katumuksen tuska..

katuva

Haluan kertoa oman tarinani, ja toivon että se herättäisi ajatuksia jos olet harkitsemassa aborttia. Itselleni tämä tapahtui valitettavasti hetki sitten ja olen aivan palasina, kaduttaa niin paljon, että menin itsekkäästi ja kylmäverisesti keskeyttämään raskauteni. Mieti tarkkaan, joka kannalta ja kuuntele sydäntäsi ennen kaikkea. Itse suljin sydämeni ja selitin asian itselleni niin ettei olisi muuta vaihtoehtoa kuin että lasta ei synny. Nyt tiedän varmasti, että toinenkin vaihtoehto olisi ollut. Miksi näin kävi, tuota kysymystä voisin pyöritellä mielessäni ikuisuuksiin. Miksi tajuan asian vasta nyt, tai itse asiassa heti sen jälkeen kun olin ensimmäisen pillerin sairaalassa ottanut. Sen jälkeen tajusin mitä olin tehnyt ja takaisin ei voinut enään kääntyä.

Itse keskeytys oli henkisesti raskas, tapahtui lääkkeillä kotona, vuosin tosi paljon ja isot hyytymät jotka tulivat olivat rankkoja, koska siellä jossain keskellä oli alkio jonka oli tarkoitus kasvaa ja syntyä. Nyt vedin sen vain kylmästi vessanpöntöstä alas. Omista päätöksistä saa maksaa verisesti.

Vastuu on nyt kannettava tästä lopunelämää. En yksinkertaisesti tiedä vastauksia miksi? Tämä kärsimys oli kai tarkoitettu minulle, jotta oppisin kivusta ja muuttaisin arvomaailmaani. Sen se kyllä totisesti teki. Samalla tässä on iso oppiläksy miten antaa anteeksi itselle teko, joka on omasta mielestä taysin väärin. elämän on kuitenkin jatkuttava ja hyväksyttävä todellisuus.
Minun tapauksessa tuleva isä ei missään tapauksessa halunnut lasta ja halusi minun tekevän abortin. Samalla hän oli valmis menettämään minut. En olisi ikinä uskonut näin käyvän, mutta niin kävi valitettavasti. Hän sai minut kannalleen ja ajattelin ettei ole mitään järkeä synnyttää lasta jos isä ei häntä halua, ja miten selviäisin kaikesta yksin. ja taloudellisesti tulisi tiukkaa. yms...tekosyitä. luulin että näin oli parempi. Tuo oli siis täysin järkeilyä. Ja nyt jälkeenpäin avasin sydämeni ja tajuan asian eri kannalta. Tiedän nyt että kaikki olisi mennyt ihan hyvin ja lapsi olisi ollut rakastettu kaikesta huolimatta..

Päätin tulla kertomaan oman tarinanani, ja toivon että joku teistä harkitsevista päätyisi siihen ratkaisuun, että uskoisi hyvään ja antaisi lapselleen mahdollisuuden elämään. Ja viime kädessä kaikkea ei voi aina järkeillä ja tietää miten asiat tulee menemään. Mutta ymmärrän toki, että on tilanteita jolloin ei ole mahdollisuutta kuin että raskaus keskeytetään. Vastuu on kannettava joka tapauksessa. Minulle jäljelle jäi suuri katumus, ikävä, tyhjyys, kyyneleet, jotka eivat ota loppuakseen. Mieti tarkkaan.

35

2161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea hyvää

      Rehellinen tarina ja koskettava, toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaisuudessa. Liikutuin kyyneliin saakka. Tulevaa emme voi tietää, uskon sen tuovan sinulle paljon hyvää.

      • Anonyymi

        Niin no.. Mielestäni oikea päätös koska jos mies ei halua lasta niin silloin sitä on järjetön pitää, pelkkää henkistä väkivaltaa miestä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no.. Mielestäni oikea päätös koska jos mies ei halua lasta niin silloin sitä on järjetön pitää, pelkkää henkistä väkivaltaa miestä kohtaan.

        Että jonkun ukon mieliksi on ihan ok tehdä kuolettavaa väkivaltaa lapselleen? Just joo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että jonkun ukon mieliksi on ihan ok tehdä kuolettavaa väkivaltaa lapselleen? Just joo..

        No kyllä koska se kakara on 50%myös miehen ja kahden ihmisen aikaansaama.


    • Erilainen tie

      Kiitos vain tarinasta. Omalta kohdaltani on todettava, että minä ainakin mietin tarkkaan, enkä antanut kenenkään mielipiteen vaikuttaa päätökseeni, tosin kukaan ei uhkaillutkaan, ei sen puoleen. Tiesin, että olen itse päätöksistäni vastuussa kuten olen itse asiassa aina ollut. Olisipa se niin helppoa, kun voisi aina syyttää muita kaikista ikävistä jutuista.

      Ja päädyin aborttiin, enkä ole kertaakaan katunut.

    • Dara

      Toivon sinulle paljon hyvää elämääsi ja voimia antaa itsellesi anteeksi. Pidän tärkeänä että pyrit siihen, sillä itsesi ruoskimisestakaan tuskin hyötyä kenellekään on. Kirjassaan Abortti ja siitä selviytyminen psykologi Viveka Kauranen sanoo näin:

      "Jokainen ihminen tekee päätöksiä ja toimii yleensä kaiken aikaa juuri niin hyvin, oikein ja nokkelasti kuin kussakin hetkessä osaa, ymmärtää ja pystyy".

      Voisiko tämä ajatus lohduttaa sinua yhtään; että toimit itsekin niin hyvin kuin mitä siinä tilanteessa sinulla kykyä ja resursseja riitti? Sinuahan painostettiin, ja sellainen on henkistä väkivaltaa joka voi murtaa ihmistä kuten fyysinenkin väkivalta. Tuskin meistä kukaan on kaikkein vahvimmillaan ja pystyvimmillään sellaisessa tilanteessa.

      http://www.savonsanomat.fi/viihde/kirjat/viveka-kauranen-abortti-ja-siitä-selviytyminen/665068

      Jos sinusta tuntuu, ettet millään selviä katumuksesi kanssa, niin älä arkaile hakea apua. Apua saat varmasti vaikka oman kuntasi mielenterveystoimistosta, varmaan perhesuunnitteluneuvolasta tai ihan terveyskeskuksesta voivat auttaa eteenpäin. Yksi mahdollisuus on Ituprojekti, kristillinen järjestö, joka tukee nimenomaan kriisiraskaustilanteessa olevia, raskauttaan vaikeassa tilanteessa jatkavia, aborttia miettiviä ja
      abortin läpikäyneitä tyttöjä ja naisia.

      http://www.ituprojekti.net/

      Lähetän sulle ison etähalauksen voimnia antamaan :)

    • kiitos sinulle

      rehellisestä kertomuksestasi, minusta tunnut olevan asian käsittelyssä monia muita täällä kirjoittavia valovuosia edellä, joista jotkut ovat tehneet abortin jopa vuosikymmeniäkin sitten, mutta joutuvat vieläkin kiistämään tekonsa ja muille selvät faktat. Se osa on varmasti vielä raskaampi kuin sinulla, joka näet avoimesti tekosi merkityksen ja seuraukset. Omien virheiden myöntäminen on vapauttavaa.

      Jaksamista sinulle toipumisen tiellä.

      • asioita katunut

        Omien virheiden myöntäminen on tosiaan vapauttavaa, koska siten voi antaa itselleen myöskin anteeksi. Olen itse ainakin syyllistynyt elämässäni moniin virheisiin varsinkin nuorena ja tyhmänä. Mutta kukapa ei olisi tehnyt jotain virheitä? Olen tehnyt asioita, joita olen katunut yön pitkinä tunteina ja valvonut ja itkenyt joitakin virheitäni. Olen sitä mieltä, että itselle anteeksi antaminen on tärkeää, ja toiselle myös. Anteeksi anto itselle ja muille on juuri se tie vapautukseen ja menneiden unohtamiseen. Mutta lopuksi on vielä sanottava, että ainoa asia, mitä en elämässäni ole katunut, on minulle tehty abortti. Se oli oikeastaan ainoa järkevä päätös, mitä olen koskaan tehnyt. Näin minulla.


      • loogiset virheet
        asioita katunut kirjoitti:

        Omien virheiden myöntäminen on tosiaan vapauttavaa, koska siten voi antaa itselleen myöskin anteeksi. Olen itse ainakin syyllistynyt elämässäni moniin virheisiin varsinkin nuorena ja tyhmänä. Mutta kukapa ei olisi tehnyt jotain virheitä? Olen tehnyt asioita, joita olen katunut yön pitkinä tunteina ja valvonut ja itkenyt joitakin virheitäni. Olen sitä mieltä, että itselle anteeksi antaminen on tärkeää, ja toiselle myös. Anteeksi anto itselle ja muille on juuri se tie vapautukseen ja menneiden unohtamiseen. Mutta lopuksi on vielä sanottava, että ainoa asia, mitä en elämässäni ole katunut, on minulle tehty abortti. Se oli oikeastaan ainoa järkevä päätös, mitä olen koskaan tehnyt. Näin minulla.

        "...minulle tehty abortti..."

        Olet siis kuollut ja kirjoittelet haudan takaa. Abortti kohdistuu lapseen, joka surmataan äitinsä kohtuun.


      • a b c..

        "Raskaana olevalle naiselle voidaan tehdä hänen toiveestaan abortti, mutta hänen kohdussaan olevalle ALKIOLLE (ei lapselle) ei. Alkio abortoidaan, ei raskaana olevaa naista. "

        Siinäpä logiikka heittää komeasti häränpyllyä. Koeta ajatella selkeästi...

        Kuten sanot lapsi surmataan abortissa (abortoidaan), ei naista.

        Näin abortin kohde on lapsi, joka otetaan hengiltä. Siitähän on kyse jokaisessa palstan kirjoituksessa.


      • Pirjo-Kalevi
        loogiset virheet kirjoitti:

        "...minulle tehty abortti..."

        Olet siis kuollut ja kirjoittelet haudan takaa. Abortti kohdistuu lapseen, joka surmataan äitinsä kohtuun.

        Aivan yks lysti, miten haluat kikkailla syntaksilla ja suomen kielellä, kuka sinusta milloinkin on subjekti ja kuka objekti. Milloin taas tuodaan asiaan politiikka ja milloin mitäkin. Harrastuksensa kullakin. Pitää olla tosiaan asian harrastaja ja riippuvainen jotenkin näistä aborttiasioista, että jaksaa moista. Kuitenkin ne 11 000 aborttiin päätyjää varmaan omaa jotain tärkeämpääkin tekemistä.


      • Logiikan Tonava...
        loogiset virheet kirjoitti:

        "...minulle tehty abortti..."

        Olet siis kuollut ja kirjoittelet haudan takaa. Abortti kohdistuu lapseen, joka surmataan äitinsä kohtuun.

        Mutta naiselle se abortti tehdään.
        Abortti = raskauden keskeyttäminen.

        Pohdihan nyt, kumman raskaus keskeytetään, raskaana olevan naisen vaiko alkion?


      • Menee jakeluun?
        Logiikan Tonava... kirjoitti:

        Mutta naiselle se abortti tehdään.
        Abortti = raskauden keskeyttäminen.

        Pohdihan nyt, kumman raskaus keskeytetään, raskaana olevan naisen vaiko alkion?

        Tietysti kun 50% surmatuista lapsista on tyttöjä, keskeytettään heidän mahdolliset raskautensa samalla kuin heidän elämänsäkin. Näin huomaamme mukavuusaborttien olevan ikärasismia eli sukupolvien välistä väkivaltaa.

        Yksinkertainen tosiasia on, että abottin tarkoituksena on lapsen surmaaminen. Tämä toimenpide keskeyttää myös edunsaajan "raskauden". Jokainen älyiää (?) että raskauden keskeytyminen on SEURAUSTA lapsen surmaamisesta.


      • 1977*
        a b c.. kirjoitti:

        "Raskaana olevalle naiselle voidaan tehdä hänen toiveestaan abortti, mutta hänen kohdussaan olevalle ALKIOLLE (ei lapselle) ei. Alkio abortoidaan, ei raskaana olevaa naista. "

        Siinäpä logiikka heittää komeasti häränpyllyä. Koeta ajatella selkeästi...

        Kuten sanot lapsi surmataan abortissa (abortoidaan), ei naista.

        Näin abortin kohde on lapsi, joka otetaan hengiltä. Siitähän on kyse jokaisessa palstan kirjoituksessa.

        Tuota... Abortti on raskauden keskeytys.

        Jotta jollekin voidaan tehdä raskauden keskeytys on hänen ensin oltava raskaana.

        Alkio/sikiö tapetaan kun keskeytetään raskaus. Naiselle tehdään abortti. Abortti voidaan tehdä myös lapselle, mutta sen lapsen on oltava jo sukukypsä ja oltava raskaana.


      • henkilö X
        Menee jakeluun? kirjoitti:

        Tietysti kun 50% surmatuista lapsista on tyttöjä, keskeytettään heidän mahdolliset raskautensa samalla kuin heidän elämänsäkin. Näin huomaamme mukavuusaborttien olevan ikärasismia eli sukupolvien välistä väkivaltaa.

        Yksinkertainen tosiasia on, että abottin tarkoituksena on lapsen surmaaminen. Tämä toimenpide keskeyttää myös edunsaajan "raskauden". Jokainen älyiää (?) että raskauden keskeytyminen on SEURAUSTA lapsen surmaamisesta.

        Eli eikö sinusta raskauden keskeyttäminen edellytä edes raskaana olemista? Mistä sitten tiedät montako aborttia sinulle on tehty silloin kun et ole ollut raskaanakaan?


      • ghxnjgcx
        a b c.. kirjoitti:

        "Raskaana olevalle naiselle voidaan tehdä hänen toiveestaan abortti, mutta hänen kohdussaan olevalle ALKIOLLE (ei lapselle) ei. Alkio abortoidaan, ei raskaana olevaa naista. "

        Siinäpä logiikka heittää komeasti häränpyllyä. Koeta ajatella selkeästi...

        Kuten sanot lapsi surmataan abortissa (abortoidaan), ei naista.

        Näin abortin kohde on lapsi, joka otetaan hengiltä. Siitähän on kyse jokaisessa palstan kirjoituksessa.

        Sait vahingossa plussan, kun luulin, että tuo alku ei ollut lainausta. Plussa meni siis lainaukselle, jonka joku nilkki poistatti välistä. Sinä saat pitkän miinuksen epäloogisuudesta ja termien vääristelystä.

        Abortti on raskauden keskeytys. Alkio ei ole raskaana ja harvemmin lapsetkaan.


      • ghxnjgcx
        1977* kirjoitti:

        Tuota... Abortti on raskauden keskeytys.

        Jotta jollekin voidaan tehdä raskauden keskeytys on hänen ensin oltava raskaana.

        Alkio/sikiö tapetaan kun keskeytetään raskaus. Naiselle tehdään abortti. Abortti voidaan tehdä myös lapselle, mutta sen lapsen on oltava jo sukukypsä ja oltava raskaana.

        No hohhoijaa, nyt tuokin meni vahingossa 77:lle, piti mennä abc:lle.


      • piiitkää miiiinusta
        1977* kirjoitti:

        Tuota... Abortti on raskauden keskeytys.

        Jotta jollekin voidaan tehdä raskauden keskeytys on hänen ensin oltava raskaana.

        Alkio/sikiö tapetaan kun keskeytetään raskaus. Naiselle tehdään abortti. Abortti voidaan tehdä myös lapselle, mutta sen lapsen on oltava jo sukukypsä ja oltava raskaana.

        lapsen, hänen elämänsä ja oman veriteon vääristelevästä vähättelystä!!!!

        No kyseinen nimimerkkihän intti joskus kiven kovaa että tällä sivulla tosiaan puhutaan lasten hedelmöittämisistä (raskaaksi saattamisista) eikä suinkaan siitä miten lapsen elämä alkaa hedelmöityksestä :DDD ..voi nolous....!! XD

        http://peda.net/veraja/lohja/lukio/aine/psykologia/kehitys/hedelmoitys


      • ja viestin piti
        piiitkää miiiinusta kirjoitti:

        lapsen, hänen elämänsä ja oman veriteon vääristelevästä vähättelystä!!!!

        No kyseinen nimimerkkihän intti joskus kiven kovaa että tällä sivulla tosiaan puhutaan lasten hedelmöittämisistä (raskaaksi saattamisista) eikä suinkaan siitä miten lapsen elämä alkaa hedelmöityksestä :DDD ..voi nolous....!! XD

        http://peda.net/veraja/lohja/lukio/aine/psykologia/kehitys/hedelmoitys

        mennä 1977*:n alle.


    • katuva

      Kiitos kaikille vastanneille tuesta ja kauniista sanoista. Nyt elämä on saanut jo värinsä takaisin ja arki lähtenyt kayntiin. Unelmoidakin uskallan ja haluan luoda tulevaisuudelle ihania haaveita joihin tuo pienokainenkin kuuluu.. Tiedän/toivon josko saan hänet vielä syliini ja voin vain ajatella miltä tuntuu kun ensi kertaa hänet näkee. Se tosiaan miksi tulin tarinani kertomaan oli siinä, että jos yksikin nainen päättäisikin pitää lapsensa/tulevansa toisiin aatoksiin, olisi tällä kirjoituksella positiivinen vaikutus jonkun elämään. Kertokaa ihmeessä jos niin käy.

      • Suru1

        Olin 16 kun abortti tehtiin, raskausviikkoja oli 16, tämä oli jo pieni ihminen, pieni viaton lapsi, joka jätti ansaitusti tuskan loppuelämäkseni teostani, silmissäni näkyy jatkuvasti kuinka tämä pieni ihminen tipahtaa metalliseen astiaan..ja viedään pois.. abortteja ei saisi sallia enää raskauden ollessa niin pitkällä, tämä järkyttävä tuska teosta on tullut vuosien päästä, kun olen siunattu vielä lapsilla, saanut mahdollisuuden olla äiti, tämä tuska vain pahenee, voi kun olisin antanut lapsen syntyä ja antanut vaikka adoptoitavaksi, mutta ei, ei aborttia, tämä valtava kyynelten määrä on loputon ja järkyttää kun ihmiset kertovat aborteistaan kuin mistäkin olan yli heitettävästä asiasta.. miettikää vaihtoehtoja, vaikka sitä adoptoimista, se antaa pienen toivon tavata myöhemmin kun kaikilla asiat on niin että näin voisi tapahtua.. tälläisen teon jälkeen ei ole edes toivoa.


      • kerronpa minäkin
        Suru1 kirjoitti:

        Olin 16 kun abortti tehtiin, raskausviikkoja oli 16, tämä oli jo pieni ihminen, pieni viaton lapsi, joka jätti ansaitusti tuskan loppuelämäkseni teostani, silmissäni näkyy jatkuvasti kuinka tämä pieni ihminen tipahtaa metalliseen astiaan..ja viedään pois.. abortteja ei saisi sallia enää raskauden ollessa niin pitkällä, tämä järkyttävä tuska teosta on tullut vuosien päästä, kun olen siunattu vielä lapsilla, saanut mahdollisuuden olla äiti, tämä tuska vain pahenee, voi kun olisin antanut lapsen syntyä ja antanut vaikka adoptoitavaksi, mutta ei, ei aborttia, tämä valtava kyynelten määrä on loputon ja järkyttää kun ihmiset kertovat aborteistaan kuin mistäkin olan yli heitettävästä asiasta.. miettikää vaihtoehtoja, vaikka sitä adoptoimista, se antaa pienen toivon tavata myöhemmin kun kaikilla asiat on niin että näin voisi tapahtua.. tälläisen teon jälkeen ei ole edes toivoa.

        "...ja järkyttää kun ihmiset kertovat aborteistaan kuin mistäkin olan yli heitettävästä asiasta...."

        Meitä ihmisiä kun on kaikenlaisia, toiset katuvat ja sairastuvat sekä elämä on totaalisesti pilalla, sitten on taas niitä joille se on asia muiden joukossa ja elämässä on paljon asioita joita katuu hyvinkin paljon, kuten minulla se että olin niin hyväuskoinen että luotin erääseen ihmiseen ja takasin hänen lainansa ja jouduin maksumieheksi: tuo asia on minun elämäni pahin ja häpeällisin asia, nimenomaan hyväuskoisuuteni. Tuota asiaa olen katunut vaikka velka on maksettu mutta siihen meni pienen omakotitalon hinta.


      • työtön ja köyhä
        kerronpa minäkin kirjoitti:

        "...ja järkyttää kun ihmiset kertovat aborteistaan kuin mistäkin olan yli heitettävästä asiasta...."

        Meitä ihmisiä kun on kaikenlaisia, toiset katuvat ja sairastuvat sekä elämä on totaalisesti pilalla, sitten on taas niitä joille se on asia muiden joukossa ja elämässä on paljon asioita joita katuu hyvinkin paljon, kuten minulla se että olin niin hyväuskoinen että luotin erääseen ihmiseen ja takasin hänen lainansa ja jouduin maksumieheksi: tuo asia on minun elämäni pahin ja häpeällisin asia, nimenomaan hyväuskoisuuteni. Tuota asiaa olen katunut vaikka velka on maksettu mutta siihen meni pienen omakotitalon hinta.

        Toi on niin totta! Jollekkin voi abortti olla suurikin asia, mutta sitten elämä vetäisee maton alta jonkun katastrofin muodossa, että siinä abortit ja muut jää kyllä aika pieneksi vastoinkäymiseksi. Just taloudellinen katastrofi tai joku sairaus, työpaikan menetys jne niin kyllä siinä entiset murheet jää väkisin pois mielestä. Jaksaako joku syöpäsairas märehtiä aborttia???


      • Anonyymi
        Suru1 kirjoitti:

        Olin 16 kun abortti tehtiin, raskausviikkoja oli 16, tämä oli jo pieni ihminen, pieni viaton lapsi, joka jätti ansaitusti tuskan loppuelämäkseni teostani, silmissäni näkyy jatkuvasti kuinka tämä pieni ihminen tipahtaa metalliseen astiaan..ja viedään pois.. abortteja ei saisi sallia enää raskauden ollessa niin pitkällä, tämä järkyttävä tuska teosta on tullut vuosien päästä, kun olen siunattu vielä lapsilla, saanut mahdollisuuden olla äiti, tämä tuska vain pahenee, voi kun olisin antanut lapsen syntyä ja antanut vaikka adoptoitavaksi, mutta ei, ei aborttia, tämä valtava kyynelten määrä on loputon ja järkyttää kun ihmiset kertovat aborteistaan kuin mistäkin olan yli heitettävästä asiasta.. miettikää vaihtoehtoja, vaikka sitä adoptoimista, se antaa pienen toivon tavata myöhemmin kun kaikilla asiat on niin että näin voisi tapahtua.. tälläisen teon jälkeen ei ole edes toivoa.

        Suru1
        Jos vielä näin vuosien päästä näkisit tämän.
        Kyllä sinä voit vielä päästä tapaamaan ja elämään ensimmäisenkin lapsesi kanssa, hänen joka abortoitiin.
        Viattomat lapset pääsevät taivaaseen joten hänkin on sinua odottamassa siellä josko aikanasi tulisit?
        Uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön ristillä saat kaikki syntisi anteeksi ja pääset lapsesi luokse kun oikea aika on.


    • jaa häh??

      "tuo asia on minun elämäni pahin ja häpeällisin asia, nimenomaan hyväuskoisuuteni. "

      Mitä häpeemistä tossa nyt on, siis siinä että luottaa muihin? Tuskin se nyt joku random kadulta repästy tuntematonkaan oli. Sinähän olit siinä se uhri,... toisin kun siinä mitä teit lapselles.

      "Jaksaako joku syöpäsairas märehtiä aborttia???"

      Tuskin tollasia voi edes verratakaan, ja ihan kun se abortin syyllisyys, häpeä, suru, katumus jne. sillä katois kun tulee muitakin murheita.

    • kerronpa minäkin

      "Sinähän siinä olit uhri...."

      Järjissään oleva ihminen ei ole uhri, hän tekee ratkaisunsa itse ja tein vain väärän ratkaisun.

    • tein itse abortin 2010 ja vieläkin kaduttaa joka ikinen päivä. Jos saisin sen päivän takaisin tekisin ihan mitä vaan. Poikaystävä ja vanhemmat pakotti ja olin silloin 18 v. Mä en ymmärrä miksi kuuntelin muita enkä tehnyt omaa päätöstäni. Mä en halua miettiä asiaa koska mulla tulee niin pahamieli. En varmaan koskaan unohda.

    • Anonyymi

      Kiitos kun kerroit tarinasi, toivon että olosi kohentuu jossain vaiheessa. Ja saat rauhan päätöksesi tueksi.

      Minä olen tehnyt 2 aborttia. Sain täyden tuen silloisilta kumppaneilta. Sain tehdä päätöksen täysin itsenäisesti. Vaikka abortissa tapahtuu fyysisesti paljon. Se voi olla hetkellisesti kivuliasta jonka kyllä kestää, se on epämukavaa ja vuodot kestävät joitakin viikkoja.

      Koska en ympärillä olevat ihmiset suhtautuivat päätöksiini tukien, ei minulla ole koskaan tullut katumusta, surua tai itseinhoa. Olen järkevä ihminen - ensimmäinen kerta tapahtui parikymppisenä ja toinen yli 30 vuotiaana. En ole katunut hetkeäkään sillä en halunnut lasta. Nyt odotan esikoista, eikä mieleni ole vieläkään muuttunut. Elämässä on erilaisia ajanjaksoja ja joskus asioita tapahtuu. Nämä olivat minun elämän askeleet, tähän asti.

      • Anonyymi

        Se on ongelma kun he saavat lapsia joilla ei resursseja hoitaa ja kasvattaa lasta.


      • Anonyymi

        Joskus se alitajuntaan paadutettu tunneryönä vyöryy päälle vasta ensimmäisen elävän lapsen myötä, kun tajuaa perin pohjin, mistä aiemmin on vapaavalintaisesti luopunut. Ja siis jos sen lapsen saa elossa syliin asti. Jos ei koskaan enää saisi lapsia, voisi se nokkavan ylimielikönkin ääni kellokkaassa muuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus se alitajuntaan paadutettu tunneryönä vyöryy päälle vasta ensimmäisen elävän lapsen myötä, kun tajuaa perin pohjin, mistä aiemmin on vapaavalintaisesti luopunut. Ja siis jos sen lapsen saa elossa syliin asti. Jos ei koskaan enää saisi lapsia, voisi se nokkavan ylimielikönkin ääni kellokkaassa muuttua.

        Höpö höpö, ihmiset jotka tekevät vastuullisia päätöksiä harvoin katuvat asioita vaan hyväksyvät ratkaisut osaksi omaa elämänkaarta. Ei lapset ole kaikille mikään avain ainoaan onneen ja iloon. Joten laskeuduttiin itse sieltä jostain arvostelijan roolistasi takaisin tavan elämään.


    • Anonyymi

      Vaikka paljon puhutaan, että abortti on naisen oma päätös. Mutta niin se vain on että se abortin haluava osapuoli lähes aina voittaa. Moni mies kokee ettei nainen halua lasta ja saman verran on toisin päin. Miksei lasta haluavat voisi pariutua keskenään ja lapsettomat tekisi sitten mitä tykkää. Voisiko sen parin hakea jostain muualta kuin baarista.

      Omalta kohdalta ei ole kokemusta, mutta kun olin pieni poika ja olisin halunnut toisen pikkusisaruksen, mutta se keskeytettiin. Olin aluksi vihainen äidilleni. Ymmärsin asian kuitenkin myöhemmin. Koska isäni oli alkoholisti ja suhtautui uuteen lapseen välinpitämättömäksi. Abortin jälkeen isä osasi kyllä syyllistää. Nykyisin on kyllä hyvät välit äidin kanssa ja asiaa on yhdessä käsitelty. Isästä ei olisi ollut alkoholiongelman johdosta ollut huoltajaksi ja lopulta joi itsensä hengiltä.

      Korostan vielä etten ota aborttiin kantaa, koska joka tapaus on erillainen. Olen ihmeissäni, kun täällä minua sanotaan välillä abortin vastustajaksi ja välillä kannattajaksi. Miten voin olla yhtäaikaa molempia.

      • Anonyymi

        "Miksei lasta haluavat voisi pariutua keskenään ja lapsettomat tekisi sitten mitä tykkää. Voisiko sen parin hakea jostain muualta kuin baarista."


        Voi hakea.


    • Anonyymi

      Kumppania, saati puolisoa, valittaessa on vältettävä aborttiväkeä.

      • Anonyymi

        Sinun jutuistasi päätellen kumppanin välttely ei ole ollut vaikeaa.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe