Loiseläjät ja pummit.

.

Niin kauan kuin yteiskunta jakaa toimeentulotuea jokaisen oikeutetuna meillä on loisia ja pummeja.

Toimeentulotuki on uusittava.

Toimeentulotukena ei saa antaa muuta kuin päivittäisen ruokarahan 6,67€/vkr x 30 vrk/kk.
Ja perheelle kertoimella, jos ei muuta elatusmahdollisuutta ole.
ELI tuo Toimeentulotuki 419 € / kk EI OLE kokonaan ruokaan.
Vain 48 % summasta on korva merkitty ravintoon.
Toimeentulotukea ei lasketa henkilöä kohti, vaan aina taloutta kohden.
ENSIMMÄISEN AIKUISEN PAINO ON YKSI,
SEURAAVIEN 0,5 eli puoliso ja yli 13v. lapset.
LASTEN TAAS 0,3 (tässä yhteydessä lapsiksi luokitellaan 0-14 v.)

Asumisentukemin Suomen ilmastossa, on kohtuulista, kuten se on Yhdelle hengelle 37 neliötä vesimaksu.

Toimeentulotuki on aivan väärä nimi yhteiskunnan elatusvelvollisuudelle..SIKSI TUO TOIMEENTULOTUKI ON MUODOSTUNUT.

14

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      200,1 € / kk ruokarahaa yksin asuvalle.
      alle 14 v. lapselle kertoin 0,3
      Yli 14 v. kerroin 0,5
      ESIMERKKINÄ isä äiti ja alle 14 v. lapsi = 1,8 kerroin =12€/ vrk.
      Esimerkki isä, äiti ja kolme lasta yli 14v. =2 kerroimena = 13,34 €/vrk.
      Kaikki muu "tuki" olisi anottava kirjallisena, mukana toimitettava verotodistukset viideltä vuodelta.

      • .

        Olen €uro aikana ostanut vaateita alle 100 €/ vuosi.
        Vaateiden tarkoitus on pitää lämpimänä ja vaatettaa..


        Toimeentulotuki jakaa tulot riittäviksi:

        Ravintomenot 48 %
        Vaate- ja jalkinemenot 7 % ( = 351,96 €/vuosi.)
        Informaatiomenot (lehti, TV, puhelimen, netti ) 19 %
        Vähäiset terveydenhuoltomenot 3 %
        Muut jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot 23 % tämä on aivan turha tuki ja 1156,44 €/vuosi

        = 100 % = 419 € / kk.


    • sss...sss...

      Toimeentulotuki ei ole jokaisen oikeus. Toimeentulotukea saadakseen henkilön on osoitettava tulot ja menot, joiden pohjalta tehdään laskelma siitä, onko henkilö oikeutettu toimeentulotukeen.

      Asumisen kohtuulliset kustannukset määrittelee kunta. Asumiskustannuksiin kuuluvat siis kaikki asumiseen liittyvät kustannukset kuten, kohtuulinen sähkö/hlö, vuokra, vesi, jätemaksut jne... Siksi joissain kunnissa saattaa asumisen kohtuulliset kustannukset olla toisistaan poikkeavat.

    • nussimuatakaa

      loiseläjät on yhteiskunnan saasta.niistä pitää päästä eroon

      • loiloi

        Aloita poisto itsestäsi, niin on yksi vähemmän.


      • Repeus

        toi NUSSIMUATAKAA on henkilö jota ei voi edes ihmiseksi luókitella. Joten jättäkäämme aivoton kommentti huomiotta.....:)


    • NoMoney

      Ilmaista rahaa ei pitäisi antaa kenellekään. Se kuka ei tee työtä, ei syömänkään pidä.
      Rahan saamisen ehtona pitää olla, että tekee 10 euron tuntipalkalla yhteiskunnalle vaikka viikonloppu tai yötyötä, että "velka" on kuitattu. Suomessa on työtä, tekijöistä vain on pulaa.

      • Yrittäjät

        Ei kun palkanmaksajista on pulaa, ei kunnilla ole varaa palkata kouluttamattomia henkilöitä 10 egen tuntipalkalla mihinkään.
        Jokaiseen hommaan tarvitaan joku tutkinto, et voi laittaa insinööriä sairaanhoitajan työhön, tai laitoshuoltajaa lähihoitajan työhön.


      • Entämamut
        Yrittäjät kirjoitti:

        Ei kun palkanmaksajista on pulaa, ei kunnilla ole varaa palkata kouluttamattomia henkilöitä 10 egen tuntipalkalla mihinkään.
        Jokaiseen hommaan tarvitaan joku tutkinto, et voi laittaa insinööriä sairaanhoitajan työhön, tai laitoshuoltajaa lähihoitajan työhön.

        Mihin töihin voi laittaa mamut, jotka ei osaa edes Suomen kieltä ?


      • Anonyymi00015

        mulle tarjottiin Virosta työtä, jossa palkka oli vähemmän ku Kelan tuet Suomessa (ei oteta huomioon toimarii, jota lääkäri sano, että tuun saamaan ku lääkkeet niin kalliita)


    • Rahatekeetyötä

      Rahaa tulee tekemättä mitään. Olen tyytyväinen.

    • Päästäkiinni

      Kateelliset panettelua. Tyhmä töitä tekee viisas pääsee helpolla.

    • Anonyymi

      Olisi parempi jos ei ois 2015 Sipöilän roskaväkeä täällä ja kaikki sen demari koiviston maum soput pois.
      Demarit jo rupes silloin tuhoamaan Suomea,kun koivisto otti somppuja ryssistä ja siitä on lissääntynyt meille maksettaviksi.
      Raha hanat loisilta kiinni,en jaksa maksaa veroja yhtään heille !!!

    • Anonyymi

      Taidat olla perinyt rahaa et tiedä mitään köyhyydestä..häpeä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1489
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1116
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      46
      936
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      812
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      595
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe