1.9 TDI vai 2.0 TDI Octavia?

Ehkäpä se seuraava?

Mielipiteitä kaivataan. Autoa vaihtamassa joten asialliset kommentit tervetulleita. Eikös nuo molemmat ole remmikoneella?

16

11989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .-

      Kuinka vanhoja sä tarkoitat, eihän uusia enää saa 1.9 mallina, vaan ne on 1.6 TDI, samat tehot ja väännöt kuin vanhassa pumppari 1.9 TDI:ssä. Joka tapauksessa, mikä on painotuksesi? Jonkunlainen suorituskyky ja suht. pieni kulutus vai aika huono suorituskyky ja oikeastaan vain vähän pienempi kulutus käytännössä kuin 2.0 TDI versiossa. Hinnathan 2 litraisissa on aika paljonkin kovemmat, mutta kyllä omasta mielestäni kannattaa muutama tonni panna siihen konkurssiin enemmän ja ajaminen on huomattavasti mukavempaa.

      • yleinen raide

        "Jonkunlainen suorituskyky ja suht. pieni kulutus vai aika huono suorituskyky "

        Väität että 1,6 TDI:ssä olisi huono suorityskyky, et liene moisella koneella varustettua autoa ajanut jos noin väität. Käypä testaamassa esim. uusi Passat samalla koneella niin pääset jyvälle todellisuudesta. Suorituskyky on erittäinkin riittävä jopa noin isoon autoon, saati pienempään. Kulutus naurettava alle 4 litraa matka-ajossa, CO-päästöt 114 g/km.

        Tietenkin isompikoneinen on tehokkaampi ja syö enemmän naftaa ja on kalliimpi hakkia, mutta mihin sitä ylitehoa oikein tarvitaan? Tavalliseen arkiliikenteeseen ja -käyttöön riittää tänä päivänä pienempikin voimanlähde kunhan se vain on nykyaikainen, kuten tämä tonnikuussatku volkkarin tdi.


      • osssss
        yleinen raide kirjoitti:

        "Jonkunlainen suorituskyky ja suht. pieni kulutus vai aika huono suorituskyky "

        Väität että 1,6 TDI:ssä olisi huono suorityskyky, et liene moisella koneella varustettua autoa ajanut jos noin väität. Käypä testaamassa esim. uusi Passat samalla koneella niin pääset jyvälle todellisuudesta. Suorituskyky on erittäinkin riittävä jopa noin isoon autoon, saati pienempään. Kulutus naurettava alle 4 litraa matka-ajossa, CO-päästöt 114 g/km.

        Tietenkin isompikoneinen on tehokkaampi ja syö enemmän naftaa ja on kalliimpi hakkia, mutta mihin sitä ylitehoa oikein tarvitaan? Tavalliseen arkiliikenteeseen ja -käyttöön riittää tänä päivänä pienempikin voimanlähde kunhan se vain on nykyaikainen, kuten tämä tonnikuussatku volkkarin tdi.

        Mites lämpiävyys?Tarviiko webaston ja onko jäätymisongelmat poistettu jollakin ratkaisulla.Issekin voisin ajatella tuota konetta jos luotettava on.


      • .-
        yleinen raide kirjoitti:

        "Jonkunlainen suorituskyky ja suht. pieni kulutus vai aika huono suorituskyky "

        Väität että 1,6 TDI:ssä olisi huono suorityskyky, et liene moisella koneella varustettua autoa ajanut jos noin väität. Käypä testaamassa esim. uusi Passat samalla koneella niin pääset jyvälle todellisuudesta. Suorituskyky on erittäinkin riittävä jopa noin isoon autoon, saati pienempään. Kulutus naurettava alle 4 litraa matka-ajossa, CO-päästöt 114 g/km.

        Tietenkin isompikoneinen on tehokkaampi ja syö enemmän naftaa ja on kalliimpi hakkia, mutta mihin sitä ylitehoa oikein tarvitaan? Tavalliseen arkiliikenteeseen ja -käyttöön riittää tänä päivänä pienempikin voimanlähde kunhan se vain on nykyaikainen, kuten tämä tonnikuussatku volkkarin tdi.

        Mulla oli -08 Passat TDI 1.9, jossa oli samat 77 kw ja 250 nm vääntö kuin nyt tuossa 1.6 TDI mallissa ja ajoin sillä uudesta 177 tkm, joten kyllä mä aika varmasti sen suorituskyvyn tiedän. Nyt alla 1.8 TSI.


      • kitkatkatkatpitkään
        osssss kirjoitti:

        Mites lämpiävyys?Tarviiko webaston ja onko jäätymisongelmat poistettu jollakin ratkaisulla.Issekin voisin ajatella tuota konetta jos luotettava on.

        Missä niissä jäätymisongelmia on ollut? Neste vettä ja keula sulkematta yli 20 asteen pakkasessa?
        Jos on yhtään älliä, nykydieselin keulasäleikkö kannattaa aina sulkea kun talvi tulee-ei se ylikuumene vaikka olisi tukossa nollakelissäkin!
        Nesteet pitää olla autossa, kluin autossa vähintään 40 astetta kestävää.
        Mistä olette kotoisin? Afrikastako? siellä laittavat vettä aina jäähdytysnesteeksi.


    • .-

      Ai niin, vielä lisäys äskeiseen, TSI bensakoneet on ketjulla ja TDI dieselit hihnalla.

    • 6+18=?

      Ja tuo hihnahan noissa VWG:n keksinnöissä on se huoltovapaampi tapaus.

    • miettikää ensin enne

      tsi koneiden ketjun venymisestä ja paikaltaan pomppaamisista on ihan riittävästi tarinaa .

      Ja niissäkin on kiristäjät ymv jotka vaativat vaihtoa

      itse en ymmärrä ketjujen jumalointia alkuunkaan . katsokaapa 150 000 ajetun TDI koneen (1.9l) hihnaa vaihdon jälkeen ... kyl poijaat se "hihna" vaihdetaan vallan muiden syiden johdosta kuin hihnan kunnon

      • Steuerkette

        Ei ne kiristäjät ja ketjut VWG:n mukaan tarvitse mitään huoltoa.

        Mersu on rakentanut moottorinsa iänkaiken ketjulla ja ei niissä mitään vikaa ole ollu niillä kilometreillä missä VWG:n keksinnöt on jo porsineet.

        Maailma tarvitsee esikuvia.


    • osssss

      Autobild kehoittaa välttämään 2.0tdi konetta.Kannen halkeamisia ja jotain muuta kallista korjattavaa voi olla luvassa.
      Issellä 1.9 koneet ja vaihdelaatikot kestäneet vuosikausia.

      • Vahvin_kone

        1.9 TDI jossa tehoa alle 115 hv. Käytännössä koettua. Meillä ollut yhtä aikaa Passatit 105 ja 131 hv moottoreilla eikä eroa suorituskyvyssä tai kulutuksessa juurikaan ole, kestävyydessä kyllä. Tämä on tietysti vain henkilökohtainen kokemus. Enemmän kuin kone, kannattaa keskittyä apulaitteiden toimintaan, esim. laturi, startti, ilmastointikompressori ym.


    • Jsjfsdfsdf

      No jaa, TM.:n kestotestissä Skoda Roomsterin 1.9 TDi oli hajoamispisteessä sisuskalujen osalta. 2.0 TDI:ssä taas pumppusuuttimissa ollut todella paljon vikoja, voi mennä takuuseen mutta vaijtavat vain yhden kerrallaan. Eli pahimmassa tapauksessa kun ne yks kerrallaan hajoavat, joka kerta auto kuskataan hinausautolla pajalle!

      Kokonaisuutena kehoittaisin välttämään VAG:n pumppareita, ne ovat yleisiä ja siihen nähden käsittämättömän vikaherkkiä.

    • Vimppo Skoda

      "No jaa, TM.:n kestotestissä Skoda Roomsterin 1.9 TDi oli hajoamispisteessä sisuskalujen osalta. 2.0 TDI:ssä taas pumppusuuttimissa ollut todella paljon vikoja, voi mennä takuuseen mutta vaijtavat vain yhden kerrallaan. Eli pahimmassa tapauksessa kun ne yks kerrallaan hajoavat, joka kerta auto kuskataan hinausautolla pajalle!

      Kokonaisuutena kehoittaisin välttämään VAG:n pumppareita, ne ovat yleisiä ja siihen nähden käsittämättömän vikaherkkiä."

      Juu, kokemusta on.

      Kaikki neljä pumppusuutinta vaihdettu viimeisen 50 000 km sisään, autolla ajettu 140 000...

      Ja juu, jo 1 kpl maksaa aivan **tusti, eikä tod. mene minkään tyyppivian piikkiin ts. maahantuoja/valmistaja/VAG ei osallistu kustannuksiiin.

    • .....klj

      juu ja juu

      samoilla pumppareilla mennään edelleen ilman mitään ongelmaa

      t. BHC 308 000km

      • osssss

        Olisko öljyistä kiinni kellä kestää.Isse käyttänyt vuosia TB:n litkua ja ei ainakaan vielä itse moottoriin ole vikoja tullut.


    • Autoinsinööri

      Pietzosuuttimilla varustetuissa 2.0/1.9 TDI-koneissa on suutinvian takia nokeentuneet öljyt, jonka johdosta aikaa myöten menee öljypumpun imusihti tukkoon. Jotkut on selvinny turbon vaihdolla ja joilla on menny vähän enempi osaa uusiksi.

      Sitten samaa ö-pumpun ongelmaahan on noissa TSI koneissa, se taas tulee siitä että turbon letkut on liian lähellä pakosarjaa eikä edes se 'lämpöpelti' ole oikeassa paikassakaan. Senhän sitten tietää miten nuitte ö-pumpun hommien kanssa käy, mukavasti rempattavaa kun menee jakopäät, pumput, ahdin yms. uusiksi. Kumma tämä nyky malli, ei voida vaihtaa koko konepakettia kerralla, olisi nopeampaa ja jäisi lopulta melkeen halvemmaksi, hätäseen ja vähän sinne päin roiskimalla korjattu kone kun harvoin on enään kovin hyväkään.

      TFSI koneissakin on noita turbon öljypuolen karstottumisia ollu, mutta se kone nyt olikin susi jo syntyessään muutenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6459
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2312
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1333
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      82
      1263
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      10
      838
    Aihe