Tiffany-tarvikkeita

Heips! Aloitin kyseisen ihanan harrastuksen ja sehän vei koko käden. =) Ei kukaan sattuisi tietämään mistä saisi edullisesti työskentelyssä tarvittavia tarvikkeita, eli hiomakonetta, säätimellä olevaa kolvia, tinaa, lasia ym ym.

Ei sattuisi sinulla olemaan joutilaana?

17

7337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mizdego

      Onnittelut hienon ja koukuttavan harrastuksen parissa.
      Tämän harrastuksen monipuolisuus ja värilaisin kauneus tekee tästä harrastuksesta ainutlaatuisen.
      Sitä vaan ihmettelee, että kuinka vähän suomessa lasia yleensäkin käytetään sisustamisessa, vaikka värilasilla saa tosi tunnelmallista ja kaunista sisustusta aikaiseksi.
      Englantilaisissa on paljon enemmän näitä tiffanylasitöitä ihmisten kodeissa.
      Itse olen harrastanut n. 5 vuotta tiffany lasitöiden tekoa, välillä on ollut taukoja,mutta aina vaan sitä kiinnostuu tekemään näitä lasitöitä.

      Vesilasista ja katedraalilasista olen pääasiassa tehnyt ikkunalle laitettavia lasitöitä.
      Seuraavaksi olen suunnitellut tehdä tiffany valaisin.
      Tässä on muutama linkki, jossa on tiffanylasi tarvikkeita.
      http://www.vp-tekoniemi.fi/index.php?tocID=48
      http://www.meirtiffany.com/index.php?lang=fi
      http://www.finnustaidelasi.fi/
      http://www.tiffany.be/catalog/index.php?cPath=1_23&language=en

      Tuolta viimeisestä netti myymälästä, joka sijaitsee Belgiassa, tilasin lamppumuotin, kun ei ollut juuri silloin saatavissa täälä suomesta.
      Vaikutti ihan luotettavalta myymälältä, asiakaspalvelu pelasi ja paketti tuli perille.
      Muuten olen tilanut vain näiltä kotimaisilta lasitarvike myymälöistä.
      Asuisipa lähellä näitä lasitarvike myymälöitä, niin ei tavitsisi tilata ja lasitkin saisi valita paikan päällä, kun nyt joutuu vaan netistä valitsemaan sopivia laseja.

      Tuon kolvin säätimeksi käy hyvin sellainen pistorasiaan liitettävä valosäädin, joita saa tavarataloista ja samanlainen säädin on siellä edullisempi, kuin
      näissä lasitarvike myymälöissä.
      Itse olen sellaista käyttänyt ja hyvin on saanut säädettyä lämmöt juotoskolville, eikä tarvitse olla kuin alimmalla tasolla, niin kolvi lämpenee tarpeeksi.
      Sopiva lämpö löytyy kokeilemalla.
      Hiomakoneeksi kannattaa valita sellanen, jossa on vesipumppu.
      Minulla on tuo Kristall 2000 S hiomakone.
      Hankin tuohon hiomakoneeseen sellaisen muovisen laatikon, johon leikkasin aukon etupuolelle, josta kädet sopivat hiomaan lasinpalasta, niin se ehkäisee hiotessa irtoavien lasisirujen lentämistä ympärille ja myös ylöspäin, kun muovilaatikon pohja on ehjä.
      Tuollainen muovinen säilytyslaatikko maksoi vain muutaman euron.

    • harrastelija10

      Hei, tiffany tarvikkeita voi tilata Saksasta, ovat puolta halvempia kuin täällä Suomessa. Postituskulutkin samaa luokkaa

      http://www.tiffanyshop24.de/

      • Heips! Kiitos linkistä, mutta on tämä kielitaito rajoittunu suomeen ja ymmärrettävästi ruotsi/enkku, ni ei pysty/uskalla tilata ulkomailta. =(


      • Harrastelija11
        simpukka-78 kirjoitti:

        Heips! Kiitos linkistä, mutta on tämä kielitaito rajoittunu suomeen ja ymmärrettävästi ruotsi/enkku, ni ei pysty/uskalla tilata ulkomailta. =(

        Hei, itse käänsin sivut suomeksi google-kääntäjän avulla, voi maksaa paypal:n kautta tai lasku tulee sähköpostiin.


    • En nyt suoraan

      osaa vastata kysymykseesi, sillä itse en osaa Tiffany-töitä tehdä - kuulun siihen ryhmään joka vain ihastelee niitä. Mutta tuli mieleen, että kannattaa kysyä vaikka alan opettajilta mistä tarvikkeita ja työväineitä voisi hankkia. Esim. Hyvinkäällä on käsityö- ja askarteluliike jonka omistaja on pitkään toiminut paikallisen työväenopiston Tiffany-kurssien opettajana (ei tosin enää ihan viime vuosina). Häneltä voisi saada muutenkin hyviä vinkkejä. Liikkeessä on myös ainakin laseja myynnissä. Hintatasosta en osaa olla mitään mieltä, sillä kuten sanoin, minulla ei ole asiasta muuta havaintoa kuin että työt ovat tosi kauniita :)

    • tiffany tär
    • Wicke42

      Hei! Meillä on nyt tammisaaressa kaikki tiffanylasit ja tarvikkeita -50%! Löytyy kaikenlaisia väreja lasista ja paljon tarvikkeet. Soita 040 75 38638 :)

      Wiking Werner

    • harrastaja-th

      http://www.pohjanmaalta.com/posliiniporras/
      Itse olen ottanut täältä. Hyvä palvelu ja kaikki tarvikkeet löytyvät saman katon alta. Ihana käydä ja saa aina virikkeitä sekä pieniä neuvoja omistajalta. Itse olen myös tilannut sähköpostilla ja tavarat ovat tulleet postiin/matkahuoltoon.
      Täältä saa myös kaikki lampun tarvikkeet, jalat, hämähäkit ym.
      (itse olen tehnyt kymmenkunta lamppua)
      Yhden neuvon annan. Kannattaa hankki kunnon folionauhaa vaikka se on muutaman euron kalliimpaa. Itse olen pari kertaa sortunut näihin viron-halpatuonti nauhoihin, ja olen joutunut purkimaan työn ja tekemään uudelleen. (siis poiki saumoista)
      Myös kolvi kannattaa ostaa kunnollinen, että tina sulaa kunnolla ja tulee kunnollinen ja kaunis sauma.

      Silloin kun aloitin harrastuksen (n. 15 v. sitten) otin koko aloituspaketin kansalaisopiston kautta, tuli halvemmaksi koska meitä oli monta jotka tilasimme saman paketin.

      Mutta suosittelen, että soitat tänne linkkiini ja kysyt paljonko heidän kautta maksaa täydellinen aloituspaketti: Hiomakone, hiomaterä, reikäterä, "pissapoika", kolvi, lämmönsäädin, kunnolliset pihdit, lasiveitsi, tina, juotosneste, patinointiaineet ja vaha.
      Vähän tinkaat niin voi saada mukavasti.
      Voit myös kysyä tietäisivätkö he kenellään käytettynä hiomakonetta ym.

      Muista suojalasit!

    • Putiikkipaarma

      Hei !
      Putiikkipaarma Raaseporissa Pohjan kirkonkylässä pyörii edelleen; lasit, tarvikkeet, työkalut, tina ym. löytyvät edullisesti. Myös sulatuslaseja ja hopeasavituotteita myynnissä. Olen paikalla iltaisin ja viikonloppuisin, osoite Vanha Turuntie 72,10420 Pohjankuru, puh 050-363 7915. Toimitukset myös postitse ja rahtikuljetuksena. terv. Päivi

      • Jongsoo

        Äsken jäänyt leski halua lopettaa tiffanytyöt joten jos joku ostaisi hiomakone niin huikeamäärää lasit ja tarvikeet(Kolvit ,tinat, suojalasit ym)saisi kaupan päälle . Soita jos kiinnostat. 0405545271


    • Ex-tiffany

      Hei, Olen lopettanut tiffany- ja lyijylasitöiden harrastuksen. Myyn erittäin edullisesti hiomakoneen, lasisahan, kolvin, veitsiä, pihtejä y.m. työkaluja sekä tinaa, lyijykiskoja että kohtuullisen määrän laseja. Myös lampputarvikkeita. Periaatteella kaikki pois. Puh 0405588696, Turku.

      • Päiviv

        Hei, ex-tiffany!
        Ilmoitus on jo kyllä yli vuoden vanha, mutta vieläkö sinulla olisi tuo lasisaha?


    • lopetin

      Lopetin tffanytyöt. Haluatko ostaa tarvikkeita,hiomakone,kolvi,leikkurit,työmalleja, ym 200E

    • HelenaV

      Hei! Vieläkösinulla on hiomakone? jos niin kiinnostaa, merkki, hinta?

    • perikunta

      Tervehdys. Perikunnalle jäi tiffani työkaluja erilaisia hioma koneita koveja . ym ym. sekä erilaisia värilaseja ym.ym.l Tavarat Tuusulassa Tenho Taipalus 0406216011

    • tiffanylasi

      Heips! Mulla olisi pino erivärisiä Tiffany lasilaattoja tekijälle. Itse en harrasta, mutta ei niitä poiskaan viitsi heittää, niiin kaunista lasia. Jos kiinnostaa niin halvalla saa.

      T:Siiri p. 0409119910, mieluiten viesti, kun en pääse aina vastaamaan puhelimeen.

    • Anonyymi

      Mulla olisi laseja kaken värisiä ja hie konekin löytyis pientä rahaa kyl haluisin niistä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe