Antakaa oikeudenmukaista tietoa, vaatiiko Applen Macit erillisen, ladattavan virustorjuntaohjelman?
Olen kuullut ettei kaipaa, mutta haluan vedenpitävän asiantuntijan kommentin.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Virustorjunnan tarpeellisuus?
21
235
Vastaukset
Ei vaadi.
Tätä voit vilkaista silloin tällöin, niin tiedät onko jotain liikkeellä ja jos on, miten siihen pitää suhtautua.
http://hopeinenomena.net/viewforum.php?f=76&sid=386e348cb6c91eefeade63a12808e13e
Tällä haavaa ei näy olevan meneillään yhtäkään aktiivista haittaohjelmakeskustelua, joten ainakaan mitään uutta Mac-haittista ei liene tullut liikenteeseen vähään aikaan. Vanhoja voi olla jostain "saatavilla" korkeintaan pari kolme.
Älä asenna mitään mistä et varmaksi tiedä mikä se on, niin ongelmia ei tule. Arkijärjellinen varmuus riittää, vainoharhaisuuteen ei Macin kanssa tarvitse mennä. Varmuuskopiot kannattaa joka tapauksessa pitää kunnossa.
Jos haluat tehdä vielä jotain riskin minimoimiseksi, älä käytä konetta ylläpitäjänä. Minä kyllä olen aina käyttänyt ilman ongelmia kun kokeilen vähän väliä milloin mitäkin, mutta ei samaa voi kaikille suositella. Ja varmista että OS X:n palomuuri on päällä.- noneed
"Älä asenna mitään mistä et varmaksi tiedä mikä se on, niin ongelmia ei tule. Arkijärjellinen varmuus riittää, vainoharhaisuuteen ei Macin kanssa tarvitse mennä. Varmuuskopiot kannattaa joka tapauksessa pitää kunnossa."
Aivan sama pätee Windowsiin, kunhan käyttis ja ohjelmistot on päivitettyinä. noneed kirjoitti:
"Älä asenna mitään mistä et varmaksi tiedä mikä se on, niin ongelmia ei tule. Arkijärjellinen varmuus riittää, vainoharhaisuuteen ei Macin kanssa tarvitse mennä. Varmuuskopiot kannattaa joka tapauksessa pitää kunnossa."
Aivan sama pätee Windowsiin, kunhan käyttis ja ohjelmistot on päivitettyinä.Joo, mutta ero onkin siinä, että jos tuosta kuitenkin lipsuu, Windowsilla mahdollisuus asentaa hölmöyttään haittaohjelmia on ainakin satakertainen Maciin verrattuna, kun niitä haittiksia vaan on niin valtavan paljon enemmän.
- noneed
RepeRuutikallo kirjoitti:
Joo, mutta ero onkin siinä, että jos tuosta kuitenkin lipsuu, Windowsilla mahdollisuus asentaa hölmöyttään haittaohjelmia on ainakin satakertainen Maciin verrattuna, kun niitä haittiksia vaan on niin valtavan paljon enemmän.
Niinpä, hölmöt lipsuu tai ei ymmärrä. Pankoot rahansa hukkaan.
- ===
Ei tarvitse virustorjuntaa:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?p=734494#p734494 - Älkääuskokonoita!!
Tarvitsee virustorjunnan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ei kai muuten suomalainen F-secure myy sivuillaan Mac versiota virustorjunnasta....
- On jo
Maceissä on sisäänrakennettu örkintorjunta joten mitään ulkopuolisia ei kannata laittaa.
Mikään käyttöjärjestelmä ei vaadi mitään virustutkaa.
- ====
Silloin vapaassa käytössä ilman mitään rajoituksia käyttäjälle Windows saastuu satavarmasti.
Linuxille ja Macille ei tapahdu niin. ==== kirjoitti:
Silloin vapaassa käytössä ilman mitään rajoituksia käyttäjälle Windows saastuu satavarmasti.
Linuxille ja Macille ei tapahdu niin.Mitä on vapaa käyttö ilman rajoituksia?
- ====
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Mitä on vapaa käyttö ilman rajoituksia?
Sellaista, jossa voi vapaasti ja rajoituksetta mennä mille hyvänsä sivustolle pohtimatta ja selvittämättä tietoturvariskejä.
==== kirjoitti:
Sellaista, jossa voi vapaasti ja rajoituksetta mennä mille hyvänsä sivustolle pohtimatta ja selvittämättä tietoturvariskejä.
Eli siis vaikka näille sivuille:
ENSIN VAROITUS:
LINKIT TÄLLÄ SIVULLA OVAT OIKEASTI JUURI NYT AKTIIVISIA HAITTALINKKEJÄ JA NIITÄ EI PIDÄ KLIKKAILLA JOS ON EPÄVARMA KONEEN PÄIVITYSTILANTEESTA TAI ON VANHENTUNUT / WARE WINDOWS KÄYTÖSSÄ.
http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php?sort=id desc&response=alive
Jos kone on asianmukaisesti päivitetty niin noita voi huvikseen ihmetellä mitä tyrkyttelevät. Olen keräillyt sieltä huvikseni haittaohjelmia ja lähetellyt näytteitä MS:lle jotta tekevät MSE:hen tunnisteet aina kun on löytynyt joku mikä menee virustorjunnoista läpi.
En ole koskaan rajoittanut nettailuani minnekkään sen takia että pelkäisin että örkit tarttuisivat itsekseen koneelle. Ei ole koskaan tullut tartuntaa joten se väite että Windowseihin tarttuvat örkit itsekseen on valhe.- saletinsaletti
==== kirjoitti:
100 % varmasti selviää ilmankin.
Ikinä en ole saanut haittaa itse sitä hankkimatta. - ====
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Eli siis vaikka näille sivuille:
ENSIN VAROITUS:
LINKIT TÄLLÄ SIVULLA OVAT OIKEASTI JUURI NYT AKTIIVISIA HAITTALINKKEJÄ JA NIITÄ EI PIDÄ KLIKKAILLA JOS ON EPÄVARMA KONEEN PÄIVITYSTILANTEESTA TAI ON VANHENTUNUT / WARE WINDOWS KÄYTÖSSÄ.
http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php?sort=id desc&response=alive
Jos kone on asianmukaisesti päivitetty niin noita voi huvikseen ihmetellä mitä tyrkyttelevät. Olen keräillyt sieltä huvikseni haittaohjelmia ja lähetellyt näytteitä MS:lle jotta tekevät MSE:hen tunnisteet aina kun on löytynyt joku mikä menee virustorjunnoista läpi.
En ole koskaan rajoittanut nettailuani minnekkään sen takia että pelkäisin että örkit tarttuisivat itsekseen koneelle. Ei ole koskaan tullut tartuntaa joten se väite että Windowseihin tarttuvat örkit itsekseen on valhe.Kadotitko koko aiheen?
Kyse oli virustorjunnan tarpeellisuudesta Windowsissa.
Sinä käytät virustorjuntaa. ==== kirjoitti:
Kadotitko koko aiheen?
Kyse oli virustorjunnan tarpeellisuudesta Windowsissa.
Sinä käytät virustorjuntaa.Se on sellainen lisä. Vanhassa XP koneessani ei ollut aktiivisesti taustalla toimivaa virustorjuntaa lainkaan koska koneessa oli vain 512 Mt muistia ja halusin sen hyödyllisempään käyttöön kuin virustorjunnalle.
Siinäkin oli virustorjunta, avast, mutta se oli rampautettu täysin käsikäyttöiseksi. Tunnisteet piti ladata itse, jos halusi tarkistaa sillä asennuspaketin ennen asentamista piti taustapalvelukin käynnistää käsipelillä ja sitten itse örkintorjunta ja tarkistaa se asennuspaketti ja lopuksi pysäyttää taas taustapalvelu jne.
En saanut koskaan örkkitartuntaa siihen XP koneeseen.
Nyt on taustalla MSE mutta ei ole vielä kertaakaan käynyt niin että se olisi estänyt sellaisen latauksen jonka olisin ollut aikeissa suorittaa (läynnistää jonkun ladatun ohjelman) joten siinä mielessä MSE on ollut ihan turha mutta kun sen olemassaolo ei haittaa vähääkään tässä koneessa niin annan sen olla lisäturvana.
Örkintorjuntojen järkeviä tehtäviä ovat tarkistaa ohjelmakoodi ennen ajoa ja jos on tapahtunut vahinko, niin ilmoittaa siitä käyttäjälle että käyttäjä tietää asentaa käyttöjärjestelmän uudelleen ja osaa vaihtaa salasanansa kaikkiin verkkopalveluihin yms.- Saletisti natsaa
saletinsaletti kirjoitti:
100 % varmasti selviää ilmankin.
Ikinä en ole saanut haittaa itse sitä hankkimatta.Kyllä "örkintorjuntaa" kannattais käyttää.Viikko sitten tuli tippuri kun örkintorjunta ei ollut asennettu!
- 1stMacFinn
No, tätä nykyistä Applen käyttistä olen käyttänyt vuodesta 2001. Vielä ei ole tullut vastaan mitään syytä käyttää erillistä virus/haittatorjujaa. Perusjärki riittää eli älä asentele mitä sattuu ja varsinkin mistä sattuu lähteestä.
100% totta myös Windowsilla kunhan ohjelmat ovat tietoturva-aukkojen osalta päivitettyinä.
Pelkästään millään virustojunnoilla ei tietokonetta saa ikinä pysymään puhtaana.
Virustorjuntaohjelma on vain apuna.
- sdsdsdsdsdads
hieman vanhaa, mutta ajankohtaista infoa:
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2011/06/08/mac-kayttajia-vaanii-uusi-feikkiohjelma/20118065/66
:) - cvxvcxfdsfsd
Ei tarvi virustorjuntoja macille, ubuntulle eikä windowssille tavallinen käyttäjä. Ammattikäyttäjä tarvitsee jokaiseen käyttöjärjestelmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342