Tavalla taikka toisella

Kukin tavallaan

Rikolliset eivät lupia kysele...

Olen aina uskonut lakiin ja järjestykseen sekä valtiovaltaan sellaisenaan.
Olen myös omistanut aseen kuuden ikäisestä.

Mutta nyt on kuitenkin näin että:

Jos laki käskee sinua ajamaan autoa viinipullonkorkki peräaukossa
niin on ymmärettävä, että poliisi oikeasti tutkii tuolla tiellä
magliten valossa toteutuuko laki...Se on heidän työnsä.
Minusta olisi ollut kaikien etujen mukaista huolimatta ikävistä
taphtumista olla koskematta valmiiksi toimivaan.

Tästä seuraa vain se, että en todellakaan 27 vuoden elämäntavan
jälkeen aikuinen ihminen jaksa alkaa leikkimään toisten aikuisten
ihmisten kanssa.Todistella menojani ja tekemisiäni,
mittauttaa itseäni lääkärissä ja maksella älyttömiä ja kohtuuttomia lupamaksuja sinne tänne ja pistää sitä korkkia peppuuni...
Olen kasvanut aseiden keskellä en minkään metsästys kiväärin tappaminen on kuvottavaa..vaan aseliikkeen lattialla leikkisin koko lapsuuteni...
joten se ei ole mikään harrastus...se on uskonto.

Laillisen ja laittoman aseen ero käytössäni on se,
että poliisi tietää mitä asunnossani on jos sieltä jotain häviää
tai jos poliisi joutuisi joskus asuntooni tulemaan ..
Kyse on turvallisuudesta varsinkin poliisin omasta.(teoriassa siis)

Kun tarpeeksi ahtaalle laitetaan, ei tule korkkia pyllyyn vaan
ajan auto ilman.

Otanko laillisen aseen kaikkinen pelleilyineen a 1630 € panokset lupamaksut...vuodeksi kerrallaan ja makselen aina uudestaan
ja uudestaan. vai laittoman 500 € sis.panokset?
Eikä koskaan mitään länkytystä perään??

Kun ammun omalla radallani omalla tontillani (punkkerissa)
Se ei ole keltään pois. On ikävää, että monet ihmiset eivät
tyydy rikkomaan lakia vain omaksi ilokseen vaan
hankivat tuon helpon tien mukaisen uuden ja tehokkaan laittoman
aseen ja sen jälkeen tiedä kukaan, missä niitä on ja milloin...

Teoriassa jos on vannonut sotilasvalan on vannonut
myös suojelevansa valtiota itseään sitä vastaan suunnatuissa
toimissa ja tämä on sellainen.
Mutta jokainen tavallaan.

Olen pukeutunut kevlariin jo 7 vuotta joka päivä..ihan jo kun menen kauppaan siitä voimme päätellä jotain ...mitä minä tiedän enemmän kuin poliitikot.
Valitettavaa on, että mitään yksittäis tekoa ei estä lait
eikä niihin voi varautua eikä niiltä voi suojautua,
eikä puuttua... Jos huomioimme, että kouluampuminen on seuraus perusterveydenhuollon laiminlyönnistä eikä löysästä aselaista.

Poliisit joiden kanssa olen puhunut ihan johdosta alimpaan ovat sanoneet yksityishenkilöinä tätä uskomattomaksi sonnaksi ja sitä tämä on mutta kuten he ovat sanoneet niin poliiseina he eivät voi tätä kantaa ottaa
kuten eräs aselupa haastattelija minulle sanoi niin hän tekee 8 tuntii päivässä tämän asin ympärille kuroutuvaa kakkaa ja jokainen tähän asiaan sidottu poliisi tarkoittaa ain yhtä suuremman mittakaavan rikosta...hakattua vaimo , raiskattua lasta etc...Mutta nämä mielipiteet tulleet siis yksityiseltä ihmiseltä ei instituutiolta..ja tätä he ovat painottaneet.

16

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni

      kaikille pojille pitäisi jo rippilahjana antaa revolveri tai 9 millinen jota saisi kantaa kokoajan mukanaan

      • AP

        Kauhun tasapaino...

        On varmaa, että ryöstöjä ei taphtuisi yhtään sen enempää....
        Hesa on yhtä väkivalainen kuin New york tilastoista katsottuna
        ja väkilukuun suhteutettuna, mutta en nyt heti menis kouluun, Prismaan tai bussiin etc. Riehumaan minkään aseen kanssa,
        kun kuljettaja mukaanlukien siellä ois 51 toimintavalmista ihmistä aseiden kanssa..sen yhtälön tajuaa narkkarikin.

        Tosin ton nyt sanelee jo järkikin ja minusta se toimisi täälläkin,
        koska ne jotka hekirikosta hamuavat... Niin ne tekevät sen silti.


    • voi noita onnettomia

      Sinun olisi ennenkaikkea syytä mennä mielentilatutkimuksiin, pidä se kevlarisi päällä, varmuuden vuoksi.

      • -

        Meitä on moneksi. Nykyään ihmisellä on oikeus olla omanlaisensa, häntä tulee silti suvaita niin kauan kun ei vanhingoita ketään. Antaa kaikkien kukkien kukkia, vaikka vähän omituiselta tuntuisikin.


      • Ehkä sinunkin ?

        Oletko urpo??? Sen takia kevlaria pidänkin...varmuuden vuoksi =)
        Naurattaa ja hymyilyttää vaan niin kauan JOS jotain sattuu.
        Onneksi et päätä ase-luvista =D


      • Ap
        - kirjoitti:

        Meitä on moneksi. Nykyään ihmisellä on oikeus olla omanlaisensa, häntä tulee silti suvaita niin kauan kun ei vanhingoita ketään. Antaa kaikkien kukkien kukkia, vaikka vähän omituiselta tuntuisikin.

        Kun elää lapsuutensa kuten minä ja on omistanut rintamalla olleita sukulaisia niin kutsuisin tuota ajattelutapaani lähinnä maalaisjärjesksi...
        suomi ei ole saari..meillä on maarajaa ja se mikä tpahtui kerran
        tapahtuu toisenkin...

        antaisin mielellään ituhippien ja kukkahattu tätien olla...
        mutta kun ne ei jätä muo rauhaan =(

        Olisi upeaa jos kaikki eläisivät ja keskittyisivät vain omaan elämäänsä.


    • LuotiliivitHassuja

      Luotiliivit suojaavat lähinnä nyrkeiltä, potkuilta ja osittain teräaseilta. Eivät ne luo kuin turvallisuuden tunnetta. Lävistävät/itse modifioidut ammukset sujahtavat typerien liivien (ja sisustan) läpi kokonaisuudessaan s.e. etu- ja takapuoli liivistä on rei'itetty. Hyödyttömiä ja epämukavia ovat luotiliivit. Suojaavat toki jos meinaa kieriä rappusia kännissä.

    • ap on jo vaarallinen

      Ei uskoisi, noin harhaisia pelkoja omaavalla on aseita käytössään. Eikö nykyinen aselaki päivitä ollenkaan ihmisiä, joille aselupia on myönnetty?
      Hän joka pukeutuu päivittäin luotiliiviin, maitokauppaan mennessään, ei ole oikea henkilö aseiden pitoon.
      Tuollainen paranoidi tarvitsisi jo vähintään terapiaa, ei tuollasella enää pitkä matka ole, kun kevlarin myötä pitää olla mukana kättä pitempää ja kun oma psyykkaus uhkista jatkuu, niin harhainen näkee kohta jo kaupassa olevat mummut uhkina, jotka pitää netraloida. Eikös se itsensä psyykkaminen noin juuri mene.
      Noinhan se norjanpoikakin oli itsensä psyykannut hulluksi.

    • -

      Kuulostaa aika kummalliselta, mutta ei kummallisuus tee ihmisestä automaattisesti tappajaa. Erilaisuutta on toki aina pelätty, joten ihmettelevät kommentit ovat siinä mielessä ymmärrettäviä.

    • pelottava kummajaine

      Aivan, kummallisuus sinänsä on harmitonta, mutta tuossa tapauksessa pelottavaa onkin henkilön harhaisuus. Kauppaan mennessä on pukeuduttava luotiliiveihin, se osoittaa henkilön pelkojen henkensö puolesta, olevan kaukana todellisuudesta. Hän pelkää kanssaihmisten väkivaltaa ja noin harhaisessa maailmassa, onkin enää lyhyt matka itsensä aseelliseen "puolustamiseen"
      Pelko on väkevä myrkky, harhaisen mielessä.

      • -

        Niin. Siinä mielessä olet ihan oikeassa, että todennäköisyys joutua ammutuksi Suomessa on todella vähäinen.

        Väkivaltaan törmää yleensä sellainen henkilö, joka liikkuu väärissä porukoissa tai on valinnut väärän kumppanin.


    • ehkä onkin rikolline

      Niin, ehkä aloittaja on kuiytenkin jonkun rikollisjärjestön jäsen, esim. näitä moottoripyörä prosenttikerholaisia, silloin tuollainen luotiliivi voisi olla perusteltua.

    • ammattikin vaikuttaa

      No ehkä myös portsarin tai vartiointiliikkeen palveluksessa olevan on keskimääräistä suurempi vaara törmätä odottamattomaan väkivaltaan yllättävissäkin tilanteissa/ paikoissa...

      • -

        No joo. Niissä ammateissa kuitenkin tiedostaa riskin ja mahdollinen väkivalta tapahtuu kyllä yleensä työpaikoilla.


    • implikaatio

      Eipä tuo nykyinen pistoolin hankinta prosessi tee muutakuin sen että potentiaalisen kouluampujan suunnitelma pitkittyy parilla vuodella, kuka tahansa voi 2 vuotta käydä 10 kertaa ampumaradalla sekä valehdella lääkäreille kaiken olevan kunnossa ja vastata tahallaan pällitestissä aseen saannin eduksi.

      helvetti sentään että suomalaiset ovat tyhmiä.

    • antaahan se aikaa

      Noh, ehkäpä se kaksi vuotta riittää useissa tapuksissa, mahdolliselta ampujalta sellaiseen virheeseen, että tilanne voidaan estää. Tällä viittaan esim. tähän aloittajan tapaukseen, hän jo ilmaisi julkisella saitilla, olevansa paranoidi, joten hänet tuntevat voivat vinkata asiasta aselupa viranomaisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe