Kampanjan eräänlaisena "keulakuvana" näyttää olevan "Late" Johannosson. Jokainen kai tietää miehen teot.
Kuinka usein tämän kaltaisissa tapauksissa on kyse halusta antaa itse itselleen anteeksi, siihenhän kristinuskon armo-käsite antaa oivan työkalun?
Voiko näissä tapauksissa olla takana puhdistautumisriitti jonka motiivit ovat loppujenlopuksi kuitenkin hyvin itsekkäät?
Tämä kyseinen Johansson kertoi armeliaisuudestaan raamatunjakeisiin vedoten. Niska- tai päälaukaus oli hänen mielestään armeliasta. Ja tämä näkemys siis vieläpä perusteltiin Raamatulla. Mitä tällaisesta voi ajatella?
koemuutos.fi
28
233
Vastaukset
- rautalankanen
Edelleen siis haluat mainostaa tätä hyvää kampanjaa.
Hienoa.
Niin. Sinusta on siis parempi sanoma se, ettei ihminen voi antaa anteeksi sen enempää itselleen kuin toisilleenkaan.
Mutta ymmärrän, että sinua nyt vain kirpaisee hiukan tuo kampanja, mutta sehän sen tarkoituskin on. :) Evankeliumi on hyvä uutinen siitä, mitä Jeesus on tehnyt puolestamme ristillä. Hän kantoi koko maailman synnin, menneet ja tulevat, kaiken, antamalla henkensä meidän puolestamme. Hän nousi kuolleista ja elää Isän oikealla puolella aina rukoillakseen meidän puolestamme, jotta me ymmärtäisimme lapsen lailla ottaa vastaan armon, iankaikkisen elämän lahjan.
Kun ottaa armon vastaan, niin sillä ei ole väliä, oletko suuri vai pieni syntinen. Raamattu sanoo, että kaikki ovat tehneet syntiä. Siksi jokainen ihminen tarvitsee kuulla sanoman sovituksesta, että voisi ottaa lahjan vastaan vapaasti.
Late Johansson on esimerkki lähimmäisestä, joka on saanut ottaa Jumalan armon vastaan Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa. Kunnia Jumalalle!- 67767
kuulehan purje.
otetaan kaksi ihmistä:
henkilö A) Hän on tappaja ja tehnyt paljon elämässään pahaa. sitten hän tulee uskoon ja pelastuu VAIN koska hän on tullut uskoon ja uskoo raamattuun sekä jeesukseen.
henkilö B) Hän on ollut aina ateisti tai agnostikko ja on sitä kuollessaankin. Hän teki elämässä parhaansa kuunnellen omaatuntoaan. hän rakasti lähimmäisiään ja ei halunnut koskaan loukata toisia. hän menee kadotukseen VAIN koska ei uskonut ristiriitaista ja väkivaltaista raamattua
mitä mieltä sinä olet tästä, onko tuo sinusta oikein? 67767 kirjoitti:
kuulehan purje.
otetaan kaksi ihmistä:
henkilö A) Hän on tappaja ja tehnyt paljon elämässään pahaa. sitten hän tulee uskoon ja pelastuu VAIN koska hän on tullut uskoon ja uskoo raamattuun sekä jeesukseen.
henkilö B) Hän on ollut aina ateisti tai agnostikko ja on sitä kuollessaankin. Hän teki elämässä parhaansa kuunnellen omaatuntoaan. hän rakasti lähimmäisiään ja ei halunnut koskaan loukata toisia. hän menee kadotukseen VAIN koska ei uskonut ristiriitaista ja väkivaltaista raamattua
mitä mieltä sinä olet tästä, onko tuo sinusta oikein?Kuulenhan minä.
Pelisäännöt ovat samat kaikille. Ne on ilmoitettu Raamatussa. Ilman uskoa Jeesukseen yksikään ihminen ei ole kelvollinen Jumalan edessä, vaikka olisi elänyt kuinka moraalisesti täydellisen elämän. Sellaista ihmistä ei oikeasti ole olemassakaan, joka ei olisi koskaan tehnyt mitään väärää, vaikka vahingossa.
