Elikkä eilen ilmaantui tälläinen ongelma että meidän -97 1.8 16v Astra ei käynnisty. Käynnistettäessä moottori kyllä hurisee aivan kuin käynnistyisi mutta ei kuitenkaan potkaise moottoria käyntiin. Eilen oli moneen otteeseen ajossa, mutta sitten yht' äkkiä ei enää vain käynnistynyt. Nyt epäillään että käynnistyksen esto olisi pamahtanut päälle. Meillä ei ole toista avainta kyseiseen autoon joten ei voida heti kokeilla johtuuko ongelma avaimesta. Kenelläkään samanlaista ongelmaa ollut astrassa? Mitään ideaa tai vinkkiä mitä vois tehä tai saada käynnistykseneston pois päältä? Isoa remonttia ei tuohon autoon ruveta tekehen kun oli ostettaessa halpa joten romuttamo on seuraava osoite jollei vikaa kohta löydy...
Vastaukset 2
- sad54a5s4df
Tarkasta ajoituslampulla/tms tuleeko kipinää. Jos ei tule niin vikaa voi hakea sytytyspuolelta tai siitä käynnistyksen estosta (jos tuon ikäisessä edes on semmoista).
Jos kipinää tulee niin kannattaa mitata puristukset niin tietää onko jako mennyt sekaisin. Jos on puristusta niin tarkasta polttoaineen/ ilman saanti. Polttoaineen saannin voi tarkistaa vaikka suuttimien yhdysputkessa olevasta venttiilistä. Kannattaa käyttää varulta jotain rättiä silmäsuojaimia ettei satu vahinkoja. Huom tulipalovaara!
Vikakooditkin kannattaa lukea. ks ohjeet
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm - phenomforever
Joo siis minähän en paljoakaan ymmärrä näitten autojen päälle mutta yritetään ainakin. Eli yhen kans kateltiin tota, kipinää ei tule eikä saa bensaakaan. Ja kyllä tässä autossa pitäisi olla käynnistyksenesto vaikka onkin vahempaa mallia. Ihan ihmetyttää koko homma. Rupiaa olehen pikku hiljaa liian monta vaihtoehtoa että mikä tässä pelissä on hajalla. Kenelläkään kokemuksia siitä miten tuo käynnistykseneston sais pois päältä kivuttomasti? Mitään kotikonstia? mikäli sikäli se edes on mennyt päälle, mut kokeiltas ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521043Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll20965Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl513831- 49791
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan59568Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560