Kastraatio 1,5 Vuotiaalle urokselle

karkeaKarvaiNeNUrOs

Eli tarkoitus ei ole sukua jatkaa eikä näyttelyissä kierrellä. Koira on aika moinen hajujen perään ja myös "kokeilee" kerran parissa kuukaudessa komentamista ja pihalla on erittäin reviiri tietoinen.

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä operaatiosta ja onko auttanut vai pahentanut??

5

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MäyQ

Hei!

Meillä kastrointiin juuri samassa iässä meidän mäykky, lyhytkarvainen. Ei ehkä ihan niin paljoa ole enää hajujen perään ja kuuntelee ulkona paremmin ja keskittyy, mutta nyt on alkanut olemaan muita koiria kohtaan paljon varautuneempi kuin ennen leikkausta. Usein on alkanut rähisemään jopa ja nyt täytyy vähän ehkä vältelläkin muita koiria näiden tilanteiden välttämiseksi.
      Ruokahalu on kasvanut kyllä, sen huomasi samantien ja nyt kaivataan enemmän hellyyttä, rapsuttelua ja muutenkin nyt tykkää olla lähempänä ja saattaa tulla syliinkin!
      Ennen tykkäsi omaa paikkaansa humputtaa, mutta sekin on onneksi taakse jäänyttä elämää nyt!
      Eli yhteenvetona hyviä puolia tuli esiin, mutta samoin huonojakin tuli.

• implantti2

Koiralle voi myös laitattaa kastraatioimplantin nahan alle. Vaikutus kesti minun mäyriksellä (11-12 kg) n 10 kuukautta. Siinä ajassa ehtii varmaan huomata, miten vaikuttaa ja tehdä vasta sen jälkeen päätöksen mahdollisesta pallien poistosta. Implantin laitto kunnallisessa eläinlääkärissä maksoi n 100 euroa.

• karkeaKarvaiNeNUrOs

Implantti?? Kuulostaa kiinnostavalta. Mitenkä sinun tapauksessa sitten kävi, poistatitko vai annoitko olla ja teit kummin vaan, niin mikä on nyt tulos??

• implantti2

Implanttia ei poisteta. Ymmärsin, että se liukenee vähitellen.
        Koira on nyt normaali oma itsensä, kuten oli ennen implanttia.

• irmeli64

kastraatio rauhoittaa koiraa mutta kastroitu koira lihoo helposti, joten ole tarkka ravinnon suhteen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe