Matala-/korkeapaine

Eilen oli järkyttävä päivä heti herätessä, silmiensä ummistamiseen saakka yöllä.

Aamusta yöhön tärisin, ja takykardiaa noin tunti päivän päätteeksi.

Kuin kuolemankielissä nukkumaan.

- Tänään paljon vähemmän oireita, ja sattumalta myös korkeapaine.

Samoja kokemuksia?

3

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silloin, kun keuhkoni olivat oikein kipeät ja käytin astmalääkkeitä (maaliskuun alkuun 2010 saakka), pahinta oli juuri kostea ilma.

      Ennen niin raikas ilma sattui keuhkoissa, ja olo oli kauttaaltaan kurja.

      Aivan kuin sama jatkuisi poskiontelojen kautta nyt; tai sattumaa vain.

      • Pengoin jo eilen noita asioita vähän suomen kielellä, mutten löytänyt kovin paljoa. Törmäsin kyllä mainintaan pölypunkkien nopeasta lisääntymisestä kostealla ilmalla.

        Ja jo aiemmin olen löytänyt tämän paikan, jossa voi seurata Cladosporium- ja Alternaria -homesienten pitoisuuksia ulkoilmassa:

        http://aerobiologia.utu.fi/tiedotus/siitepolytiedote/

        Mutta homeita ja tekijöitä on paljon muitakin, ei ne tuohon lopu.

        Aloin sitten huvikseen penkoa englannin kielellä ja heti alkuunsa törmäsin tähän:

        DAMPNESS AND MOULD - WHO Europe - World Health Organization
        www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0017/43325/E92645.pdf

        Siinä on yli parin sadan sivuinen paketti kosteudesta ja homeesta, koskien sisäilmaa näköjään.


      • sanasinko kirjoitti:

        Pengoin jo eilen noita asioita vähän suomen kielellä, mutten löytänyt kovin paljoa. Törmäsin kyllä mainintaan pölypunkkien nopeasta lisääntymisestä kostealla ilmalla.

        Ja jo aiemmin olen löytänyt tämän paikan, jossa voi seurata Cladosporium- ja Alternaria -homesienten pitoisuuksia ulkoilmassa:

        http://aerobiologia.utu.fi/tiedotus/siitepolytiedote/

        Mutta homeita ja tekijöitä on paljon muitakin, ei ne tuohon lopu.

        Aloin sitten huvikseen penkoa englannin kielellä ja heti alkuunsa törmäsin tähän:

        DAMPNESS AND MOULD - WHO Europe - World Health Organization
        www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0017/43325/E92645.pdf

        Siinä on yli parin sadan sivuinen paketti kosteudesta ja homeesta, koskien sisäilmaa näköjään.

        "Siinä on yli parin sadan sivuinen paketti kosteudesta ja homeesta, koskien sisäilmaa näköjään."

        - Päästyäni pdf-tiedoston sivulle 23 [INTRODUCTION 5] törmäsin taulukkoon, jossa mainittiin biologisina altistajina seuraavat tekijät:

        ● β-glucans

        ● Toxins

        ● Spores

        ● Cell fragments

        ● MVOC


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe