Veriapila

O-mukulakiurunkannus

Kylväytyykö veriapila itsestään eli pysyvätkö siemenet hengissä sekä itämiskelpoisina ja -intoisina Suomen talven yli?

6

784

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroon haluaisin

jos tarkoitat sitä tumman viininpunaista apilanlehteä muistuttavaa keltakukkaista 'rikkaruohoa' niin älä ole huolissasi sen säilymisestä. Saat maanvaivan jos sen olet vahingossa maillesi saanut. leviää hallitsemattomasti mihin sattuu keinoa sen leviämiseen en tiedä mutta itselleni se tuli puutarhalta ostetun toisen kasvinmukana ja nut sitä on ympäri pihaa tunkee jopa asfaltin raoistakin vaikka onkin pienet juuret niin kova on leviämään, ei lopu kitkemällä.

• kasvattaja
      • O-mukulakiurunkannus

Kiitos linkistä. Sen luettuani tulin siihen tulokseen, että ainakin satunnaisesti siemenet kestävät meikäläiset talviolot.

Yritänpä keräillä siemeniä tässä syksyn mittaan, kun täällä lähitienoilla joutomailla kasvaa veriapilaa useassakin paikassa. Kaupungin puistomiehet lienevät heitelleet siemenpussien pohjia milloin minnekin, missä ovat sattuneet kuljeskelemaan. ;-)

• eroon haluaisin

sori, en tiennyt sen rikkaruohon nimeä, arvelin siksi apilaksi lehtien perusteella, tiedätkö keinon päästä eroon.

• O-mukulakiurunkannus

Minusta pihakäenkaalista ei ole erityisen vaikea päästä eroon, jos nyt välttämättä haluaa. Aina taimen nähdessään nyppäisee pois, niin kyllä se siitä katoaa.
        On tietysti hyvä, jos ei päästä sitä siementämään.

Minusta pihakäenkaali on jokseenkin harmiton. Se ei kasva isoksi eikä tee mitään kiusaa naapureilleen. Kauniiksikin sitä voi perustellusti sanoa, sen väri on mukava kontrasti monille muille kasveille.

• kasvattaja

Minäkin tykkään pihakäenkaalista, se on tosi helppo kiskasta pois heti kun näkee, mutta on kaunis väriltään .
      Se on kaunis varsinkin harmaalehtisten kasvien seurana ja toki muidenkin.
      Näin syksylläkin kiva väriläiskä, samoin kesäkukkaistutuksissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8387
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3562
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2288
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe