SEAT tuo uusia moottoreita Exeo-mallistoon. Myyntiin otetaan Audin 1.8 TSI (120 hv).
Kun nykyinen 160hv maksaa 24000€ niin tuo "uutuus" pitäisi lähteä kaupasta alle 20.000€:lla. Onkohan tuossa moottorivaihtoehdossa muutenkaan mitään järkeä? 1.2 TSI hoitaisi kulkupuolen ihan yhtä hyvin pienemmällä kulutuksella, pienemmillä veroilla, edullisemmilla huoltokustannuksilla.
Exeo uudet moottorit
11
421
Vastaukset
- Octavisti
Myyntiin pitäisi kyllä tulla 88kW 2,0TDI- diesel, eikä se 88kW 1,8TSI bensakone? Toivottavasti maahantuoja hinnoittelee auton "oikein", itse voisin ainakin kyseisen laitteen ostaa jos hinta olisi n. 20t€:a!
Taitaa vaan valitettavasti käydä niin että hinta on n.24t€:a.
Kannattaisi maahantuojan miettiä kannattaako mielummin myydä 30kpl autoja joista jää katetta 4000€/auto vai esim. 300kpl autoja joista jää katetta 1000€/kpl!
Taitaa tässäkin vaan "ahneus iskeä" ja jäädä myymättä ne esimerkin 300 kpl.- 19+18
Lienee strateginen linjaus myydä vähän autoja kovalla katteella. Vaihtoehtohan voisi olla hakea volyymia ja myydä myös huoltopalveluita moninkertaisesti.
Tietysti kun merkkiuskollisuus on heikko niin moniko ostaisi enää toista SEATia.
No mutta noista moottoreista... 1.2 tai 1.4 TSI ja 1.6 TDI olisi nykyaikaa eikä tuollaiset isot möhköt kuitenkin huonoine teholukemineen. - 3+4
19+18 kirjoitti:
Lienee strateginen linjaus myydä vähän autoja kovalla katteella. Vaihtoehtohan voisi olla hakea volyymia ja myydä myös huoltopalveluita moninkertaisesti.
Tietysti kun merkkiuskollisuus on heikko niin moniko ostaisi enää toista SEATia.
No mutta noista moottoreista... 1.2 tai 1.4 TSI ja 1.6 TDI olisi nykyaikaa eikä tuollaiset isot möhköt kuitenkin huonoine teholukemineen.Seat joutuu käyttämään A4:n palikoita. Valmistusmäärät ovat vain vähän yli 20000 autoa vuodessa.
- OO###OO
Saksassa hintaero 120hv vs 160hv on 1700€.
Mutta mitä järkeä on tehdä 1.8 moottori jossa on 120hv kun samalla konsernilla on 1.4 jossa enemmän tehoa ja pienempi kulutus?- tiedä häntä
oliskos tuon kestävyys ja luotettavuus jotain.
- epepepepep
tiedä häntä kirjoitti:
oliskos tuon kestävyys ja luotettavuus jotain.
Eli 1.8 TSI 80hv olisi vielä kestävämpi?
- ExeoTDI2,0cr
Audilla 120hv 1,8 liikkuu tosi hyvin. 230 Nm käytössä "koko ajan" ja huiput n.210km/h. 0-100km/h ei ole mikään raketti 10,5s, mutta ihan napakasti kuitenkin.
- 1.8 TSI 88kW
Skoda Octavia 1.2 kiihtyy 10,8 joten kannattaa ehdottomasti ostaa Audi A4 1.8 TSI tuon 0,3 s paremman kiihtyvyyden takia.
- Nukkumaan jo
Kyllähän huomaa ettei sinulla ole ajokorttia vielä, mutta odottele niin kai sen joskus saat...
Ei taida suomessa rautalanka riittää selittämään sinulle,miksi tuo 1,8turbo on tuotannossa. - 1.8 TSI 88kW
Nukkumaan jo kirjoitti:
Kyllähän huomaa ettei sinulla ole ajokorttia vielä, mutta odottele niin kai sen joskus saat...
Ei taida suomessa rautalanka riittää selittämään sinulle,miksi tuo 1,8turbo on tuotannossa.1.8 on tuotannossa siksi, että jonkun pitää tehdä se lusmuin mahdollinen moottori
- Nukkumaan jo........
1.8 TSI 88kW kirjoitti:
1.8 on tuotannossa siksi, että jonkun pitää tehdä se lusmuin mahdollinen moottori
Vastauksestasi kuvastaa juuri se mitä tuolla ylempänä jo sanoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191354
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275