Usko Jeesukseen on aina Jumalan teko ja hänen lahjansa ihmiselle, joka kääntyy hänen puoleensa. Sitä uskoa ei voi kukaan puristaa itsestään eikä sitä voi rahalla ostaa, vaan voi vain nöyrtyä lapsen kaltaiseksi ja ottaa lahjan vastaan.
Reilu peli: omat synnit Jumalalle ja iankaikkinen elämä lahjaksi.- ??
67767 kirjoitti:
kuulehan purje.
otetaan kaksi ihmistä:
mitä mieltä sinä olet tästä, onko tuo sinusta oikein?" Hän teki elämässä parhaansa kuunnellen omaatuntoaan. hän rakasti lähimmäisiään ja ei halunnut koskaan loukata toisia. "
Oikein kuunteli omaatuntoaan ???
Joku ateisti julisti täällä ettei hänellä ole sielua!
Mitenhän se lähimmäisen rakastaminen käytänössä ilmenee ?
Kun täällä se on lähinnä uskovien haukkumista ja mollaamista.
Mekin kun olemme niitä lähimmäisiä.
ja sinänsä sana LÄHIMMÄINENkin on otettu Raaamatusta, kuten lähimmäisen rakastaminenkin.
Eli mitäs omaa sinulla oikeastaan onkaan ?
Jeesus sanoi: " Ihmisen pojalla on VALTA ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI "!
Siinä se ero ! Te kun olette itsesänne niin riittäviä, ettei teillä ole syntejä !!
Katuva ryöväri saa ARMON, mutta katumaton ateisti ei ! ?? kirjoitti:
" Hän teki elämässä parhaansa kuunnellen omaatuntoaan. hän rakasti lähimmäisiään ja ei halunnut koskaan loukata toisia. "
ja sinänsä sana LÄHIMMÄINENkin on otettu Raaamatusta, kuten lähimmäisen rakastaminenkin.
Siinä se ero ! Te kun olette itsesänne niin riittäviä, ettei teillä ole syntejä !!
Katuva ryöväri saa ARMON, mutta katumaton ateisti ei !Eihän omatunto ole sama kuin sielu ? Mikäli olen uskovaisia oikein ymmärtänyt , niin sielu on joku ihmisen aineeton "henki" - joku tietoinen olio ? Vai miten tosiuskovainen sielun määrittelee ?
Entäs omatunto ? Omatunto on kunkin ihmisen käsitys oikeasta ja väärästä, paljon siihen vaikuttaa sosiaalinen kasvuympäristö, mutta varsinaisen omantunnon jokainen määrittelee itse. Paitsi ehkä tosiuskovaiset lukevat ja opettelevat omantunnon kirjasta ?
Onko "lähimmäinen" sanana patentoitu raamatun tekijänoikeuksien haltijalle ?
Jos kaikki elämän ohjeesi luet raamatusta, niin mitä omaa sinulla on ?
Ateistille ei ole olemassa käsitettä synti - joten se synnistä.
En tarvitse / kaipaa armoa.
Näin on hyvä, ja maailma on kaunis , mitä nyt ihmiset hölmöilee. Onneksi ihmisten hölmöily rajottuu vain tänne maapallolle , eikä koko maailmaan - Peace !- *olen ateisti*
?? kirjoitti:
" Hän teki elämässä parhaansa kuunnellen omaatuntoaan. hän rakasti lähimmäisiään ja ei halunnut koskaan loukata toisia. "
Katuva ryöväri saa ARMON, mutta katumaton ateisti ei !"" Hän teki elämässä parhaansa kuunnellen omaatuntoaan. hän rakasti lähimmäisiään ja ei halunnut koskaan loukata toisia. "
Joku ateisti julisti täällä ettei hänellä ole sielua!"
Minä en tiedä, mikä sielu on, mutta omatunto minullakin on. Sitä kolkuttaa aina kun olen toista vastaan rikkonut. Silloin pyydän anteeksi ja pyrin hyvittämään rikkomukseni, kantamaan siitä vastuun. Omatuntoni estää minua myös tekemästä kovasti vääryyttä muita tai itseäni kohtaan.
"Mitenhän se lähimmäisen rakastaminen käytänössä ilmenee ?"
Siten että pyrin kunnioittamaan jokaista, uskomaan jokaisesta lähtökohtaisesti hyvää ja käyttäytymään asiallisesti. En tuomitse toisia sillä en itseäni synnittömäksi kuvittele.
Miten sinulla lähimmäisen rakkaus sitten ilmenee?
"Eli mitäs omaa sinulla oikeastaan onkaan ?"
Minulla on oma persoonani ja minuuteni, kuten sinullakin ja kaikilla muillakin.
"Te kun olette itsesänne niin riittäviä, ettei teillä ole syntejä !!"
Oletko varma, ettet nyt tule itse yleistäneeksi turhaan, eli lausuneeksi väärää todistusta lähimmäisistäsi?
"Katuva ryöväri saa ARMON, mutta katumaton ateisti ei !"
Jumaluskon puuttumistani en kadu, sillä en näe miten se haittaa tai vahingoittaa ketään. Niitä tekoja joilla toisia tai itseäni olen vahinngoittanut oikeasti, kadun kyllä. ?? kirjoitti:
Katuva ryöväri saa ARMON, mutta katumaton ateisti ei !Lähimmäisen rakkauteni ilmenee, siten etten uhkaile lähimmäisiäni kidutuksella, pyrin auttamaan jos apuani tarvitaan, lahjoitan omastani kun minulla on ylimääräistä, en äänestä kokoomusta, ym.
Kyllä minä sinuakin auttaisin jos olisit pulassa. Minusta rakkaudella vaan ei ole mitään tekemistä paapomisen kanssa. Taistelisin oikeudestasi uskoa niin kuin uskot mutta taistelen myös vapauttaakseni maailman turhista tuhoisista uskomuksista.
Sana synti merkitsee moraalitonta tekoa. Jos kuvittelet ettei ateisteilla ole moraalia niin olet pahasti hakoteillä.
Miten voisi katua sitä ettei usko johonkin, johon ei ole syytä uskoa?
Turhan vihan ja huutelun sijaan voisit keskittyä esittämään todisteita jumalasi olemassaolosta.- -+
iota-iota kirjoitti:
Eihän omatunto ole sama kuin sielu ? Mikäli olen uskovaisia oikein ymmärtänyt , niin sielu on joku ihmisen aineeton "henki" - joku tietoinen olio ? Vai miten tosiuskovainen sielun määrittelee ?
Entäs omatunto ? Omatunto on kunkin ihmisen käsitys oikeasta ja väärästä, paljon siihen vaikuttaa sosiaalinen kasvuympäristö, mutta varsinaisen omantunnon jokainen määrittelee itse. Paitsi ehkä tosiuskovaiset lukevat ja opettelevat omantunnon kirjasta ?
Näin on hyvä, ja maailma on kaunis , mitä nyt ihmiset hölmöilee. Onneksi ihmisten hölmöily rajottuu vain tänne maapallolle , eikä koko maailmaan - Peace !Huvittaa tuo miinustelu ja plussailu, kylläpä te ateisit olette ahkeria siinä.
- ed.
iota-iota kirjoitti:
Eihän omatunto ole sama kuin sielu ? Mikäli olen uskovaisia oikein ymmärtänyt , niin sielu on joku ihmisen aineeton "henki" - joku tietoinen olio ? Vai miten tosiuskovainen sielun määrittelee ?
Näin on hyvä, ja maailma on kaunis , mitä nyt ihmiset hölmöilee. Onneksi ihmisten hölmöily rajottuu vain tänne maapallolle , eikä koko maailmaan - Peace !" Te kun olette itsesänne niin riittäviä, ettei teillä ole syntejä !!"
" En tarvitse / kaipaa armoa."
Et niin, koska et ole tullut synnin tuntoon..
Evankeliumi Johanneksen mukaan 16
.. ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9. synnin, koska he eivät usko minuun;
10. vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11. ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. - aijnoa oikia uskowa
Kyllä sillä on todellakin väliä, MILLAISTA syntiä olet tehnyt.
ks. vaikka Raamattu.
- <3
http://www.koemuutos.fi/murhamies-tuli-tunnontuskiin/
Laitetaan nyt se tarinakin tähän, jos joku ei tuosta aloituksesta ymmärtänyt, kenestä on kyse. - revi siitä
" Voiko näissä tapauksissa olla takana puhdistautumisriitti jonka motiivit ovat loppujenlopuksi kuitenkin hyvin itsekkäät?"
Kyllä niin itsekkäät, etttei halua joutua HELVETTIIN kuoltuaan ! Ja myös se, että Jeesus on joka päivä meidän kansamme jotka uskomme häneen siis
JOKA PÄIVÄ aina maailman loppuun asti .
Ja olihan tuolla muitakin kun tuo ap:n mainitsema hlö. Anne Pohtamosta
Sakari Oravaan ym. - Kaikki armoa on
Armo on liian hieno asia, jotta ihminen sen ymmärtäisi täysin. Armo on kaikkivaltiaan Jumalan keksintö!
Tätä kampanjaa ei pääse mihinkään pakoon. Lehtimainontaa, ihmisillä merkkejä rinnuksilla ja jopa kadun yli ilmassa leijuvia, valtavia mainoskylttejä. Ymmärrän että ihmiset haluaa näyttää uskoaan, se on ihan hyvä juttu, mutta eikö tämä ala hipoa jo ahdistelua?
Toisekseen, tuolla sivulla on hauska kohta missä sanotaan ettei ihminen ole ehjä ilman kristinuskon Jumalaa. Taitaapi olla että suurin osa maailman ihmisistä ovat särkyneitä ja yksinäisiä. Jos joitain kristinusko auttaa, siitä vaan, tietysti! Hienoa jos se auttaa niin kuin tarinoissa tuolla sivustolla. Me kaikki ei vaan tarvita tueksi uskontoja. Meillä on jotain muuta sen tilalla.
Missä menee raja tuputukseen viattomasta mainonnasta? Uskovaiset koki vapaa-ajattelijoiden bussikyltit tuputuksena ja herjaamisena, miten sitten tämä kampanja, jota on kaikkialla?- miksi häiritsee
Miksi et koe deodorantti-mainoksia uhkaavana, vaikka niihin törmää joka paikassa koko ajan.
Monilla on tänä päivänä elämässä vaikeaa. Eikö ole hyvä, jos edes joku löytää avun elämäänsä. Jos sinulla on kaikki hyvin, niin miksi kampanjan tarvitsee häiritä sinua. Se ei sitten ehkä ole kohdistettu sinulle. Vai ? - mitä se kertoo ?
" Ymmärrän että ihmiset haluaa näyttää uskoaan, se on ihan hyvä juttu, mutta eikö tämä ala hipoa jo ahdistelua? "
Kierrän työssäni paljon eri työpaikoissa, kertaakaan näiden vuosien aikana en ole "törmännyt " uskovaan ihmiseen.
Mutta näitä juomista, seksiä, ym. juttuja on hyvinkin paljon esillä. Minusta se alkaa jo hipoa ahdistelua.. - 1+1
" Me kaikki ei vaan tarvita tueksi uskontoja. Meillä on jotain muuta sen tilalla."
Uskontoja ei tarvitse kukaan , uskoa Jumalaan tarvitsee.
Mutta miksi se häiritseee sinua, että nämä asiat ovat nyt tapetilla ?
Panisiko se kuitenkin miettimään, että entäp jos tuo kuitenkin TOTTA !
Ja minäkin tarvitsen sitä. - kultapanda__ ei kirj
miksi häiritsee kirjoitti:
Miksi et koe deodorantti-mainoksia uhkaavana, vaikka niihin törmää joka paikassa koko ajan.
Monilla on tänä päivänä elämässä vaikeaa. Eikö ole hyvä, jos edes joku löytää avun elämäänsä. Jos sinulla on kaikki hyvin, niin miksi kampanjan tarvitsee häiritä sinua. Se ei sitten ehkä ole kohdistettu sinulle. Vai ?Koska deodorantti-mainokset eivät sano että minä en ole tarpeeksi ehjä ihminen. Deodorantti-mainos mainostaa tuotetta, ei täysin erilaista elämäntapaa.
Ja sanoinkin tuolla että: "Jos joitain kristinusko auttaa, siitä vaan, tietysti! Hienoa jos se auttaa niin kuin tarinoissa tuolla sivustolla." Joten en ymmärrä miksi oletit että mun mielestä ei ole hyvä että joillain on uskonsa.. - kultapanda__ ei kirj
1+1 kirjoitti:
" Me kaikki ei vaan tarvita tueksi uskontoja. Meillä on jotain muuta sen tilalla."
Uskontoja ei tarvitse kukaan , uskoa Jumalaan tarvitsee.
Mutta miksi se häiritseee sinua, että nämä asiat ovat nyt tapetilla ?
Panisiko se kuitenkin miettimään, että entäp jos tuo kuitenkin TOTTA !
Ja minäkin tarvitsen sitä.Eiköhän teidän kristinuskonne ole ollut tapetilla milloin mistäkin syystä. (: Ajattelin vain kertoa miltä musta tuntuu kun joka suunnalta ehdotetaan vaihtamaan koko elämäntapa toiseen, uskomalla henkiolentoon jota en hyvällä tahdollakaan pysty uskomaan.
Tottakai jokainen on jossain vaiheessa miettinyt, että josko joku uskonnoista osuukin oikeaan. Ne ihmiset jotka päätyivät tulokseen että kyllä, ovat uskovaisia, ja ne jotka ei, ovat ateisteja. - en ihan jummarra
kultapanda__ ei kirj kirjoitti:
Koska deodorantti-mainokset eivät sano että minä en ole tarpeeksi ehjä ihminen. Deodorantti-mainos mainostaa tuotetta, ei täysin erilaista elämäntapaa.
Ja sanoinkin tuolla että: "Jos joitain kristinusko auttaa, siitä vaan, tietysti! Hienoa jos se auttaa niin kuin tarinoissa tuolla sivustolla." Joten en ymmärrä miksi oletit että mun mielestä ei ole hyvä että joillain on uskonsa..No missä siellä sanotaan, että juuri SINÄ et ole ehjä ihminen.
Mikä sinua nyt oikein loukkaa.
Entäs jos on joku, joka tarvitsisi apua ja tuota kautta saa vinkin, miten saada apu elämäänsä. Sinunko takia pitäisi tuon toisenkin olla saamatta apua. - mietimieti
en ihan jummarra kirjoitti:
No missä siellä sanotaan, että juuri SINÄ et ole ehjä ihminen.
Mikä sinua nyt oikein loukkaa.
Entäs jos on joku, joka tarvitsisi apua ja tuota kautta saa vinkin, miten saada apu elämäänsä. Sinunko takia pitäisi tuon toisenkin olla saamatta apua.Jos sanotaan, ettei ihminen ole ehjä jollei ole kristitty, niin mitä siinä sinusta sanotaan ihmisille, jotka eivät ole kristittyjä?
Vertailun vuoksi, jos asian deodoranttiin vertaamalla paremmin ymmärrät, jos mainoksessa sanotaan, ettet ole ehjä jollet käytä Rexonaa, niin mitä se kertoo ihmiselle, joka ei käytä Rexonaa?
- Onko sellaista?
Millaista on viaton mainonta?
- Matkalla taivaaseen
Jeesusta kannattaa mainostaa.
- EL. a. K.IM
http://mina.suomi24.fi/a-teisti
Natural born killerssseillä on ihan rumat mopot.
Ja ne neidit on ihan läskei junttei. - Eräkulkija
Ihminen on niin eksynyt totuudesta, ettei hän voi löytää sitä.
Raamattu on kuitenkin annettu "opaskirjaksi" ja siellä kerrotaan
miten toimia.
JOS TODELLA HALUAA , niin voi aina ottaa selvää onko näissä
hengellisissä asioissa myös totuus.
Jumala näkee sydämen ja sen, olemmeko aidosti etsimässä
muutosta tai kääntymystä elämäämme.
Ja jokaista, joka hädissään hänen puoleensa kääntyy, hän kuulee
ja antaa avun.
Jos ei tunne Jeesusta, ei ole iankaikkista elämää, sillä se on vain Hänen
tuntemisessaan. - agnus D
vapailla suunnilla menee ihan överiksi; Raamatussahan lukee sata kertaa ettei saa tappaa.
- agnus D
ei tuollainen mainoshenkilö tuo ei-uskovia seurakuntaan, se on kyllä selvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176