Laajakaistan nopeudet

Surffaava perhe

Asumme suurSeinäjoen alueella ja olemme oman tahdon riippumattomista syista joutuneet paikallisen verkontoimittajan palveluun koska Elisa myi kaikki nämä liittmät jokunen vuosi sitten pois yrityskaupoissa.

Heti aluksi jouduimme yhteyttä asettelemaan että se vastaisi tarpeitamme. Muutimme sen 2M/500k noputeen. Nyt vuosi sitten paikallinen toimittaja muutti yhteydet 5M/1M. Me olimme onnellisia kun saamme samaan hintaan nopeamman yhteyden. Voi kun olisin silloin tajunnut että tämä ei tule pitämään paikkaansa. Olisin laskenut yhteyden alemmaksi ja maksanut vähemmän.

Nyt olen vuoden verran maksanut 39.90€ 5M/1M yhteydestä jota ei koskaan tullut. Yhteytemme on mittausten mukaan aina vaan se 1.7M/400k. Joskus yhteys kävi jopa 2.4M kohdalla viime syksynä joten toivoa oli.

Nyt tutkivat onko kaapeleissa jotakin vikaa. Saas nähdä. Olen laittanut vistintävirastolle kyselyn kuinka pitää menetellä näitten tyhjien lupausten kanssa.

Olen valmis viemään asiaa hiukan eteenkin päin. Haluan palautusta maksamista ylimääräisistä laskuista.

Voi olla, että teidän jokaisen kannattaa tarkistaa yhteytenne mistä maksatte ja mitä saatte.

Uskon että kun useampi kyselee samaa asiaa voidaan asialle jotakin tehdä. Jos kaikki olemme tyytyväisi ja maksamme tyhjistä lupauksista mikään ei tule muuttumaankaan.

Tässä linkki yhteen nopeusmittariin. Niitä löytyy usempia netistä googlen haulla "yhteysnopesmittari"
http://www.nopeusmittari.net/

5

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LexAnvia

Kuluttajavirasto on myös yksi valituspaikka tuosta Etelä-Pohjanmaalla vallitsevasta tosiasiallisesta Anvian monopolista, joka on ilmeisen lainvastainenkin.

• Surffaava perhe

No nyt ovat mitanneet että yhteys on 3M. Kukaan ei ole meillä käynyt. Ovat sen tehneet sieltä jostakin palvelimelta.

No jos näin on täytyy kaapelin pään ja tietokoneen välillä olla 1M häviö. Tarkoittaa siis yhtiöltä itseltä ostettua modeemia ja meidän talon sisäisiä kaapeleita.

Ihmettelen mitenkä me pääsimme nettiin 10 vuotta sitten kun yhteys oli 500k/250k tai jotain pientä mitä silloiset yhteydet olikaan.

Meidän on pitänyt lykätä tietoa sisään ja lypsää kaapelia pitkin ulos että 1M häviöllä saadaan netti toimimaan noin pienissä nopeuksissa.

Kyllä matematiikka on kummalista. Maalaisjärki ei sitä aina ymmärrä.

• 8mekaa/1,5km

Kuinkahan pitkä matka on kodistanne keskukseen jossa lanka liittyy verkkoon. Noilla nopeuksilla 4 km on jo liikaa.

• Surffaava perhe

Onkohan joku 6km matkaa.

No sittenhän palveluntoimittaja voi laittaa sinne lähtöpäähän 10M niin meillä se on sitten lähempänä sitä 5M mistä maksankin. Mulle se käy kyllä. En halua turhasta maksaa.

Ja haluan palautusta vuoden maksuista. 1M liittymän ja tämän erotus on 10€/kk joten se tekee 120€ palautusta. Liittymää ei ole koskaan saatu sinne mitä on luvattu.

Kuluttajavirasto on varmaan se suraava instanssi. Kuhan nyt saavat virallisen selvitysken aikaseksi tosta yhteydestä. Ja jos sellasta ei tule pistetään sinne virastolle vajavaisena koko selvitys menemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2237
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1136
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      107
      990
    4. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      969
    5. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      46
      956
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      54
      915
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      12
      891
    8. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      888
    9. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      880
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      47
      820
    Aihe