Kalium-arvoista ja muista neste sekä suola arvoista!???

rieppu

Olisin halunnut kuulla teidän muiden syömishäiriöisten (etenkin bulimikot ja anorektikot) mielipiteenne sekä kokemuksenne että miten ihmeessä pidätte kalium-arvonne viite arvojen sisällä ?? Ilman että joudutte käymään tiputuksessa 1-2krt kuussa?

Itselläni arvot ovat jälleen lasku suunnassa oksentelun seurauksena. viime vuonna kävin 3-5kertaa tiputuksessa ne korjaamassa aina kun meni alle 3,0 (mikä on minulla se alaraja ollut lääkärin mukaan) en nyt muista tuota yksikköä mitä se on, mutta ei se nyt se olennainen ole. Jouduin sitten osastolle muutamaksi vk että saatiin neste ja muut vitamiiniarvoja myöten kuntoon, no sen vajaa vuoden on pysynyt ok laskusuunnassa. Nyt taas ollaan sitten samassa pisteessä kuin ennen tiputus rumpaa ja kalium vain laskee laskemistaan. MITEN IHMEESSÄ SIIS PIDÄTTE KALIUM-ARVONNE VIITEARVOISSA?? =)

Kiitos jos jaksoitte vastata!

4

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyörtyilevä

      en mä ees tiedä arvojani.. Tosin tutkimuksiin menos ens kuussa. Miten ne sulla sit heittää noin pahaks? Ja mitä seurauksia siitä tulee, että ne menee alhasiks?

    • Elli Karamelli

      No, pyörtyilevä, pahin seuraus on kuolema. Sydänpysähdys.
      Kalium-natrium tasapaino on elintärkeä, sen kanssa ei kannata leikkiä.

      Itse ollut kerran tosi lähellä kuolemaa, menossa oltiin mutta sairaalassa saivat elvytettyä. Silloin pelästyin todella ja jopa lihoin 4,5 kg kun aloin peloissani syödä! (Anotektikko). Miten jatkossa, eri asia sitten... (pudottanut sen 4,5 kg..)
      Onhan niitä ruoka-aineita joilla kaliumia voi nostaa, mutta vaikeahan sitä on sanoa miten paljon mitäkin pitää syödä että on tarpeeksi. Esim banaani sisältää kaliumia. Googleta esim Finelin sivuilta, sieltä löytää elintarvikkeita ravinto-ainesisältöineen ym. Ja siis tasapaino kalium-natrium on tärkeä, kumpikaan ei saa heittää viitearvoista.
      Ainoa hyvä keino on oksentamisen ja paastoamisen lopettaminen ja normaali syöminen.

    • rieppu

      Kiitos kun jaksoitte kirjoittaa! =)

      Suurin ongelma on tosiaan etten tahdo pystyä pitämään suurinta osaa ruuasta sisälläni vaan menee oksentamiseen. Näin fyysisesti en itse enää tunne eroa parempaa kun heikkohappi-olo tulee hiljalleen, mutta yksi jonka huomaa selvästi on limakalvojen kuivuminen nenässä ja kitalaessa erintoten huomaan että kiristää ja pahasti. Tosi ärsyttävän tuntuinen, mikä lienee tosiaan ongelmisista huoliltaan pienin. Yleensä minut on passitettu suoraan tosiaan labrojen jälkeen tiputukseen ns,elvytyshoitoon. Reseptilisänä syönkin kalium tabl. maximi määrää muttei tuntu tuntuvan missään ja on yhtä tyhjän kanssa.
      Olossani myös huomaa että heikottaa ja melkosen paljon ja on sydämmen rytmihäiriöitä ja välillä särkee rinnasta ja tuntuu että tässäkä tämä nyt oli mutta kummasti aina unohtuu edellä mainittu olo kun siitä selviää.
      Itse olin myös melkoisen lähellä sitä viimeista hengenvetoa jonka takia sitten suljetulle kutsu tulikin ja melko suuret kritiikit sydänkirurgun ja lääkärin sekä lukemattomien muiden ihmisten siitä miten tosiaan kalium arvo vaikuttaa elintärkeästi sydämmenlihaksiston toimintaan.
      Sillä hetkellä kun arvot ovat ihan siellä hengenlähdön lähellä niin se kyllä hidastaa tahtia huomattavasti tuntuu ettei jaksa kävellä 10min matkan päähän kauppaan saati keskittyä mihinkään. Joskus olen kuvannut oloa joksikin välitilakoomaksi. Silläkös tämä onkin niin vaikeaa kun kaikki lähtee itsestään ei loppu elämäänsä voi rampata suljetulla, enkä sellaista elämää haluakkaan muttakun se laihduttaminen on vain se ykkönen, sen edelle ei sitten mene mikään. Sekä keinoista kaikkihan on käytettävissä olivat ne sitten mitkä hyvänsä. Pelottavaakin miten pitkälle on itsensä valmis laittamaan että laihtuu.

    • anyhelp?

      en nyt tiiä liittyykö ihan tähän, mutta onko kellään mitään vinkkejä millä minimoida bulimian aiheuttamia tuhoja elimistössä? siis muuta kun että älä oksenna...
      Itsellä tulee sellanen vinkki mieleen että:
      ottaa vitamiinit aina illalla ettei sitten purjoo niitä päivän aikana ja niistä olis jotain hyötyäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe