Minulla on 6kk vanha sekarotuinen tyttöhauva, Hönessä on border collieta ja ilmeisesti karjalan karhukoiraa.
Nyt n. kk sitten hänellä meni maha löysäksi, ajattelin sen johuvan öljystä mitä hänelle pienen lorauksen ruuan sekaan kerran päivässä annamme. Jätin öljynkäytön pois ja vaihdoin samalla kuivamuonan vehnättömään. Ei auttanut, pahensi vain asiaa.Reilu viikko sitten vaihdoin kuivamuonan takasin ns. normaaliin ruokaan mitä aikaisemmin käytettiin ja ongelma tuntui hävinneen. Muutaman päivän vatsan toiminta oli normaalia kunnes taas alkoi se ripulointi. Koirani ei ripuloi sisälle, pystyy kyllä odottamaan pihalle pääsyä mutta siellä sitten lorisee ja paljon.
Kokeilin kananmunan valkuaista ja se ei pahenna eikä paranna mahaa.
Ruuan sekaan annamme märkäruokaa. Pedikreen purkkimuonaa jonka olemme nyt vaihtaneet rainbowin pateeseen, ja nyt teen hänelle itse koiran puuroa, toivottavasti sillä lähtisi..
Kellään hyviä neuvoja koiraparan vatsan rauhoittamiseen??
Koiran löysä vatta
Toiveissa kova kakka
2
66
Vastaukset
- nasu^^
meidän sekarotusella oli kanssa aina maha löysällä, vaihdettiin vehnättömään kuivamuonaan ja tuolla se kyllä autto.. kuitenkaan se maha ei aina ihan kunnossa ollu.. sitte ruvettiin antamaan nappulat piimän kanssa nii on pysyny maha suurimman osan aikaa ihan hyvänä. toisinaan saa purkkiruokia ja muita "herkkuja"mutta tuo piimä on pitäny kuramahan kurissa =)
- se kakka fani
kiitos... kokeilen vielä tuota piimämiksausta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423