Ostin 230 Coupe mersun ja viikko oston jälkeen huomasin, kun ajelee hieman huonommalla tiellä ja osuu tien epätasaisuuksiin niin ohjaus alkaa ravistaa, välillä ravisti todella voimakkaasti.
Tämä ravistelu kuitenkin loppuu väliin heti parin sekunnin jälkeen itsekseen, välillä taas joutui jarruttelemaan tai kaasulla tai vapaalla vähän kokeilemaan ennen kuin tärinä katoaa.!?
Muuten auto kulkee hyvin, ei kolise (myöskään kun ravistaa) perä ei ääntele, menee suoraan, ei pyöränlaakerivälyksiä, hyvät renkaat ym ym.
Moottori 2.3 bensa
Viis-vaihteinen manuaali vaihteisto.
Mistä moinen johtuu?
124 ravistaa välillä ajossa-miksi?
13
1409
Vastaukset
- j kj ökn ökjm ök
Renkaat.
Alakerrastahan net ravistukset tulee jokatapauksessa. Itellä oli aikanaan pikkumesessä hassut kesäkumit, mitkä lie olleet pneumantit. Niitä nyt vaan ei saanut tasapainotettua mitenkään. Jossain nopeuksissa tärräsivät, ei hitaasti ajettaessa, mutta ei moottoritienopeuksissakaan. No joo, autosta hajosi raidetangon päät, ennenkuin renkaat kului lopuun.
Auto korjattu, uusia kunnollisia renkaita. Ne vanhat Pneumantit on kesämökillä kukkapenkkeinä, aikanaan kun kierrätys olisi maksanut erikseen.
Mutta kyllä mä hakisin sunkin tapauksessa vikaa ihan selkeimmästä syystä, renkaista. - aloittanut
Mutta renkaat ei tärytä missään nopeudessa 0-120kmh.
Muuten tuo tulisikin ensimmäisenä mieleen.
Kaveri epäili tehostajan pumpun kavitoivan tai ohjaus vaihteen olevan väljä.
Jos vika olisi renkaissa niin kyllähän ne jollain nopeudella ravistaisivat, eikä ainoastaan pieneen kuoppaan ajettaessa. - Ce_230
Ohjauksen iskunvaimennin rikki. Löytyy keskimmäisen raidetangon ja etupalkin välistä. Maksaa n. 30€. Tietysti myös simpukassa saattaa olla liikaa välystä. Simpukan kiristämisessä kannattaa olla tarkkana, ettei säädä liian tiukalle. Jos ajaa liian tiukalle säädetyllä simpukalla, se menee pilalle.
- mersumie
Simpukalla tarkoitat varmaan etutolppien yläpäätä? Onko sama kuin "apusimpukka"? Onko paha vaihtaa.
Tuota ohjauksen iskunvaimenninta en ole vielä mistään -netistä vielä löytänyt. Onko sille jotain nimeä millä niitä löytäis paremmin ja onko tämä mahdollisesti paha vaihtaa? - Ce_230
mersumie kirjoitti:
Simpukalla tarkoitat varmaan etutolppien yläpäätä? Onko sama kuin "apusimpukka"? Onko paha vaihtaa.
Tuota ohjauksen iskunvaimenninta en ole vielä mistään -netistä vielä löytänyt. Onko sille jotain nimeä millä niitä löytäis paremmin ja onko tämä mahdollisesti paha vaihtaa?Simpukalla tarkoitan ohjausvaihdetta, siis sitä mihin rattiakseli menee. Vastaavassa paikassa toisella puolella on apusimpukka, joka yhdistää ohjausvaihteesta tulevan raidetangon oikeanpuoleiseen renkaaseen menevään raidetankoon.
Ohajusiskunvaimennin on kiinnitetty toisesta päästä tähän keskimmäiseen raidetankoon, toisesta päästä etuakselipalkkiin.
Omassa Ce:ssä oli sama vika,kiristin ensin ohjausvaihdetta, vika poistui joksikin aikaa ja tuli uudelleen. Vaihdoin ohjausiskunvaimentimen eikä sen jälkeen ole vipattanut.
Tietysti kannattaa tarkistaa kaikki muutkin nivelet ja tuennan kumit, vika voi johtua myös raidetankojen päistä.
Tuossa kuva ohjausvaihteesta->
http://www.google.fi/search?hl=fi&sugexp=gsis,i18n=true&cp=11&gs_id=w&xhr=t&q=w124 ohjausvaihde&biw=1024&bih=560&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi
Tuossa kuva ohjausiskunvaimentimista->
http://www.google.fi/search?hl=fi&sugexp=gsis,i18n=true&cp=11&gs_id=w&xhr=t&q=w124 ohjausvaihde&biw=1024&bih=560&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi#um=1&hl=fi&tbm=isch&sa=1&q=w124 ohjausiskunvaimennin&pbx=1&oq=w124 ohjausiskunvaimennin&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=120529l127711l0l128333l20l20l0l19l0l0l202l202l2-1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=a9771e246acc0222&biw=1024&bih=560
Ohjausiskunvaimentimia löytyy kaikilta varaosamyyjiltä:
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/client/view/27385/809
Tuolla myos muut etuakselin osat, kuvien kanssa:
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/6/9
Ohjausiskun vaimennin on helppo vaihtaa, kaksi pulttia auki, vaimennin pois ja uusi tilalle. Ohjausvaihdetta en lähtisi sinuna säätämään, koska todennäköisesti se tulee menemään pilalle, ellei tiedä mitä tekee.
- aloittanut
Joo voipi olla parempi etten koske siihen vaihteeseen, ei nimittäin ole tämä osa-alue autoissa kovin tutuksi tullut. pitää vaihtaa ainaki tuo ohj-iskunvaimennin ja kattoo muuttuuko mitenkään, jos ei nii sitte korjaamolle.
Tuhannet kiitokset HYVISTÄ neuvoista! - Ce_230
Jos ongelma ei korjaannu, joudut säätämään myös simpukan. 230 Ce:ssä ainakin se säätöruuvi on sen verran pahasti imusarjan alla, ettei sitä pysty oikeastaan säätämäänkään kuin alapuolelta.
Kysele lisää jos ei noilla tule kuntoon, yritetään neuvoa. Oletko katsonut tukivarret. Itselläni ravistaa tyhjäkäynnillä, mutta se on moottorin kannatinlaakeresta kiinni. Ne ovat ihan loppu. Autolla on ajettu jo yli 400000.tta
- w201
Joo
Moottorinkannatinlaakerit on sellainen vika, että sitä ei helpolla korjatakkaan. Eikä kaikki korjaamot edes löydä koko vikaa, vaikka ois mitkä testerit :DDD - aloittanut
Ohjausiskunvaimennin on vaihdettu ja ravistaminen parani hieman.
Edellinen olikin jo aivan löysä, ajattelin kokeilla seuraavaksi apusimpukan korjaussarjaa, jos ei auta niin kai se pitää viedä jollekkin joka tietää mistä ohjausvaihdetta säädetään.
Tukivarsissa ja raidetangonpäissä ei mielestäni ole välystä ja kumet ovat ehjät. - w201
Suomeksi sanottuna.
Ikivanha autonrutku. Ajele se mikä huvittaa ajella. Ei siihen kannata uhrata aikaa ja rahaa. Säästä ne rahat vaihtorahoiksi parempaan autoon. Ja opettele ostamaan autoja. Ne pitää koeajaa hyvin ja lukea papereita ja haastatella ihmisiä. Vanhakin mersu voi olla todella hienokuntoinen. Pakkoko se on se romu siitä vierestä ostaa?- 300 TE
Eikö kaveri kirjoittanut että vika ilmeni viikko oston jälkeen? Sinäkö koeajat autoa viikkotolkulla? Sitäpaitsi ei nuo osat mitä hän aikoo vaihtaa ole kuin muutaman kymmenen euron arvoisia kuluvia osia. Onko pakko aina jonkun alkaa provosoimaan asiallista keskustelua?
Kyllä itsellenikin kelpaisi tuon ikäinen Coupe, ja totuus on että tottakai tuon ikäisillä on ajettu ja vaikka kilometrejä ei olisi edes hirveästi kertynyt mittariin niin osat haurastuvat luonnollisesti myös ikääntymisen myötä.
Ja kyseinen korimalli huollettuna pitää arvonsa hyvin esimerkiksi sedan ja farmarimalleihin verrattuna.
Mielestäni kannattaa korjata ja pitää jatkossakin huolta auton kunnosta!
- Pässi
Pitääkö oikeesti aina jonkun asiasta tietämättömän nuubin tulla kommentoimaan näihin keskusteluihin...?
"Ikivanha autonrutku. Ajele se mikä huvittaa ajella. Ei siihen kannata uhrata aikaa ja rahaa. Säästä ne rahat vaihtorahoiksi parempaan autoon"
Huomaa että ei kaveri paljoa autojenpäälle ymmärrä... PA lähteeki tästä autokaupoille saman tien ja tulee uudenkarhen mesen kanssa kotipihaan!? Itelläkin on 750000km ajettu diesel Mb w124 89vm ja Kunnostettu! Itellä toi homma tuli vähän kalliimmaks kun tuli ruostetta korjattua ja konetta läpikäytyä(ei ihan parhaimmassa kuosissa) mut sama se olis ollu jos olisin menny ja ostanu valmiiks laitetun tai hyvin pidety kun loppujen lopuks hinta olis ollu täysin sama... Ainoa ero siinä vaan oli että tiedän ainaki et auto toimii eikä tarvii arvailla et millo mikäki hihna tai laakeri paukkuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197546Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista786604- 955264
- 524615
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494266- 2304159
- 444095
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283948- 583080
- 482576