Hyi teitä, teinit

voi huoh -.-'

Nää nykyajan teinit on nii ärsyttäviä. Esittää Niin kovaa ja Niin... Hirveen teennäisiä. Esittää koko ajan. "Oon vähä kova ku poltan" Sit rikkoo jotain. Voi että ootte kovia...huh jotkut 13 W meikkaa ja polttaa ja sit yrittää olla niin kova. sit rupee kiusaa koulussa ja ihanku ite ois jotenki paras, et mä kiusaan ja mua ei kukaan haluu kisuata oon paras jne. hankkikaa elämä. teette itsestänne ihan pellejä. ootte säälittäviä suoraaan sanoen. jos haluat esittää aikusempaa tai ikäistes veroista nii lopettakaa tollanen kovistelu. se tekee sut vielä lapsellisemmaksi. eihän aikuisetkaan riko kaikkee toisten omaisuutta jne. ja polt ja juo ja sit kehuskelee että "ziiz oikeestiihh mä join viikonloppuna ja zit mää olin niinq kännissä!" pyydän oikeesti, lopettaka toi säälittävä kovistelu ja olkaa normaaleja, sellaisia kuin sinun ikäistesi pitäisi olla,

191

6645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13v poika

      Samaa mieltä!

      • menkääpoisteinit!

        Itte oon '95 ja kun olin 12, pelasin viel ihan onnessani kirkonrottaa ja lumisotaa... Mut nyt ku kattoo noita 12/13 vuotiaita, ni tytöil kauheet meikit ja muotivaatteet... ''siis omg oon niin aikuinen ku oon 12 ja mul on siis ikiihgut aidot Diorin korkokengät ja omg en voi puhuu tolle ku sil ei oo mitään lacostee tai conversee siis wtf mun pidennykset lähtee ja voi lol oikeest yks 15w puhu mulle eilen'' ja pojat ''jou motherfucker dudes, koklasin eile röökii, sit poltettiin Petteri-Taneli-Cinchanin kaa koko aski puokkii ja sit viimeviikon loppun näittekste ku vetäsin sen kiven siihen ärrän ikunaa ja vittu ne kytät suuttu siit, vittu oon kova jätkä''

        Voi_Jeesus_että pääni hajoaa näihin pikkuteineihin välillä totaalisesti! :D


      • voi huoh -.-'

        Oikeesti? Tää oli paska trolli...


      • 14vtyttö

        kiva ku yleistätte :( itse olen 14v mutta en lähelläkään tuota kuvausta. En ole ikinä polttanut, enkä ikinä aijokkaan, en aijo kokeilla ennen 18v! meikkiä käytän huomaamattomasti. en hengaile missään pahis joukossa niin että jengiin pääsee vain ne jotka juo/polttaa tai tekee jotain muuta pahaa. minulla on paras ystävä jolle ei tarvitse esittää yhtään mitään, en yritä olla kova. Koulussakin menee hyvin: arvosanat, en kiusaa ketään, yritän olla kaikkien kaveri:) mun pointti on se, että eivät kaikki ole tuollaisia ongelmanuoria josta te puhutte täällä, itseasiassa en lähipiiristäni tiedä ketään joka olisi tuollainen ongelmanuori. Olen samaa mieltä kuin kirjoittaja, koska onhan niitä sellaisiakin, mutta yleistätte aivan liikaa, ei kaikki nykyajan teinit ole sellaisia, muistakaas se:)


    • 15v poika

      määkin oon täysin samaa mieltä!

    • aloit.

      huh, onhan täällä joitakin viisaitakin :' ))

    • poika13v

      Juuri näin!

    • juuu!!!

      niimpä!!!!

    • :(

      Joo!

      Mutta tuskin tämä viesti tulee menemään heidän pieniin kaaleihinsa. Polttavat minkä kerkeävät ja rikkovat kaiken mikä eteen tulee.

      On niitä aikuisiakin jotka polttavat, ryyppäävät ja rikkovat asioita.

      Ihmiskunta on täynnä aivottomia.

      • ajatelkaa1

        ero vaan teinien ja aikuisten välillä on se et noi samalla tavalla käyttäytyvät aikuiset on linnassa, sossun tiskillä tai muuten vaan sosiaalisia hylkiöitä.

        ei teinit jatkakaa samaan rataan vaan niin suuntana on hieno tulevaisuus!!


    • Minä vaan

      Mielenkiintoisia juttuja sitä kyllä nykyään näkee tän "nykyajan nuorison" taholta. : D En siis itsekään mikään vanha ole, nuori aikuinen, sanoisin, mutta en voi muuta sanoa että onneks en nykymuksujen kanssa joudu leikkmään. : D Sellaista kielenkäyttöä ihan pikku lapsillakin et huhhuh... Mullekin moneen kertaan tultu pyytämään juuri sitä tupakkaa ja aukomaan päätä ihan noin vaan eikä ikää ollu varmaan 10:kään vuotta. Huoh -.-

    • .A.A.

      Ei saa yleistää :( ei kaikki polta ja juo on meitä viisaitakin olemassa...

      • enymmärräsinua

        miksei voi olla viisas ja juoda ja polttaa? tietenki tuhoo maksaa ja keuhkoja sunmuuta tällane päihteily mutta ei kaikki jaksa elää ikuisesti.


      • vajaa(ko)?
        enymmärräsinua kirjoitti:

        miksei voi olla viisas ja juoda ja polttaa? tietenki tuhoo maksaa ja keuhkoja sunmuuta tällane päihteily mutta ei kaikki jaksa elää ikuisesti.

        Taisit vastata just omaan kysymyksees :'D


    • 666coco

      vittu oot kyl tyhmä, itsepä kiinnität huomioo ainostaan niihin teineihin jotka juo ja polttaa. Niitä on ehkä ylä-aste ikäisistä vaivaset 10%.

      • :-(

        Valitettavasti niita on enemman.


      • ttupe

        Valitettevasti noin 45 meritoppilan yläastelaisista poltaa/käyttää nuuskaa/juo alkoholia


      • ttupe
        ttupe kirjoitti:

        Valitettevasti noin 45 meritoppilan yläastelaisista poltaa/käyttää nuuskaa/juo alkoholia

        *45%


    • En ole!

      En itsekkään ikinä ole polttanut ryypännyt tai muuten ollut kovis. Olen 14v poika ja hyvin kiltti ja rauhallinen. Ne ketkä minua yrittävät säälittäväksi kovisteliaksi sanoa niin saavat haistaa ison PASKAN!!!

      • olempas

        olen itse aina polttanut ryypännyt tai muuten ollut kovis. Olen 14v poika ja hyvin tuhma ja vilijonkka. Ne ketkä minua yrittävät arvostetuksi nössöksii kuiskata niin saavat maistaa ison NALLE PUHIN!!!!


      • Peruskoulun päättänyt

        Omat ylä-aste ajat oli samanlaisia ja siellä sanoja ei säästelty.


    • poeka-96

      Niin tai sit kaikki on semmoisia kun haluavat? Mitäs se sua haittaa vaikka he ryyppäävät, meikkaavat ja harrastavat epämääräisiä seksisuhteita?
      itse olen 15v, en polta, ryyppään silloin tällöin ja tyttöystävän kanssa tuli just 2kk täyteen....
      Ja ei, kumpikaan ei ole neitsyt ;)

    • aloitraja999

      no ne on vaan niin ****ärsyttäviä. tekis Niin mieli oikeesti ampua ku menee hermot.. iha oksettaa :x

    • Larlarjinx

      Arvoisa aloittaja.
      Olisitko ystävällinen ja opettelisit kirjoittamaan oikeaoppista suomea. Tekstiäsi oli karmaisevaa yrittää tulkita, sillä et selvästikkään kunnioita yhtäkään kielioppisääntöä.
      Et ole kovin vakuuttava manifestissasi typeryyttä vastaan.

      • miA``

        Miks Täytyy kirjoittaa AINA KIRJAkielellä ???


    • hsls

      entä sitten? älä lue jos et kerran osaa! mee muualle siitä. tää oli vain minun vihanpuuskani ja halusin sanoa kuinka vihaan tollasia pissiksiä sun muita. et taida olla itse suomalainen koska et osaa lukea tektiä jossa on muutamia eikirjakielellä- kirjoitettuja lauseita ja jotka poikkeaa selvästä kieliopista.

      • Oothomo

        Ei vittu näitä yleistäviä idiootteja


    • Aikuinen äijä.

      "itse olen 15v, en polta, ryyppään silloin tällöin ja tyttöystävän kanssa tuli just 2kk täyteen....
      Ja ei, kumpikaan ei ole neitsyt ;) "


      Älä lässytä kakara.

    • 345345

      SIIS DAA SÄ TYKKÄÄT MUN TILASTA FACEB00KISSA.. DAA. JOKO ON PARISUHDESTATUS PÄIVITETTY?

    • GIRL!! 13 pian 14

      niiiiiiin just lissut pissikset ja kovikset hankkikaa elämä kkun teillä ei semmosta ole!!! Olen samaa mieltä.

      • GIRL 13 pian 14

        ``ooot kaunis``` ´´en oo sinä oot!!`` IMEKÄÄ paskaa!!


      • GIRL 13 pian 14
        GIRL 13 pian 14 kirjoitti:

        ``ooot kaunis``` ´´en oo sinä oot!!`` IMEKÄÄ paskaa!!

        Mutta olen myös sitä mieltä että ei voi yleistää että kaikki teinit olisivat tommoisia!! oikeastaan ton otsikon vois muuttaa!!


      • T,nainen.

        Petän miehiä mielin määrin.Pesääkin annan kaikille.Ei mua vähempää voisi yksi mies kiinnostaa,kuin tarjolla on enemmänkin.Totta tosiaan.Kaipa mä sitten olen semmoinen.


    • poeka-96

      Ja oikeasti, mitä V*ttua se ny teitä muita haittaa vaikka ryyppään, kiroilen, en tupakoi koska tupakka tappaa ja on p*skaa ja harrastan seksiä?
      Mikä siinä jumalauta nyt teitä muita häiritsee että elän OMAN elämäni niinkun haluan? Haittaako teitä jos pakastun kännissä hankeen? Ihmiset herätkää, mitä te olette minulle kertomaan kuinka pitäisi elää?

      • llindy

        ...ehkä se meitä häiritsee et tolla asenteella tuut yhteiskunnale AIKA kalliiks..
        ei mulla muuta.


    • Nykymaailma on julma. Tunnen oloni vanhapiiaksi se takii näitten WNB-kovisten takii :P

    • V-i-t-t-u-u-n-t-u-n-

      Kuule mummeli me eletään 2000-lukua, älyhoi...
      Tottakai me poltetaan ja sextataan saatana, mee muualle vikisee...

    • okeeeeei

      Hmm. haha hirveetä.Tavallaan toikin oli aika pinnallista sekä iha liian yleistävää tekstiä(aloittajan teksti siis) Mun mielestä toi otsikko vois aivan yhtähyvin olla "hyi teitä, IHMISET!" Tollasta samantapaista "tyhmää" käytöstä näkee monella vanhemmallakin ja vielä pahempiakin juttuja. Ja muistan ainakin itse olleeni esim. yläasteella ihan fiksu.. vasta nyt alkanut nauttimaan alkoholii yms. mutta ei sekään ole tyhmyyttä, vaan osa mun elämäntilannetta ja nuoruutta tälhetkel?
      Tavallaan " tyhmät " ihmiset ei ees ole pahimpia tai sellaisia joiden elämään kannattais yrittää puuttuu haukkumal niit , vaan ne jotka käyttää älyään ja aivokapasiteettiaan esimerkiksi muiden(ihmisten tai eläimien) satuttamiseen tai muihin pahoihin tekoihin. Eikä sitä ikinä tiiä et millasia asoita nuorillakin on elämässä, jostain syvemmästäkin noi tollasetki käytöstavatki voi kertoo.
      Tollaseen tekstiin on ees vaikeeta vastata, koska toi on tavallaan nii ympäripyöreetä ja tollasta yleismielipidettä " kaikki nuoret on hirveitä pitäis tappaa tollaset " jota ei oo perusteltu ees hyvi, saa vaa kirjottajat ite vaikuttamaa tymiltä ja kapeekatseisilt.. huoh. Energiaa kannattaa suunnata asioihin, mihin voi vaikuttaa, koska nuorten mieli on vielä kehittymässä ja oikeaan suuntaan voi luultavasti ohjata näyttämällä parempaa esimerkkiä, eiks se näin oo? jos ei, ni eiköhän ne ite sitte joskus kantapään kautta opi, mitä kannattaa tehä ja mitä ei. Kyl itekki jossain vaiheessa älysin et esimerkiks kiroileminen on tyhmän kuulosta..
      Loppuun vielä tällanen ajatus et jos aikuiset hävitettäis täält maailmast, käyttäytyisköhän lapset ja nuoret eritavalla? En tosiaa tiiä.. Tuli vaan mieleen kaiken maailman media ja tv ohlejmat joita nimenomaan aikuiset pyörittää ja niitä ne nuoret sitte kattoo.. Aikuiset pyörittää tavallaan koko maailman menoa ja kui paljo pahaa tääl onkaan? (kuin myös toki hyvääkin, heh.)Eli ehkä ku pitää tälleen suhteellisuudentajun asioissa ni näkee vähän oikeenlaista perspektiiviä, millasiin asioihin haluu puuttua/valittaa. Toisaalt lapset on tulevaisuus ja tulevii aikuisiit..... huh kiva oravanpyörä:D

    • näinmeillä

      Olen 13 ja meikkaan, ja en näe siinä mitään pahaa, juo tai polta en ymms.

    • yliopistolainen76

      Hm,minusta tämä ei ole totta läheskään kaikkien kanssa.Itse olin ala-asteen koulussa joka oli kaupungin keskustassa ja voin sanoa että siellä meno oli kyllä tälläistä(melkein kaikki esittivät kovista/polttivat) mutta kun menin yläasteelle ''maalais'' kouluun ei kukaan esittänyt mitään muuta kuin olivat. Minulla itselläni jäi mieleen yläasteesta se kun vitsailimme luokan kanssa koulun ainoista parista tupakoitsijasta. (koulussa n.300 henkeä ja tupakoitsijoita n.5) Yläaste oli myös sen takia mukava että luokkahenki oli mahtava(ainakin meillä) eikä ketään kiusattu koko koulussa(kaikki olivat vähän erikoisia omalla tavallaan). Uskon että tuo kaupunkilaiselämä vaikuttaa oppilaiden käyttäytymiseen. Meikkaamisessa ei muuten ole omasta mielessäni mitään pahaa.

    • Ymmärtävä aikuinen

      Murrosikä on aika jolloin teinit eivät tiedä mitä pitäisi tehdä. He pelkäävät monia asioita ja salailevat kaikkea, koska pelkäävät etteivät saisi tehdä niin ja jos vanhemat suuttuisivat. Toivottavasti ymmärrätte minua ja kaikkia teinejä. Olettehan te olleet itsekin niitä. varmaan puole teineistä ovat ns järkevästä päästä.

      Ps. Jos tekstissäni oli jotain loukkaavaa pahoittelen sitä. Tekstini oli oma mielipiteeni. Jos teidän mielestä tekstissäni ei ollut mitään järkeä, pyydän, että pitäisitte sen omana tietonanne.

    • boii19

      agreed!!!

    • keskiarvo oli 8.9 (:

      Alottajan kirjoituksesta huomaa, että ei hänellä oo hirveesti ikää.
      Ite oon 15, juon välillä, poltan satunnaisesti, mut en pidä siitä mitään hirveetä meteliä. Enkä kyllä oikeestaan tunne ketään, joka leijuis kokoajan juomisella.
      Tunnen pari ns. "pissistä", mutta eivät hekään kuuluta kaikille bailailuistaan. Ja yleisesti, ei taida olla hirveesti ihmisiä, jotka tiedostaa että "joo mä oon pissis ihq". Pissistä käytetään lähinnä halventavana haukkumasanana.

      Miksi sitten poltan ja juon?
      Tupakkaan jäin koukkuun 14-vuotiaana. En vaan osannu sanoo ei, kun kaverit tarjos. Nykyään se rentouttaa, kun ottaa pienet sauhut. Tiedostan, että se pilaa mun keuhkot, mutta pystyn kyllä lopettamaan milloin vain. Esim. olin juuri vähänaikaa sitten viikon polttamatta ihan vapaaehtoisesti (:
      Alkoholista sanon vaan, että siihen tunteeseen rakastuu, kun on ilonen fiilis, ja estot tipotiessään.

      Ja meikkauksessa ei kyllä oo mitään "kovista". Aikuisetkin meikkaa. Ja juo. Ja polttaa.

      • pospdf

        "aikuiset juo ja polttaa" minä ymmärrän aikuisia, se ei ärsytä niin paljon jos he polttavat, mutta tollaset 14v, pissikset on muka koukussa!! HAH aikuiset jotka polttaa saattaa olla todellakin koukussa, mutta teinit ei!!! ne on sentään polttanu n. 30! toisin ku joku 14, joka on polttanu pari kuukautta! noloo -.- hankkikaa elämä

        JA: miksi et sitten lopeta jos tiedät että voit kuolla syöpään sun muihin sairauksiin ja PYSTYT lopettamaan?


      • llindy
        pospdf kirjoitti:

        "aikuiset juo ja polttaa" minä ymmärrän aikuisia, se ei ärsytä niin paljon jos he polttavat, mutta tollaset 14v, pissikset on muka koukussa!! HAH aikuiset jotka polttaa saattaa olla todellakin koukussa, mutta teinit ei!!! ne on sentään polttanu n. 30! toisin ku joku 14, joka on polttanu pari kuukautta! noloo -.- hankkikaa elämä

        JA: miksi et sitten lopeta jos tiedät että voit kuolla syöpään sun muihin sairauksiin ja PYSTYT lopettamaan?

        no ehkä se ei lopeta ko tulee hyvä olo?

        sitäpaitsi riippuvaiseks voi tulla lyhyessäki ajassa..


    • Luuuuuuuuser

      Kuulostat kyl persupässiltä. "Jäin koukkuun" " pystyn lopettamaan milloin vaan" miksi et sitten lopeta? Koska et pysty piste. Pelkureiden tapa juoda saadakseen estot pois, jos et pysty siihen ilman juomaa niin unoha kokojuttu.

    • Tupakka ei kannata.

      Juu, en itsekkään pidä niistä esittäjistä. Niillekkään ei koskaan parane mitään sanoa kun heti käyvät sakilla kovana päälle.. Se ' esittäminen ' saattaa johtua murrosiästä. Polttamista en tosin ymmärrä, minunkin koulun ylä-asteella kaikki melkein polttaa. Minä en kyllä ikinä koeske sellaisiin myrkkyihin, vaikka painostettaisiin.

      Kuvitelkaa omia hampaitannekin kun poltatte 14-vuotiaasta asti 10-vuotta.

      Tupakki vaikeuttaa elämääkin sinänsä, että rahaa menee aina 5e askiin jonka poltat parissa päivässä, ja siihen viellä plussataan kuukausien taikka vuoden rahanmenot kun ostat niitä askeja. Hinnatkin voivat noussa hyvin nopeasti.

      Kannattaa aina miettiä, että mitä huonoja puolia se tupakka tuo. Ei vain sitä että " Se tuo hyvän tunteen. " Pariksi vartiksi..

      Tämä on vain minun näkökantani tästä tupakan poltosta. Olen 15-vuotias.

      • dfdfv

        no eihän ne välitä haitoista, "kunhan saan näyttää vaan nii kovalta ku kaikki nuorethan polttaa!!!" tollasiahan ne on, voi elämä -.- -.-
        ps. täälläpäin taitaa olla haavoilla kovistelu. kun tulee haava niin kyllä ollaan niin kovia, että kaikki vaan näkis ku mulla on haava! täällä ki on 7 lk jo 4.llä kainalosauvat ku jalka on poikki...huoh


    • joomoro

      Mua ei haittaa KETKÄÄN MUUT paitsi jokku 98 hirveet lissu, kännääjä, polttajat ja sit ku ne o kännis nii......!!

    • erimieltä 95

      Anteeks, mut ei mun mielestä kaikki oo samanlaisia..

    • TYTTÖ 15

      Oon 15 .v... Oon päättänyt olla Absolutisti mun koko elämän. En polta enkä tee mitään muutakaa mitä lähes kaikki muut tekee. En oo mikään hemmoteltu äitin ja isin tyttö, vaan ihan vitun kovia kokenut. Psykologilla on tullu käytyä itsetuhoisuuden ja alipainon takia... Oli lähellä ettei lähetetty laitokseen. Koulukiusausta kestänyt 4 vuotta ja elämä potkinu päähän muutenkin, joten päätin että annan oman ikäsille mietittävää. Phyh, haukkuja on vaan tullut... Kaikki vaan nauraa mulle ja haukkuu siitä että en juo ja polta. Minkä takia pitäis pilata ittensä viinalla ja tupakalla?

    • :)))

      en mainitse nyt nimiä mutta oikeesti teist jokku sais vaa niin herätä... :)))))

    • twilight-fani

      Ei mun mielestä meikkaamisessa ole mitään kovaa, mutta senkin käytössä sentään joku raja .. esim. se on tosi rumaa, että vetää kajaalilla koko silmänympärykset mustaks, pistää naaman täyteen meikkivoidetta ja nii paljo ripsarii et ripset näyttää ihan oksettavilta O_o Mutta toi , että alaikäset polttaa ja ryyppää joka viikonloppu.. huoh -.- Mun mielestä lapsien pitää olla lapsia, eikä mitään sauhuttelevia ja kännissä sekoilevia hörhöjä... Tosi ärsyttävää, kun kadulla liikkuu vielä kaikkien aikuisten känniläisten lisäksi jotain 13-14 vuotiaita teinejä, jotka on kännissä ja vetää syöpäkääryleitä keuhkoihinsa... Sitte vielä tullaan kysyy: "haluux sä röökii ?" Ja vielä maailman hienoin älynväläys: niiden teinien vanhemmat luovuttaa niille lapsilleen tupakkaa ja alkoholia...

    • :/

      Kannattaa lopettaa tupakointi poltin 12 vuotiaana ku halusin pilata mun keuhkot nyt oon 13 oon lopettanu ja tajusin vasta nyt KUINKA vitun TYHMÄÄ SE ON !!!!:)

    • Nash^^

      Kerrotteko ihmiset, etkä mikä on normaali nuori ? Millasii meijän kuulus olla?

      • Vitsaa pyllylle

        Normaali nuori on sellainen kenellä on työssäkäyvä isä ja äiti.Äiti mahd kotona voi olla.On saanut lapsena vitsaa pyllylle ja kaikkea lapsen vaatimuksia ei ole annettu periksi.Valitettavasti tälläiset kunnon perheet ovat katoava luonnonvara.Viranomaiset ovat huolissaan koska rajoja ei lapsille aseteta nyk vanhemmat kykenemättömiä rajojen asettamiseen lapsillensa.


    • SIVISTUNYTT

      OON SAMAA MIELTÄ. ITSE OLEN 13 VUOTIAS TEINI ENKÄ OLE KYLLÄ TUOLLAINEN:D

      • 13WWWTYTTÖ

        Juu sama täällä! En oo koskaan edes maistnanut viinaa tai tupakkaa! Enkä edes meikkaa! Joten pliis,älkää yleistäkö!


    • Kesk. aloittaja

      No mikä siinä on että sitä tupakkaa pitää polttaa, KUN EI OLE TÄYS IKÄINEN? polttakaa sitten ku ootte YLI 18- v . NE EI OO LAPSILLE joten luulen, että jos aijot polttaa 18 v niin oot sen verran viisaampi (toivottavasti) että päätät olla polttamatta. Tupakka tuskin rauhottaa ekalla kerralla mutta sitten kun on koukussa. turhaan tuutte vikisee et se rauhottaa. MItäs alotitte jos ette ees pääse eroon siitä?! pitäs kyllä olla tahdonvoimaa, ja sen pysty lopettaa! paitsi uskon jos joku aikuinen 40v. joka on polttanu jo parikyt vuotta nii saattaa tehä tiukkaa lopettaa, mutta tollaset säälittävät 13W kakarat tulee sanoo et ei sitä niin vaan lopeteta : huoh, -.- luuserit on ne jotka polttaa, kovia on ne jotka ei.
      siitä velä että en nyt sano että kaikki olisivat tollasia. on nitä hyviäkin ihmisiä, jotka osaa olla järkeviä eikä polta jne. olen todella ylpeä heistä, jotka osaa olla..

    • pikku nero

      itse olen olen teini ja pidän filosofiasta ja historiasta. Juuri tälläiset ''kovikset'' ja pissikset kiusaavat. Ai että saa joskus naureskella partaansa kun ne tulevat eteen puhumaan juomis bileistänsä! Näyttävät kyllä silmissäni lapsellisilta jos totta puhutaan! Kaikilla tytöillä samanlaiset vaatteet ettei tunnista enää että kuka oli tiia ja kuka anna! No mutta viisaat voivatkin saada hupia semmoisista teinipelleistä! :´D itse en polta enkä juo ja olen siitä ylpeä.

    • Erilainen nuori

      Teini tahtoo pelata Pokémon...

      • Pokepelailija

        Olen samalainen:)


      • punkerolollo lonkeropull
        Pokepelailija kirjoitti:

        Olen samalainen:)

        oon 16, juon 1-2 kertaa kuussa humalaan ja poltan joskus. En koe että mun elämä ois mitenkää pilalla, yläasteelta 8,7 keskiarvolla lukiota kohti. Ei hauskanpito nuoruudessa pillaa sun kokoelämää. Antaaa mennä bitches ;)


    • Non smoken

      Mä oon samaa mieltä kun moni muu täällä:) Ei saa kaikkia teinejä alkaa mollata... Ite oon 19v. joten jo nuori aikuinen:) Oon kyl aika ylpee siitä, että en ole koskaan polttanut tai juonut (kerran uutena vuonna yks lasi kuohuvaa, olin 18 sillo:)) Se johtuu kyl varmaan siitä, koska kukaan mun kaveri piirissä ei juo tai polta, tai jos juo, niin joskus juhla päivinä.

      Se on kyl myös totta, että jotkut teinit ovat juuri niin tyhmiä kuin sanot... Polttamista en ole ikinä ymmärtänyt. Miksi joku menisi vapaa ehtoisesti tuhoamaan keuhkonsa ja vaarantamaan henkensä? Sitä en vaan tajua. Ja tupakka haisee ihan p*****. Minulla on yks kaveri (25v.) joka oli polttanut 12v. asti, mutta nyt on ollut savuttomana yli puol vuotta:)) Sekin sanoo et nyt vasta huomaa kuinka pahalta se haisee, ku joku vaik just sauhut vetäny tulee bussis vieree istuu...

      Kyllä niit nuoria sit kaduttaa, ku ne on jotain 50v. ja hampaat on tipahtanu ja keukokuvassa näkyy tummia kohtia ja kohta pitääki mennä sädehoitoon...

      • nuorinuorinuori

        On olemassa tutkimus, että todennäköisesti aikuisiässä polttavat ovat juuri näitä jotka aloittaneet polttamisen nuorena.
        Harvempi aloittaa polttamisen sen 18 ikävuoden jälkeen. (no ehkä just ku on täyttänyt 18 pitää mennä kioskille ku on siihen lupa).

        Itse olen myös 19 ja samoilla linjoilla :D Maistoin alkoholia lapsena ihan vain maistiaisen joskus uutena vuotena kun porukat oli hyvällä tuulella ja lasin kuoharia uudenvuoden aattona vähän ennen 18 synttäreitä mutta muuten en yhtään annosta ennen kuin täytin 18.
        Nykyisinkin juon ehkä siiderin kaverilla / baarissa, mutta en ikinä humalahakuisesti. (n. 5 kertaa olen tähän mennessä baarissa käynyt)

        Tupakkaa en ole ikinä maistanut enkä pidä sen hajusta. Voi johtua myös kaveriporukasta joka myöskään ei ollut biletykseen päin xD
        Yksi kaveri aloitti polttamisen joskus 17 vuotiaana ja täytyy sanoa ettei ole oikein huomaavaista kun tulee huoneeseeni tupakanhajuisena. Vieläkään kaikille ei ole itsestään selvää etteivät kaikki halua tupakoida passiivisesti bussipysäkeillä heidän ansiostaan.

        Mitä nyt meikkaamiseen tulee, varsinkin murrosiässä pitäisi ottaa huomioon ihon herkkä rasvoittuminen. Jos mitään suurempia ihovirheitä ei ole, on aika turha pakkeloida naamaa koko arsenaalilla ja paakuttaa silmäripset.
        Jos on vaaleat silmäripset ja kulmakarvat niitä voi korostaa mutta olen nähnyt näitä massameikkaajia silloin kun olin yläasteella, jopa lukiossa. Ou mai gaad.

        Tulisi ottaa huomioon että siinä missä tupakointi, myös vääränlainen meikkaus voi vanhentaa ihoa.


    • Aloittaja taas.

      Ja minua naurattaa suunnattomasti kun jotkut 7. lk pissis tytöt meikkaa hirveesti ja yrittää olla kova ja SYLKEE MAAHAN! :D repesin ja meinasin mennä kysyyn että "onko sulla joku ongelma? Erittyykö sitä sylkee niin paljon ettei mahu suuhun?" En minä sitä meikkaamista pidä mitenkään huonona tms. Esim jotkut 6. lk jos meikkaa nii on jo vähä liian nuorena. Vois ehkä sitten isompana. En vaan hirveesti tykkää sellasista jotka seuraa muotia/pukeutuu tyylikkäästi/ on sellasia että jos on hiukset huonosti nii ei voi mennä kouluun jne. Ja ne teinilävistykset. MInkä Ihmeen takia pitää jollai 7. lk ottaa joku lävistys. Inhottaa ja ällöttää tollaset pissikset. Sit ku ne vaa polttaa. Luulee olevasa koviaki. Ihan nössöjä ja kehareitahan ne on. Sais hävetä. Nolottaa jopa heidän puolesta!!! en oo tajunnu että miksi ne sylkee maahan. Hyi hitsi ja näyttää nii vammaselta. Onko niil joku syleneritys ongelma???? Pitää mennä kysyy

      • ------

        Ja se kielenkäyttö. Ihan hirveetä, joltain 7. luokkalaiselta tulee jotain kirosanoja jne. Sais äidit ja isit opettaa käytöstapoja!! Miten ne ei puutu lapsen polttamiseen? Mistä ne edes saa tupakkaa? Eikai vanhemmat osta? Järki käteen isit ja äidit!


      • Quade
        ------ kirjoitti:

        Ja se kielenkäyttö. Ihan hirveetä, joltain 7. luokkalaiselta tulee jotain kirosanoja jne. Sais äidit ja isit opettaa käytöstapoja!! Miten ne ei puutu lapsen polttamiseen? Mistä ne edes saa tupakkaa? Eikai vanhemmat osta? Järki käteen isit ja äidit!

        Noihin viimesiin kysymyksiin, noh vanhemmat puuttuvat kyllä mutta se niiden sana menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja tupakkaa ipanat saa niiltä täysi ikäisiltä "kavereilta" . Itse en ole ikinä polttanut tai juonut Paitsi juhlissa otan yhden juoman ja se on siinä . Sitten kun tulee enemmän ikää niin ne huomaa kuinka typeriä/tyhmiä ne on ollut ja sitten se loppuu.


      • töpökkkö

        ne sylkee maahan koska tupakka ei maistu kauheen hyvältä :P


      • Guaranteen

        On ne korviksetkin lävistyksiä, joten JOS mennään pilkunviilauksen piiriin, niin voitais sanoo, että aika monella n. 5 vuodesta ylöspäin on kaksi lävistystä. :D

        Mutta, asiaan... No, sylkeehän sitä moni aikuinen ja heidän sentään luulisi tajuavan, että miltä se näyttää!


      • iknoo
        ------ kirjoitti:

        Ja se kielenkäyttö. Ihan hirveetä, joltain 7. luokkalaiselta tulee jotain kirosanoja jne. Sais äidit ja isit opettaa käytöstapoja!! Miten ne ei puutu lapsen polttamiseen? Mistä ne edes saa tupakkaa? Eikai vanhemmat osta? Järki käteen isit ja äidit!

        kyl se hakija jostai aina löytyy.. ja jossei löydy ni kovikset pöllii.


      • -98

        Voi.kuule oon kasille menossa ja on sitä meikattu jo vitisluokalla ja.kyllä syljeskelenki ku en sitä paskanmakusta limaa.viitti nielläkkään. Ikinä en oo edes tupakkaa maistanu mut sillon tällön vähä huikkaa.otan. sitte? Ei sellanen tee viä kenestäkään kovista.....


    • P4rtyRock3r

      Mites luokitellaan sitten "hullut ja rohkeet ja vähän tyhmät" teinit? :D

      Me ollaan semmonen 4 hengen porukka, ihan okei näkösii, kait, ei polteta, ei juoda, pukeudutaan sillee jännästi ;D tykätään kuunnella LMFAO:ta kaduilla ja tanssia biittiin samalla kun "hullutellaan", esim näytetään vähän mooveja ohi-kulkijoille, tervehditään ystävällisesti vanhuksia (hyökkäävät tosin joskus päälle O.o) ja eletään täysillä :) eikä kiusata ketään.

      So...? xD

      • Pessimisti

        lol


    • neiti98...

      siis kaikki on erilaisia, jotkut haluu vaan huomioo polttamalla ja juomalla ja luulevat olevasa niin saatanan kovii, meikkaaminen on tytöille normaalia, jopa nykyään 10v. mie nyt en oo kun 13v mutta tiedän paljon asioista ja mä ite yllensä laulelen tai hyräilen musan tahtiin kadulla, kirjotan kirjoja ja autan ihmisiä. mä oon auttanu monia ihmisiä pääsemään yli jostain tytöstä/pojasta tai sitten alkoholista ja tupakasta, mä ite oon maistanu kaljaa viime kesänä mutta vaan ihan pienen tipan ja tupakkaakin tuli poltettua kerran, mut en jatkanu juomista tai polttoo, koska se on ihan hirveetä. mua kannattaa kuunnella aina kun mahdollista. mulle voi puhuu kaikesta (suhteista, vanhemmista, juomisesta, polttamisesta...) mä rakastan ihmisten auttamista ja kaikkee tämmöstä.

    • poika15v.

      oletteko tulleet ajatelleeksi että osat teineistä ovat myös ihan normaaleja, ja että osa teistä oli samanlaisia kun nykypäivän teinit?

    • gril-94

      hei miettikääpäs sitä ku ootte ite ollu teinei... teijän on iha turha dissaa nyky päivän teinei ku ite ootte olleet iha samalaisia huligaaneja joskus monta monta vuotta sitten.

    • heeeij

      Kiitos :) ihanaa yleistystä. Ja arvaa mitä, tutkimusten mukaa nykyajan teinit on ajattelevampia ja fiksumpia ku joskus 90 luvulla. Ja on se kyl nii urpoo luulla olevansa aikuinen vielä 13 vuotiaana. Mutta toi sun yleistäminen on loukkaavaa, koska suurin osa nykynuorista ei oo tollasia...

    • IhanaLehmä

      Hah : D arvaas mitä sinä tietämätön ilkeä yleistäjä. Tutkimusten mukaan nykyajan teinit on paljon kiltempiä ja rauhallisempia kuin 90 ja 80 luvun teinit. Ja mistäköhän on tullut käsitys, että nuoriso vaan pahenee? Siitä, että uutisointi on lisääntynyt. Enkä keksinyt tätä pienestä päästäni, vaan luin ihan lehdestä. Ja ei, se ei ollut hömppälehti. Mitä te sitten täällä itkette, ku teiänki nuoruusaikana on ollu pahempiaki nuoria, ja sanon näin, enkä "rekin olette olleet yhtä pahoja", koska en halua olla yhtä paskamainen yleistäjä, kuten sinä : ) Kyllä tämä sinun vihanpurkauksesi varmaan sai monta nuorta käyttäytymään hyvin ;)

    • J78. the boss

      Nää mitään nuoria ole vaan pikkutyttöjä ja pikkupoikia... iältään 10-20v :D

      • iknoo

        janne kuinka vanha on "nuori"? jos 20 v on viel pikkulapsi ni huhhuh..


    • gril-94

      nii sanoo tollanen vanhus.. kuule itekki oot joskus ollu 10 ja 20 :D hahah.

    • Temporaria98

      Miksi yhdessä viestissä avoimesti haukutaan kehitysvammaisia????? Kaverillani on kehitysvamma, eikä hän silti polta/juo yms. Saati sitten syljeskele maahan...

      Älkää dissatko vammasii, se on typerää ja rasistista

    • J78 the boss

      "nii sanoo tollanen vanhus.. kuule itekki oot joskus ollu 10 ja 20 :D hahah. "


      Juu kolmekymppinen vanhus, jee :D Keksitkö lisää hauskoja juttuja? hahah.
      Tosiasiahan on se että sinua potuttaa olla PiKKu-TyTTö joka ei pääse aikuisten paikkoihin ja jolle nauretaan kun yrität esittää aikuista kolmekymppistä naista esim. jotain oikein kaunista daamia jolla on minihameet jne, mutta et näytä sellaiselta vaan olet liian lapsenkasvoinen pienirintainen tyttö joka ei kiihota
      ketään- Leikit vain PikkU-Poikien kanssa, tiedän sen ja meilläkinpäin näitä näkee.
      Olet amisliisa jossa ei ole mitään näkemistä, tylsämielinen pikkulikka jolla on suuret puheet mutta pienet teot.

      Joo olen ollut 10 ja 20 vuotias, mitä sitten ?
      Mutta sinä olet tuossa iässä nyt. bu hah hah haa :D:D

      Köyhä opiskelija ja pikku-p*llu xD

      • J78.

        "Miksi yhdessä viestissä avoimesti haukutaan kehitysvammaisia????? Kaverillani on kehitysvamma, eikä hän silti polta/juo yms. Saati sitten syljeskele maahan..."


        Tästä sen näkee että kun teinit päästetään nettiin niin p*skan huutelua syntyy.
        Ei näille kilipäille mene mikään järkevä asia perille. Eikä tällaisiin palstoihin voi luottaa kun nimiäkin feikataan jne.

        internetin voisi tunkea suohon.

        Nykypäivän itsestään liikaa luulevat pissaliisat istuu autojen takapenkillä ja joku Pikku.poika kuskina.. ei he*lvetti. Pitäskö nauraa vai itkeä kun näkee?

        Mitä tommoset pikku v*ttuliisat edes on mitään esittämään kun tyhmäkin näkee ettei ole muuta kun teinilikka... paremman näköisiä on tuhat kertaa 20 vuotta vanhemmissa naisissa, jotka osaa laittautua ja tietää asioista.

        Noi vaan yrittää olla niin aikuista. Olen n ähnyt täällä varmaan kymmeniä pikkutyttöjä 15-20v jotka on niin kateellisia aikuisille naisille... se paistaa läpi :D

        Ja mitä mä sanon kehitysvammaisista ihmisistä, niin ovat hienoja ihmisiä ja heitä pitää ymmärtää ja auttaa. Siinä mun mielipide jos haluat tietää :)


    • Aokiro

      Kommentoin ainoastaan sen verran, että nyky-yhteiskunnassa ja nuorisossa leviävä "paremmuuden näyttämisen tarve" voi johtaa siitä, että ei ole opittu joko kotona tai aikaisemmin, että kaikki olemme yhtä hyviä ja rakastettuja.

      Se että kerjää huomiota, kertoo yleensä siitä että on joko vilkas (jos huomion kerjääminen on vilpitöntä), tai siitä ettei saa tarpeeksi rakkautta osakseen kotona. En väitä, että kyseiset henkilöt tietäisivät jääneensä vaille rakkautta, mutta turvattoman kiintymyssuhteen olemassaolon mahdollisuus täytyisi ottaa huomioon.

    • viisas 15 v ?

      minä ja kaverini kokeilimme tupakkaa ja alkoholia yhtenä iltana kun karkasimme yöksi kotoa.. myöhemmin kyllä kadutti ja olin silloin 13 vuotias. en kuitenkaan jatkanut polttamista, pari kertaa varmasti kaikilla sitä tulee kokeiltua. Alkoholia en ole sen jälkeen mitenkään erityisemmin juonut, ehkä joskus jonkun siiderin..
      sänkyyn en vielä ole mennyt ja en ihan vielä aijokkaan, mutta se on jokaisen oma asia milloin ekan kerran haluaa sänkyyn. olen nyt siis 15 vuotias tyttö

      okei tää ei hirveesti liittynyt aiheeseen, mutta oli pakko kirjoittaa tänne kun nuo vanhanaikaiset mummot tulevat tänne pätemään. ;D;D

      • hah hah haa!

      • 14 v tyttö
        hah hah haa! kirjoitti:

        Niin olet siis 15v pikkutyttö. Hävisit niille "mummoille" nimittäin kauneudessa. Harmittaako kovin? xD

        http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/2011/03/1303168/lukijat-kertovat-kolmekymppisena-nainen-on-kaunein

        Antaa teinien olla teinejä, kai me sitte myöhemmi tajutaan hävetä silmät päästämme? :D

        iha btw.. ite oon kans sitä mieltä et 30 v naine on kaunein. mut minkäs teet ku aika ei kulu niinko mua huvittaa..

        I'm just trying to make the best of it, u kno?


    • nmhgfc

      Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa! Mutta veikkaampa, että nämä "kovikset" on niin kovii, ettei ne millään tälläisillä sivuilla edes käy
      t. 15v poika, jolla on elämä mallillaan.

    • Mgjxkk

      No oon samaa.mieltä. Varsinki kiroilu ärsyttää. Koulussa ekaluokkalaiset jo kiroilee ja tiiänpä yhen kalsvuotiaanki.

    • -okmo-

      Oon samaa mieltä! Mut mun mieles meikkaamises ei oo mitää pahaa. Mäki tunnet pari massateinii jokka polttaa ja juo xd Aina ku näkee ne ja ei ees kato nii ne sanoo;"siis mitä vittuu kyttäät?!" Sii oon sillee;"mtä pitäis kytätä?:D" Nii sit ne vastaa 99% varmuudella;"voi vittu sun pitäis saada turpaas". PELLEJÄ! Ne luulee et niitä pelätää xdxdxd

    • ---

      ton paremmi tota ei voi sanoo=D oon ite kohta 14, en juo,polta ja olen mielestäni ihan normaali. näkisitte meidän luokan... Monta tyyppiä seurustelee keskenään,käy välitynnilla röökillä,vkonloppuisin juo... EI NÄIN

      • dissaus meni yli

        mitävittua ... "monta tyyppiä seurustelee keskenään" IIIIIIIIIIIIIIIIIK !


    • -

      Ihan turhaa haukkua teinejä tyhmiksi, jos he polttavat ja meikkaavat! Aikuiset syyllistyvät tähän ihan samalla tavalla. Mikseivät he ole ärsyttäviä jos he polttavat ja meikkavaat, sillä NUORET OTTAVAT AIKUISILTA ESIMERKKIÄ, koska haluavat vaikuttaa kovemmilta ja vanhemmilta, joten älkää aikuiset esittäkö huonoa esimerkkiä, sillä silloin olette ihan yhtä tyhmiä, kun polttelevat nuoretkin, mutta mitä meikkaamiseen tulee joskus 13v. en minä ainakaan siitä ketään ärsyttäväksi haukkuisi, sillä nykypäivänä ihan normaalia, että tytöt haluavat näyttää hyvältä ja peittää pahimmat finnit mitä tuossa iässä on kun ei siitä mitään pahempia terveyshaittojakaan pitäisi olla.

      • enmalliaota

        vanhemmilta otin mallia kunnes opin puhuu kävelee ja ajattelee ite... siitä asti kulkenu omaa tietäni.


    • - Jaska.

      Kerrankin järkevä viesti

    • Noloo porukkaa kaikki

      TBH, kaikki teinit, minä mukaanlukien, on noloja. "normaalit" urpot vaan ollaan tajuttu että vaikka kuinka esitettäs, Fonzie ja James Dean on aina siistimpiä.

    • TEINI!1

      Just meil on semmone 5 hengen porukka ja ollaa oltu jo tosi nuorist asti kamui ja me tykätää kaikist jännist biiseist ja myökii tanssitaa kaduil poikien kaa ja tällee ja kesäl pietää bileit rannoil. Mut ei juoda tai polteta jne. mut jos teit 30: ppisii haittaa nii so? Ja haittaaks jos myö meikataa? Ei teil oo oikeutta haukkuu meitä miksää lissuiks! Jos te aukutte meit nii myö aa sanotaa takas saml mital! Ja kylllä aikuisetkin polttaa ja juo alkoholia! Nuoremmat ottaa aikuisilta mallia.... Nii aikuisten pitää näyttää mallii!

      • Poikayoj

        Nii toi Teini puhuu totta ei noil oo oikeutta haukkuu meitä! Ja " pitäisi tappaaa tuollaiset"


    • Aikuinen(ko?)

      Jooh itse hyvin osun tähän väliin. Vasta teini-iästä selviämässä ja pikkuhiljaa aikuisuuteen siirtymässä olen, ja osaan jotenkin samastua molempiin osapuoliin. Kyllähän tuota tuli ylä-asteella vaikka mitä tehtyä, nykyään sitä kyllä miettii että voi jeesus on sitä ollut idiootti. Kaikkee sitä kehtas mutta tulipahan testattua.

      Kyllä, valitettavasti olen polttanut jo kuutisen vuotta, eli aloitin reilusti alaikäisenä. Ryhmän painostuksesta, mistäs muustakaan. Se oli vain tapa päästä porukkaan mukaan. Nykyään sitten onkin vaikeampi lopetella kun tapa tullut siitä. Todettakoon tähän väliin että nuoruuteni meni aika sekaisin vanhempien eron jälkeen. Aika cliché kyllä.

      Yhteenvetona tarkoitus sanoa: Aikuisetkin ovat olleet nuoria, ja minusta nuoruuden ja aikuisuuden raja on häilyvä. Jotkut vain ovat lapsellisempia pitempään ja toisinpäin.

      Se vain että usea vanhempi ei välttämättä ymmärrä että itsekkin sitä he nuoria ovat olleet, yhtä typeriä temppuja tullut tehtyä.

    • -Janne78.

      VAi oikein aikuisuuteen siirtymässä vaikka olet vielä 20v pikkupoika tai räkänokka miten sen nyt kuvailee.

      ja on se joo "hurjaa" kun pikkupoju ylä-aste ikäinen tuli "vaikka mitä" tehtyä.. huurjaa..

      kyllä ne aikuiset keksii vielä hurjempia,
      turha puhua aikuisuudesta kun oot vielä pikkupoika 20v. sama 18v hönö mitä ennenkin, näkeehän sen päältäpäin.

    • Lapsi(ko)

      Janne78, pari kohtaa selventääkseni:

      a) En ole poika

      b) Olen edelleen 18, enkä väitäkkään että olisin aikuinen. Pentuna varmasti vielä jonkun aikaa pysyn.

      c) Ja en tosiaan ylpeile sillä mitä tein, mutta ei ole tapana katuakkaan menneitä kerta se ei mitään hyödytä.

      Mutta en toisaalta sinun inttämisilläsi päätäni vaivaa sillä tunnut kiertävän ympäri nuorten keskustelualuetta elvistelemässä sillä kuinka "aikuinen olet" ja muut ovat hyvin pentuja.

    • 97TYTTÖ

      samaa mieltä!!!!

    • jokuuououou

      voi huoh. Jokanen on joskus teini. Nuo asiat kuuluu teiniyteen. Oot itekkin ollu teini, muistele sitä aikaa.

    • asfsfd

      terveisin make-97? nyt vittu nukkumaan :D

    • Jaska.

      "voi huoh. Jokanen on joskus teini. Nuo asiat kuuluu teiniyteen. Oot itekkin ollu teini, muistele sitä aikaa. "

      Samaa teen yhä, eikä ole mitään ihmeellistä.
      Joo että on täs nyt sit "Muistelemista" herra paratkoon ku onkin romanttista... diipadaapa, muistellaan.
      Joo tota noin... mitäs tuli tehtyä? ööö käytyy kouluu ja sitä rataa, tosi kova juttu eix nii?

      • Herännyt

        Ja yö menkin sinulla taas valvoessa.


    • Ninna94

      No meikkaamiseen en ota kantaa mutta muuten tuo juominen ja tupakoiminen, Tyhmää. Pilaavat vaan kehonsa. Mutta siis saavat he meikata ja pukeutua ihan miten vaan..

    • chillflower

      Hauskaa ku nykynuoret määrittelee nykynuorison! Emmie ite usko että on olemassa mitäään "massaa" niinku tapaatte nykyää sanoo. Ainaha teinit tollasia on minkä sille teet. Ja vaikka kuinka valitat eise vaikuta oikeestaan mihinkää koska ketään ei kiinosta, ainakaa teinejä. Se kuuluu siihe et kokeillaan juttuja ja vähä etitään itteensä jne. ja kaikki on kumminki erilaisia koulussa ku esim yksin.
      peeace

    • es

      Älä otas tosissasi internettiä ootsä ollu jossai kaapissa viimeset 12 vuotta ihme idari ._.

    • yllätysäitiys

      aika rientää kovaa vauhtia,teiniys menee ohikiitävän nopeasti ennenkuin huomaatkaan,vietät 25 v synttäreitäsi ja 28v jneja ihminen huomaa että mihin se aika menikään...teinit ovat kautta aikojen ärsyttäneet ,ihastuttaneet ,vihastuttaneet ihmisä.mutta hekin kasvavat ajan saatoissa ja aikuisina ajattelevat sitä viatonta tiniaikaa kun ei tiennyt oikeesti elämän rajallisuuksita ja ankaruudesta höläyksen pölyä-varsinkin jos aika on mennyt hölmöillessä.mä tulin nuorena mamiksi enkä ole katunut.se kasvatti aikuisten saappaisiin minut pikkutypyn aikannopeesti.vastuu on suuri ja ilokin,jälkikasvusta.oma lapsi teininä-hui ja kauhistus,siitäkin selvittiin ja hän on sairaanhoitaja.

    • 15janiin edes

      oon viistoita en kä oo maistanukka alkoholijuomii tai polttanu sauhun sauhua =)

    • Pieni "mäwaa"

      Muistelkaapa omaa nuoruuttanne? (;; Oli se välillä muutakin kuin opiskelua, mutta hyvällä asialla tässä palstalla ollaan! (:: Täytyy myöntää että ei se tupakan poltta 2000 -luvun nuorille sovi!

    • raitis on oikea

      tupakan polttaminen on riitti juttuja ja kännin haut-kokeilua ja pätemistä,näyttämistä.tupakanpolttaminen on vain vanhanaikaista ja pinttynyt tapa aloittaa itsensä myrkyttäminen.kuten alkoholin liikakäyttökin.ne eivät tuo hyvää,pelkästään huonoja asioita.tupakointi ka päihteet ovat pakoteitä elämän totuuksille-ei elämää ja mieltä voi huijata,uskokaa pois.alkoholi on tuonut pelkkää pahaa mieltä ja ihmissuhde ongelmia,välirikkoja.olkaa aidot itsenne ja raittiita,koska enin osa syntyikin tänne puhtaana ja raittiina,miksi myrkyttää kehonsa ja mielensä?

    • mitä vittua?:D

      Ärsyttävintä, mitä tiedän on nämä lissut. Kännätään vähintään joka viikonloppu, topit vedetään niin alas, että kaikki näkyy ja kännykkä on tungettuna rintsikoihin, samoin huulirasva, liikunan tunnin alussa pukkarissa kovistellaan, miten paljon on kessua jne. Mitä vittua oikeasti? :D

      • -98

        Puhelimet ja huulirasvat laitetaan sinne rintsikoihin ihan vaikka sen takia ettei oo taskuja tms.. itelläkk se puhelin tisseissä on aika usein ku ei oo taskuja.eikä luuria jaksais koko ajan kädesä pitää


    • säkkikaunotar

      lapsukaiset hakevat joka iässä huomiota! ja viestittävät vääriä signaaleja ympäsristölleen, joillakin menee ohi kun kiva poikakaveri löytyy,rauhoitutaan ja ollaan rakastavaisia hetkisen.aikuistekin hakevat huomiota kovalla äänenkäytöllä,pukeutumalla huomiota herättään tapaan,ne lapset,,,

    • grwq

      olen 13v tyttö, meikkaan mutten juo/ polta. anteeks vaan ku pidän huolta ulkonäöstäni. muuten ton kovistelun suhteen olen täysin samaa mieletä (;;

    • ma15

      toi viestis ei kuvaa yhtään mua . ja samaa mieltä kanssas toivoo 17v

    • make-up

      mäkin meikkasin kovasti yläasteelle menon aikaan,harjoitin jo 9-11 vuotiaana,mustaa kajalia,ripsiväriä,puuteria ka ym.mun oli pakko jopa roskia viemään laittaa pakkelia,ei siinä mitään kummaa ole,ulkonäkö alkaa kiinnostamaan! ja vanhemmiten meikkaan hillitymmin,kauniita piirteitä korostaen,sporttityylillä.

    • Tyttö kohta 15

      Mä meikkasin muutaman kerran seiskalla, mutta kasilla oon huomannu ettei huvita enää.
      Ja kyllä, mulla on muutakin elämää kuin Suomi24:ssa, tosin mihinkään ei arkisin pääse kun koira pitää ruokkia ja ulkoiluttaa heti koulun jälkeen...

    • Mitävitunpaskahelvet

      Voin täs ihan sanoa että ei KAIKKI polta pelkän kovistelun takia..Asia on vaan lähteny tupakan maistamisesta ja sitten vaan jäänyt koukkuun siihen kuka nyt kovistellakseen polttaisi askin päiväs pusikos piilos niin ettei kukaan näe? -Puskallekko kovistellaan ? no jos niin sekasi on pääst voi hankkiutuu hoitoo =))

    • Trollipoliisi

      Tämä on aikuistumisfoorumi. Ei mikään haukutaan teinit pystyyn - foorumit. Ilmoitusta sitten ylläpitäjille !

    • sivistynyt nuori

      anteeksi nyt vaan kovasti jos oon realisti, mutta toi kuvaus tepsii vain pieneen osaan nuorista munkin luokalla (8lk) on vaan yksi joka polttaa tai esittää kovaa (hyvännäköinen on mut monet hylkäs sen kun se rupes polttaa ja juomaan(sai uusia kännikavereita). Mä ainaki ite tykkään raittiista ja savuttomasta tytöstä mahtava persoonakin on. Trollaajat teitä ei kaivata joten back door is over there.
      Ja lopuks kuka nuori muka sanoo "oon vähä kova kun poltan" en oo ainakaan ite koskaa kuullut( mun yks hyvä kaverikin on ollu yli 3kk savuttomana, joten jos on tahtoa pääsee eroon tupakastakin ja mitä sä teet täällä nuorten palstalla( arvaus 30v äiti joka laiminlyö lapsiaan ja vaan on täällä kattomassa nuorten sivustolla mitä me tänne kirjotellaan. Jos sulla on vaan negatiivista palautetta mee kertoo ne jonnekki muualle.

      • potari

        Sivistynyt nuori, joka ei osaa suomea kirjoittaa...


    • 14v Poika

      vähä sama juttu meidä luokassa. Pitää meikata kesken tunnin. ihan ku sun meikkis leviäis 1 tunnis! Sit se saatanan iphone! surffaillaan koko vitun tunti kännykäll kassin takana ja otetaan kuvia. On se kyl aika snobimaist, ku käännyt kattoo taakse, ni joku vääntää naamaansa kaveralle. Ja sit sanoo poikii jälkeenjääneiks! EI JUMALAUTA!

    • totoymfmfm

      Olen 14 ja olen saatana samaa mieltä. Olen kyllä itsekin sellainen joka on tapellut usein ja juonut, mutta silti en ajattele "vittu oon kova juon 6l kossua". Nekin tappelut ovat tulleet siitä kun menee hermot siihen egoiluun ja riehumiseen, ja sitten kun olen maininnut kuinka säälittävää se on ja pojat tulevat siihen että "Vitu homo haluutsä turpaan vittu". Sitten kiskasen turpaan yhtä joka alkaa itkemään ja toiset 2 menevät kertomaan opettajalle. Siitä sitten tuli poliisijuttu. Onneksi heillä on älliä ja olivat oikeastaan minun puolellani. Niin ja juomisesta sen verran että en ole koskaan ollut kännissä, mutta silloin tällöin otan "rohkaisuryyppyjä". Voikun oisin vielä 12 tai yli 18. 12v aina leikittiin kavereitten kaa, ja nyt he dokaavat jossain porukoissa.

    • ei auta ei

      noi teijän jutut ei kauheesti auta.

    • 14-v

      Oon 14-vee ja kyllä, meikkaan. Mitä pahaa? Mä en ymmärrä. Harva käyttää meikatessaan muuta kuin meikkivoidetta, puuteria ja ripsaria. En käyttäisi meikkivoidetta ja puuteria, mutta omistan finnejä ja haluan peittä ne.
      PS. Nuoret saa dokaa joskus, mutta jatkuvaa käyttöä en mäkää hyväksy. Itte en oo dokannu ikinä

    • samutti

      vittu naama umpeen

    • 12v Tyttö

      Just näin!

    • temmmeeeee

      Hei lössi, lukekaa mun blogista miten elämä oikeesti kusee osittain ja toisaalta paranee jos muuttaa himasta veke 16 vuotiaana. Täs on nyt pari vuotta asuttu frendin ja kissojen kans omas luukus. Ihan mielenkiinnosta siis suosittelen.


      http://mi-vida-en-espanja.blogspot.fi/

    • Lapland,madness

      Kommentoin yhteen biisiin englannin kielellä, että en juo, vaikka olen 14. Biisi oli Korpiklaanin let's drink. Yhtäkkiä kaikki sanoivat, että en nauti elämästä ja alkoivat kehua omilla juomisillaan. "I passed out the first time when i was 9, 13, 11" Säälittävää porukkaa!

    • personnumber1

      Oon 13v, en polta, oon maistanu alkoholia vanhempien tietäen/paikalla ollessa ja meikkaan ja silti se ei tee musta mitenkään ''kovaa'' tyyppii. Ne on vaan ne massalissuteinit jotka kuvitttelee noin, että juominen ja polttaminen on siistiä. Itse ainakin mietin niin että haluisin pysyy terveenä ja hyvä kuntoisena. Btw meikkaaminen ei tee ihmisestä tota ''kovaa'' tyyppii. Se on vaan niin että itse HALUAN meikata. enkä meikkaa paljoa.

    • hhhhhhhhhhhhhhhhhaha

      nykyaika on tällästä.
      "13 v meikkaa" eivittu iik...monet 9v:t meikkaa myös.

    • -99

      joo, ei oo mitää kehuskeltavaa tommoses toiminnas mut lopeta sä toi yleistäminen! ei kaikki oo tommosii et voi jumalauta tät touhuu ku pitää yleistää aina -.-

    • 14v absolutisti

      NII TE "VIISAAT" OLETTE KYLL VITUN VIISAITA KUN KAIKKI ON SEMMOSIA! voin sanoa että KYLLÄ TE AIKUISETTEKIN JUOTTE! Itse en juonut koskaan enkä aio mutta silti olen teidän silmissänne känni-meikki-ääliö? KATTOKAA PEILIIN!

    • turha edes yrittää

      sellasii ne on ei niit voi muuttaa.

    • Vinkkinä ;))

      Hmm.. Johtuskohan teidän aikuisten kasvatuskeinoista nää nuorten tavat..? ;)

    • 15v nuorimies

      Oon tavallaan samaa mieltä, mut vähä on semmonen fiilis, että alottaja on joku 13 v trolli, joka haluu vaan ärsyttää ja provosoida.

    • nuori 6754

      älälpä kuule ala yleistämään tätä viestiä! mietippä vähän sitä aikaa kun ite olit vielä teini...ja muutenkin se on teinien oma ongelma jos ne polttavat ja/tai juovat alkoholia...meikkaaminen taas on ihan normaalia tuon ikäisillä ja jopa hiukan nuoremmillakin. enempää en kommentoi

    • Kun syntyy liian valmiiseen maailmaan niin ei sieltä voi päästä kuin alemmas, pienessä kurjuudessa ihmiset voisivat paljon paremin.

    • jhnytgfredws

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10371214

      Suuri ahne ikäluokka omistaa Suomessa kiinteistöjä 400 000 000 000 ( autot, lentokoneet, veneet, tilit veroparatiiseissa, käteiset, osakkeet jne jne) euron edestä, joiden arvoa pitää keinotekoisesti pumpata koko ajan ylöspäin. Tämä tapahtuu mm. ottamalla Suomeen tuhansittain pakolaisia, joita suuri ikäluokka sitten majoittaa omistamiinsa kiinteistöihin yhteiskunnan kustannuksella.

    • notw

      Ihanaa ku löytyy fiksuja yksilöitäki! Itelläki mennee hermot näihi nuorii. Ei kunnioitusta muita saati ittiään kohtaan. Ainaha niitä liia nuoressa iässä ryyppääviä on ollu, tai ainaki oletan nii, mutta nyt jotenki tuntuu että tää ilmiö on huipussaan. Ei tästä voi alemmas mennä, toivottavasti. Omat luokkakaverit alotti juomisen ja polttamisen siinä 13-14-vuoden iässä, 15-vuotiaana alottivat pilven polton. Ja muutenki tää käyttäytyminen on nykyää nii perseestä ku olla ja voi. Tuntuu ku nää nuoret kokis kaikki kanssaeläjät uhkana ja kaikkeen pitää reagoida agressiivisesti. Ns. "parhaista kavereista" jauhetaan kans paskaa selän takan, sitte inistää että kehenkää ei voi luottaa vaikkas ite on pettäny kaikkie luottamukse.
      Tulipa kans semmone ilimiö syksyllä vastaan ku eräs henkilö meidän koulusta oli jauhanu kavereistaan paskaa selän takana ja siihe tietenki "kaveruus" loppu, ja tämä kyseinen paskan jauhaja kertoi sitte opettajille että häntä kiusataan koska jäi tekemisiensä takia ilman kavereita. Siitä "kiusaamisesta" sai kuulla siltä iteltää koko maailma facebookissa tietenki. (tällä kyseisellä henkilöllä itsellään oli kiusaajan tausta) Sitten ku keväällä oli päässy takaisin porukoihin nii jatkoi kiusaamistaan.
      Suomen nuoriso on vajonnut niin alas. Ei kai tässä voi muuta ku valittaa ja päivitellä, ei ne muuksi vissii muutu. Jotku ehkä aikustuu, toivottavasti.

    • Jaska78.

      Mitä sinä mistään nulikka tiedät?

      Maailma ei todellakaan pyöri minkään keskenkasvuisten lapsien ympärillä.
      Todelliset kauniit ja komeat ovat vain ja ainoastaan aikuisissa täydellisiksi kehittyineissä ihmisissä.
      Eli ihan mielelläni näin miehenä otan seksikumppanikseni aikuisen naisen.

      Etkä sinä näe kuin sen oman pilipalipärstäsi siitä peilistä.

    • hmm;.

      oon 15v...mun ei pitäny ees koskaa maistaa kessuu, mut ryhmäpainostus oli LIIAN suuri ja maistoin..halusin jo 2viikon päästä lopettaa mut kaverit sai mut jatkamaa..
      nyt oli 3viikkoo ilman ja taas kaverit pakotti ottamaa ku ne oli kännis..
      (en juo, joskus harvoin ehkä 1 siideri,,mut ei sellaset kiinnosta)
      Tänäänki meni 2 kessuu ja oikeesti haluun lopettaa, pitääkö mun sitte jättää ne kaverit pois vai onko jotain neuvoja..ku ne on silti ollu mun kavereita 8veestä asti..

      • Tyttö'98

        Opettelet vaan sanoo että EI! Kyll muaki o painostettu,maistoin monet kerrat,mut sit entykänny,ja päätin että en haluu mitää sairauksii yms. Opettelin sktte sanoon ei,ja sanoin että jos teiä 'jengis' pitää olla kova ja polttaa,nii en si kuulu teiän jengii. No,eihän ne mua si hylänny vaikka en polta. Eli sano ihan suoraaa jos et haluu! Mieti ny että kaveris pilais sun elämän... Ei kiitti! Mut älä hylkää niitä. Kyl todellliset ystävät ois vielä sun kaaa.


    • tyttö 14v.

      Joo et todellakaan voi yleistää. Itte oon meikannu kutosluokan puolestavälin alkaen,ja se on normaalia. kun menin seiskalle huomasin kuinka porukkaa vaan sortu polttamaan. Itte oon maistanu monetkerrat,mut hyi ettäkun on pahaa. Oon kuullu et jos tupakat ois keksitty myöhemmin,ne ois kielletty laissa. toivon,että ne voitais vielä estää! Onjuonu kerran,se oli rentouttavaa tai silleee. Ootan seuraavaa kertaa:P mut een myöskää tajuu näit alle 17vuotiait jotka ryyppäää jokatoine viikonloppu!

    • HAHAHAHAHAHAAhAH?

      Mäkin oon ihan samaa mieltä!! Oon 13v tyttö ja käytän koulussa joskus ripsiväriä, mutta vähän! Ei sitä tarvitse ripsiään täyteen tunkeea sellaista mascaramössöä, niin että tulee semmoset paakkuripset!:o Mikä teitä vaivaa lissut??:O:O Ja onko se kovaa jos koulu menee huonosti ja päädytte mäkkärin vessan siivoojiksi!!?:o

    • jassu-tyttö

      juu miekin oon samaa mieltä. miun yks kaveri (13v) polttaa tupakkaa ja juo, varastaa kaljaa äidiltä...

      • Kiusattu poika

        Mä saan tupakkaa. Mun isoveli ostaa mulle, koska se on täysi-ikänen ja polttaa itekkii. Mun ei tartte antaa rahaa, vaan tehä palveluksii silloin tällöin. Vanhemmat ei tiiä, et poltan. Ne hyväksyy sen, et isoveli polttaa. Isoveljel on tosi kovat kaverit. Nuorimmat on jotaa 17. Lukekaa juttu Kiusaajat on vahvempii ku kiusatut. Se ei oo totta. Minut on mainittu siin. Kun mä kävin hakees isoveljen kamut. Kanttii lukee ja kommentoia.


    • järkeväteini

      Jotkut teinit saattaa olla iha savuttomia, eivätkä käytä alkoholia, tai riko mitään... mitä sitten jos käyttää meikkii, onko meikki sun mielestä aikuisille? Jotkut teinit saattaa meikata nätisti eikä mitää 2 cm pakkelikerrosta, toki on niitä jotka kulkee jokapäivä kauheet meikit naamassa, kylillä lissukovisporukassaan ja sitte nurkan taakse röökille , mut älä yleistä että kaikki olis tommosia.

    • haista vitty

      Vitun alottaja ei sinun persettä pitäs kutkuttaa vaikka nää ihQ d44 lissut tekis mitä. Kalkkis opettele pitämään omista asioistas huoli. nuoruus on sitä aikaa millo täytyy pitää hauskaa . Nolo mee hoitoo. Ja sori tuli tämmöne teksti mut anna vittu jokase olla semmone ku on. Kyllä muaki ärsyttää tuommoset.vanhat vitun kalkkikset jotka.mulkkaa siellä torilla nykyajan nuorisoo että hyi ompa huonosti kasvatettua porukkaa.

    • Nojustjoo

      Mä en tajuu niitä 10-13 vuotiata jotka polttaa,koska miks piltata keuhkot ? Ja eihän ne välttämättä oikeesti edees polta mutta kuitenki..
      Itekki poltan enkä oo mikää kunon hulttio kovis ja leijun sillä että tupakoin,sehän on suoraa sanottuna typerää ja tiedän ihan hyvin,mut ykskää kuka on polttanu yli parivuotta ni ymmärtää varmaan ettei sitä nyt niin vaa lopeteta. Ja mitä juomisee tulee on seki ihan okei,kuhan juo 'sivistyneemmin' eikä örvellä joka puolella ja tee typeryyksiä.
      Erittäin typerää yleistää 'nykynuoria' koska kaikki ei todellakaa ole samanlaisia !

    • muistakaa kukkahattu

      ei saatana näit kukkahattutätei... pitäkää nyt huoli omista asioistanne

    • 13v

      ite oon 13w poltan noin puoli askia päiväsä ja juon noin pari kertaa kuukauesa kattokaa vanhema peilii ja miettikää mitä ootte vittu ite saatana teheny omasa nuoruuesa ennenku tuutte mua syyttäää saatana jeesustelijat!

    • Ärsyttäää

      Samaa mieltä aloittajan kanssa! En ymmärrä ihmisiä jotka polttaa, ryyppää, rikkoo. Se on hullua oppisitte käyttäytymään :///

    • Emotyttö_01

      Jooh samaa mieltä, mut miten meikkaanminen teiän perseitäö kutittaa?
      Juu, nuori olen, mut so what..? :D Mielummi meikkaan ja vältän niitä "mitä finninaama" kommentteja.

    • 2465357458855856

      Olet sairas ikärasisti. Leimaat kaikki maailman teinit.et todennäköisesti itse teini-iässäsi saanut lainkaa ystäviä. Surullista

    • nakkimakkaratarra786

      joo toi oli nolointa tekstii ite oon 14 v poika ja mä poltan mut ei se tee musta mitenkää kovaa taidat ite olla tollane joka ei oo ikin polttanu eikä juonu polttamisenki alotin omasta tahdosta enkä sen takii et haluun olla kova ja ei siitä iha noi vaa pääse eroon samoin juon välillä koska se on kivaa jos on esim bileissä mut juomistaki voi hillitä ettei tarvii olli ''niinq kännissä'' ja sille en voi mitää et oon syntyny parhaaks ja et mua huonompii ihmisii on esim kaikki ? mut en kiusaa ketään koska ne ei oo mun arvosii puhuu mut sä et kyllä tiiä mitää ja 13 muijilla voi olla ulkonäkö paineita joten miks ne ei meikkais mitä se sua häiritsee sulla on varmaa oma elämäki me kaikki valitaan ite elämä sä valitsit nolon semmosen ei tarvii pätee :3 :)

    • se juuri

      eikö se oo just se ongelma et nuoret yrittää olla liian aikuismaisia.
      Lapsellisuus on niin kaunis asia lapselliset aikuiset on juuri niitä jotka uskaltavat olla omaa itseään eikä tarvi esittää mitään.

    • mukko

      Kukin tekee mitä haluaa jos se ei vahingoita muita.

    • mukko

      Ei kinosta PS en polta koska muute en pystys parkkouraa. Mut en pidä erikoisen vaarallisenakaa jos polttaa harvoin mut polttaa säännöllisesti ei pidä.

    • victim:'(

      mä oon ite viel vasta 13 ja tiiän mitä tarkotat.. en ite juo tai polta tai todellakaan kiusaa, sillä ite oon ollu jo vuosien ajan kiusauksen uhri.. alko jostai 4lk. musta tuntuu säälittävält olla näiden ihmisten joukossa... se kiusaaminen aiheutti ihan hirveetä vahinkoa enkä enää ees joskus mennyt kouluu ja vaan pysyin sängyssä all day long.. mä oon jo pitkän aikaa pukeutunu erilailla ja kuunnellu erilaista musaa ku muut, ja siit mua sitte kiusataa.. voi vittujen kevät ku piti syntyy just nyt. onneksi bändit niinkuin esim yellowcard, coldplay, ja bring me the horizon pelasti mut masennuksesta, ennen ku se meni sinne itsemurhamaiselle tasolle.. on tullu myös mietittyy et miks ihmeessä kaikilla on nii hirvee kiire panemaan.. parin vuoden päästä jotai 11v poikia jotka on järkeviä kiusataan siitä ettei oo päässy pukille.. noni ja nyt sit oon menossa yläasteelle jossa ne kaikki kiusaajat oottaa. toivottakaa onnea :)

    • mukko

      Onko kikkiä? Kuulostaa kauheen ikävältä haluisin jutella enkä ole trolli!

      • victim:'(

        kerro oma kikkis ni voin kikata ku saan laturin.


      • mukko
        victim:'( kirjoitti:

        kerro oma kikkis ni voin kikata ku saan laturin.

        pavanot on mun kikki kikkaa mua


    • 14v tyttö

      Valitettavasti tää ei mee nuorien päähän :3 itse olen 14v tyttö, en käytä meikkiä,en juo,en polta. ja ylpeä siitä!
      kyllä ne teinit sitte tajuaa ku löytää itsensä tehlla makaamasta tupakan ja alkoholin liikakäytöstä vain sen takia kun esittävät niin kovaa ja isoja. omapahan on valinta.
      ja ps. meikki tuhoaa naaman.

      • 14v tyttö

        teholla


      • 14v tyttö

        ja siis ei oo mitää ongelmaa jos laittaa vähä ripsarii ja peittaria vaikka huonoon kohtiin mutta en ymmärrä jotka laittaa naaman täyteen meikkiä joka pitää illalla myrkyilä poistaa pois.


    • mukko

      No jaa liika meikki on liikaa

    • monessamaamieltä:)

      joo tiietään että monet ovat tuollaisia teinejä mutta miks helvetissä te kaikki niitten elämään yritätte vaikuttaa ku ne tekee omat päätöksensä ja käyttäytyy huonosti ymsyms... mutta omampahan elämän menee pilaamaan ! älkää te siitä välittäkö vaa pitäkää huoli että ette ite oo samanlaisia :)

    • NightHeartHowl

      Olen 12 ja olen varmana henkisesti 7.v. tasolla :D Ja RAKASTAN my litle poneja! Ja keppareita, ja kaikkee kivaa!!! :D :3

    • NightHeartHowl

      Niin ja en IKINÄ!!! meikkaa. SIIS I-K-I-N-Ä!

    • thounii6991

      Joo o itekki olen 97 (teini) ja pakko myöntää et kyllä osaa vituttaa itteenikinku kattoo noit 12-13v (tyttöjä) joilla 50kiloo meikkii juo,polttoo ja huoraa.. elämä on paskaa jos ei oo bileitä eikä poikaystävää jne... huoohh ja sit nääkin jotka laittelee näit kuvii aina et kun olin pieni halusin olla iso mitä oikein ajattelimme?.. joo sinä itte varmaankin säätelet sen missä porukois liikut,miten elät nuoruutes,alatko polttaa,juomaa.. nyt olen 16 ja voin sanoo mullon paljon oikeit kavereit ja kaikki ne jotka oli ihan paskoi kavereit jotka pilaa elämänsä tol mitä ne nyt tekee juo ja polttaa oon heittäny ne pois omasta elämästäni mun elämä on hyvää ja mullon vanhemmat jotka välittää :)

    • jjjuuumeteinit

      Niinhän me teinit ollaankin, millanenkohan ite olit teininä? ;) vai ootkos sä edes vielä ollut teini? :D ja et säkään kauheen järkevä ihminen ole jos sä tänne suomi24 tuut nuorten palstoille haukkuun niitä. Itehän olen 15v kohta 16v enkä ole edes kokeillut tupakkaa tai alkoholia vaikka jatkuvasti tulee tilaisuuksia.
      https://www.youtube.com/watch?v=Kt9WSl-MhO4

    • SoSad

      Yrität mutta et pysty. Valitettavasti et pysty parantamaan nykynuorten mieliä..et sitten millään. Asiaa ei kuitenkaan saa yleistää! Kaikki eivät ole samanlaisia, sen vaan sanon!

    • AlexDeLarge

      (APta tää tuskin viiden vuoden jälkee tavoittaa, saatika muita näistä keskustelijoista mutta)

      Luuletteko te ihan oikeasti, että tää kauhia "nykynuoriso" on ihan pohjanoteeraus? Menkääpä juttelemaan vanhemmillenne ja kysykää, millainen oli meno niiden teinivuosina. Tän päivän teinit on ihan saatanan fiksuja aikaisempaan verraten. Päihteiden käyttö laskenu silmissä, asioista tiedetään eikä hölmöillä lähellekään niin paljoa. Elektroniikka passivoi, joo, mutta se SoMeen ja sieltä tänne virtaava ulkonäköpainotteisuus on vain muuttanut muotoaan, kun nykään sen ulkonäön tuoman suosion voi periaatteessa laskea.

      Nuorempana muakin ärsytti varsinkin noi päihteisiin liittyvät tavat ja kulttuuri, mutta näin (viitisen vuotta)vanhempana on oppinut huomaamaan, ettei se nyt ihan oikeasti ole niin justiinsa. Alaikäisenä hörppäävä ja savuttava ihminen ei tosiaan välttämättä vajoa minnekkään fukin loputtomaan kuiluun.

    • 244544

      Antakaa nuorten nauttia elämästä. Nuoruushan on todella lyhyt aika, joten kyllä siitä pitää ottaa kaikki irti.

    • Alottaja on oikeessa, on tyhmää juoda ja pottaa, ja on tyhmää meikata noin nuorena, ku 13v on.

      Ja tiiän kyl et tää on vanha keskustelu.

    • Eiköhän teinit aina oo ollut samanlaisia, sitä paitsi ei oikeesti ees olla tollasiii :p

    • Oon 14 tyttö ja en oo ikinä testannu röökii ja en oo tommone materialisti vaikka käytänki adidas, nike, mut lähinnä niitäkin käytän koska oon urheilullinen ja jos ne on valmiiks päällä nii on helppo lähtee lenkille jos huvittaa

    • Ylä-aste

      Tässä olis kans se että ei sais yleistää:/
      Ei kaikki sitä tee, osa vain!
      Joten älkää yleistäkö

    • kysvitunmummo99

      tapa ittes vitun läski painat varmaa 800kg vitun idiootti oot varmaa joku 90v mummo joka ragee 24/7 varmaa asut jossai ulkohuussis

    • HuonojaMuistoja

      Hauska fakta: Ihmiset muistaa paremmin huonoja asioita toisista.

    • Anonyymi

      Ite meen ny kasille ja en oo koskaan meikannu ja mietin et pitäskö vai ei

      • Anonyymi

        Jos tuntuu että haluat nii anna mennä, ei siinä mitään vikaa oo. Ite aloitin meikkaamisen seiskalla, mut en meikkaa enää yhtä paljon kouluun koska en kerkeä enkä jaksa.


    • Anonyymi

      Oon ihan sama mieltä tost kaikest, mut meikkaamiseen puutun. Eihän siinä mitään vikaa oo?

    • Anonyymi

      Ennen kuin alat haukkumaan jokaista teiniä kehotan sinua opettelemaan kirjoittamaan

    • Anonyymi

      No mä oon ainaki 11 w ja leikitään vielä sokkoa ja peiliä eikä kukaan kaveriporukasta meikkaa. Vaikka ei siinä mitään pahaa oo.
      Joten aika tyhmää sanoa että "nykyteinit" on tuollaisia.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe