Langaton lähiverkko nettitikku+reititin -yhdistelmällä

am

Nettitikkuni on ZTE MF 668 ja reititin mallia Linksys WRT54G Wireless Broadband Router. Minulla on nettitikku kiinni kannettavassa tietokoneessani ja haluaisin jakaa netin reitittimen kautta myös kahdelle muulle kotini kannettavalle. Reitittimessä ei ole USB-paikkaa, johon nettitikun voisi kiinnittää suoraan. Käyttäisin siis rj-45 kaapelia kannettavan ja reitittimen välissä. Onnistuuko ylipäätään verkon luominen mitenkään ko. viritelmällä? Mitä reitittimiä em. nettitikku tukee? Tai toisin päin; mikä mokkula voisi toimia Linksysin reitittimen parina? Selasin nettiä mutta en löytänyt mistään apua pulmaani. Kenelläkään antaa neuvoja? Kiitos.

9

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepssssss

      Jos reitittimessä EI OLE usb-liitintä, miten ihmeessä siihen voisi kytkeä usb-nettitikun?

      Netin jako onnistuu niinkin että se kone jossa on nettitikku kiinni jaetaan netti sisäverkon ja tuon reitittimen kautta koneille n

      • am

        Kysyisinkin että onko se edes mahdollista rakentaa verkkoa kuten edellä yritin kuvailla. En omaa tietoteknistä osaamista tässä asiassa. Siis helppoa saada kannettava nettiin, sen kun tökkää tikun usb:iin, soittaa linjan auki ja a vot. Mutta kun minulla on toinenkin kannettava ja reititinkin aikoinaan hankittu, mietin voisinko saada netin toisellekin koneelleni. Voiko kaapelilla (rj45) "siirtää" netin reitittimelle, josta verkon voisi jakaa langattomana toiselle koneelleni? Reitittimessä on kaksi ympärisäteilevää antennia. Jos se on mahdollista pitänee reitittimen asetuksia muuttaa myös eli kertoa sille nettitikun olemassa olosta? Onnistuukohan tällainen viritelmä?


    • helpointa hommata 3g-retitin, hintaluokka viittäkymppiä

      sauniksen palstoilla on myönteisiä arvioita mm jostain tplink-laitteesta ... itselläni oli A-link WNAP, nyt pois käytöstä koska katkosten käsittely oli huonoa ja hidasta

    • APUAA

      olen ostamassa tietokonetta ja tuotekuvauksessa on tälläinen kohta:
      Verkko-ominaisuudet: Gigabit Ethernet, 802.11 b/g/n

      niin meinaKo tuo langattoman verkon vastaanotinta eli reititintä?
      Haluan sellaisen koneen missä se olisi valmiina ja en ymmärrä paljoakaan noista:D nopeita vastauksia kiitos

    • Alkuun

      Verkko-ominaisuudet:
      Gigabit Ethernet tarkoittaa verkkokorttia, johon voi tökätä kaapelin kiinni
      802.11 b/g/n tarkoittaa langattoman verkon ominaisuuksia ja nopeusluokkia
      Reitittimiä ei ole vakiovarusteena tietokoneissa.

    • APUAA

      elikkä ostan vain reitittimen ja tökkään kiinni ? sittenkö pelittää?

    • Alkuun

      Sellaisen reitittimen johon saa nettitikun kiinni, niin saat langattoman verkon. Sen jälkeen yhdistät koneen WLANiin. Jos yhteyttä ei tarvii jakaa minkään muun laitteen kanssa, nettitikun voi lätkäistä suoraan koneeseen kiinni.

      • Kädetön

        Elikkä saako nettitikulla jaettua yhteyden myös Xyzelin nbg-419v v2:lla? Siitä löytyy usb-liitäntä, mutta ilmoitetaan, että tarkoitettu esim. tulostimelle tai ulkoiselle massamuistille. Eli toimisiko myös langattoman netin jakajana nettitikku siihen tökäten?


    • APUAA

      juu no pitää sitä jakaa toisellekkin koneelle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe