kysymyksiä liittyen kissanpentuun

tietämätön.....o

kissanpentuni ääntelee tosi paljon. se on nyt 3kk ikäinen. kun tulen koulusta kotiin, se maukuu tosi isoon ääneen, ja sitten nostan sen syliin ja kohta se hiljenee. sitten jos se haluaa mun huomion, se myös maukuu tosi paljon. ja jos se katsoo ikkunast ulos ja haluaisi että avaan ikkunan, niin se maukuu tosi isosti taas, kunnes avaan sen. :o ja jos oon vaikkapa tiskaamassa, ja selin kissanpentuun, niin se maukuu mun jalkojen juuressa kokoajan :o onko tämä ihan normaalia käytöstä kissanpennulta? ja väheneekö maukuminen kun kissa kasvaa aikuiseksi?
toinen ihmetyksen aihe mulla on se, että kissanpentu herää joka aamu aikaisin riehumaan, eli se hyppää kiinni mun jalkoihin ja alkaa puremaan mun varpaita tosi lujasti, niin että sattuu. siihen herään joka aamu :I voiko tätä käytöstä jotenkin ehkäistä? haluaisin, että kissa antaisi mun herätä aamuisin ihan itsekseni tai että edes herättäisi vähän nätimmällä tavalla :D
sitten sellainen juttu, että kun pidän kissaa sylissä kasvot minuun päin, ja katson sitä silmiin, niin se kääntää pään aina toiseen suuntaan ja näyttää siltä että se välttelee silmiin katsomista? mistä tämä voisi johtua?

1

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karkkikisut

Kuulostaa aika normaalilta pennun käytökseltä. Nytkö jo olet kyllästynyt? Kissa vaatii huomiota ja sitä sille pitää antaa. Kaksi kissaa saa keskenään ajan kulumaan rattoisammin.

Jos noinkin pieni pentu on koko koulupäivän ajan yksin, niin pitkästyyhän se ja taatusti on kimpussasi heti kun tulet kotiin. Onhan sillä tarpeeksi ruokaa tarjolla?

Mitä tapahtuu, kun avaat ikkunan? Ethän vaan päästä kissanpentua yksin ulos?

Ihmisen varpaat ovat kissanpennulle äärimmäisen mielenkiintoinen elementti varsinkin, jos ne pilkottavat peiton alta ja kissa on pitkästynyt.

Suoraan silmiin katsominen on ainakin koirilla hyvin uhkaava ele, ja käsitykseni mukaan kissakin kokee sen samaan tapaan. Kissa siis haluaa välttää konfliktin, kun kääntää katseesi pois sinusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      75
      2773
    2. Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja

Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,
      Ikävä
      28
      2527
    3. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2248
    4. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      13
      2036
    5. Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?

Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -
      Maailman menoa
      111
      1527
    6. Voiko kaivattu olla liian vanha?

Tai muuten huonokuntoinen...
      Ikävä
      167
      1383
    7. Missä näit viimeksi kaivattusi?

Menikö kohtaaminen hyvin vai ujousko esti lähestymästä?
      Ikävä
      52
      1052
    8. Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?

Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa
      Työpaikat
      28
      1024
    9. IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...

71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih
      Terveys
      16
      828
    10. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      106
      818
    Aihe