Nettitikkuni on ZTE MF 668 ja reititin mallia Linksys WRT54G Wireless Broadband Router. Minulla on nettitikku kiinni kannettavassa tietokoneessani ja haluaisin jakaa netin reitittimen kautta myös kahdelle muulle kotini kannettavalle. Reitittimessä ei ole USB-paikkaa, johon nettitikun voisi kiinnittää suoraan. Käyttäisin siis rj-45 kaapelia kannettavan ja reitittimen välissä. Onnistuuko ylipäätään verkon luominen mitenkään ko. viritelmällä? Mitä reitittimiä em. nettitikku tukee? Tai toisin päin; mikä mokkula voisi toimia Linksysin reitittimen parina? Selasin nettiä mutta en löytänyt mistään apua pulmaani. Kenelläkään antaa neuvoja? Kiitos.
Langaton lähiverkko nettitikku+reititin -yhdistelmällä
9
1062
Vastaukset
- jepssssss
Jos reitittimessä EI OLE usb-liitintä, miten ihmeessä siihen voisi kytkeä usb-nettitikun?
Netin jako onnistuu niinkin että se kone jossa on nettitikku kiinni jaetaan netti sisäverkon ja tuon reitittimen kautta koneille n- am
Kysyisinkin että onko se edes mahdollista rakentaa verkkoa kuten edellä yritin kuvailla. En omaa tietoteknistä osaamista tässä asiassa. Siis helppoa saada kannettava nettiin, sen kun tökkää tikun usb:iin, soittaa linjan auki ja a vot. Mutta kun minulla on toinenkin kannettava ja reititinkin aikoinaan hankittu, mietin voisinko saada netin toisellekin koneelleni. Voiko kaapelilla (rj45) "siirtää" netin reitittimelle, josta verkon voisi jakaa langattomana toiselle koneelleni? Reitittimessä on kaksi ympärisäteilevää antennia. Jos se on mahdollista pitänee reitittimen asetuksia muuttaa myös eli kertoa sille nettitikun olemassa olosta? Onnistuukohan tällainen viritelmä?
helpointa hommata 3g-retitin, hintaluokka viittäkymppiä
sauniksen palstoilla on myönteisiä arvioita mm jostain tplink-laitteesta ... itselläni oli A-link WNAP, nyt pois käytöstä koska katkosten käsittely oli huonoa ja hidasta- APUAA
olen ostamassa tietokonetta ja tuotekuvauksessa on tälläinen kohta:
Verkko-ominaisuudet: Gigabit Ethernet, 802.11 b/g/n
niin meinaKo tuo langattoman verkon vastaanotinta eli reititintä?
Haluan sellaisen koneen missä se olisi valmiina ja en ymmärrä paljoakaan noista:D nopeita vastauksia kiitos - Alkuun
Verkko-ominaisuudet:
Gigabit Ethernet tarkoittaa verkkokorttia, johon voi tökätä kaapelin kiinni
802.11 b/g/n tarkoittaa langattoman verkon ominaisuuksia ja nopeusluokkia
Reitittimiä ei ole vakiovarusteena tietokoneissa. - APUAA
elikkä ostan vain reitittimen ja tökkään kiinni ? sittenkö pelittää?
- Alkuun
Sellaisen reitittimen johon saa nettitikun kiinni, niin saat langattoman verkon. Sen jälkeen yhdistät koneen WLANiin. Jos yhteyttä ei tarvii jakaa minkään muun laitteen kanssa, nettitikun voi lätkäistä suoraan koneeseen kiinni.
- Kädetön
Elikkä saako nettitikulla jaettua yhteyden myös Xyzelin nbg-419v v2:lla? Siitä löytyy usb-liitäntä, mutta ilmoitetaan, että tarkoitettu esim. tulostimelle tai ulkoiselle massamuistille. Eli toimisiko myös langattoman netin jakajana nettitikku siihen tökäten?
- APUAA
juu no pitää sitä jakaa toisellekkin koneelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592