Sain vähän aikaa sitten tietää olevani raskaana. Luonnollisestikaan en tiedä lapsen sukupuolta vielä. Olen kuitenkin pikkuhiljaa alkanut miettimään nimiasioita. Tytön nimeksi ehdottomana ykkösenä on Krista (toisiksi nimiksi suvusta Ellen Helena). Poikien nimistä olen ehdottoman rakastunut nimeen Elvis (toisiksi nimiksi Eero Olavi), mutta miestä en ole saanut vielä vakuutettua nimen hyvyydestä.
Haluamme lapselle kansainvälisen nimen, sillä vietämme n. 3-5kk vuodesta ulkomailla ja lapsi tullaan laittamaan englanninkieliseen päiväkotiin ja kouluun. Nimen pitäisi kuitenkin olla helposti lausuttavissa myös Suomessa. Olemme lueskelleet lähinnä ruotsinkielistä nimipäiväkalenteria saadaksemme vinkkiä nimiin. Ykkösvaihtoehtojen Kristan ja Elviksen lisäksi miellyttää seuraavat nimet:
tytöt: Amanda, Aurora, Bea, Cecilia, Claudia, Fia, Freia, Klaudia, Kia, Lina, Moa, Rea, Sofie, Stella ja Vivan
Mikä näistä sopisi parhaiten Ellen Helenan eteen?
pojat: Alex, Bruno, Edvin, Eliel, Felix, Hugo, Jesper, Jonas, Julius, Kristoffer, Kasper, Liam, Linus, Lukas, Max, Noah, Peik, Rasmus, Rufus, Sebastian, Tobias, Tomas ja Verner
Mikä näistä olisi paras Eero Olavin kanssa?
Kansainvälinen nimi
4
368
Vastaukset
- -ada-
Parhaat nimet olis Edvin Eero Olavi ja Mia Ellen Helena!
Monet miettimistäsi nimistä äännetään todella eri tavalla enkuksi ja suomeksi. Kaikkein paras olisi pelkkä Ellen Helena/ Edvin Olavi!!!
Ehdotan vielä:
Amy Ellen Helena
Fiona Ellen Helena
Kianna Ellen Helena
Rosa Ellen Helena
Kaspian Eero Olavi
Ossian Eero Olavi
Patrik Eero Olavi
Samuel Eero Olavi. - tt
Miksi ns. kansainvälinen nimi? Siis eurooppalais-amerikkainenko? Esim. Anna-nimeä äännetään monellakin eri tavalla. Omista nimistämme sietäisi olla ylpeä - kyllä suomalaisen nimen pystyy opettamaan kenelle vain. Omani on muinaissuomalainen ja sisältää vielä kaksoiskonsonantinkin eikä nimen opettamisessa ole ollut mitään ongelmaa. Joku saattaa ääntää pikkuisen toisella tavalla, mutta entäs sitten. Niinhän mekin äännämme muilla kielialueilla käytettyjä nimiä.
Behind The Name -sivustolla on ryhmitelty nimiä esim. englantilaiset, italialaiset, saksalaiset. Sigrid, Lara, Luna, Nelle, Petra, Filippa - siinä alkua. Poikia en nyt ehdi kirjoitella. Onnea odotukselle. - -ce-
Kerron oman mielipiteeni.
Amanda - Kaunis mutta yleinen. Jos yleisyys ei haittaa niin ok.
Aurora - Voisi ehkä olla r-vikaisen painajainen, mutta nimi on kaunis.
Bea - Lyhyt ja pehmeä, kaunis valinta. Toisen nimen kannattaa olla pidempi.
Cecilia - Nätti mutta erikoinen. Sopii paremmin ulkomaille.
Claudia - Mielestäni parempi koolla, ceellä tämä on yleisempi.
Fia - Tulee mieleen se automerkki.
Freia - Todella kaunis, tykkään tosi paljon! Mutta vaikeasti lausuttava.
Klaudia - Nätti.
Kia - Aika lyhyt.
Lina - Todella kaunis, lausutaanko Liina vai Lina?
Moa - Okei?
Rea - Vähän sama kun tuo edellinen.
Sofie - Nätti.
Stella - Kaunis on tämäkin.
Vivan - En ole ennen kuullut mutta ihan nätti on. - PinkkiOtus
tytöstä Stella tai Vivian jos ei Kristaa
ja pojasta taas Hugo tai Max :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701