Langaton lähiverkko nettitikku+reititin -yhdistelmällä

am

Nettitikkuni on ZTE MF 668 ja reititin mallia Linksys WRT54G Wireless Broadband Router. Minulla on nettitikku kiinni kannettavassa tietokoneessani ja haluaisin jakaa netin reitittimen kautta myös kahdelle muulle kotini kannettavalle. Reitittimessä ei ole USB-paikkaa, johon nettitikun voisi kiinnittää suoraan. Käyttäisin siis rj-45 kaapelia kannettavan ja reitittimen välissä. Onnistuuko ylipäätään verkon luominen mitenkään ko. viritelmällä? Mitä reitittimiä em. nettitikku tukee? Tai toisin päin; mikä mokkula voisi toimia Linksysin reitittimen parina? Selasin nettiä mutta en löytänyt mistään apua pulmaani. Kenelläkään antaa neuvoja? Kiitos.

9

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepssssss

      Jos reitittimessä EI OLE usb-liitintä, miten ihmeessä siihen voisi kytkeä usb-nettitikun?

      Netin jako onnistuu niinkin että se kone jossa on nettitikku kiinni jaetaan netti sisäverkon ja tuon reitittimen kautta koneille n

      • am

        Kysyisinkin että onko se edes mahdollista rakentaa verkkoa kuten edellä yritin kuvailla. En omaa tietoteknistä osaamista tässä asiassa. Siis helppoa saada kannettava nettiin, sen kun tökkää tikun usb:iin, soittaa linjan auki ja a vot. Mutta kun minulla on toinenkin kannettava ja reititinkin aikoinaan hankittu, mietin voisinko saada netin toisellekin koneelleni. Voiko kaapelilla (rj45) "siirtää" netin reitittimelle, josta verkon voisi jakaa langattomana toiselle koneelleni? Reitittimessä on kaksi ympärisäteilevää antennia. Jos se on mahdollista pitänee reitittimen asetuksia muuttaa myös eli kertoa sille nettitikun olemassa olosta? Onnistuukohan tällainen viritelmä?


    • helpointa hommata 3g-retitin, hintaluokka viittäkymppiä

      sauniksen palstoilla on myönteisiä arvioita mm jostain tplink-laitteesta ... itselläni oli A-link WNAP, nyt pois käytöstä koska katkosten käsittely oli huonoa ja hidasta

    • APUAA

      olen ostamassa tietokonetta ja tuotekuvauksessa on tälläinen kohta:
      Verkko-ominaisuudet: Gigabit Ethernet, 802.11 b/g/n

      niin meinaKo tuo langattoman verkon vastaanotinta eli reititintä?
      Haluan sellaisen koneen missä se olisi valmiina ja en ymmärrä paljoakaan noista:D nopeita vastauksia kiitos

    • Alkuun

      Verkko-ominaisuudet:
      Gigabit Ethernet tarkoittaa verkkokorttia, johon voi tökätä kaapelin kiinni
      802.11 b/g/n tarkoittaa langattoman verkon ominaisuuksia ja nopeusluokkia
      Reitittimiä ei ole vakiovarusteena tietokoneissa.

    • APUAA

      elikkä ostan vain reitittimen ja tökkään kiinni ? sittenkö pelittää?

    • Alkuun

      Sellaisen reitittimen johon saa nettitikun kiinni, niin saat langattoman verkon. Sen jälkeen yhdistät koneen WLANiin. Jos yhteyttä ei tarvii jakaa minkään muun laitteen kanssa, nettitikun voi lätkäistä suoraan koneeseen kiinni.

      • Kädetön

        Elikkä saako nettitikulla jaettua yhteyden myös Xyzelin nbg-419v v2:lla? Siitä löytyy usb-liitäntä, mutta ilmoitetaan, että tarkoitettu esim. tulostimelle tai ulkoiselle massamuistille. Eli toimisiko myös langattoman netin jakajana nettitikku siihen tökäten?


    • APUAA

      juu no pitää sitä jakaa toisellekkin koneelle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe