vaimoni puolelle). Lukuja kkäyttääkseni n. 30 ystävääni muuttuivat kolmeksi, jotka nekin olivat työkavereita. No ei siinä mitään. Minä kyllä viihdyn hyvin yksinkin, mutta olisihan se kiva joskus käydä vaikka kahville jonkun kanssa tai ihan vaan jutella niitä näitä.

    • Elämän Tapa

      Järkyttävän hauskakin ketju. Samaistuin teittiin moniin.
      Olen keski-ikäinen nainen ja vaikuttaa kuin koko rundi olisi kierretty ja olen sijoittunut lepäämään laakereilleni omaan yhden hengen talouteeni, kotiini.

      Nuorena luulin, että on pakko olla poikaystäviä kierroksessa ja että naimisiinkin pitäisi joskus. Vähitellen tajusin, ei oo mun juttu. Alkutekijöissään juttu leviäisi jo siihenkin, että inhoan kotitaloustöitä, en tykkää keksiä mitä tänään syötäisiin ja jos olisin saanut vauvan, niin kauheea, olisin ollut kovin ahdistunut siitä rääpäleestä. Siis korostan, etten vihaa vauvoja ja vähän isommat ovat sivusta seuraten ihanan söpöjä, hellyyttäviä, mutta vauvoissa koen jotakin ahdistavaa eli itselläni ei siinä kohden kaikki ok.

      Työelämä on kierretty, kaffeella käyty monien entisten työkavereiden kanssa, myös ihan omia muusta syystä ystäviä on. Mutta, miksi turhauttaa?

      Joku jo sanoi, että tyyli 'minä, minä, minä' on raskasta. Siis ystävät aina lopulta hakevat jotakin itselleen. Lopulta ihan kaikki pyrkivät jotenkin hyötymään toine toisestaan, ei niin, että se olisi jotenkin kipeää, mutta vanhemmiten sen vain tajuaa. Ennen luulin joku pitää minusta, kunnes tajusin se onkin vain jonkin asian takia, mitä hän saa minusta. Siis lopulta on ihan vaikea kokea kenenkään todella välittävän, saati rakastavan. Sama on minulla muiden suuntaan. Kipeä tosiasia. Minäkin olen kristitty ja Jumalan silmälaseilla kun pyrin ympärilleni katselemaan, saan pehmeitä hellyyttäviä asenteita, esim. oikein vanhoja ihmisiä nähdessäni ja muutaman vuoden ikäisiä lapsia.... Ja muutenkin ihmiskuntaa. Mutta minä pelkään kai läheisyyttä. Ja minullakin se, etten lopulta luota kehenkään oikeasti. Sitten olen päätynyt uteliaaksi kulkijaksi. Tarkkailen vain ja 'salakuuntelen', mitä ihmiset juttelevat. Fundeeraan. Koen olen mukana, vaikka olenkin yksin.

      Nykyään olen saanut siitä hyvän vinkkelin, että elän hyvin paljon täysin yksinään nyt, kun se vielä on johonkin asti vapaaehtoista, sillä joskus oikeasti vanhana, täysin yksinään kotona olo saattaa olla kuitenkin ihan pakko. Sillei, ettei kukaan käy tai soita tai mailaa. Aattelen, että on hyvä olla harjaantunut tilanteeseen. Minustakaan ei suvun nuori polvi välitä, jotenka pois suljettu. Oma ikäluokka heikkenee, sairastuu, kuolee. Siinäs oot, jos elät. - Harjoitelkaamme jo nyt. Tullaan vahvoiksi. Vaikka yksinään, voi silti olla ulospäin suuntautunut. Päässään.

    • Ala.

      Erakoksi,silloin voi olla täysin ilman kavereita ja sitä rahaakin säästyy.

    • sparraillen

      Hei aloittanut yksinäinen: yksinäisyys on aikamme tauti, sanotaan. Ainakin länsimaisessa elämäntavassa.
      Ala lukea " Ajatusten aamiaista". Asenne ratkaisee, siis oma asenne. Muita ei voi muuttaa, itseään voi.

    • Terve36

      luin noita ihmisten kommentteja juttuusi ja täytyy vain ihmetellä ihmisten negatiivisuutta ja suunnatonta kateutta asiasta kuin asiasta. itse olen elänyt lähes koko elämäni ( nyt 36v mies ) ilman minkäänlaisia ystäviä ja kavereita. naisystäväni ja muutamat sukulaiset ovat ainoat joiden kanssa olen tekemisissä. elämä on minulle ainakin ollut aina helpompaa pienessä porukassa tai yksin. on vain oman itsensä herra ja saa elää rauhassa. ihmiset ovat enimmäkseen laumaelukoita joten siksi tämä aihe suututtaa joitain. jokainen itse päättäköön.

    • Will_it_ever_end?

      Huoh, mulla kans on aika yksinäistä välillä. Osittain nautinkin siitä, kun saa olla vaan itsekseen ja rauhoittua eikä tartte tehdä tiliä kavereille (osa on sellaisia, että tivaa kaiken mahdollisen ja saattaa kertoa jutun kolmannelle osapuolelle omilla mielipiteillä tai mielikuvituksella höystettynä tajuamatta että en ehkä halua kaikkea kaikkien ihmisten tietoon).

      Mutta.. monet ystävät, jotka olen tuntenut lapsesta asti, niin en saa heitäkään kylään. Olen ehtinyt muuttaa asunnoistani pois, ennenkuin kukaan on tullut käymän. En tiedä, ehkä olen vain niin tylsä tai kakkamainen ihminen, ettei mua tartte ikinä nähä (jos näkeekin, niin sitten mut kutsutaan sinne ystävän luokse, mut mun luo ei voi ikinä tulla)? Silti ne ystävät, joiden toiset kaverit on kohdelleet miten sattuu, pitävät noita "ei-niin-ystäviä" enemmän ystävinään kuin minua. Ehkä siksi etten itse käy juomassa? En tiedä. Ehkä normaali kanssakäyminen ei ole heitä varten. Mutta onneksi sitten kun noilla kavereilla ja heidän kavereillaan tulee riitaa/ongelmia, niin onneksi kelpaan sitten kun ei muutakaan ole! Näin se on mennyt jo ala-asteelta asti. :(

      Kotonakaan ei arvosteta, joten aika yksin olen. Onneksi sentään poikaystävä on pysynyt rinnallani. :/ Hänkin ihmettelee tätä asiaa usein. Täytyy sanoa, että kyllä masentaa tämä tilanne välillä. Välillä toivon, etten olisi koskaan syntynykään, kun ei löydy oikein ketään, joka välittäisi. Itse en ole koskaan valikoinut ystäviä, vaan olen hyväksynyt kavereikseni ne "oudommatkin" ja sellaiset, jotka on tosi erilaisia luonteeltaan ja kiinnostukseltaan kuin minä. Silti on niitäkin, joiden kanssa on samoja juttuja, mut silti heitäkään ei juuri koskaan näe.

      • Kylänluuuta

        Mää kyllä tykkäisin tulla sulle kylään :) . Minulla on ihan päinvastainen ongelma! Sinä toivoisit ihmisiä käymään kotonasi ja petyt, kun ne eivät tule. Minä en voi sietää vieraita tulemaan kotiini, edes yhtä kerrallaan, ns. ystävää. Ihan kauhea stressi tulee mulle, jos kuka tahansa on tänne tulossa. - Minä olen aina tykännyt mennä ystävän luo istumaan ja keskustelemaan, itse en halua kutsua. Joskus on ihan pakko, muodon vuoksi ja jostakin syystä sietää, että ihan silloin tällöin joku täällä käy.

        Minä siis perustaltaan olen erittäin paljon yksinään ja haluankin olla. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä huonommin jaksan ketään, missään ja viimeksi täällä himassani.


    • Militantti Antti

      On aivan kaksi eri asiaa omistaa hyvä ystävä taikka kaveri! Ystävyyssuhde on kuin rakkaussuhde,sitä pitää vaalia ja se vaatii aika paljon. Kavereita sen sijaan voi olla vaikka kuinka paljon eikä niihin ole sen kummemmin sidoksissa!

    • jfklle vastaan

      Uudesta maailmasta ystävät, paras on yks broxilainen sosiaalitäti.(black
      -se alkoi siitä kun sanoin sille eräällä musiikkisivulla kohteliaisuuden
      kyllä hän ymmärtää amerikanfrendin arvonsa!
      eipähän tartte tavata koskaan

    • blaa blaa

      Olen alle kolmikymppinen nainen ja itse olen myös jonkin verran erakoitunut, on tympeää kun "kaverit" joita harvoin näen, kyselee heti ensimmäisenä viimeiset seksuaaliset kanssakäymiseni, (olen sinkku) ynnä muut juoruamisen arvoiset asiat, eivät koskaan kysy: mitä sinulle kuuluu, miten oot jaksanu töissä? ym. en tiedä olenko vaativa, vai vaan jotenkin henkisesti vanhempi, verrattuna muihin ikäisiini. Minusta tuollaiset kysymykset on lapsellisia, ja ennen kaikkea ilmaisee EPÄAITOA ystävyyttä, kun kysymysten laatu on aina noin pinnallinen. On myös aika typerää että joudun hyvälle "ystävälle" sanomaan että en halua että tämä asia menee muiden korviin, eikö tuo pitäis olla ihan itsestäänselvyys..? en myöskään halua todellakaan kuunnella kaverini kertovan muiden ihmisten yksityisiä asioita, mua ei vaan kiinnosta mulle puolituttujen seksielämä tai parisuhteen vaikeudet..

      En tiedä pitäiskö alkaa itsekin juoruavaksi ämmäksi, ehkä sitten saisin enemmän arvostusta.. en voi käsittää sitä, että toisten yksityisasioista keskustellaan juoruavaan sävyyn, ja sitten kuitenkin esitetään todella hyvää ystävää.

      Muakaan ei kotona kauheasti arvosteta, aina on joku valittamisen aihe, sen ja sen vois tehä sillain ja tällain, ja kannattas tehä niin ja näin. Mun omaa mielipidettä ei kuunnella, eikä tekojani/sanomisiani ole koskaan arvostettu. Ehkä tämä sitten on vaikuttanut siihen, minkälaisiin ihmisiin aina törmäilen

      • boheemirinsessa

        osuit naulan kantaan. Sosiaalisten ihmisten jutut on pääasiassa pelkkää paskanjauhantaa ja toisten privaatti-asioihin tungeksimista.
        Itse olin lapsena ja murkkuna tosi sosiaalinen, koulun suosituin hauskuuttajatyyppi, kaverit suorastaan tappeli seurastani.
        Mutta kun aloin aikuistua, halusin puhua oikeista asioista, enkä vain juoruista, muotivaatteista ja meikeistä.
        Siinä vaiheessa alkoi kaverit kaikota..

        Olen nykyään facebook-kaveri niiden vanhojen sydän ystävieni kanssa ja jotenkin huvittaa, että he edelleenkin kirjottavat vain pinnallisista asioista, esim miten on päivä pilalla kun kaupasta ei löytynytkään haluamia kenkiä omassa koossa...Ihan kuin he olisivat jämähtäneet siihen 17-vuotiaan tilaan.
        Ja kaikilla on tietty ok-talo, aviomies, lapset ja koirat ja autot, kun minä olen tällainen tylsä boheemia elämääni elävä sinkkunainen.

        Enkä nyt väitä, että aina pitäisi puhua asiaa, olen oikeesti tosi pelle ja otan viinaa ja sekoilen siinä missä muutkin, mutta en jaksa sitä öööh..prinsessameininkiä mikä on nykyään.
        Kaikki ämmät on ku toistensa klooneja, mutta minä oon vaan sellainen kuin oon, en välitä koreilla. Ehostaudun kyllä omalla tyylilläni, mutta en halua olla prinsessa!

        Tällaiset luonnolliset ihmiset on vaan out nykyään, ollaan kai menossa siihen amerikan meininkiin. Yksi sukulaiseni asuu siellä ja sanoo, että siellä on PAKKO ehostautua muodin mukaan, muuten sua katsotaan kuin vajaata..


      • Hei boheemirinsessa
        boheemirinsessa kirjoitti:

        osuit naulan kantaan. Sosiaalisten ihmisten jutut on pääasiassa pelkkää paskanjauhantaa ja toisten privaatti-asioihin tungeksimista.
        Itse olin lapsena ja murkkuna tosi sosiaalinen, koulun suosituin hauskuuttajatyyppi, kaverit suorastaan tappeli seurastani.
        Mutta kun aloin aikuistua, halusin puhua oikeista asioista, enkä vain juoruista, muotivaatteista ja meikeistä.
        Siinä vaiheessa alkoi kaverit kaikota..

        Olen nykyään facebook-kaveri niiden vanhojen sydän ystävieni kanssa ja jotenkin huvittaa, että he edelleenkin kirjottavat vain pinnallisista asioista, esim miten on päivä pilalla kun kaupasta ei löytynytkään haluamia kenkiä omassa koossa...Ihan kuin he olisivat jämähtäneet siihen 17-vuotiaan tilaan.
        Ja kaikilla on tietty ok-talo, aviomies, lapset ja koirat ja autot, kun minä olen tällainen tylsä boheemia elämääni elävä sinkkunainen.

        Enkä nyt väitä, että aina pitäisi puhua asiaa, olen oikeesti tosi pelle ja otan viinaa ja sekoilen siinä missä muutkin, mutta en jaksa sitä öööh..prinsessameininkiä mikä on nykyään.
        Kaikki ämmät on ku toistensa klooneja, mutta minä oon vaan sellainen kuin oon, en välitä koreilla. Ehostaudun kyllä omalla tyylilläni, mutta en halua olla prinsessa!

        Tällaiset luonnolliset ihmiset on vaan out nykyään, ollaan kai menossa siihen amerikan meininkiin. Yksi sukulaiseni asuu siellä ja sanoo, että siellä on PAKKO ehostautua muodin mukaan, muuten sua katsotaan kuin vajaata..

        Kuvauksesi itsestäsi ja mielipiteistäsi toi mieleen juuri sellaiset ihmiset joiden kanssa opiskelen :)
        Olen taidealalla, ja sitä kautta olen löytänyt PALJON mielenkiinotisia persoonia jotka eivät millään tapaa sovi tyypilliseen prinsessakloonimuottiin ja mikä parasta, heidän kanssa keskustelu on aivan mahtavaa kun aiheina ei ole vain pinnalliset jokapäiväiset aiheet.
        Pidän itsekin paljon syvemmällisemmistä aiheista ja meillä on ollut paljon mielenkiintoisia keskusteluja esimerkiksi uskontojen ja kulttuurien väliset erot, syvänmeren hirviöt, millaista olisi ollut elää 1800-luvulla, paneelikeskusteluja kirjojen merkityksestä ja niin edellen.
        Toisin sanoen välillä hyvin outoja aiheita tulee, mutta silloin on vain entistä hauskempaa! :)


    • huumattu..

      F60.1 Eristäytyvä (skitsoidi) persoonallisuus
      Vetäytyminen pois tunnepitoisista, sosiaalisista ja muista suhteista mielikuvitukseen, yksinäisiin harrastuksiin ja itsetutkiskeluun. Kyky ilmaista tunteita ja kokea mielihyvää on rajoittunut

      • F6123456778899.0

        F66.666 ABCD- oireyhtymä
        (Skitsoidi) psykiatrisista mielipuolisista mielenterveysdiagnooseista viehättynyt persoonallisuus. Perverssi kiinnostus psykoanalysoida kanssaihmisten olettamiaan psyykksiä häiriöitä sekä diagnosoida heitä vailla minkäänlaista ammatillista pätevyyttä aina kun joku kanssaihminen ei miellytä. Kyky älykkyyteen hämärtynyt.


      • '''
        F6123456778899.0 kirjoitti:

        F66.666 ABCD- oireyhtymä
        (Skitsoidi) psykiatrisista mielipuolisista mielenterveysdiagnooseista viehättynyt persoonallisuus. Perverssi kiinnostus psykoanalysoida kanssaihmisten olettamiaan psyykksiä häiriöitä sekä diagnosoida heitä vailla minkäänlaista ammatillista pätevyyttä aina kun joku kanssaihminen ei miellytä. Kyky älykkyyteen hämärtynyt.

        Aika yleinen suomessa.


    • pipisti

      Aika yleinen suomessa.

      F60.1 Eristäytyvä (skitsoidi) persoonallisuus
      Vetäytyminen pois tunnepitoisista, sosiaalisista ja muista suhteista mielikuvitukseen, yksinäisiin harrastuksiin ja itsetutkiskeluun. Kyky ilmaista tunteita ja kokea mielihyvää on rajoittunut

    • 234567865432

      Jotenki vapauttavaa olla ilman kavereita, ei tarvi olla sidoksissa keneenkään. Toki koulussa on pari tyyppiä joiden kanssa tulee juteltua kouluasioista.

    • joku johon luottaa

      joopa joo tyhmyys tiivistyy, eiköhän jokainen halua kertoa omista ongelmistaan jollekin vaan mennä umpioon ja tehdä itselleen jotain mistä ei ole paluuta ... kyllä toisia ihmisiä pitää kuunnella .... kuunteleminen on maailman paras taito, mutta eteenpäin kertominen "juoruaminen" EI hyvä ... luottamus ennenkaikkea

    • No_friends 12+27

      Yksinäisyys voi olla siunaus tai ahdistus, miten sen kukin kokee. Itsekin koen olevani yksinäinen, vieras ulkopaikkakunnalla, vaikka olen asunut muutamia vuosia samassa kaupungissa. On työpaikka asiantuntijana, erilaisia harrastuksia joukkuepeleistä, yksilölajeihin. Olen tarvittaessa seurallinen ja sosiaalinen mutta osaan olla myös jäätävä. Välillä iltalenkeillä pääsee itku yksinäisyyden kurjuudesta, toisaalta yksinäisyys antaa vapauden valita mielekästä tekemistä. Luulen, että ihmistä ei ole tarkoitettu yksinolijaksi vaikka ketjun keskustelijoista suurin osa on tainnut valita yksinolon. Nelissäkympissä oleva yksinäinen mies kaipaa enemmän sielun siskoa kuin poikakaveria. Toivotan vaan tsemppiä kaikille kaveria kaipaaville, kyllä niitä voi saada baaristakin.

    • Itsekäs

      Aloitit hyvän keskustelun ja olit rohkea.
      Minuakin on jo vuosia ärsyttänyt kaikki puhe yhteisöllisyydestä ja ihmisten tapaamisen tärkeydestä.
      Tuntuu, että papeillakaan ei ole muuta sanottavaa nykyään.
      Tietysti kohtaamiset ovat tärkeitä, mutta jatkuvalla höpinällä syyllistetään yksinäisyydestä nauttivia. Tulee välillä ihan paineita, kun viihtyy yksikseen ja touhuilee kotiaskareita.
      Että toivois kohtuutta juhlapuheissakin ja sen huomioimista, että yksinkin voi olla hyvää elämää. Koska olette kuulleet kannustusta tässä asiassa julkisesti ?

      • hyvä pointti

        Totta, että paljon korostetaan yhteisöllisyyttä ja sosiaalisuutta vaikka tämä on individualistinen kulttuuri.
        Ja tuolla ylempänä joku häirikön oloinen kirjoittikin, että "Eikös sellaset joilla ei ole ystäviä oo L U U S E R E I T A?".
        Tämä nyt on epäkypsää ajattelua mutta surullista kyllä tälleisen ajattelu on yleistynyt paljon.
        En ole kuullut yksinolosta mitään hyvää kannustusta julkisesti, paitsi psykologian oppitunneillani.
        Mutta mielestäni myös yksinolon merkitystä nimenomaan tulisi tuoda enemmän esille. Kaikki kuitenkin, jopa sosiaalisimmatkin tarvitsevat joskus yksinoloa ja se on hyväksi mielenterveydelle.


      • Elämän Tapa

        Ei todellakaan kannusteta tämmöiseen yksieläjän elämänmalliin, joka kuitenkin tosielämässä on mahdottoman yleistä. Kuulemma täällä Hesassa puolet väkeä yksinään eläjiä, olikohan se niin?

        Hyvä on tuo sinun 'itsekäs' kirjoitus. Mm. tämä "Minuakin on jo vuosia ärsyttänyt kaikki puhe yhteisöllisyydestä ja ihmisten tapaamisen tärkeydestä." Niin miuakin, sillä se ei ole yhtä todellisuuden kanssa. Suuri osa ihmisistä ei voisi sietää jotakin järjestettyä yhteisöllisyyttä tai strategisesti ennalta suunniteltua taapamisen mahdollisuutta, ihmisryhmiin liittymistä. Se joidenkin meistä mielestä vaan on uuvuttavaa, turhaa, ja varsinkin pinnallista.

        Itse törmään usein siihen, että 'ystävä' on liian pinnallinen ja itsestään selvyyksistä jutteleva. Haluaisin abstraktisempia pohdintoja senkin aikaa, kun yhteistä aikaa on. Muuten, mielestäni yksin kotona ja ulkoilemassa tai kaupungilla olisi miltei mukavampaa. Joskus ajattelen kuitenkin niinkin, että on hyvä työ antaa toisen puhella, mikä sille on tärkeää, vaikka mua ei oikeasti kiinnostakaan. Joskus on vaikea vetää rajaa, kuinka pelkästään itseäni ajatteleva saan olla kontra antaa itsestään toisella, vaikka pari tuntia kuuntelua, vaikka aiheet tuntuvatkin turhilta.

        Olisi kauhea joutua pakotetuksi johonkin yhteisöllisyyteen, esim. vanhana! Jotkut haaveilevat asuintaloista, joissa on sosiaalitiloja ja joissa ruuanlaitot ja ruokailut hoidetaan yhdessä. Kauheeta!


      • etsivälöytaa
        hyvä pointti kirjoitti:

        Totta, että paljon korostetaan yhteisöllisyyttä ja sosiaalisuutta vaikka tämä on individualistinen kulttuuri.
        Ja tuolla ylempänä joku häirikön oloinen kirjoittikin, että "Eikös sellaset joilla ei ole ystäviä oo L U U S E R E I T A?".
        Tämä nyt on epäkypsää ajattelua mutta surullista kyllä tälleisen ajattelu on yleistynyt paljon.
        En ole kuullut yksinolosta mitään hyvää kannustusta julkisesti, paitsi psykologian oppitunneillani.
        Mutta mielestäni myös yksinolon merkitystä nimenomaan tulisi tuoda enemmän esille. Kaikki kuitenkin, jopa sosiaalisimmatkin tarvitsevat joskus yksinoloa ja se on hyväksi mielenterveydelle.

        totta puhut.
        Esim. veljelläni on aina ollut paljon ystäviä ja hän on aina stressaantunut ystäviensä takia.
        Vasta nyt, nelikymppisenä, hän on alkanut sanoa, että ei olis näköjään ikinä pitänyt hankkia niin paljon ystäviä, harmeja siitä vaan koituu. Aina saa olla jeesaamassa ja kuitenkaan ei itse saa samaa jeesaamista takas.

        Minä taasen olen aina viihtynyt yksin, vain 2 hyvää ystävää riittää ja olen aina ihmetellyt miten veljeni jaksaa sitä isoa kaveripiiriään.
        Nyt veljeni on alkanutkin nauttia yksin olosta ja sanoo mulle, että miksei hän aijemmin sitä tajunnut;P
        Elämänkumppanin löytäminen sen sijaan on tärkeää, se on kuitenkin sitä ainoaa oikeaa ystävyyttä ja arvostamista, jos siis onnistuu löytämään samanhenkisen eikä jonkun yltiösosiaalisen juoruakan/ukon.


    • ........

      Yksinäinen ei lopulta ole koskaan, jos käy vaikka kauppakeskuksissa, ja siellä ruuhkassa kun on jonkin aikaa, on ihanaa palata kotiin ja keittää kahvit, istua rauhassa yksin kotona.
      Ja tämä netti antaa mahdollisuuden olla yhteydessä muihin, eli harva lopulta on yksin.
      Yksinäisempi olin pitkässä parisuhteessa, kun ei oikein kemiat enää pelannut, mutta kukaan ei minua säälinyt.
      Nyt kysellään, miksi olet yksin?, tiedän mitä on todella olla kaksin ja yksin.

      • Elämän Tapa

        Just, just! Minäkin saatan elää vaikka viikon käytännöllisesti katsoen yksinään, mutta kunhan olen kulkenut asioilla tai muuten kaupungilla (myös ostoskeskuksissa), tai ihan vain kävelylenkillä, NIIN koen, että olen oikein tuulettunut, "saanut ihmisiä" riittävästi. Saan helposti (itsekseni) jonkinlaisen yhteyden samalla alueella, samassa tilassa, samassa puuhassa olevien kanssa; jokin yhteydentunne. Ja se riittää, mulle höppänälle. En ole koskaan elämänhistoriassani niinkään tottunut läheisyyteen, rakkauteen, kumppanuuteen, jakamiseen.... Nyt keski-iässä se kääntyy voimaksi, että kykenen 'kaukokaveruuteen', kunhan näen ihmisiä.
        - Ihana on tuo sinun kuvaut: tulet kauppakeskuksesta kotiin ja keität kahvit, huilaat onnellisena.

        Tämän lisäksi minä höppänä saan ihan riittävästi ystävyyttä miltä tahansa terveydenhoitokäynniltä, virallisen asian hoidolta ja klassisesti kampaajalta sekä ihan myyjiltä, kassoilta. Missä tahansa kun 'joutuu' puhelemaan ihmisen kanssa, niin vähään tottuneelle se on paljon. Minusta tämä on myös lahja. - Minun käy miltei sääliksi (sorry) ihmiset, jotka eivät pysty olemaan yksinään tai eiät pysty mitään tekemään ilman kaveria, kumppania; semmoisiakin on, jotka eivät kestä ulkoilulenkkejä yksinään, kaipaavat siihenkin seuraa. En käsitä ollenkaan.

        Tilanne, esim. vanhana, jos joutuu olemaan kotiin sidottuna ja täysin yksinään on varmasti seuraan, kumppanuuteen, rakkauteen tottuneelle ihan kauhean tuskallinen. Meille 'nuoresta erakoille' ollee sitten vahvemmat ajat, jos joutuisi tuollaiseen tilanteeseen, vaikka tilapäisestikin sairauden takia.


      • Kaboom
        Elämän Tapa kirjoitti:

        Just, just! Minäkin saatan elää vaikka viikon käytännöllisesti katsoen yksinään, mutta kunhan olen kulkenut asioilla tai muuten kaupungilla (myös ostoskeskuksissa), tai ihan vain kävelylenkillä, NIIN koen, että olen oikein tuulettunut, "saanut ihmisiä" riittävästi. Saan helposti (itsekseni) jonkinlaisen yhteyden samalla alueella, samassa tilassa, samassa puuhassa olevien kanssa; jokin yhteydentunne. Ja se riittää, mulle höppänälle. En ole koskaan elämänhistoriassani niinkään tottunut läheisyyteen, rakkauteen, kumppanuuteen, jakamiseen.... Nyt keski-iässä se kääntyy voimaksi, että kykenen 'kaukokaveruuteen', kunhan näen ihmisiä.
        - Ihana on tuo sinun kuvaut: tulet kauppakeskuksesta kotiin ja keität kahvit, huilaat onnellisena.

        Tämän lisäksi minä höppänä saan ihan riittävästi ystävyyttä miltä tahansa terveydenhoitokäynniltä, virallisen asian hoidolta ja klassisesti kampaajalta sekä ihan myyjiltä, kassoilta. Missä tahansa kun 'joutuu' puhelemaan ihmisen kanssa, niin vähään tottuneelle se on paljon. Minusta tämä on myös lahja. - Minun käy miltei sääliksi (sorry) ihmiset, jotka eivät pysty olemaan yksinään tai eiät pysty mitään tekemään ilman kaveria, kumppania; semmoisiakin on, jotka eivät kestä ulkoilulenkkejä yksinään, kaipaavat siihenkin seuraa. En käsitä ollenkaan.

        Tilanne, esim. vanhana, jos joutuu olemaan kotiin sidottuna ja täysin yksinään on varmasti seuraan, kumppanuuteen, rakkauteen tottuneelle ihan kauhean tuskallinen. Meille 'nuoresta erakoille' ollee sitten vahvemmat ajat, jos joutuisi tuollaiseen tilanteeseen, vaikka tilapäisestikin sairauden takia.

        "Tilanne, esim. vanhana, jos joutuu olemaan kotiin sidottuna ja täysin yksinään on varmasti seuraan, kumppanuuteen, rakkauteen tottuneelle ihan kauhean tuskallinen. Meille 'nuoresta erakoille' ollee sitten vahvemmat ajat, jos joutuisi tuollaiseen tilanteeseen, vaikka tilapäisestikin sairauden takia."

        Olen aika lailla tämän palstan onnellisten yksinäisten kaltainen, mutta voin kertoa, että tuo sairausjuttu ei päde. Loukkasin itseni liikuntakyvyttömäksi, Jo pelkkä sängystä ylös pääseminen, saati muu arki oli ihan tolkuttoman vaivalloista 4 kuukauden ajan. En minä silloinkaan "ystävää" kaivannut, mutta kaupassakäyntiin ja muuhun olisin tarvinnut apua.

        Luonne voi olla sellainen, että viihtyy yksin, mutta jos fysiikka pettää, muita ihmisiä tarvitaan, olit vanha tai nuori.


    • Metsätön puu

      Olisko tuo nyt sitten niin outoa.
      En ole kokenut omaavani ystäviä. Olen jutellut ihmisten kanssa kyllä. Varsinaisesti en ole ulospäin suuntautunut. Jotkut sanovat minua ystäväkseen. Ehkä se on sitten niin.
      Ystävyyskin on jonkin sortin luokittelua. Jos toimin näin, niin olen ystävä, jos taas näin niin kaveri tai hyvänpäivän tuttu. Silti saatan jutella ihan tuntemattomillekin monenlaista.
      Tarvitaanko ihmisten luokittelua ystäviin vihollisiin ja kaikkeen siltä väliltä. Mitä hyötyä siitä on. Jospa se on vain ensi kohtaamisen aiheuttaman ennakkoluulon vahvistamista? Syvempi tuntemus voi paljastaa aivan uusia piirteitä joko huonompaan tai parempaan suuntaan.
      Kai se menee niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

    • ziiizis

      Niin, minä ainakin oon mieluummin yksin yksin kuin yksin porukassa.

      • sepposaatana

        Mulle on vaan vihamiehiä ja yhdentekeviä ihmisiä.


    • samatäällä

      joo tiedän tunteen. ite oon ollu yksin ala-asteelta asti.

    • MOI !
      Ystävä,,vai ,,kaveri,,vai onko kumpikaan,,,? Sitä luulee,että on ystäviä,tai kavereita,,mutta kun kuolema korjaa läheisen,,silloin kysytään,,onko tosiystäviä,-kavereita ! Mielestäni meilläkin oli ystäviä,mutta kun vaimoni nukkui pois,hävisivät yhteiset ystävät/kaverit ! Ainoastaan yksi oli hautajaisissa (vaimoni kuoli 13.6.2011) ! Tarkoitan vain,,että panee miettimään,,ystävä vai "ystävä" ,en tiijä,tietäneekö tuota kukkaan !!Samoin kävi siskolle perhejneen,oli ystäviä,käytiin kylässä vuoroin,,sitten ,,,,siskoni sairastui syöpään,,,ei tullut enää vierailukutsuja,eikä tultu kylään,millon milläkin verukkeella,,,että passaapi sitä miettiä,,ehkä mennä itseensäkin !! HYvää syxyn jatkoa !!!!!!

      • boheemirinsessa

        no tämä on just sitä, että suurin osa ihmisten "kanssakäymistä" on pelkkää paskanjauhantaa, enkä ole itse siihen suostunut niin sitten ei minun seuraakaan kaivata.

        Haluaisin puhua oikeista tunteista ja vaihtaa ajatuksia niiden saralla, esim musiikista, mutta ne barbie-kaverit tykkää aina vain uusimmista hiteistä mistä kaikki muutkin tykkää huoaaaah.
        Kaikki vaan haluaa puhua pinnallisista asioista, joten kun tulee oikeita tunteita käsitteleviä asioita kuten just syöpä tai kuolema, niin huomataan ettei olekaan mitään sanottavaa..

        Onneksi minulla on pari sellaista ystävää, jotka on kokenut kovia (läheisen itsemurha jne) niin heidän kanssa tunnen olevani enemmän samalla tasolla, vaikken itse olekaan mitään niin kamalaa kokenut.
        Mutta sellaiset kovia kokeneet ihmiset osaavat katsoa silmiin ja puhua MISTÄ VAIN eikä pelkästään pinnallisista jutuista. Niistäkin saa puhua, mutta jos se on vain ja pelkästään sitä pintaa, niin en vaan jaksa esittää kiinnostunutta.


      • Selkokieltä, kiitos

        Olisit tuplannut myös kirjaimet ja pistänyt jokaisen eteen sananvälin!


    • kaveriystava

      Olkaa jokainen tyytyvaisia omaan elamaanne, alkaaka menko muottiin johon yhteiskunta ja laheiset yrittavat teita tyontaa. Ystavissa laatu ratkaisee, ei maara. Yksi riittaa minulle, ei ole aikaa montaa ystavyyssuhdetta pitaa ylla saati sitten panostaa luottamuksen luomiseen jokaikiseen kaveriin. Kaveri ja ystava ovat taysin eri asiota.

    • Itse olen sen oppinut että ystäviä tarvitsee elämässä. Kenellekkään ei tarvi lainaa mitään rahaaa jos ne sitä pyytävät, itse en pyydä enkä anna lainaa kenellekkään. Mutta kehenkään ei pidä luottaa sokeasti. KAksi kertaa luottanut ja sillo on käynnyt paskasti. Ihmisiin voi luottaa, mutta ei sokeasti missään tilanteessa. "Muista aina katsoa ympärillesi."

      • omatupalupa

        Minä taas olen oppinut sen, että ne niin kutsutut ystävät ovat tarvinneet minua. Joidenkin vollotuksia ja valituksia kuuntelin vuosikausia puhelimessa ja nokatusten, mutta aina kun olisin pyytänyt heitä johonkin, mihin tahansa, kahville vaan tai muuta, niin jos innolla luvattiinkin, viime hetkellä peruivat, ja miksi? Siksi kun olivat saaneet parempaa seuraa tai piti vaan lähteä kauppoja kiertämään jonkun muun kaa. Yksi oli niin ystävää niin ystävää, mutta äkkiä ei vastannut puheluihinkaan melkein vuoteen. Syynä seurustelu! Mistään teinijutusta ei ollut kyse.


      • omatupalupa kirjoitti:

        Minä taas olen oppinut sen, että ne niin kutsutut ystävät ovat tarvinneet minua. Joidenkin vollotuksia ja valituksia kuuntelin vuosikausia puhelimessa ja nokatusten, mutta aina kun olisin pyytänyt heitä johonkin, mihin tahansa, kahville vaan tai muuta, niin jos innolla luvattiinkin, viime hetkellä peruivat, ja miksi? Siksi kun olivat saaneet parempaa seuraa tai piti vaan lähteä kauppoja kiertämään jonkun muun kaa. Yksi oli niin ystävää niin ystävää, mutta äkkiä ei vastannut puheluihinkaan melkein vuoteen. Syynä seurustelu! Mistään teinijutusta ei ollut kyse.

        Mä olen huomannut ihan saman, luvataan iloisena, mutta viimehetkellä perutaan jostai vitun kumman syystä ja yks potki elämästään kun poikaystävä oli niin mustasukkainen kun sain ystäväni nauramaanja sun muuta.


      • Will_it_ever_end?
        omatupalupa kirjoitti:

        Minä taas olen oppinut sen, että ne niin kutsutut ystävät ovat tarvinneet minua. Joidenkin vollotuksia ja valituksia kuuntelin vuosikausia puhelimessa ja nokatusten, mutta aina kun olisin pyytänyt heitä johonkin, mihin tahansa, kahville vaan tai muuta, niin jos innolla luvattiinkin, viime hetkellä peruivat, ja miksi? Siksi kun olivat saaneet parempaa seuraa tai piti vaan lähteä kauppoja kiertämään jonkun muun kaa. Yksi oli niin ystävää niin ystävää, mutta äkkiä ei vastannut puheluihinkaan melkein vuoteen. Syynä seurustelu! Mistään teinijutusta ei ollut kyse.

        Niimpä! Mullakin peruvat just viimehetkellä ja tekosyiltä monesti tuntuvat nuo syyt. Ja tätä asiaahan ei saa ottaa puheeksi...

        Samoin kun mun yks ystävä, jonka oon tuntenu lapsuudesta asti. Sai lapsen ja pyysi mua kummiksi, mutta sitten ei ilmoittanut kastajaisista mitään. Eli siis mua ei kutsuttu eikä valittukaan kummiksi. Teki toisen lapsen kohdalla saman, joten olen päättänyt, että en enää suostu millekään hänen lapselleen kummiksi enkä välttämättä pyydä häntäkään kummiksi. Olen pyytänyt häntä aikaisemmin kaasoksi, mutta en tiedä voiko häneen luottaan sen asian suhteen.


    • no huh huh285

      anteeksi vaan jos sanon näin yksin kotona, mutta vaikutat hyvinkin suuresti siltä, että olet masentunut. Eli kannattaisko hankkiutua jonkun kivan tädin/sedän juttusille niin piristyisit ehkä vähän.. ja yritä vaan hankkia ystäviä niin se vasta piristääkin. on ihaniakin ihmisiä olemassa. itse en voisi kuvitella elämää ilman ystäviä, on niin hyvä kun saa jutella iloista ja suruista puolin ja toisin tietysti.

      • yksin kotona

        En ole masentunut, olen vaan kyllästynyt samaan aina. Lupaan etten ikinä mene millekkään tädille ja sedälle puhumaan itsestäni.


    • Antaisin mitä tahansa yhdestä hyvästä ystävästä...kun on ollut koko ikänsä yksin ja syrjitty niin alkaa kaipaamaan ystävää lähelle... ;(

      • Nocturnal.

        Et sä nyt niin syrjitty voi olla.


    • Panu2.Toivonen

      Yksinäisyys käsitteenä kätkee itseensä paljon tai ei mitään. Kilpayhteiskunnassa osaton jää yleensä yksin. Raha käyttövälineenä toimii napanuorana yhteisöllisyyteen, koska erilaiset tilanteet ja pyrkimykset ja mahdollisuudet konkretisoituvat maksukykyisyyden kautta. Rikas ja yksinäinen ihminen on onnellisempi kuin köyhä ja siis varaton. Ajatellaanpa vaikka matkustusta esim. kaukomaihin. Eivätkö sinne mene nuo, jotka käärivät rahaa? Vaihtelun mahdollisuus luo ihmiselle psyykkistä voimavaraa.

      Työssäkäyvä aamuin kotioveltaan ulos kipittävä yksinäinen ihminen on aivan eri tilanteessa kuin eristykseen joutunut, vaikkapa tuotannollista ja taloudellisista tai syrjinnällisistä syistä. Raikas aamutuuli tuo keuhkoihin työhön menijälle uuden mielen. Samanaikaisesti työtön samasta rapusta voi kuulla onnekkaan askeleet ulko-ovelta jalkakäytävälle.

      Kun ihminen on joko valinnut tai jäänyt yksikseen, hän yleensä on tilanteen ymmärtänyt jollakin tavoin. Vuosien vieriessä yksinäinen tottunee rooliinsa. Eihän köyhä ihminen voikaan investoida ystävyyteen, joka olisi vastikkeellista. Kristinuskon mukaan ihmisen tulisi välttää sellaista yksinäisyyttä, jossa joutuu kärsimään orpoudesta. Seurakunnat nimensä mukaisesti ovat ihmisseurasta koostuvia tahoja.

      Kun ihminen muumioituu kodissaan vuosikausia, kuten Helsingin tapauksessa taannoin, niin yhteiskunta toimii valikoivasti. Tällöin syrjäytyneet jätetään itsekseen, jos he eivät jaksa enää tulla esiin vaatimaan osallisuuttaan inhimilliseen kanssakäymiseen muiden kanssa. Rikkaus ja köyhyys erottavat ihmisiä toisistaan. Yhteiskuntapolitiikka painottaa valtaapitävien ihmisryhmien oikeuksia. Tämä kehitys on osaltaan lisännyt yksinäisyyden kokemista kroonisena ilmiönä.

      Minusta puhuttaessa yksinäisyydestä, tulee nähdä sen merkitsevän elämän laatua heikentävänä tekijänä. Vanhat ihmiset kokevatkin jäävänsä usein yksin, kun nuoremmat ikäluokat juoksevat elintasonkilpajuoksua parempien olosuhteiden saavuttamiseksi.

      Avioerot toisaalta kertovat sen, ettei haluta sitoutua perheeseen, vaan jättää itselle tiettyä liikkuma-alaa. Toisaalta on ymmärrettävää, että yksinäisyys tarjoaa hyvintoimeentuleville vaihtoehtoisen elämänalueen, jolloin voi rakentua ja löytää uusia ajatuksia, jos elämä on liian helppoa tai kuluttavaa.

      Onko yhteiskuntamme markkinoimassa yksinäisyyttä, samalla kun se korostaa kilpailua? Yhä kasvava syrjäytyneiden määrä työttömyyden seurauksena jättää paljon kysymyksiä jälkeensä. Onko yksinäisyys jopa syy ennenaikaiseen poismenoon elämän sirkuksesta?

      Vai onko yksinäisyys suurten sielujen tyyssija, josta pelko ajaa heikot pois?

    • somppu----

      Jollekin riittää yks ystävä. Toisella kaksi. Jollakin muulla vähän enemmän. Eli niitä pitää olla sen verran kuin itselle sopii. Jos on liikaa ystäväviä niin niistä voi kyllä olla harmiakin. kohtuus kaikessa siis tässäkin tapauksessa

    • tsuappi uubi duubi

      On sitä yksin tai pataljoona hyviä ihmisiä ympärillä,tärkeintä on olla oman itsensä herra,tulla ajatustensa ja tekojensa kanssa toimeen.

    • suo, kuokka ja jussi

      Ei tänne olla ystäviä tultu hakemaan. Ainoat kaverit on työkaverit, ja kun ilta myöhällä palaat työmaalta niin ei siinä paljoa tee mieli nähdä enää ketään.

      • Ihminen tavattavissa

        Ihminen tavattavissa.

        Tätkeintä ei ole se mitä teet, vaan mitä sinä olet.

        Lue Tommy Helstenin sivuja, jos sieltä löytyisi hyviä ajatuksia.

        http://www.ihminentavattavissa.fi/#
        ---


    • Miss Mossad.

      Miten olikaan osuva etusivun otsikko tälle päivälle! Mulla on paljon tuttuja, joilla on jatkuvasti ongelmia ihmissuhteidensa ja mm. asunnottomuuden vuoksi.

      Täällä stadissa on huutava asuntopula ja minusta on alkanut tuntua, että olen jokin yleinen majoitustilan pitäjä ja roskatunkio, jonka korviin voi vapaasti haukkua muut ihmiset.

      Mutta, juuri tänään sanoin suorat sanat kolmelle soittajalle ja hyvältä tuntuu, että sanoin - ei jäänyt epäselvyyksiä ja on minulla jonkinlainen mielenrauhakin asiassa. Ehkä olen läheisriippuvainen mutta toisaalta taas uskoni Jeesukseen vaatii antamaan yösijan lähimmäiselleni. Kahden tulen välissä siis jatkuvasti mutta ihmiset ovat tärkeitä. Viihdyn oikein hyvin yksin.

    • pärstäkerroin

      Yksinäisyys on hieno asia. Olen yksinäinen ja onnellinen, tosin on niin että työelämässä saa seurustella ihan yllin kyllin,joten kotona en enää ihmisiä kaipaa. Joskus joku vanha tuttavuus soittaa kun omatunto kolkuttaa,en vain ymmärrä minkä takia. Yksinäinen ei ole mitenkään säälittävä olento vaan pikemminkin vapaa turhista ihmissuhteista.

      • Elämän Tapa

        Heh :) "vapaa turhista ihmissuhteista" !
        Noh, et sinäkään kovin läheistä ja luottamuksellista ystävyyssuhdetta kaipaa, jos työpaikan immeiset ovat ihan riittävästi. Noin se menee. Ja sit ku työelämä on takana, niin on helppokin jatkaa elämää ihan vaan itsekseen, koska läheiseen asioiden jakamiseen ja kumppanuuteen ei ole tottunutkaan, siis ku eihän työkaverit ole oikeastaan ystäviä. Ne ovat ihmishahmoisia kanssakulkijoita ilman suurta tunnettuutta. Eikö?

        Sitten täälä erakon kotioloissa on Kumppani Netti, josta löytää aina TÄSMÄ-seuraa asiaan kuin asiaan, seurustelua, keskustelua sekä voi kysellä asioita itseään varten; palstoissa löytyy!

        Voiko elämältä enempi vaatia :). Sit ku kaipaa nähdä ihmisten naamoja, niin voi mennä ulos liikenteeseen kulkemaan.
        >> Näinpä nämä yhdistettynä: henkinen tyydytys nettipalstojen keskusteluista, ja ihmisnaamojen kohtaamisia liikenteessä, lenkillä, hoitokäynneillä.


      • VaikkaSähläämään..

        Yksinäisyys on kivaa, kunhan ei jää mietiskelemään liikaa asioita, aina kannattaa harrastaa jotain vaiks liikuntaa tai muuta virkistysjuttuja jos vaan on varaa. Kun hiki lentää, ja lihakset huutaa tuskaa ni siinä samalla ei kerkee enää ees miettimään mitään yksinäisyyttä, fiilis sen ku kasvaa vain.


    • kuuntele sisintäsi

      Kaipaakohan ihminen aina sitä mitä ei ole. Itselleni on tuttua sosiaalisuus, samoin itsekseen olo. Nuorempana ihminen kaiketi peilaa asioita toisten kautta. Mitä kypsemmäksi ihminen kasvaa sisäisesti sitä vähemmän on tarvetta peilata. Toisinaan eristäytymisen voi välttää massatapaamisella, kypsemmillä keskusteluilla päästäkseen taas omaan rauhaansa. Eihän nämä asiat voi koskaan olla yksioikoisia. Toiset nauttivat oikeasti ilman ystäviä, toiset kietovat kivun haluun olla yksin. Toiset tarvitsevat itsensä kanssa olemista tutkiakseen sisintään, toiset eivät uskalla kohdata sitä. Voi tätä ihmisen monimutkaista mielenverkostoa. Oisko kuitenkin kaikkien tasapaino parasta. Yksin on parempi joo, toisaalta ihminen on sosiaalinen eläin ja aitoi kosketus voi tehdä ihmeitä.
      Kosketukseen kipuun voi monesti riittää eläin, ei selittelyjä, vain läheisyyttä.
      Jatkuva pettymyskin voi helposti tehdä ihmisen tekemään ratkaisunsa.
      Voimme pohtia loputtomiin löytämättä oikeaa ratkaisua. Ainoa ratkaisu mikä lienee oikea on se että kuuntelee itseään ja tekee juuri niin kuin sisin sanoo.
      Kyllä sisin tietää. Jos ihmiset uskaltavat olla tosissaan, tällaiset keskustelutkin antavat paljon aistiruokaa.

    • Yksin hyvä olla

      Olen ollut yksinäinen koko elämäni. Avioliitossa olin muutaman vuoden ja sitten erosimme. Kavereita tai ystäviä minulla ei ole ollut sitten murrosiän jälkeen. Elämä on huomattavasti helpompaa kun ei ole ketään kavereita, en tosiaankaan edes osaa heidän kanssaan olla oma itseni yms kavereista on vain haittaa, menee rahaa turhiin juttuihin mm kahvitteluun tai baariin yms ja vaatteet pitäisi aina olla hyvät ja kunnossa., ja aina tressaisin että kuka soittaa tai että kuka nyt taas on oven takana jotakin turhaa lässytystä kertoilemaan. Viihdyn erittäin hyvin yksin ja nautin olostani. Mutta näin miehenä täytyy sanoa että naista pitäisi kuitenkin saada vähä useammin kuin kerran kaksi vuodessa, mutta eipä seksi mulle ole ollutkaan ikään mikään maailman tärkein asia. En ole kovin seksuaalinen ihminen ja pystyn olemaan ilmankin jos sikseen tulee, ja ainahan itse voi enimmät paineet purkaa.

    • Teppö

      Entä jos itse tarvitset apua jossain asiassa? Oletko sitten iloinen kaikkien niiden puolesta, joiden ei tarvitse lainata rahaa sulle...

      • yksin kotona

        En mä lainaa rahaa muilta kun veljeltä. Tosin siitä on varmaan 6 vuotta kun olen viimeks lainannut rahaa. Oli sen verran hyvä työ viimeks mulla että jäi jotain säästöönkin ettei tarvii lainata.


      • Kamubamut
        yksin kotona kirjoitti:

        En mä lainaa rahaa muilta kun veljeltä. Tosin siitä on varmaan 6 vuotta kun olen viimeks lainannut rahaa. Oli sen verran hyvä työ viimeks mulla että jäi jotain säästöönkin ettei tarvii lainata.

        Mä nuorempana kuskasin hyvää hyvyyttäni kavereita ilmaiseksi, milloin mistäkin känniläisen hain. Sitten alkoi ottamaan kaalin ilmaiskyydit, jonka jälkeen mua ruvettiin uhkailemaan, kun en hakenutkaan enää ilmaiseksi. Rahaa ei suostuttu antamaan hyvitykseksi. Että tämmösiä kavereita mulla oli 18 vuotiaana.


    • 16-5

      "Ystävien" apuun ei kannata luottaa. Ihminen pettää aina ja on vain itsensä asialla. Turha luottaa toisiin. Pessimisti kun ei pety.

    • johan on

      Ei mullakaan ole ystäviä, Enemmän vain on kavereita. Joiden luona käyn todella harvoin ja ne ei ole kertaakaan käynyt mun luona. Puhelinkaan ei soi ja ketään ei kysy mitä kuuluu. Ja olen ihan tyytyväinen. Kyl aina saa jostain juttukaverin jos tekee mieli jutella jonkun kans.

    • ...

      Jos on yksi oikea ystävä, muita ei tarvita. Joillakin tämä ystävä on samalla aaltopituudella oleva toinen henkilö, joillakin taas oma itsensä. Viihdyn itseni kanssa, enkä kaipaa muita. Vain minä ymmärrän itseäni.

    • OUDOHKOA!

      VAI niin! Oikeilla ystävillä on muutakin kuin valittamista. ♥

    • saariston mies

      Hei. Sinua minä kyllä ymmärrän varsin hyvin. Itse olen nimittäin melkolailla samanlainen paitsi tosin ystäviä minulla kyllä on mutta ystäväkseni luen kyllä sellaiset joilla ei todellakaan ole mitään taka-ajatuksia. Sinunlaisesi varmaan viihtyisikin täällä saarellani jos pidät luonnosta ja haluat katsella merikotkia ja hylkeitä tuolla saunarannassa. Tosin talvet ovat täällä todella hiljaisia kun edes Tallinnan ja Tukholman laivatkin kiertävät saareni silloin kaukaa. Kesäisin ne kun menevät miltei ihan keittiöni ikkunan alta ja matkustajat laivojen kansilla vilkuttavat ohi mennessään. En minäkään kaipaa hirveästi ihmisiä lähelleni vaan haluan todella olla omissa oloissani täällä mutta ihan yksin minäkään en sentään täällä ole. Lisäkseni tällä pienellä saarella asuu yksi minua vanhempi mies ja kolme nuorta naista noissa viereisissä taloissa. Lähimpään asuttuun naapurisaareen täältä on matkaa 8 kilometriä ja mantereelle lähimillään hieman yli 12 km. Tallinnaan on hieman yli 50 ja Helsinkiin jotain 30km joten aika rauhassa täällä rajavyöhykealueella ollaan. Yksin tai ei niin kyllä minä todella pidän hiljaiselosta. Mantereella on se kiusa että siellä on varsinkin naisia jotka ovat heti kimpussa kun olen jokin kuulemma eksoottinen ihminen. Sitä en todellakaan ole vaan mielestäni aika tavallinen ja en kai ulkonäöltänikään nyt niin erikoinen. Hoikka olen ja kunto hyvä mutta ikää jo sen verran että odotan että joskus maailmassa pääsen tulevaisuudessa eläkkeelle. Silloin muutan täältä pois jonnekin kaukomaille vieläkin kauemmas.

      • yksin kotona

        Täytyy sanoo että en minä hirveesti pidä yksin olosta. Lapsena ja alle 30 vuotiaana oli aina joku kelle soittaa tai alle 30 vuotiaana en koskaan oikein ollut yksin. viimeiset 6 vuotta onkin sit ollut kuin asuisi jossain luolassa


      • Saareton nainen

        Miten upealta kuulostaakaan Saariston miehen elinympäristö. Voi sentään. Tahtoisin itsekin elää noin, mutta kuinka silloin hoituisi työ, ruokaostokset, terveydenhuolto?


    • OdiumHumaniGeneris
    • maritta54

      Olipa lohduttavaa lukea tätä viestiketjua. Löysin monta ns. sukulaissielua ja samoin ajattelevaa. Enääpä ei tunnukaan niin "yksinäiseltä" ja että olisi jokin kummajainen kun viihtyy yksinkin.

      • boheemirinsessa

        aivan. Ja olisi kiva että nykyisen suvaitsevuuden aikana ihmiset oppisi suvaitsemaan myös yksin viihtyviä. Moni yksin viihtyvä haluaa kuitenkin omata muutaman ystävän, mutta ei saa loukkaantua jos ei halua joka viikonloppu olla "baanalla."
        Itselläni on se onni, että omaan sellaisia ystäviä, jotka hyväksyvät tämän piirteeni.
        Toki olen aina hätätilanteessa valmis tapaamaan, jos jollakin on murheita joista haluaa puhua, eli ei siis kaikki mene aina vaan minun ehdoilla.
        Mutta en halua tavata kuin muutaman kerran vuodessa, se riittää minulle.
        Ystävät kehuvatkin, että minulle ainakin voi kertoa kaiken koska ei minulla oo juorupiiriä=)
        Joten kyllä meistä epäsosiaalisista saa hyvän ystävän=)


    • kenen idea

      Koko ajan saa kuulla, miten tärkeää on olla koko ajan muiden kanssa, olen nääntymäisilläni välillä kun ei sais olla yhtään yksin edes vanhempana.

      En haluaisi, et minulle koko ajan tyrkytetään seuraa ja luullaan heti höperöksi jos ei ole menossa koko aikaa.

      Ihan oikeasti pitäs antaa ihmisten elää omaa elämää kuin se itselle parhaiten sopii, muuten tulee vaan stressiä, kun hyppii koko ajan muiden pillin mukaan.

      Mistä on tullut täkin, et pitää pitää seuraa vanhemmille ihmisille,useimmat haluaa elää omissa oloissaan.

    • ghsgsgsdgf

      sä vaa yrität hyväksyy ittes ku sul eii oo kavereit vitun homo :D

    • yks mies

      minä olen 6 vuotta suomessa ja mulla onkin harrastuksia, puhun erittäin hyvin suomea, olen huumori mies ja puhun miehelle hyvin mutta en pysty puhumaa tai seurustelemaa naisille mitään tai tuli mieli että ihmiset eivät halua ulkomaalaisia ystäviä olen yks huoltaja, elämässä puuttu rakkautta,
      yksinäinen mene tosi vaikea. entidä mitä pitä tehdä.

      • sepposaatana

        muuta sitten vittuun täältä suomesta!! mitäs täälläedezs teet?


      • Saareton nainen

        Jaksamista "yks miehelle". Älä välitä kommenttiisi vastanneesta häiriköstä.


    • jk

      hyvä niin

    • Heipä hei, Yksin kotona!
      Ainakin 3812 ihmistä on lukenut viestisi ja minä olen 108 vastaaja, joten hyvin olet saanut ihmiset liikkeelle. Mikä p... sinua masentaa.? Pois sieltä kotoa murjottamasta ja ihmisten ilmoille. Kyllä jokaiselle löytyy ystävä, kun lähtee hakemaan. Entinen mieheni kysyi avioeron jälkeen, että mistä minä niitä ihmisiä oikein poimin, olen vähän tuommoinen ulospäinsuuntautuneempi ihminen. Vastasin, että kyllä siellä vielä viidessä miljoonassa on joku sinullekin tarjolla, liikettä! Sama neuvo sinullekin. Kirjoita nyt ensin vaikka vastaus meille kaikille sadalleseitsemälle, niin siinäpä aika kuluu. Voit saada vielä lisää kirjeitä vastattavaksi.Terveisin Tuula, joka juuri on eronnut toisen kerran, mutta ei ajatellut masentua, vaikka menikin ihan poskelleen tämä toinenkin avioliitto, mutta ihan eri syistä kuin ensimmäinen. Oppia ikä kaikki.

      • yksin kotona

        Kävin monta vuotta baareissa, konserteissa ja kaikenlaisissa tapahtumissa. Hesassakin olen käynyt varmaan jokaisessa isommassa konsertissa stadionilla. Olen nähnyt madonnan, britneyn, u2, bon jovin, guns n rosesin( mun lempi bandi muuten ) ja vaikka mitä. Ja kaikki kävin yksin katsomassa. Kalliiksi tulee kun täältä lähtee hesaan keikalle. Se on joku 300 egee per keikka, kun linkka maksaa 60 edestakas, konsertti lippu n 80 ja, joudun yöpymään hotellissa koska keikan jälkeen ei linja-autoja mee raumalle. no hotelli on joku 40 egee ja sit muita kuluja. Nyttenkin mulla on raumal lukon kausikortti jääkiekon sm-liiga peleihin. Sain sen tosin ilmaiseksi joten kyllä minä uloskin lähden. En minä ole masentunut kuule yhtään. Harrastan myös salibändyä ja eka pelikin on hiukka yli viikon päästä. tosin meillä on vaan kerran viikossa treenit ja siel treeneissä vaan pelataan, ettei paljoo jutella.

        Pelikavereilla on melkein kaikilla perheet ja lapsia. Ei niitä kiinnosta hengailla mun kaa ja töitäkin ne tekee joten aikaa ei ole muuhun. Baareissa ei enään huvita käydä. niihin menee rahaakin ihan hirveesti ja ei kukaan sinne baariin tule ketään iskemään, joten en mee tänä vuonna baariin enään. olen kaks kertaa varmaan ollut baarissa tänä vuonna...Että sellasta


      • JOPJOP !!
        Häntä pystyyn,,,eteenpäin sano mummo lumessa,,,,,,


      • geh3h
        yksin kotona kirjoitti:

        Kävin monta vuotta baareissa, konserteissa ja kaikenlaisissa tapahtumissa. Hesassakin olen käynyt varmaan jokaisessa isommassa konsertissa stadionilla. Olen nähnyt madonnan, britneyn, u2, bon jovin, guns n rosesin( mun lempi bandi muuten ) ja vaikka mitä. Ja kaikki kävin yksin katsomassa. Kalliiksi tulee kun täältä lähtee hesaan keikalle. Se on joku 300 egee per keikka, kun linkka maksaa 60 edestakas, konsertti lippu n 80 ja, joudun yöpymään hotellissa koska keikan jälkeen ei linja-autoja mee raumalle. no hotelli on joku 40 egee ja sit muita kuluja. Nyttenkin mulla on raumal lukon kausikortti jääkiekon sm-liiga peleihin. Sain sen tosin ilmaiseksi joten kyllä minä uloskin lähden. En minä ole masentunut kuule yhtään. Harrastan myös salibändyä ja eka pelikin on hiukka yli viikon päästä. tosin meillä on vaan kerran viikossa treenit ja siel treeneissä vaan pelataan, ettei paljoo jutella.

        Pelikavereilla on melkein kaikilla perheet ja lapsia. Ei niitä kiinnosta hengailla mun kaa ja töitäkin ne tekee joten aikaa ei ole muuhun. Baareissa ei enään huvita käydä. niihin menee rahaakin ihan hirveesti ja ei kukaan sinne baariin tule ketään iskemään, joten en mee tänä vuonna baariin enään. olen kaks kertaa varmaan ollut baarissa tänä vuonna...Että sellasta

        Luuletko saavasi raumalta sitten helpostikin kavereita?


    • Hoitajan mielipide

      Olen työssä hoiva-alalla ja kuuntelen asiakkaiden iloja, suruja ja kaikenlaisia puheita koko päivän. Kun tulen kotiin haluan olla rauhassa. En jaksa enkä halua tavata ystäviäni kuin harvoin ja olen onnellinen, että minulla ei ole miestä, sillä en jaksaisi töistä tultua enää laittaa hänelle ruokaa, seurustella - sänkyhommista nyt puhumattakaan. Erohan siitä tulisi heti.

      Yksin on paljon parempi elää. Rakkauden kohde ei tarvitse olla oma mies ja lapset. Voi rakastaa vierastakin ja tehdä elämäntyönsä hoivaten ja auttaen muita. Näin minä olen päättänyt tehdä. Teen työni yhteiskunnan hyväksi, enkä perusta omaa perhettä lainkaan. Se sopii minulle ja pidän työstäni, se antaa minulle todella paljon.

      Toki minulla on muutamia, pitkäaikaisia läheisiä ystäviä ja sukulaisia, joihin pidän yhteyttä, mutta kuten sanottu minulle riittää hyvin vähäinen yhteydenpito työajan ulkopuolella. Harrastuksia minulla on monia, mutta voin harrastaa yksinkin, eikä aikani ole koskaan tullut pitkäksi, yleensä aika loppuu kesken.

      • KunnonMiesss

        Läheks treffeille ;)))) ???


    • Elämän Tapa

      Tämän torstaipäivän PARASTA seuraa oli tämä ketju !
      Te kaikki ihan kuin olisitte käyneet täällä puhumassa syvät mietteenne. On tyydyttynyt olo.
      Well, ei mua haittaa vaikka en naamoja ja persoonia nähnyt, nää puhutut asiat merkitsevät.
      Antoisa ketju. Tukee niinku. Minä voin hyvin jatkaa näin, ihan yksinään, siinä on ideaa. Niin monet ovat sen idean ja hyvät puolet löytäneet.

      HYVVÄÄ YÖTÄ teille yksineläjille, yksi kappale toivotus kullekin, erikseen!

    • Kaveritkaveritt

      Ei tartte kavereita, menee vaa juttelee jollekin tuntemattomalle niitä näitä vaikka punttisalilla, kaupassa tai tunkee väkisin johonkin sählyjoukkueeseen pelaamaan.
      Mulla on muutama kaveri, yksi niistä haluu vain tavata, jos hän hyötyy siitä rahallisesti.

    • saaaad

      Sehän on ihan ihmisestä kiinni, joillekin varmasti sopii yksin oleminen paremmin. Mutta tosta alottajan viestistä mä oon lukevinani, että ei ole varma haluaako ystäviä, koska kukaan tuskin kuitenkaan haluaisi olla hänen ystävänsä. Ja jos pääasiallinen syy on, ettei luota itteensä ja siihen, että muut pitää itsestä, niin silloin ei ole kysymys siitä, etteikö oikeasti haluaisi tai tarvitsisi ihmisiä elämäänsä.

      Voihan se olla, että nyt vaan yleistän omia kokemuksiani. Mä olin nimittäin aikasemmin todella yksinäinen, en edes silloisessa opiskelupaikassani puhunu kenellekään, kun en vaan osannu! En tienny, mitä niille olis pitäny sanoo tai kuinka olis voinu saada keskustelun käyntiin. Ja se tilanne ahdisti mua ihan hirvittävästi, musta on aina tuntunut, ettei elämällä ole mitään todellista arvoa jos ei sitä saa jakaa muiden kanssa. Tää mun juttuni ei ehkä mee ihan yksiin niiden kanssa, jotka on oikeasti valinnu yksinäisyyden, koska mulla diagnosoitiin lopulta sosiaalisten tilanteiden pelko. Se tuntuu silti olevan aika lähellä, kun lukee täällä joidenkin yksinäisyydestä ahdistuneiden tekstejä, joten aattelin pistää kumminkin.:)

    • Ja det finns faktiskt folk som vill leva ensamma. Inte bara av teologiska orsaker utan också av andra orsaker. Jag har kommit underfund med att jag ej vill bo ensam. Dock vill jag till varje pris vara utan ägna barn. Så jag frågade Gud om saken. Via SUOMI24 har det nästan bara varit sådana som inte kommer hit till Finland som har svarat på min annons. Som om Gud skulle ha sagt: du skall ha en kristen som inte begär dig på pengar & hon kommer att visa sitt intresse, då kommer du att förstå. Hände mig 24.9-11 hos SOLID LOVE Har en set henne ännu. Alltså ingen sexig blondin. Jag känner några som väntar med sex före äktenskapet.

      • Njet ponimai

        Pakkoko tänne on jotain venäjää tunkea?


    • paraspuolisko

      On helpostikin helpompaa. Ystävien puute ei välttämättä paljonkaan elämän laatua heikennä. Puoliso kuitenkin kannattaa olla.

    • Syrjitty
    • Suomalaiset on luonteeltaan ujommanpuoleisia - keskustelemaan ei hevillä mennä, kun ei toi toinen kuitenkaan mun kanssa halua keskustalla ... simple truth: keskusteluun tarvitaan aina kaksi.

      Veikkaan, että ihmisillä jotka kokevat ystävystymisen vaikeaksi on usein jonkuntasoinen torjutuksi tulemisen pelko. Tällöin tulisi harjoitella spontaania kommunikointia ihmisten kanssa. Vaikka vaan alkaa moikkailemaan naapureita ja vaihtaa pari sanaa sen sijaan että kiirehtisi aina heti eteenpäin.

      Minä olen pyrkinyt kehittämään itsetuntoani paremmaksi myös siten, että joskus suorastaan toivon torjumisia / vastoinkäymisiä eri tilanteissa. Niitä kun oppii sietämään, sitten ei ainakaan tarvitse olla lähestymättä ihmisiä siksi että pelkää kielteistä palautetta. Sekin kuuluu elämään. Kaikki ei osaa leikkiä toistensa kanssa eikä ole tarpeenkaan.

      • yksin kotona

        En mä usko et olen ujo eikä mulle ole kukaan sanonut et olen ujo. olen asunut täs kämpäs 11 vuotta ja naapureita on tullut ja mennyt. Yhen naapurin naisen kaa juttelin aina kaikkee kunnes sen mies hakkas sen sairaala kuntoon kaks kuukautta sitten ja siel se on vieläkin. Se oli sellanen mun ikänen kolmen lapsen äiti. tosi mukava nainen ja silleen ja sit sen mies hakkas sen. On ollut myös vähemmän mukavia naapureita, mm romaani perhe jotka oli täysin rikollisia. Niiden kaa en jutellut ikinä.


    • Maija P.

      Olet saanut jo monta vastausta, joten toivottavasti tämä ei ole vain jo moneen kertaan kuultujen kliseiden kierrätystä. Ei kai ystävyyden ole tarkoitus olla kenenkään toisen "paapomista" tai "palvelemista"? Molemminpuolisen auttamisen ja kuuntelemisen pitäisi paremminkin kuulua ystävyyteen, ainakin lähtökohtaisesti. Yleensäkin voisi toivoa, että ystävyyttä olisi huomioon ottaminen, puolin ja toisin. Ja kyllä ajatustenvaihto toisten ihmisten kanssa tuo usein iloa ja avaa sellaisia näkökulmia, joita ei itse ole tullut huomanneeksi. Kuvittelisin myös, että ajatus siitä, "ettei kukaan halua olla mun kaveri", on usein perspektiiviharha. Tai yksinään ihminen saattaa kuvitella, että muilla on hauskaa, paljon ystäviä jne. mutta minusta kukaan ei ole kiinnostunut. Mitäpä jos itse kiinnostuu muista ihmisistä ja ottaa heihin kontaktia, välittää heidän kuulumisistaan? Kuten vaikkapa Tove Janssonin ihanassa "Kuka lohduttaisi Nyytiä" -kirjassa todetaan: "Ei kukaan sinua huomaan ellet itse mene mukaan!"

      Kuitenkin lähtökohtaisesti ja lopulta ihminen on aika lailla yksin, oli niitä kavereita ja tuttavia kuinka paljon tahansa. Ja yksinäisyyttä voi kokea silloinkin kun ei ole fyysisesti yksin, kuten parisuhteessa ja ystävien keskuudessa. Toisaalta ystäviltään tai ystävyydeltä ei kannata odottaa liikoja, sillä yleensä pettyy muihin ja itseensä kuitenkin. Yleensä varmaan parasta olisi, jos voisi ottaa muut vastaan sellaisina kuin he ovat, vaillinnaisina, virheitä ja tyhmyyksiä tekevinä mutta kenties myös rakastettavina olentoina.

      Tämä kirjoitukseni saattoi kuulostaa ultraoptimistiselta ja myönteiseltä, ainakin siihen nähden, että olen itsekin usein melko yksinäinen.

      P.S. Miksi kuvittelet, ettei kukaan nainen haluaisi olla kaverisi? Ehkäpä tuo erakoituneisuutesi saattaisi jopa houkutella joitakuita hoivavietin omaavia. :)

      • yksin kotona

        Joskus kyllä soittelin paljonkin niin sanotuille kavereilla ja pyysin niitä lätkäpeleihin, baariin, rannalle ja muihin juttuihin. Eipä niitä vaan kiinnostanut lähteä joten on aika selvää ettei ne halua henkata mun kaa.Baariinkin olis lähtenyt ainoastaan jos minä olisin tarjonnut koko illan. Joskus olen erehtynyt tarjoomaankin mut eipä ole kukaan mulle tarjonnut. Minä olen ollut se joka on soittanut jollekkin. Mun puhelin ei soi juuri koskaan, tai soi jos lehti tai sukka myyjät soittelee!! olen kyllä ihan riittävästi tehnyt aloitteita mut eipä ketään kiinnosta niin antaapi olla sitten.


    • Et ole ainoa...

      Katselin aluksi tätä sun juttua ja vastauksia niin ajattelin että"voi jessus sentää" oli ihan hyviäkin mutta toi jeesustelu alkoi pänniä meenkö sen kanssa kaljoille tai tuleeko se mun viereeni kun haluan jutella, kosketella "NÄHDÄ" Aina voi keksi mielikuvitus kaverin vierelle mutta "jeesus" se oli jo liikaa.Itselläni ei oo kavereita kuin ainoastaa duunikavet ja niidenkin kanssa sillöin tällöin kaljalle..Totta kai kaipaan "hyvää ystävää" Koirapuistot no haluaisimpa nähdä ketä sielä on...No nuoremmille leidille löytyy jos natsaa.. Viihdyn yksin ,kuljen yksin.. Mutta kuitenkin joku puuttuu "hyvä kaveri"...Mahdollisesti onko susta tullut katkera? vai ootko ujo?Uskon että sulla on kavereita mutta et uskalla luottaa heihin..Nainen/Mies
      tehnyt sulle jotain? loukannut ?

    • N29

      Hei mä oon ihan samis sun kaa paitsi että on mulla yks ainokainen kaveri. Ei se määrä vaan laatu. Muuten oon ollut kaveritonna jo niin kauan kuin muistan ihan teini-iästä lähtien, etten enää osaisi kaveristua tai puhella joutavia jonkun mukavan ihmisen kanssa. En osaisi olla oma itseni. Kaveritonna on hyvä olla, ei tarvitse edes tehdä kompromisseja vaan voi tehdä kaiken ihan oman mielen mukaan. Kyllä siihen ajan myötä tottuu enkä näe kaverittomuutta mitenkään ongelmana itseni kohdalla. Tiedän kyllä, että monet siitä kärsii, mutta kyllä siihen tottuu ja se kasvattaa. Oppii ajattelemaan itse eikä mene aina virran mukana. Toivon vaan ettei mua pidetä kauheen tylynä ja kylmänä sen takia, että viihdyn omissa oloissani. Olen kyllä ihan ystävällinen kaikille kohtaamilleni ihmisille. Mitäpä väliä sillä on mitä muut luulee, kunhan itse tietää. Tsemppiä kaikille kaverittomille!

    • yksin on kiwwwaaa

      Mulla oli aikoinaan todella paljon kamuja, tai mitä lie tuttuja. Sitten suurinosa niistä vinoili, ryyppäsi jatkuvasti, käytti tahallisesti hyväksi ym. kivaa.
      Aloin pikkuhiljaa kyllästymään siihen, ja pistin suhteet poikki. Tilalle jäi enää muutama harva kaveri, joita nään ehkä kerran parissa viikossa.
      Olen aina tykännyt myös olla omissa oloissa ja hiljaisuudessa pois kaupungin
      hälinöistä, mutta aina tekee hyvää mennä välillä ihmisten ilmoille, ettei pää hajoo :) Yksin on kivaa omasta mielestäni, varmaan sen takia koska harrastan niin paljon kaikkea, muuten varmaan masentuisin ihan täysin. Tsemppiä muille.

    • mieluustiyksin

      Mä en kans voi sietää entisiä kavereitani.He elävät ura-pentu-velka-ulkomaanmatka putkessa.Koko heidän elämä on yhtä showta.Mieluusti olen omassa rauhassa.En jaksa ketään ruveta mielistelemään.Tykkään enemmän eläimistä kuin heidän lapsistaan.Mulla on itsellä perhe ja mieheni seura riittää.Miehellä saa olla kavereita.Naiset kaverina puukottavat selkään tai klertovat juttusi eteenpäin tai kadehtivat aina jotain.Mulle ihan sama mitä puuhaavat kunhan jättävät minut rauhaan! Samat tyypit pettivät minut usein nuorena,niin tuskin ovat siitä muuttuneet.Kävivät esim: kertomassa äidilleni,että minä ryyppään siellä sun täällä vaikka olivat itse mukana!

      • oletko ajatellut?

        ehkä se on heidän mielestä elämää? ...


      • oletko ajatellut?
        oletko ajatellut? kirjoitti:

        ehkä se on heidän mielestä elämää? ...

        pinnallisuus, materia ja valehtelu?


    • Suomipoju

      En tajua miten kukaan pystyisi elämään kokonaan yksin. Jos en puhu taikka kuule kavereistani mitään yhteen taikka kahteen päivään niin siitä jo tulee ahdistunut olotila, johon auttaa vain sosiaalliset tilanteet.

      Jos ajattelee, että ei täydy kuunnella muitten valituksia niin kyllä niitä omia murheitakin voi jakaa kaverien kanssa. Sitä vartenhan kaverit on, että voi jakaa asioita. Oli se sitten iloa, surua, kokemuksia, materiaa jne.

    • jaa??!!

      No tollanempa on sitten ihan omansalainen, jos ei yhtään ystävää omaa, kun normaaleilla on kymmenen - sata tai kakssataa ja en puhu netistä. Mutta joo en mä ainakaan ole sellaisten kaveri, joilla olisi parisuhdeongelmia tai mitään muutakaan, vaan mun tuntemat ihmiset on normaaleja ja ei löydy ainakaan Suomi24:sta, koska rälle en ikinä ole jäseneksi rekisteöritynyt , enkä edes tietäisi miten tällaiselle joku profiiili tehdään, toisin kuin friikit jotka tykkää möykää herjaa rekisteröimillään nimimerkeillä viattomia kohtaan.

      • jaaasdlofjeigjrpgio

        Ja lisään, että mua ällöttää, kuinka ylläpito muokkaa viesteihini koneellani ruikkimalla kirjoitusvirheitä siten, että vaikuttaisin idiootilta, kun minä sentään kirjoitan asiattomia aloituksia tuomitsevia viestejä. Onko kauheen vaarallista ja minkä nettihuijarin kannalta, että jos mun verbaalinen lahjakkuus tulisi asiallisesti ilmi, kuten osaan kirjoitustaidoillani sanoa? Ja siis "ystävyydestä" ei voi "virtuaalin" perusteella kukaan tällasissa paskapaikoissa nettilikakaivoissa mitään puhua, kun ei tällasilla kirjoiteta nimillä. Kun kerran tässä täysin nimettömässä netissä mikä tahansa nimetön persereikä näemmä tulee julkisessa keskustelussa näemmä väittämään olevansa muka mun jolla ei profilia ole; muka tuttu tia muka persoonastani tai nettikäytöksestäni tietävä kun herjaa, niin joo ei mitään tekemistä faktojen tai reaalielämän kanssa tällaisilla neteillä.

        Miten kauan jotkut jaksaa louskuttaa kateellisia mustamaalausjutuja netissä, mietin vaan....


    • loppusuoralla 40v

      Mukavasti kirjoitettu. Aika pitkälle kuvaa myös minua. Paljot ystävät kokisin vaivana, muutamaa tapaan satunnaisen harvoin silloin he soittavat minulle kun en saa aikaiseksi ottaa keneenkään yhteyttä.

      • iuhiugiuygfv

        No ei varmaan ole paljojen ystävien vaivaa, vaan ainoastaan normaalit ystävät nomaalissa elämässä toimisessa määrin, jos et ole nettiruikkija, jolla on virtuaalielämä. Kerron , että meillä normaaaleilla ei ole virtuaalielämää tai virtuaalikavereita. Ite ainakaan en ikinä "ystävystyisi" netissä tuntemattomien kanssa ja netti on sikojen paikka.


    • rukka1

      Onpas paljon keskustelua yksinolosta ja kaverittomuudesta.
      Itselläni on vähän samanlainen tilanne. Olen luonteeltani sosiaalinen ja iloinen ja luottavainen. Tällä hetkellä sosiaalinen elämäni on vaan todella vähäistä ja kärsin siitä. Minulla ei ole jäänyt nuoruusajoilta "vakituista" ystävää, työpaikalta en ole saanut kavereita ja työasioistakin puhun todella vähän, kun avokonttorissa istun. Harrastuksistani jumpasta ja juoksusta en saa kavereita. Muita harrastuksia olen kokeillut joka syksy, mutta ystävää en vain ole saanut. Kaksi siskoani ja äitini eivät enää soittele mulle, kun heidän oma elämänsä on vaan tärkeä. Aviomieheni ei jaksa kuunnella minun asioitani.
      Kun minulla on paha mieli, en voi puhua siitä kenellekään!
      Koska puhumisen tarve on kova, joskus puhun jonkun puolitutun kaverin kanssa liiankin henkeviä ja avoimesti. Se ei ole hyvä asia, vaan tällaiset asiat pitäisi saada puhua vain mielitietyille - ja kevyempiä iloisempia asioita puolitutuille.
      Helppoa elämä tavallaan on ilman ystäviä, mutta ihmisen tarvitsee vuorovaikutusta!

      • ``Mies``

        Itselläni sentään auttaa vaimo joka on hyvä kuuntelemaan ainakin välillä, mutta kai sitä kaipaa muitakin naamoja. Itseasiassa näen niitä niin harvoin että on kivaa käydä jopa hammaslääkärissä.

        Minä voisin kyllä puhua kaikenlaisista asioista, enkä vaan säästä ym tylsästä small talkista. Big talkkia tarvitaan.


      • rukka1
        ``Mies`` kirjoitti:

        Itselläni sentään auttaa vaimo joka on hyvä kuuntelemaan ainakin välillä, mutta kai sitä kaipaa muitakin naamoja. Itseasiassa näen niitä niin harvoin että on kivaa käydä jopa hammaslääkärissä.

        Minä voisin kyllä puhua kaikenlaisista asioista, enkä vaan säästä ym tylsästä small talkista. Big talkkia tarvitaan.

        Big Talk - hyvä termi! Sitä tarvitaan.
        Parisuhteelle ei ole oikeasti hyvä juttu, että kaadetaan toisen päälle kaikki murheet ja asiat.


      • morjensta78

        sama juttu täällä. Minulla oli vielä 8 vuotta sitten mies ja paljon ystäviä, mutta kun meille tuli ero, niin sen jälkeen olen ollut kovin yksinäinen.
        Ystävätkään eivät enää välittäneet tavata, yritin aikani ehdotella tapaamista mutta lopetin kun tuntui, että tyrkytän itseäni väkisin..
        Nykyään he ovat vaan facebook-kavereita, että kivahan se on edes jollain tavalla olla yhä tekemisissä, mutta olisi kiva kun joku haluais tavatakin joskus.
        Vaikea sitä on uutta miestäkään löytää kun ei oikein mihinkään tule lähdettyä yksin..

        Olen tottunut tähän yksin oloon, mutta se on kamalaa silloin jos tapahtuu jotain hirveää, eikä kukaan edes tuu halaamaan, joutuu vaan kestämään yksin pahan maailman ja kaikki, käpertymään sohvalle..
        Ja nyt kun olen ollut jo lähes 10 vuotta yksinäinen, niin alkaa tuntua etten osaa enää päästää ketään lähelleni, alkaa kasvaa muuri ympärille vaikka kuinka yritän sitä vastustella.


      • 91
        morjensta78 kirjoitti:

        sama juttu täällä. Minulla oli vielä 8 vuotta sitten mies ja paljon ystäviä, mutta kun meille tuli ero, niin sen jälkeen olen ollut kovin yksinäinen.
        Ystävätkään eivät enää välittäneet tavata, yritin aikani ehdotella tapaamista mutta lopetin kun tuntui, että tyrkytän itseäni väkisin..
        Nykyään he ovat vaan facebook-kavereita, että kivahan se on edes jollain tavalla olla yhä tekemisissä, mutta olisi kiva kun joku haluais tavatakin joskus.
        Vaikea sitä on uutta miestäkään löytää kun ei oikein mihinkään tule lähdettyä yksin..

        Olen tottunut tähän yksin oloon, mutta se on kamalaa silloin jos tapahtuu jotain hirveää, eikä kukaan edes tuu halaamaan, joutuu vaan kestämään yksin pahan maailman ja kaikki, käpertymään sohvalle..
        Ja nyt kun olen ollut jo lähes 10 vuotta yksinäinen, niin alkaa tuntua etten osaa enää päästää ketään lähelleni, alkaa kasvaa muuri ympärille vaikka kuinka yritän sitä vastustella.

        Tuota juuri tarkoitin tuossa alemmassa kommentissani.


    • helkkari nyt sentään

      Ihmisistä ei ole muuta kun harmia sekä liian "ystävät" tuntemattomat ja muut tarjoaa vaan kärsimystä, pahaa oloa ja vaikeuksia...

      En itse nykyään halua mitään helvetin ystäviä ihmisistä.

      Paitsi uudet eläinystävät ovat tervetulleita elämääni, eläin on parempi, kiltimpi 100 kertaa viattomampi kun ihminen.

      • helkkari nyt sentään

        Korjaan:


        sekä liian monet "ystävät"


    • Omillani toimeen...

      Asumme vuokrataloalueella keskisuuressa kaupungissa täällä Pohjois-Suomessa. Ihmettelen sitä, että kun vaimoni tai minä tervehdimme naapureita rapussa, niin nämä tekevät siitä välittömästi johtopäätöksiä. Se tulkitaan kyläänkutsuksi, mihin vuorokaudenaikaan tahansa ja missä kunnossa tahansa? Se oikeuttaa myös heidät "lainaamaan" tupakkaa, rahaa,ja joskus jopa ruokaa, takaisinmaksua on turha odottaa. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

      Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee se, että kun olen ryhtynyt portsariksi ovella, ja sanonut kyllin selvästi, että en hyväksy vieraita aina kotiini, niin käytös on muuttunut naapureilla. Olenkin nykyään kuuleman vittumainen mies, kyylä, mustasukkainen vaimostani (erään puliukon diagnoosi) ja pihi.

      Mikäli ystävyys naapureiden kesken tarkoittaa heidän jatkuvaa ramppaamistaan ja jatkuvaa lainaamistaan, niin olemme vaimoni kanssa mielellään kyllä ihan kahden kesken.

      • ihanaa kuulla

        että muilla on samoja kokemuksia. Luulin jo olevani ainut, joka ei kestä ikuista vierasrumbaa.


    • kanaemo oo

      olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä yksin on parempi olla kun aloin seurustella mieheni kanssa mulla ei sen jälkeen ollut kavereita paikkakunnalla
      olen nyt vain tottunut olemaan yksin koska olen 6 vuotta ollut ilman kaverita
      eipä niitä osaa silloin kaivatakkaan eikä kiinnosta edes tutustua uusiin koska kaikki on yleensäkin pettäny ja jättänyt kuin nallikalliolle

      mutta nyt on helpompaa kuin ei tarvi kuunnella kenenkään kitinää siittä jos haluan jollekki avautua jotain eiks ystävät sitäkin varten ole mutta olen nyt oppinut tulemaan yksin toimeen paljon helpompaa on rehellisesti sanottuna.

    • 91

      Jokainen voi valehdella itselleen ja toistaa mielessään että elämä ilman ystäviä on helpompaa...

      Itse olen elänyt lähes koko nuoruuteni ilman ystäviä ja olen juuri toistanut itselleni tuota samaa että "mihin minä niitä ystäviä tarvitsen kun ihmiset ovat yleensä niin kaksinaamaisia ja ilkeitä?"

      Alkuun se tuntuikin erittäin miellyttävälle kun ei tarvinut murehtia toisten ihmisten vuoksi tai heidän asioitaan ja sai olla rauhassa omissa oloissaan.

      Todellisuudessa yksinäisen ihmisen elämä on todellista helvettiä ja elämä alkaa pikkuhiljaa tuntumaan enemmän ja enemmän merkityksettömälle mitä kauemmin yksinäisyyttä joutuu kestämään... Enkä puhu nyt ihmisistä joilla on elämänkumppani mutta ei yhtään muita ystäviä, vaan ihmisistä joilla ei ole ketään.

    • Allerginen ihmisille

      ONNEKSI EI OLE YSTÄVIÄ

      Elän elämäni parhainta aikaa. Minulla on ihana mies. En todellakaan kaipaa muita ihmisiä. Pettymyksiä ihmissuhteissa on tullut sekä työelämässä että vapaa-aikana. Onneksi olen nyt sellaisessa tilanteessa, että olen päässyt irti kaikista ihmisistä, niin ystävistä, sukulaisista, perheenjäsenistä jne. Vapauden tunne on ihana. Ihmiset vievät vain mielenterveyden. Olen onnellinen näin. Yhtäkään ihmistä en enää päästä lähelleni. Työt riittää ja siellä pakko olo ihmisten kanssa. Muuten en pierasekaan ihmisiin päin. Varokoon vaan jos joku yrittää tulla lähelleni. En halua, että viimeinen jäljellä oleva murunen minusta tuhotaan paskanpuhumisella, selkäänpuukottamisella, valehteluilla, perättömillä juoruilla, sanomisieni ja tekemisieni väärentämisillä, kaiken mustamaalaamisella jne. Saisipa lottovoiton, niin saisi lopettaa työnteonkin. Raha on ihmisen paras ystävä. Se ei tee pahaa kenellekään.

      • Anonyymi

        miksi raha olisi oikea ratkaisu onneen ? entäs jos sinä miettisit itseäsi ja elämääsi.. ei raha tuo onnea vaan se tuo hetkellisen ilon elämään varsinkin jos elää köyhänä. yksin taas on varmasti vaikeaa, mutta itse ajattelen näin, että kukaan ei kestä (Elämää) ilman suhteita... tiedän monen ihmisen joiden kohdalla yksinäisyys tuo hulluuden esiin todella voimakkaasti... toiset vaan purevat asian hyvin, toiset taas vetää ranteita heti auki.. ihmiset ovat niin erilaisia mutta kukaan eitule toimeen ilman toisen ihmisen kanssakäymistä!

        nämä viestitkin ovan yli 10v. vanhoja mutta nykyäänkin vaikka löytyy snäpit yms setit, niim sama se tilanne on yksinäiselle vaikka eläisi 10v sitten.. olisi kiva kuulla näitten ihmisten nykytilannetta. ovatka kuolleet kaikki yksinäisyyteen???!


    • Anonyymi

      Ei väkisin... samanhenkinen löytyy jossain vaiheessa.. älä ole kriittinen mut ole silti kriittinen ettei tuu väärää valintaa...

    • Anonyymi

      Kyllä sitä nyt joitain kavereita tarvii... olen ollut yksin suht aina mut huomaan että tarviin seuraa...

    • Anonyymi

      Mulla ei ole ystäviä, mitä ne nyt ikinä olisivatkaan olleet... ei ollut aikoinaan ja ei nytkään... inhoan ystävyyttä jo sanana.. olen ollut aina tällanen yksinäinen vaikka olenkin sos pos mut voi olla et en luota ihmisiin... en luota pettureita on ja selän takana puhujia riittää... mistä mä nyt tiesin jo lapsena karttaa näitä no mut mä huomasin tämän petturuuden ja niin se eteni..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      368
      3491
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2499
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1775
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1117
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1053
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      904
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe