Mihin auttaa B-vitamiini

Malla

Mistä saisin B-vitamiinin vaikutuksista tietoa? Auttaako se esim. masennuksessa, sellaistakin olen kuullut ettei itikat söisi jos syö B-vitamiinia? Mistä oikeaa tietoa? Omakohtaiset kokemuksetkin olisi mukavaa luettavaa.

11

5158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lägär

      ötökät (ja ihmiset ;-) pysyvät kaukana kamalan
      hienhajun vuoksi, esim. 2 x Trineurin / vrk.
      Ja se sitten todella haisee parin päivän
      sisään.

      Lääkkeellisessä käytössä B-vitamiinikomplekseja
      (siis yhdistelmiä) käytetään hermotulehduksissa
      ja alkoholismissa, viimeksimainitussa lähinnä
      siksi kun kaljaveikon syöminen on lähinnä
      grillimakkaraa, jos sitäkään.

      Joissain tutkimuksissa massiiviset annokset
      ovat lieventäneet krapulaa, apu on lähinnä
      teoreettinen.

      Normaalisti elävä ja ruokaileva ihminen ei
      tarvitse lisäravinteita. Tupakoivan ja/tai 'alkoa' paljon käyttävän on ehkä syytä käyttää lisäravinteita, joista tunnetuin on kaljaveikkojen
      käyttämä on Berocca -pore.

      Viinakatkolla olevalle annetaan B-vitamiinia
      hoidon alussa pistoksena.

      Jättiannokset (grammoja) saattavat olla vaarallisia pitkäaikaiskäytössä.

      Normaalisti elävälle riittää lisäravinteeksi
      esim. multitabs, josta saa lähes kaikki
      tarvittavat hivenaineet ns. ravintolisä.

      PS. B-vitamiinilla on joillekin piristävää
      vaikusta, C-vitamiinin kanssa käytettynä.

      Vakavasta B-vitamiinin puutteesta kärsivä
      saa vaikka mitä hermosto-oireita, mikä on
      Suomessa harvinaista, poislukien ammattijuopot.

      • mmm

        Joo, eli lääkärini tosiaankin sanoi, että Multitabs on aivan jostakin, koska siinä olevat pitoisuudet on yhtä tyhjän kanssa. Eli mieluummin pistää rahat vaikka pankkiin kuin niihin. Vahinko vain, kun mä joudun syömään "kaikkia" mahdollisia pillereitä, kun on allergiat eikä voi mitään oikein syödä...


      • shamaani

        hello ystäväni!
        Huomaan että olet lääkealan ihminen ja vitamiini/mineraali tietoutesi on hieman puutteellista johtuen kenties ammattinäkökulmasta!
        Todellisessa vitamiinihoidossa ovat vitamiinien määrät valtavia ennenkuin saadaan odotetut tulokset! Esim suomalainen ruoka ei sisällä enään nykyään muuta kuin rippeitä mitä kehomme tarvitsee!mm magnesiumia saamme korkeintaan 25% päivittäisestä tarpeestamme, sekä muut mineraalit ja vitamiinimäärät ovat olemattomia!Lisäravinteet kuten luonnonmukaiset vitamiinit ja mineraalit sekä hyvälaatuinen esim, soijaproteiini ovat lähes välttämättömiä!
        Olen havainnoinut käytännössä näitä asioita 10 vuotta ja tiedän asian olevan näin! Shamaani


      • Elli

        Itse joudun käyttämään b12-vitamiinia pistoksina ja todellakaan, sekä lääkärin että lääkeen esitteen mukaan pitkäaikainen käyttö ei ole vaarallista...se siitä.

        Eikä b-vitamiinin vajaus niin ylen harvinaista ole...muillakaan kuin kaljaveikoilla.


      • Kirsikka

        Olen lähes raitis, silti mulla hermosto-oireita vaikka muille jakaa, ovat lääkäritkin ihmeissään. Joten kait se pitää sitten aloittaa b- vitamiinin popsiminen. Voiko kyseistä vitamiinia saada liikaa, onko se vaarallista jos syö b- vitamiinia vaikkei sen puutetta olisikaan.


      • Mämmi-kaurapuuro

        Yli 1600 sivua uusinta tutkimustietoa, sairauksien ehkäisy & hoito!

        Tykkäätkö lukea kirjoja? Kannattaa lukea tämä kirja:
        https://www.lifeextensioneurope.com/6th-edition-disease-prevention-and-treatment-life-extension
        Sairauksien ehkäisy ja hoito, esim. lisäravinteilla.
        Uusi 6. painos ilmestyi juuri. Yli 1600 sivua.

        Muista tilausta vahvistaessa syöttää alennuskoodi:
        60130904
        Sillä koodilla 5% alennusta kaikista tämän kaupan tuotteista. Alennuskoodi toimii vain uuden asiakkaan ekassa tilauksessa.
        Lähettävät EU-maa Hollannista, joten tullin kanssa ei tule ongelmia.


    • Google

      Sana "vitamiinit" googleen ja haku suomenkielisiltä sivuilta - tuli paljon linkkejä ja tässä ensimmäinen:

      http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/vitamiinit.htm

      B-vitamiineista puheenollen; niitä on monta lajia ja ne vaikuttavat eri tavoin. Ei ole yhtä ainoaa B-vitamiinia.

      • Malla

        Hyvä vinkki, kiitos! Olen vähän tumpelo tietokoneen käytössä.


      • Elli

        ...parempiakin ja asiallisempia sivuja löytyy netistä.


      • Linkki
        Elli kirjoitti:

        ...parempiakin ja asiallisempia sivuja löytyy netistä.

        Ja mitkä niitä parempia ovat (ja millä tavoin parempia)?


      • Elli
        Linkki kirjoitti:

        Ja mitkä niitä parempia ovat (ja millä tavoin parempia)?

        ...oli valittu linkki siis. Googlen kautta löytää asiallisempia ja parempiakin linkkejä. Esim. b-12 vitamiinin kohdalla väitteet: tunnehäiriöistä, mielisairaus mukaan lukien ovat yksioikoisia, yleistyksiä: yli 50-vuotiailla b-12 vitamiini imeytyy huonosti...tämäkin liian rankka väite. Täysin väärä väite oli hoitona käytetyt viikottaiset ruiskeet...kobalamiini-ruiskeita annetaan 2 -3 kk:n välein ylläpitohoidossa. Eli en suosittteli oheista linkkiä lainkaan asiallisen ja oikean tiedon saamiseksi...


        Seuraavassa mielestäni asiallisempia linkkejä:

        http://www.tohtori.fi/eviva/
        http://www.ktl.fi/fineli/
        http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe