POSKIONTELOTULEHDUSTAKO??

viivuska00

Olen tällä hetkellä tässä ihanassa syysflunssassa. Viikko sitten alkoi kurkkukivulla ja siitä eteenpäin nuhaa ja viimeksi on tullut yskää. Eilen alkoi yläleukaa/hampaita pakottamaan, ja kaikki tärähtelevä liike tekee kipeää..Tänään jopa syöminen sattuu yläleukaan. Ja korviakin välillä jomottaa.
Tässä mietiskelenkin, voiko olla poskiontelotulehdusta jo nyt, kun itse taudin alkamisesta on vasta viikko?
Hammaslääkäri on 2kk sitten tarkistanut purukalustoni.
Vajaa vuosi sitten ollessani raskaana sairastin ensimmäisen kerran poskiontelotulehduksen samoin oirein ja se todettiin kaikututkimuksella, antibiootilla hoidettiin. Ilmeisesti raskaus vaikutti asiaan. Mutta nytkö taas sama tauti?? En viitsisi vielä mennä terkkarillekaan näyttäytymään, kun itse flunssa kestänyt vasta viikon..Onko jollain samanlaisia kokemuksia, että jo flunssan tässä vaiheessa ilmenee poskiontelotulehduksen oireita?

3

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rituli31

      heippa.vastailen sulle koska itse olen poskiontelotulehduksen tuomion saanut.mulla on flunssa kestänyt reilun 2 viikkoa jo.kuumetta ei ole ollut kertaakaan mutta älytön väsymys ja kova nuha ja yskä, räkänen olo.tällä viikolla ollut kovia lihaskipuja ja hakeuduin vihdoin ja viimein saikulle.koitin sinnitellä kipeenä töissä mut lepo on paras lääke tautiin..

      eilenä kävin lekurissa ja tosiaan mulla todettiin poskiontelotulehdus.oireita ovat paineen tunne poskissa kun pidät päätä alaspäin ja muutenkin, hammassärky, limaa valuu nenästä kurkkuun kokoajan, ihan höntti olo.sain antibiootti kuurin.suosittelen että iteki meet lekuriin mahd.pian.hoitamattomana poskiontelotulehdus menee pahemmaks vaan.

    • viivuska00

      Okei..tänään tuntuu tosiaan vielä kipeämmältä, poskea, ylä/takahampaita särkee(kaikki viisurit on poistettu), ilmeisesti kipu heijastuu korvaankin, ja nuha on kova.
      Lepo onkin sitten toinen asia, miten puolivuotiaan kanssa levähtää :D täytyy nyt viikonloppu seurailla ja mennä särkylääkkeen voimin, ensi viikolla sitten vastaanotolle. En viitsi ruuhkaiseen ensiapuunkaan nyt lähteä.

    • nuhanenä*

      Välttämättä ei ole vielä poskiontelotulehdus, jos flunssa kestänyt vasta noin vähän aikaa. Ainakin mulle on lääkärit näin sanoneet, kun olen näistä samoista oireista kärsinyt. Ja välillä ne sitten ovatkin menneet itsestään ohi eli kuuleneet ihan siihen flunssaan eivätkä olleet vielä poskiontelotulehdusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe