APUA toinen gerbiili kuoli, toinen vielä elossa..

surullinen--

Piiskaan itseäni jo nyt, koska olen ihan hirveä ihminen ja maailman huonoin lemmikkien omistaja!

Olen 15vuotias, muutin vasta vähän aika sitten pois kotoa koulun takia opiskelija asuntolaan.. Otin mukaani gerbiilini (2) jotka ovat/olivat jo lähes 3 vuotta vanhoja. Vanhempani ostivat ne minulle kun olin 12. En silloin tiettykään ajatellutkaan sitä hetkeä kun toinen niistä kuolee.. Olen kyllä kuullut ja lukenut, että kuollut kaveri monesti syödään..

No, nyt tänä aamuna toinen näistä oli kuollut ja osittain syöty. Heitin pyyhkeen terran päälle, koska olen äärettömän herkkä ja oksennan herkästi kun näen verta tai sisäelimiä ja nyt terrassa on sitten eläin jota en kovin tarkkaan edes voinut katsoa sillä näin jo huoneen toiselta puolelta niin paljon vaaleanpunaista että tiesin mitä on tapahtunut.

Koko päivän koulussa toivoin todella, että toinenkin gerbiili olisi kuollut, jotta voisin heittää koko peitetyn terraarion koulun isoon (maahan kaivettuun) roskikseen.

No eipäs, kun koulusta päästyäni toinen näistä on vielä elossa. Ja minun on ihan pakko myöntää, etten kykene edes raottamaan terran päällä olevaa pyyhettä saati sitten ottamaan kuolleen kaverin sieltä pois..

MITÄ TEEN? Kaverinikaan eivät kuulemma siihen pysty.. Hurjin ehdotti että heittäisin koko terran silti roskiin, mutta niin eläinrääkkääjä en kuitenkaan ole. En antaisi itselleni ikinä anteeksi sitä että heittäisin elävän lemmikkini roskikseen.

Auttakaa.. En oikeasti tiedä mitä teen :(

32

3272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2gerbiiinomistaja

      totuttele tilnteesee heittämäl sen pyyhkee pois ja nappaat elävän esim. kuljetus boksiin tai litat muovipussin käteen jakouraset vain ronskisti kuolleen pois. niin ainakin itse tekisin tai pyytäisin isääni :D

    • 18+14

      Ei hyvää päivää! Jos koko kannen peittää pyyhe niin kohta sieltä loppuu happi, hapenpuutteeseenko yrität tappaa elossa olevan gerbiilisi ja sanot että et ole eläinrääkkääjä? Nyt vaan otat sen gerbiilin sieltä terraariosta vaikka jollain hanskoilla laitat sen roskikseen ja viet roskat pois, ja vanhalle gerbiilillesi pidät tietysti PALJON seuraa, koska on nyt yksinään.
      En ymmärrä miten voit sanoa että olisit toivonut löytäväsi toisenkin gerbun kuolleena, tuollaisella ei pitäisi edes olla eläimiä, anteeksi nyt vaan.

      • edelline

        Niin ja lisäksi vielä että itse en roskikseen pystyisi kuollutta lemmikkiäni heittämään, mutta ajattelinpahan vaan että tuskin tuolta kammoltasi pystyt hautausseremonioita pitämään.


      • eläinrakasgerbiilifani
        edelline kirjoitti:

        Niin ja lisäksi vielä että itse en roskikseen pystyisi kuollutta lemmikkiäni heittämään, mutta ajattelinpahan vaan että tuskin tuolta kammoltasi pystyt hautausseremonioita pitämään.

        Samaa mieltä.Ei tollaselle saa antaa Mitään eläintä!


    • jkplf

      kaada terra kumolleen ja oota että gerpiili juoksee pois sieltä ja laita eteen verkko josta otat gerpsun kii

    • grekahbnisofe5thesp

      Kyllä lemmikin omistajan pitäisi kyetä ottamaan kuollut gerbiili pois! Muutenkin olet liian nuori huolehtimaan yksin gerbiiilistä.Ja oletko edes miettinyt gerbiilin kuolin syytä? Toinen gerbiilisi kuolee varmaan pian, eli ongelmaa ei tule olemaan yksinjääneelle. Vaikka eihän sinua kiinnosta se vaan oma pelkuruutesi. Mitä jos ottaisit selvää gerbiileistä tai lahjottaisit ne vanhemmillesi? Ja onko mielestäsi reilua heittää gerbiilivain roskiin hautaamatta? itse en pystyisi heittämään gerbiiliä roskiin, tai edes kiusaisi toista jättämällä kuolleen yksilön terraan. Paras vaihtoehto sinulle on joko lopettaa toinen gerbiili (kuolee kuitenkin pian) tai lahjottaa luotettavalle AIKUISELLE joka osaa hoitaa sitä myös.

    • Sedä

      ^ Tai sitten toinen gerbiili elää vielä pari vuotta. Ei voi tietää. Luultavasti ei elä jos terraan jättää lojumaan raadon...

    • 18+14

      Niin.. Ellei sitten ap ole jo ""lopettanut"" jäljelle jäänyttä gerbiiliä, vahingossa tai tahallaan noilla pyyheoperaatioillaan... Todella lapsellista touhua, ja tuon kaverin ehdotus on kyllä kaikkien aikojen TYHMIN, olettehan kuitenkin jo iältänne teini-ikäisiä, ette pieniä lapsia.

      Raportoihan aloittelija vähän että miten järjestit asian, kerta täältä neuvoja kyselit?

    • JOKUU09Y63425+3286

      Hei
      Itselläni on kaks gerbiiliä sain ne kymmenen vanhana. Itse tekisin tossa tilanteessa sillai että ottaisin kuolleen hanskalla pois.

    • Käyttää pyyhettä

      Ei se pyyhe jyrsijää hapinpuutteeseen tapa, ilmanvaihto kärsii mutta harvemmin ne siihen kuolee (ellei ammoniakkitaso pääse liian korkealle).
      Nyt ollut hiiriterran päällä pyyhe jo puolitoista vuotta, eikä ne siihen ole kuolleet.

      Ja se on lemmikinomistajan yksi vastuualue, että pystyy hoitamaan kuolleen lemmikkinsä pois kunnialla (tai on varmistanut etukäteen, että lähipiirissä on joku joka homman kykenee hoitamaan). Jos tähän ei pysty, niin ei kannata tulevaisuudessa lemmikkiä ottaa, ennen kuin on aivan varma, että pystyy tilanteen hallitsemaan.

      • ^

        Siis hapenpuutteeseen* :D


    • hjlxnkmj

      jos et ota kuolluta kaveria pois siitä voi tarttua jokin tauti

    • 20gerbiilinomistaja

      Voi teitä valopäitä...

      • Dr. Pepper

        Oikeessa oot :D


      • gerbilgirl1997
        Dr. Pepper kirjoitti:

        Oikeessa oot :D

        ky mäkii pystyn ottaa kuolleet pois terrasta vaikka kipeää tekeekin.


    • Gerbu tyttö

      Multa on kuollu 2 gerbiiliä ja 1 on vielä jäljellä.Ekan gerbiilin kuolema oli tosi raskas unohtaa,mutta kyllä se siitä ohi meni.Noh!Meni noin 2 kuukautta ja sitten
      toinen söpöimmistä kuoli.Ja se päivä oli tänään.Viimeinen eloon jäänyt gerbuni oli ilmeisesti purrut siltä kaikki sormet irti!!!;(Vielä sen lisäksi sormeton kerbiilini oli sairas.Enää minulla on jäljellä 1 gerbiili josta en pidä paljon,koska se on niin kamalan säikky.Onneksi se ei pure.Ostan silti toisen gerbiilin,ettei tuokaan kuolisi
      ainakaan yksinäisyyteen.Onneksi saan ottaa edes pieniä lemmikkejä itselleni,kun isälläni on astma.toisen gerbiilini kuolema tapahtui: 8.1. vuonna.2012



      En unohda gerbiilejäni Hipsua,Tipsua enkä Nipsua koskaan!

      • Sureva

        Gerbu tyttö, otan osaa ;(


      • TeroJaNiilo

        Ei gerbiili voi yksinäisyyteen kuolla.


      • Gerbiilifani04
        TeroJaNiilo kirjoitti:

        Ei gerbiili voi yksinäisyyteen kuolla.

        Gerbiili voi kuolla yksinäisyyteen!


      • Anonyymi
        TeroJaNiilo kirjoitti:

        Ei gerbiili voi yksinäisyyteen kuolla.

        Kyllä voi


      • Anonyymi

        Otan osaa


    • GerbujenPuolesta

      Gerbu tyttö otan osaa ;( MUTTA MITEN IHMEESSÄ VOIT LAITTAA GERBIILISI SÖPÖYS-JÄRJESTYKSEEN?! Kaikki gerebiilit ovat mielestani söpöjä. Kerran näin eläinkaupassa gerbun jolla oli karvat joistakin kohtia lähtenyt ja myöskin häntä oli vinossa tai puolimatkassa vääntynyt.. Ja se gerbiili oli mielestäni erittäin kaunis, tosin kauppiaat sanoivat että se on erittäin sairas ;(

      Aloittajalle: Minulla oli sama ongelma 10vuotiaana ja tosiaan otin syödyn gerbun hanskoilla pois ja hautasin rasiassa! Otan osaa gerbiilisi puolesta EN SINUN.

    • gerbu

      Hei haloo! nimim surullinen on joo ihan älytöntä ettet voi ottaa gerbiiliäs pois terraariosta! kannattaa tosiaan antaa se toinen osaavalle aikuiselle. mutta te muut kommentoineet!!!!!!!!!!!!!! nimim surullinen sillä on gerbu kuollu ja te vaa haukutte sitä! otan osaa kaikkien muiden gerbujen kuolemista

      • gerbu

        myös siis nimim surullinen gerbun kuolemasta =(


    • hjadoiwhdfweifoh

      Gerbu Tyttö/ Et voi laittaa noin vaan vierasta gerbiiliä toisen kaa samaan häkkiin/terraan whatewer, koska ne tappaa toisensa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • gerbiilifaniii

      Sain mun gerbiilit 2010 a toinen tänää kuoli päivällä se kuoli et ei se kerin erras kauaa olee.. Otin kumihanskoilla pois ja hautasin sen aidan taakse.. I love you forever!

    • Rip<3

      Mulla kuoli tänään toinen kahdesta gerbiilistäni, ja ne on ollu mulle ihan huipputärkeitä, koska mulla ei oo kauheesti kavereita;( oon vaa itkeny koko päivän toisen gerbun kuolemaa ja tää on mulle ollu tosi iso juttu:( jo pitkään oon tiedostamu että kohta koittaa aika mutta oon vaa aina ajatellu että ne on niin ihania ja elinvoimasia ja sulosii ettei ne saa vielä kuolla.. Sitte tänään aamulla otin sen jädelle ja sen kaikki ruumiinosat oli halvaantunu, ja siinä kädelle se sitte nukkui pois:( toinen mun ystävistä on nyt poissa:( lepää rauhassa kulti

    • Gerbiili-Fani :3

      Siis nyt hyvänen aika otat sen pyyhkeen pois siitä terraarion päältä, eihän se toinen gerbiili (joka on vielä elossa) niin sehän ei saa happea! :O

      Otat sen kuolleen gerbiilin sieltä jotenkin pois, vaikka hanskoilla tai joillain...

      Tai jos olet NIIN herkkä, niin pyydä vaikka vanhempiasi! (:

      PS. Itse en ole kokenut tätä samaa juttua, joten en osaa auttaa enempää ♣

      • Ei mikään pyyhe estä happea kulkemasta :D Voit vaikka testata laittamalla pyyhkeen naamallesi :P Toki pyyhe saattaa vähentää ilman kulkua => sellaista ei tule terran päällä pitää.


    • 2014 (y)

      Näillä kukkahattu tädeille pitäs antaa kyllä turpaan niin kovaa että hattu lentää.. Jaksaavat murmuttaa joka hemmetin asiasta. Vanha juttuhan tämä on, mutta huvitti kommentit.

    • vajakkejariittää

      Tämän on pakko olla provo.

    • Anonyymi

      Kyllä gerbiilin omistajan pitäisi kyetä ottamaan kuollut gerbiili terraariosta...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe