.. hyvä juotettavuus - tämä on jotain 'ampulankaa' ja ei tina tartu, käyttää pastaa jos toista?
http://www.partco.biz/verkkokauppa/index.php?cPath=1919_2057&osCsid=7936f80a99ceffb3afa930644a9899b3
Tiedossa jotain yksisäikeistä johtoa jolla olisi ..
7
357
Vastaukset
- MitäSinäSanoa?
Hyvä tietää.
Mikä olikaan kysymyksesi? - Alumiinia..
Poika on ostanut jotain alumiinilankaa (näkyyhän tuo kuvastakin). Sen juottaminen ei oikein onnistu, ainakaan ilman erityistoimenpiteitä, koska langan pinta hapettuu (alumiinioksidi) hetkessä. Osta poika vain kuparilankaa, jos haluat juotella.
Myös määrättyjen vastuslankojen juottaminen ei onnistu, vaan pitää tehdä kovajuotos esim. hopealla. - Juotoskouluun!
Saatat olla tumpelo, jos se todella on tinattua kuparilankaa, kuten sivulla mainitaan.
Kannattaa katsoa tämä juotoskoulu, eli ei oppi ojaan kaada!
http://video.google.com/videoplay?docid=-1714320797771849234# - Ristus!
Ja opettajille ja pojittelijoille tiedoksi, yhdessä ja erikseen: Olen juottanut kolvilla jos toisella - rimaan ja putken kantaan, että tiheäpiikkinen SMD'kin menee heittämällä piirilevylle kunhan fluxia riittää - tuolta 60-luvun alusta tähän päivään ja erilaisia materiaaleja - ja nyt kuvattu 'ampulanka' ei ota tinaa itseensä kuin kiroilemalla ja juotos on kylmänpuoleinen - ei vakuuta.
Parasta lankaa juottamiseen, mitä itse käytän on "teflon"-eristeinen "räppi"-lanka, mutta jotain olisi saatava tilalle ja YKSISÄIKEISENÄ. - Nyblääjä
Lanka on mitäilmeisimmin nykyisten asetusten mukaisesti tinattu lyijyttömän kanssa (arvaus). Tarvitset todennäköisesti toisenlaisen fluksin ja n. 40astetta kuumemman juottimen. Kuumempijuotin tarvitsee kärjenhoitoaineen toimiakseen varttia kauemmin, mutta näillä eväillä homma vois alkaa luistamaan. Lyijyllisen tinan kanssa saa liitokset jollain lailla kiinni, mutta oikea tina varmistaisi jokaisen liitoksen tasalaatuisuuden. Ei ainakaan niitä tahnarajoja (ei euteklinen) pääsis pahasti syntymään.
- de OH3..
Minä etsin yksisäikeistä johdinta - en opastusta.
PS. Jopa klassinen "Kester rosin paste flux" ei toimi - niin on lyijyllistä tinat mitä käytän 60/40 - kuten ennenkin http://tinyurl.com/5us4dlm
Fluxina piirilevylle http://tinyurl.com/69xjyl3
Ja yhtenä Sn63 Cobar Core 0.7mm fluxilla 500g rulla jo puolillaan ja toisena Sn60/40 1.0 mm fluxilla puolikiloa sitäkin ja nyt vajaana .. sitten on kirjapainon jäljiltä muutama tanko kirjasin metallia (tina lyijy antimoni) jos olisi joskus käyttöä kuin nyt ovat paperipainoina? :)
Niin ja lämpöä piisaa - Wellerin Magnastat kotikäytössä - kolvi johon varaosat maksavat sen mitä tavis juotoskolviasema kokonaisuudessaan - (tässä olen katkera, että menin ostamaan varaosan Welleriin, kun olisin voinut sillä hintaa ostaa uudenkin ei-wellerin!)
Minä suosin kuumia kärjen lämpötiloja, koska minulla ei ole oikein aikaa kuluttaa odottamiseen - kun minun juottamisen tekniikka perustuu siihen, että juotoskohde lämmitetään ja sitten siihen viedään tinaa - eikä juottimen kärkeen, kuten monet ovat tehneet, kunnes olen opastanut oikealle tielle.
Sitten löytyy kaapista se 500wattinen Vakes-kolvi - jos olisi isompaa tarvetta kuin peltikaton tekoa?
- Nyblääjä
Johtuu pitkälti RoHS-direktiivistä ettei välttämättä parempaa löydy ellei yllätä jostakin vanhaa varastoa. Asuin ja työpaikkakuntasi tieto voisi ehkä auttaa mahdollisen vihjeen antamiseen jokun ostopaikan suhteen. Jostain tilattuna saat vain direktiivinmukaista tuotetta. Jatkossa kumminkin on jossain vaiheessa siirryttävä juottelemaan lyijytöntä joten ei varmastikkaan haittaa jos sen aloittaa helpoista liitoksista.
Fluksista en osaa sanoa, en löytänyt pikaisti tieto tuosta. Juottimesi on ihan sopiva ja soveltuu hyvin lyittömän juottamiseen. Omassa käytössä kevyemmällä virtalähteellä modattu keikkaversio. Lyijytön tarvitsee vain sen kasikärjen. Seiska on hiukan kylmä ja soveltuu lyijylliselle paremmin. Kasin kanssa tulee hoitoaineen (tip-cleaner) käyttötarve eikä märkäsieni kärjenpuhdistukseen toimi enää aivan parhammalla tavalla.
73
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial221801Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561789Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3481528Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2111133Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 1441128
- 285995
- 11985
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4969Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49928