Hei! Nyt tarttis pikaisesti neuvoa. Mulla on ollut hengityksessä vaikeuksia ja muutama päivä sitten lääkäri tunkas PEF- mittarin kouraan ja siihen puhaltelen viikon ajan. Ja asiaan- mulle kerrottiin et siihen puhalletaan mahd nopeasti, mutta
1. Puhallanko niin, että saan vetää henkeä sisään ihan kuin kauan kun haluan et keuhkot tulee täyteen, ja sit puhallan ulos terävästi vai
2. Puhallanko niin, että vedän henkeä sisään NOPEASTI, niin syvään kuin mahdollista, ja sit puhallan ulos terävästi.??
Eli onkelma on siinä, pitääkö sisäänhengityksen olla nopea vai saanko siinä käyttää aikaa. Tulokset vaihtelee tosi paljon, riippuen kummin teen, enkä tiiä kumpi on oikee tapa! Anteeks, on varmasti tosi typerä kysymys, mutta en saanut kunnon ohjeistusta asiaan. Ja kiitti vastauksista jos niitä satelee! En haluis toista viikkoo puhallella..
PEF- mittariin puhallus...
niinulkona
1
305
Vastaukset
- airamaria
Netistä löytyy ihan "onkelman" nimellä esim." tohtori.fi" tällainen vastaus:
"Mittaus on periaatteessa yksinkertainen, mutta oikeaa puhallustekniikkaa on tarkoin noudatettava, jotta tutkimukset voisivat olla luotettavia. Tekniikassa on tärkeää puhaltaa ryhdikkäästi ja keuhkot tyhjennetään maksimaalisen sisäänhengityksen jälkeen maksimaalisella voimalla, mutta puhalluksen kestoksi riittää yksi sekunti."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk833163Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911776Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871643- 1381489
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651448- 1611388
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1621307Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur861263Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991242- 851229