Kaksospojille nimiä...

Eeroopee

Eli kaksospojille nimiä etsitään...
Mitä mieltä olette:

Niklas Juhani Robert
Oliver Eero Johannes

Työniminä on tähän asti olleet Eero/Eetu ja Roope, jotka voivat siis jäädä poitsujen lempinimiksi/kutsumanimiksi, mutta etunimiksi haluaisimme jotakin muuta... Juhani ja Johannes nimissä ainakin säilyvät, sillä ne tulevat suvusta (samoin kyllä Eero ja Robertkin... Mutta suvun nimissä löytyy kyllä valinnanvaraa.) Lähinnä siis kaipailemme mielipidettä etunimistä ja muita hyviä ehdotuksia :)

10

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Oikein kivat nimet. Voivat muuttua kyllä lempinimiksi, Nikke/Niilo ja Olli

    • vettä sattaa...

      hyvät on paitsi tuo Niklas Juhani Robert on hieman tökkivä...Niklas Robert Juhani soljuisi sujuvammin :):)

    • Ihan kivat nimet! Yhdyn kuitenkin edelliseen kommentoijaan siinä, että tuo Niklaksen koko nimi jotenkin tökkii pahasti... Itse laittaisin näin:

      Niklas Roope Juhani
      Oliver Eero Johannes

    • äiti38v

      Meillä on isällä **** Eetu Kalevi ja kakson pojilla **** Eetu Kalevi, **** Eetu Kalevi.. On jostain syystä kiva kun kaikilla perheen miehillä on samat toiset nimet. Myös tyttärelläni on minun toiset nimet.

    • Täti

      Niklas ei ole lainkaan minun makuuni, ja Juhani on liian pitkä keskimmäiseksi nimeksi.

      Onko Juhani pakollinen, vai voiko olla jokin muu variaatio tästä nimestä, esimerkiksi Juho Eero Ilari?

      No, laitan nyt muutamia erilaisia ehdotuksia:

      Niilo Jussi Robert ja Paavo Juho Rafael
      Simo Roope Juhani ja Juho Eero Johannes
      Roope Jaakko Juhani ja Eero Pekka Johannes
      Olavi Roope Juhani ja Ilari Eero Johannes

    • -ada-

      Ehdottomasti pahaat ois:

      Eero Johannes ja Roope Juhani!!!

      Ei mitään pitkiä tönkköjä hienosteluja!

    • Eeroopee

      Unohdin varmaan mainita, että itse olen ruotsinkielinen :) Eli siis Niklas on miehen valitsema nimi ja Oliver minun valitsemani. Pahoittelen, jos joku kokee tämän hienosteluksi. Olemme ajatelleet itse lyhentää nimet muotoon Niki ja Ollie, jotka siis lausuttaisiin Niki ja Olli (vaikka tokihan kaverit saavat kutsua sitten poikia millä nimellä haluavat)...

      Robert on isoisäni nimi, ja siksi en sitä halua lähteä lyhentelemään, mieluummin vaihdan sen sitten kokonaan pois. Juhani on taas mieheni suvussa isältä vanhimmalle pojalle siirtyvä nimi. Robertin ja Juhanin haluamme siis nimenomaan pitää juuri noissa muodoissa, koska ne ovat meille todella tärkeitä nimiä. Halusimme kunnioittaa miehen suvun perinnettä, mutta halusimme kuitenkin antaa molemmille pojille "omat nimet". Omassa suvussani kiertää puolestan tuo Johannes, joten ajattelimme, että näin molemmilla pojilla olisi ikäänkuin sama nimi, olematta kuitenkaan se ihan prikulleen sama. Eero puolestaan on mieheni isän nimi :)

      Juhanista ja Johanneksesta emme siis halua mitään lyhyempiä muotoja.

      Täti:

      Niilo Jussi Robert
      Paavo Juho Rafael

      Nimistä Niilo ja Paavo emme tykkää kumpikaan, ja näitä nimiä olisi vaikea perustella sukulaisilleni. Emme myöskään erityisesti pidä nimistä Jussi, Juho ja Rafael.

      Simo Roope Juhani
      Juho Eero Johannes

      Mieheni ei pidä Simosta, ja me molemmat koemme Juho Eero Johanneksen olevan melkoista toistoa...

      Roope Jaakko Juhani
      Eero Pekka Johannes

      Emme halua Roopea ja Eeroa etunimiksi. Jaakko ja Pekka ihan ok, jos sattuisimme niistä tykkäämään. Mieheni pitää enemmän uudemmista suomalaisista nimistä, minä taas vanhoista ruotsinkielisistä.

      Olavi Roope Juhani
      Ilari Eero Johannes

      Emme pidä nimistä Olavi ja Ilari. Varsinkaan tuosta Ilarista. Esim Milo tai Miro olisi mieheni mieleen, itse pidän enemmän Magnus, August jne. tyylisistä nimistä.

    • sibyllavon

      Muuttaisin vain vähän eli Niklas Robert Juhani ja Oliver Eero Johannes.

    • Eeroopee

      Saattaisihan se toimia tietysti noinkin päin... Mieheni ajatus oli laittaa nimet noin päin,

      a) siksi, että toiset nimet tulisivat silloin hänen suvustaan ja kolmannet minun suvustani, ja

      b) siksi, että koska meillä on jo entuudestaan kaksi tyttöä, on lapsilukumme nyt täynnä (emme siis halua enempää lapsia...) ja siksi olisi hauska, että vanhimmalla pojallamme olisi seitsemän veljeksen vanhimman veljen nimi (Juhani) ja nuorimmalla nuorimman (Eero).

      Jos järjestyksen sekoittaa, häviää myös nimestä osa tuosta ideasta, mutta totta kyllä on, että nimet sointuvat paremmin noin päin...

      Lisäisin tähän vielä sen, että vanhemmalle pojalle on tulossa tuo Niklas, koska se tuntuisi sopivan hyvin vilkkaalle lapselle (vanhempi poikamme on kovin vilkkaan ja eläväisen oloinen) kun taas Oliver on jotenkin pehmeämmän tuntuinen nimi kovin rauhallisen oloiselle kuopuksellemme :) Voihan se olla että poikien luonteet muuttuvat paljonkin ajan myötä, mutta toisaalta ainakin siskojen luonteet ovat pysyneet pitkälti samanlaisina, ja he ovat sentään jo 3- ja 6 vuotiaita...

    • Pikku-Myyrä

      Mitkä ne siskojen nimet mahtaa olla, että tietää vähän miettiä siltäkin kannalta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3619
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1419
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1249
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1144
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1038
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe