Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta kun kukaan ei tunnu tähän osaavan sanoa mitään, niin kertokaa nyt tekin mielipiteenne.
Eli lasketaanko vauvan ikä (kuukaudet siis) viikkojen vai päivien mukaan? Eli jos vauva syntynyt 14.7. niin täyttikö vauva tänään 9 viikkoa (eli periaatteessa 2kk ja 1vko) vai eilen 2 kuukautta?
Vauvan iän laskeminen
5
7349
Vastaukset
- No minusta
viikko on viikko ja kuukausi on kuukausi ja vuosi on vuosi.
Eli meidän poika täytti tänään 7viikkoa, ja kahden viikon päästä torstaina (29.9) täyttää 9viikkoa, ja tiistaina 27.9 täyttää 2kuukautta.
Ehkä sitä vaan tottui raskausaikana tuijottamaan niitä kertyneitä viikkoja liikaa... - niimpä niin
no oli kyllä outo kysymys.. laps täyttää kk silloin kun syntymästä on kk... ja vuoden kun siitä on vuosi...eihän missään oo sanottu että kk on 4 viikkoa jos jotenkin sitä ajat takaa.. eiks tolla logiikalla syntymäpäivä siirtyis joka vuosi...?
- 3+20
Mä ainakin sanoin vauvan iän viikoissa ehkä johonkin siihen asti kun vauva oli vaikka 8vkoa. Sitten aloin puhumaan kuukausista :) Eipä sillä merkitystä niin ole onko hän tänään 9vkoa vai 2kk mutta kuka mitenkin tekee. Kyllä neuvolassa esim lasketaan niin että hän on 1.1 syntynyt ja 1.2 on kuukauden vaikka olisikin 5vkoa..
- nmrr
Ei herranen aika sentään. Jos puhut omista ikävuosistas, niin mitenkäs se menee? Olet syntynyt vaikkapa 14.6, pidätkö synttärisi kuitenkin jo 10.6, koska viikot sanovat niin? Kyllähän se menee ihan kalenterikuukausien mukaan ne kuukaudet, siinä ei tarvii viikkoja laskeskella. vauva on syntynyt 1.4, 1.5= 1kk, 1.6=2kk, 1.7=3kk jne
- ladieeesss
^tuota mieltä minäki oon. Meidän neiti on syntyny 27.1.11, eli 27.2 hän on 1kk vanha. Nyt syyskuussa, 27.9 hän on 8kk vanha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740