Mistä saisin B-vitamiinin vaikutuksista tietoa? Auttaako se esim. masennuksessa, sellaistakin olen kuullut ettei itikat söisi jos syö B-vitamiinia? Mistä oikeaa tietoa? Omakohtaiset kokemuksetkin olisi mukavaa luettavaa.
Mihin auttaa B-vitamiini
11
5274
Vastaukset
- Lägär
ötökät (ja ihmiset ;-) pysyvät kaukana kamalan
hienhajun vuoksi, esim. 2 x Trineurin / vrk.
Ja se sitten todella haisee parin päivän
sisään.
Lääkkeellisessä käytössä B-vitamiinikomplekseja
(siis yhdistelmiä) käytetään hermotulehduksissa
ja alkoholismissa, viimeksimainitussa lähinnä
siksi kun kaljaveikon syöminen on lähinnä
grillimakkaraa, jos sitäkään.
Joissain tutkimuksissa massiiviset annokset
ovat lieventäneet krapulaa, apu on lähinnä
teoreettinen.
Normaalisti elävä ja ruokaileva ihminen ei
tarvitse lisäravinteita. Tupakoivan ja/tai 'alkoa' paljon käyttävän on ehkä syytä käyttää lisäravinteita, joista tunnetuin on kaljaveikkojen
käyttämä on Berocca -pore.
Viinakatkolla olevalle annetaan B-vitamiinia
hoidon alussa pistoksena.
Jättiannokset (grammoja) saattavat olla vaarallisia pitkäaikaiskäytössä.
Normaalisti elävälle riittää lisäravinteeksi
esim. multitabs, josta saa lähes kaikki
tarvittavat hivenaineet ns. ravintolisä.
PS. B-vitamiinilla on joillekin piristävää
vaikusta, C-vitamiinin kanssa käytettynä.
Vakavasta B-vitamiinin puutteesta kärsivä
saa vaikka mitä hermosto-oireita, mikä on
Suomessa harvinaista, poislukien ammattijuopot.- mmm
Joo, eli lääkärini tosiaankin sanoi, että Multitabs on aivan jostakin, koska siinä olevat pitoisuudet on yhtä tyhjän kanssa. Eli mieluummin pistää rahat vaikka pankkiin kuin niihin. Vahinko vain, kun mä joudun syömään "kaikkia" mahdollisia pillereitä, kun on allergiat eikä voi mitään oikein syödä...
- shamaani
hello ystäväni!
Huomaan että olet lääkealan ihminen ja vitamiini/mineraali tietoutesi on hieman puutteellista johtuen kenties ammattinäkökulmasta!
Todellisessa vitamiinihoidossa ovat vitamiinien määrät valtavia ennenkuin saadaan odotetut tulokset! Esim suomalainen ruoka ei sisällä enään nykyään muuta kuin rippeitä mitä kehomme tarvitsee!mm magnesiumia saamme korkeintaan 25% päivittäisestä tarpeestamme, sekä muut mineraalit ja vitamiinimäärät ovat olemattomia!Lisäravinteet kuten luonnonmukaiset vitamiinit ja mineraalit sekä hyvälaatuinen esim, soijaproteiini ovat lähes välttämättömiä!
Olen havainnoinut käytännössä näitä asioita 10 vuotta ja tiedän asian olevan näin! Shamaani - Elli
Itse joudun käyttämään b12-vitamiinia pistoksina ja todellakaan, sekä lääkärin että lääkeen esitteen mukaan pitkäaikainen käyttö ei ole vaarallista...se siitä.
Eikä b-vitamiinin vajaus niin ylen harvinaista ole...muillakaan kuin kaljaveikoilla. - Kirsikka
Olen lähes raitis, silti mulla hermosto-oireita vaikka muille jakaa, ovat lääkäritkin ihmeissään. Joten kait se pitää sitten aloittaa b- vitamiinin popsiminen. Voiko kyseistä vitamiinia saada liikaa, onko se vaarallista jos syö b- vitamiinia vaikkei sen puutetta olisikaan.
- Mämmi-kaurapuuro
Yli 1600 sivua uusinta tutkimustietoa, sairauksien ehkäisy & hoito!
Tykkäätkö lukea kirjoja? Kannattaa lukea tämä kirja:
https://www.lifeextensioneurope.com/6th-edition-disease-prevention-and-treatment-life-extension
Sairauksien ehkäisy ja hoito, esim. lisäravinteilla.
Uusi 6. painos ilmestyi juuri. Yli 1600 sivua.
Muista tilausta vahvistaessa syöttää alennuskoodi:
60130904
Sillä koodilla 5% alennusta kaikista tämän kaupan tuotteista. Alennuskoodi toimii vain uuden asiakkaan ekassa tilauksessa.
Lähettävät EU-maa Hollannista, joten tullin kanssa ei tule ongelmia.
- Google
Sana "vitamiinit" googleen ja haku suomenkielisiltä sivuilta - tuli paljon linkkejä ja tässä ensimmäinen:
http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/vitamiinit.htm
B-vitamiineista puheenollen; niitä on monta lajia ja ne vaikuttavat eri tavoin. Ei ole yhtä ainoaa B-vitamiinia.- Malla
Hyvä vinkki, kiitos! Olen vähän tumpelo tietokoneen käytössä.
- Elli
...parempiakin ja asiallisempia sivuja löytyy netistä.
- Linkki
Elli kirjoitti:
...parempiakin ja asiallisempia sivuja löytyy netistä.
Ja mitkä niitä parempia ovat (ja millä tavoin parempia)?
- Elli
Linkki kirjoitti:
Ja mitkä niitä parempia ovat (ja millä tavoin parempia)?
...oli valittu linkki siis. Googlen kautta löytää asiallisempia ja parempiakin linkkejä. Esim. b-12 vitamiinin kohdalla väitteet: tunnehäiriöistä, mielisairaus mukaan lukien ovat yksioikoisia, yleistyksiä: yli 50-vuotiailla b-12 vitamiini imeytyy huonosti...tämäkin liian rankka väite. Täysin väärä väite oli hoitona käytetyt viikottaiset ruiskeet...kobalamiini-ruiskeita annetaan 2 -3 kk:n välein ylläpitohoidossa. Eli en suosittteli oheista linkkiä lainkaan asiallisen ja oikean tiedon saamiseksi...
Seuraavassa mielestäni asiallisempia linkkejä:
http://www.tohtori.fi/eviva/
http://www.ktl.fi/fineli/
http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .984781Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403203Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503145Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4132264Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2361392Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761207
- 711151
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311118Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181028