Loiseläjät ja pummit.

.

Niin kauan kuin yteiskunta jakaa toimeentulotuea jokaisen oikeutetuna meillä on loisia ja pummeja.

Toimeentulotuki on uusittava.

Toimeentulotukena ei saa antaa muuta kuin päivittäisen ruokarahan 6,67€/vkr x 30 vrk/kk.
Ja perheelle kertoimella, jos ei muuta elatusmahdollisuutta ole.
ELI tuo Toimeentulotuki 419 € / kk EI OLE kokonaan ruokaan.
Vain 48 % summasta on korva merkitty ravintoon.
Toimeentulotukea ei lasketa henkilöä kohti, vaan aina taloutta kohden.
ENSIMMÄISEN AIKUISEN PAINO ON YKSI,
SEURAAVIEN 0,5 eli puoliso ja yli 13v. lapset.
LASTEN TAAS 0,3 (tässä yhteydessä lapsiksi luokitellaan 0-14 v.)

Asumisentukemin Suomen ilmastossa, on kohtuulista, kuten se on Yhdelle hengelle 37 neliötä vesimaksu.

Toimeentulotuki on aivan väärä nimi yhteiskunnan elatusvelvollisuudelle..SIKSI TUO TOIMEENTULOTUKI ON MUODOSTUNUT.

14

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      200,1 € / kk ruokarahaa yksin asuvalle.
      alle 14 v. lapselle kertoin 0,3
      Yli 14 v. kerroin 0,5
      ESIMERKKINÄ isä äiti ja alle 14 v. lapsi = 1,8 kerroin =12€/ vrk.
      Esimerkki isä, äiti ja kolme lasta yli 14v. =2 kerroimena = 13,34 €/vrk.
      Kaikki muu "tuki" olisi anottava kirjallisena, mukana toimitettava verotodistukset viideltä vuodelta.

      • .

        Olen €uro aikana ostanut vaateita alle 100 €/ vuosi.
        Vaateiden tarkoitus on pitää lämpimänä ja vaatettaa..


        Toimeentulotuki jakaa tulot riittäviksi:

        Ravintomenot 48 %
        Vaate- ja jalkinemenot 7 % ( = 351,96 €/vuosi.)
        Informaatiomenot (lehti, TV, puhelimen, netti ) 19 %
        Vähäiset terveydenhuoltomenot 3 %
        Muut jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot 23 % tämä on aivan turha tuki ja 1156,44 €/vuosi

        = 100 % = 419 € / kk.


    • sss...sss...

      Toimeentulotuki ei ole jokaisen oikeus. Toimeentulotukea saadakseen henkilön on osoitettava tulot ja menot, joiden pohjalta tehdään laskelma siitä, onko henkilö oikeutettu toimeentulotukeen.

      Asumisen kohtuulliset kustannukset määrittelee kunta. Asumiskustannuksiin kuuluvat siis kaikki asumiseen liittyvät kustannukset kuten, kohtuulinen sähkö/hlö, vuokra, vesi, jätemaksut jne... Siksi joissain kunnissa saattaa asumisen kohtuulliset kustannukset olla toisistaan poikkeavat.

    • nussimuatakaa

      loiseläjät on yhteiskunnan saasta.niistä pitää päästä eroon

      • loiloi

        Aloita poisto itsestäsi, niin on yksi vähemmän.


      • Repeus

        toi NUSSIMUATAKAA on henkilö jota ei voi edes ihmiseksi luókitella. Joten jättäkäämme aivoton kommentti huomiotta.....:)


    • NoMoney

      Ilmaista rahaa ei pitäisi antaa kenellekään. Se kuka ei tee työtä, ei syömänkään pidä.
      Rahan saamisen ehtona pitää olla, että tekee 10 euron tuntipalkalla yhteiskunnalle vaikka viikonloppu tai yötyötä, että "velka" on kuitattu. Suomessa on työtä, tekijöistä vain on pulaa.

      • Yrittäjät

        Ei kun palkanmaksajista on pulaa, ei kunnilla ole varaa palkata kouluttamattomia henkilöitä 10 egen tuntipalkalla mihinkään.
        Jokaiseen hommaan tarvitaan joku tutkinto, et voi laittaa insinööriä sairaanhoitajan työhön, tai laitoshuoltajaa lähihoitajan työhön.


      • Entämamut
        Yrittäjät kirjoitti:

        Ei kun palkanmaksajista on pulaa, ei kunnilla ole varaa palkata kouluttamattomia henkilöitä 10 egen tuntipalkalla mihinkään.
        Jokaiseen hommaan tarvitaan joku tutkinto, et voi laittaa insinööriä sairaanhoitajan työhön, tai laitoshuoltajaa lähihoitajan työhön.

        Mihin töihin voi laittaa mamut, jotka ei osaa edes Suomen kieltä ?


      • Anonyymi00015

        mulle tarjottiin Virosta työtä, jossa palkka oli vähemmän ku Kelan tuet Suomessa (ei oteta huomioon toimarii, jota lääkäri sano, että tuun saamaan ku lääkkeet niin kalliita)


    • Rahatekeetyötä

      Rahaa tulee tekemättä mitään. Olen tyytyväinen.

    • Päästäkiinni

      Kateelliset panettelua. Tyhmä töitä tekee viisas pääsee helpolla.

    • Anonyymi

      Olisi parempi jos ei ois 2015 Sipöilän roskaväkeä täällä ja kaikki sen demari koiviston maum soput pois.
      Demarit jo rupes silloin tuhoamaan Suomea,kun koivisto otti somppuja ryssistä ja siitä on lissääntynyt meille maksettaviksi.
      Raha hanat loisilta kiinni,en jaksa maksaa veroja yhtään heille !!!

    • Anonyymi

      Taidat olla perinyt rahaa et tiedä mitään köyhyydestä..häpeä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe