Hei, haluaisimme nyt lapsen, mutta olen HIV ja viirusmääräni on alle 20 ja syön lääkitystä. Vaimoni on negatiivinen????
Elikkä tiedän että sperma pitää pestä esim saksassa....
Paljonko koko lysti tulee maksamaan kaikkineen plus keinohedelmöitys mukaan lukien?
Väestöliiton sivuilla ei ollut tästä mitään mainintaa????
Ja kauanko koko prosessi kestää ja onko siinä jotain haastatteluja, testejä ......?????
Lapsia ja sperman pesua???
3
580
Vastaukset
- 9+1
Lapsettomuus hoito oli muutama vuosi sitten Väestöliitossa noin 1700 euroa. Ja jos tulee useampia alkioita jotka pakastetaan tulee siitä muutama sata euroa päälle.
Ja kyllä tuossa kumpikin osapuoli joutuu testaukseen sekä luonnollisesti keskustelette asiasta teitä hoitavan lääkärin kanssa. Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Oletkin jo selvittänyt osan asioita itse. Nykysäädösten mukaan klinikka hoitaa sukusolujen kuljetuksen, mutta sinun täytyy matkustaa Saksaan näytettä varten. Mutta tätä ennen selvitämme lääkärin vastaanotolla mahdollisia hoitoon vaikuttavia lääketieteellisiä asioita. Tämä tarkoittaa esimerkiksi vaimosi kohdalla tavanomaista gynekologista tutkimusta, ultraäänitutkimusta ja mahdollisesti joitakin verinäytteestä tutkittavia hormonikokeita sekä luonnollisesti hiv ja hepatiitti testejä.
Yleensä kuvaamassasi tilanteessa tarvitaan niin sanottu koeputkihedelmöityshoito eli IVF tai mikrohedelmöityshoito eli ICSI, joista löydät tarkempaa tietoa täältä https://vaestoliitto-fi.directo.fi/lapsettomuus/tutkimukset_ja_hoidot/hedelmoityshoidot/ivf-hoidot-eli-koeputkihedelmoit/.
Hoidon hinta koostuu tarvittavista tutkimuksista ja itse hoidoista, arviolta noin 2000 euroa, tarkempaa tietoa löydät täältä https://vaestoliitto-fi.directo.fi/lapsettomuus/hinnasto/. Koeputkihedelmöityshoitoon tarvittavat lääkkeet maksavat teille noin 700 euroa per kalenterivuosi jos vaimollasi on oikeus sairausvakuutuskorvaukseen. Sperman käsittely ja testaus Saksassa ja näytteen kuljetus Väestöliiton klinikalle maksaa noin 1800 euroa. Mainittakoon, että tässä teidän tilanteessa hoito voidaan toteuttaa Helsingin klinikalla, mutta ei Oulussa tai Turussa.
Helsingin klinikan ajanvaraus ja neuvontapuhelimessa 09 6162 2513 vastataan mielellään lisäkysymyksiin.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- 12sivullinen
Sperman pesu mahdollinen ja kaikki nuo hoidot jotka maksavat useita tuhansia yhteensä..Tiedän että jos virukset on mittaamattomissa, jotkut parit ottaa riskin ja yrittää perinteisin keinoin. Mutta kysy aina hoitavalta lääkäriltäsi heidän mielipide ja muutenkin, siellä se osaaminen on...kysy siis lääkäriltäsi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014154- 2433328
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12491En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792255Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391599- 1371246
- 481208
- 151198
- 991121