Kääpiöpinserin hinta

..Hmm...

Mulla ois kääpiöpinseri narttu, mikä on VAIN 2-3kg. Pitäisikö mielestänne hinta olla suurempi erikoisenpienen koon vuoksi, vai normaalia halvempi? Kuitenkin harvalla noin pientä pinseriä...

15

3822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..Hmm...

      Siis en olisi myymässä omaa narttuani vaan haluaisin teettää sillä pennut..

    • Kääpiöpinserinarttu

      Jos kääpiöpinseri on noin pieni aikuisiälläkin, sillä on kasvuhäiriö. Terveen rodunomaisen kääpiöpinserin paino on noin 5,5 - 6 kg. Eli kääpiöpinserin ei kuulu olla noin pieni, eikä sitä pidetä hyvänä asiana. Kääpiöpinserinhän kuuluu olla jämäkkä ja lihaksikas, eikä pieni ja siro.

      Joten ei ainakaan kovempaa hintaa koska ei ole rodunomainen kääpiöpinseri.
      Miksi haluat sillä teettää pennut? Koska pidät siitä pienemmästä koosta vai...?
      Usein normaalia pienemmillä yksilöillä on huonompi vastustuskyky ja fysiikka, joten minä en suosittelisi sen käyttöä ihan vain koiran oman turvallisuutta ja terveyttä ajatellen.

      Hanki seuraavaksi englannin kääpiöterrieri, on kääpiöpinserin kanssa hyvin samannäköinen mutta juuri tuota kokoluokkaa :)

    • Fysiikka ei kestä

      Älä missään nimessä teetä noin pienellä nartulla pentuja.

    • huolestunutkoiraäiti

      Täällä näköjään joku miettii pentutehtailua...Muutama kysymys heräsi mieleen.

      1) Miten et tiedä koirasi tarkkaa painoa, koirasi on siis 2-3kg ?? siis se paino vaihtelee? etkö ruoki koiraasi oikein ja välillä paino pääsee laskemaan noin alas?
      2) Minkä ikäinen olet? Kirjoitustyylisi perusteella nuori, tietävätkö vanhempasi että mietit koirallesi pentuja
      3) Kirjoituksesi kuulosti ahneelta ? "Saanhan enemmän rahaa kun tää on pieni?
      4) Minkä ikäinen koirasi on jos se kerran painaa noin vähän? Tiesithän että nartun pitäisi oll 2-vuotias ennen kuin sillä voi jälkeläisiä tietättää.
      5) Onko koirasi terve? Miksi se on niin pieni?
      6) Kääpiökoirilla varsinkin nartun suositellaan olevan vähän reilumman kokoinen. Miten kuvittelet, että narttusi mahaan mahtuisi 6kiloisen uroksen jälkeläiset ja kun pinsereillä on yleistä, että pentuja tulee useampikin...

    • merle9999

      :C et ansaitse omistaa koiraa! koira raukka!!

    • tympääntynyt teihin

      kukkahattutädit vauhdissa :D miettikää itse niitä nartturaukkojanne kun astuttelette niitä perättäisistä juoksuista useampina vuosina.

      heti jos joku edes harkitsee astutusta te olette heti siihen ottamassa osaa kaikilla typerillä kysymyksillänne.

      no ymmärtäähän sen kun sehän on pois teidän lompakoistanne :DDDD huh huh

    • Hohhoh...

      1) Kun kirjoitin ton niin en ollut vähään aikaan punninnut, ja on vaaka mikä näyttää puolenkilon tarkkuudella. Neiti nyt punnittu ja on 3.5kg ja ei enään kasva..

      2) Miksi kysyt ikää? Mitä teet sillä tiedolla? Sen voin sanoa että yksin asustelen ja mikään teini ole..... :D

      3) En ole ahne. Rahansuhteen ei loppujenlopuksi merkitystä, halusin vain uteliaisuudesta kysyä mitä kannattaisi tollasista pyytää, tai mitä ite olisitte pyytänyt. Uteliaisuutta.

      4) Tyttö on aikuinen jo... 2v kohta.

      5) Tyttö on ell tarkistanut ja todettiin erinomaisen terveeksi. Pienikoko johtuu suurinosin pienikokoisesta isästään.

      5) Eläinlääkärinmukaan pennutus mahdollista, mutta suurella todennäköisyydellä keisarilla...

      • Kääpiöpinserinarttu

        Miksi siis haluaisit teettää sillä pennut?
        Itse en ottaisi sitä riskiä omalla koirallani kun jopa eläinlääkäri sanoo että todennäköisesti keisarinleikkauksella sitten pennut maailmaan.
        Ja kun koirasi on jo kaksivuotias niin eihän se tuosta enää valitettavasti kasva..

        Oma koirani astutetaan ensi keväänä, on sijoitusnarttu. Mutta tämä terveystarkastuksien hyvien tuloksien jälkeen ja osaavan kasvattajan käsissä.

        Itse en kannata yksityishenkilöiden koirien pennutusta. Koiria tuotetaan jo paljon tähän maailmaan ja se ei ole niin helppoa kuin miltä se näyttää jos haluaa varmistua että jälkeläisistä tulee hyvät.


      • ihmetys
        Kääpiöpinserinarttu kirjoitti:

        Miksi siis haluaisit teettää sillä pennut?
        Itse en ottaisi sitä riskiä omalla koirallani kun jopa eläinlääkäri sanoo että todennäköisesti keisarinleikkauksella sitten pennut maailmaan.
        Ja kun koirasi on jo kaksivuotias niin eihän se tuosta enää valitettavasti kasva..

        Oma koirani astutetaan ensi keväänä, on sijoitusnarttu. Mutta tämä terveystarkastuksien hyvien tuloksien jälkeen ja osaavan kasvattajan käsissä.

        Itse en kannata yksityishenkilöiden koirien pennutusta. Koiria tuotetaan jo paljon tähän maailmaan ja se ei ole niin helppoa kuin miltä se näyttää jos haluaa varmistua että jälkeläisistä tulee hyvät.

        Miksi et kannata yksityishenkilöiden koirien pennutusta?
        Se että jollakin on kennelnimi ei takaa mitään!
        Koiria voi olla kennelissä vaikka kuinka paljon, eikä luonnollisestikaan voi saada yksilöllistä huolenpitoa, joten mielestäni tämä kennel toiminta on huonompi asia kun oman perhekoiransa pennutus yhden kerran.
        Pennut saavat varmasti kasvaa luovutusikään asti sellaisessa ympäristössä, että saavat ihmisen huolenpitoa osakseen ja kasvavat tervepäisiksi koiriksi.

        Tuossa muuten pari päivää sitten googlasin kääpiöpinseri kenneleitä. Ihmettelin suuresti kun vastaan tuli kenneli jolla oli omia kääpiöpinsereitä 8-10 ( en muista tarkkaa määrää), siihen päälle taisi olla muutama prahan rottakoira ( tai vastaava ) ja 3 tanskandoggia. Tähän tietenkin jumalaton määrä sijoituskoiria yhteensä näiltä kaikilta. Nyt yritin uudestaan löytää tämän kennelin kotisivut, mutten tietenkään enää niitä löytänyt :(


    • ei pentuja

      Itse en kyllä noin pientä narttua lähtisi pennuttamaan.. Nartun olisi parempi olla sitä vähän kookkaampaa luokkaa pentuja tehdessä. Voihan olla että koirasi ei selviä synnytyksestä/leikkauksesta pienen kokonsa vuoksi. Mutta ihan omantunnon kysymyshän se on. Itse en kyllä noin pienen emän pentua edes ottaisi, saati maksaisi siitä ainakaan enempää kun oikean kokoisesta kääkästä.

    • ..Hmm...

      En pennuta narttuani, liian suuri riski että koirani voi menehtyä.
      Kävi ensin pitkään mielessä, mutta en halua menettää sohvaperunaani. :)
      Kiitos vastauksista.

    • kääpiöpinseri wani

      paljonko kääpiöpinseri maksaa ?

    • Anonyymi

      Siis minun kääpiöpinseri paina 7kg. Ja ej ole lihava. Mun chihutkin paina 4kg ja 4/ja puoli toinen. Ja on juuri rodunomaisia. En Sinuna teettäis pentuja noin sirolle nartulle. Ej hyvä.

    • Anonyymi

      Pennutus ei ole aina simppeliä.Kasvattajan on ymmärrettävä ja huomattava koirasta jos se täytyy viedä keisarinleikkaukseen.Jos ei tiedä,ei ymmärrä,voivat menehtyä samalla pennut sekä emo.Keisarinleikkaus ei ole riskitön,eikä normaali tapa synnyttää.
      Jos koira ei kykene synnyttämään normaalisti, ja eläinlääkäri siitä osaa etukäteen kertoa.Se ei ole sipiva jalostukseen.Jalostuksessa käytettävien koirien tulee pystyä lisääntymään normaalisti,ilman ihmisen apua.Jos apua tarvitaan, ei pidä narttua enää käyttä.Jalostuksesta kannattaa sulkea pois koirat jotka ei lisäänny normaalisti.Koska ei ole tarkoitus jalostaa lisääntymiskyvyttömiä koiria.

    • Anonyymi

      Moikka, yritän etsiä tietoa kääpiopinseristä. Haluaisin koiran ja oon aina pitänyt pinsereistä ja aloin säästämään koiraan(huom. oon viel alaikäinen jonka takia säästän) :). Toivoisin et joku viisas kertois mulle c: kiitos jo etukäteen!! 🙈🙈

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe