Kissani siis oksentelee todella helposti. Kaikki eläinlääkärin tutkimukset on tehty ja täysin terveeksi todettu kissa. No, vihdoin pitkien kokeilujen jälkeen löytyi ruoka joka sopii kissalleni: Royal Caninin vähäkalorinen kuivaruoka. Eläinlääkärikin suositteli ylipainoiselle kissalle jotain vähäkalorista ruokaa, ettei ruoan määrän suhteen joudu pihtailemaan liikaa (kissallani on pohjaton maha ja huutaa ruokaa lisää lisää lisää vaikka olisi juuri syönyt). Olen tarkkaan mitalla mitannut ruokamäärän, etten vahingossakaan anna yhtään ylimääräistä. Kaikista näistä toimenpiteistä huolimatta tuo läskikassa on paksu ja paksuna pysyy. Mielelläni soisin tuolle katille myöskin toiset 10 vuotta elinaikaa, mutta tuo lihavuus on taatusti elinikää lyhentävä seikka :(
Aloitanko siis uudelleen kissan kiusaamisen ruokakokeiluilla ja yritän etsiä jonkun toisen ruoan jota kattini herkkä maha voisi kestää, vai mitä tässä voi vielä tehdä? Märkäruokia tuo ei juurikaan huoli, satunnaisesti annan Royal Caninin vähäkalorista märkäruokaa. Mikään tuore liha tms ei neiti nirppanokalle kelpaa, ja kalaa se suorastaan pelkää :D
Tässä on myös vielä sellainen terveydellinen seikka, että kissallani on ollut aikaisemmin munais- ja maksaongelmia, mutta ne onneksi parantuivat ruokavaliomuutoksilla.
Kissan lihavuus + mahavaivat
paksu katti
0
145
Luetuimmat keskustelut
- 1861583
- 851362
- 1041058
- 48899
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40783Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..11779Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83656Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.105627Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30621Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45577