Minä ja tasan vuoden nuorempi miespuolinen serkkuni(neitsyt=poitsut)olemme horoskoopissa neitsyeitä, mutta ei todellakaan mitään pikkutarkkoja. Meillä/minulla ainakin viisi koneellista pyykkiä odottaa kaappiin laittamista, ikkunan pesut tekemättä, pihakukat laittamatta, kaapit siivoamatta yms.yms.yms...en tiedä johtuuko se siitä, että olemme niin lähellä leijonaa molemmat 24.8.Onko muilla samaa kokemusta?? kertokaa.. please..tunnemme olevamme erilaisia neitsyeitä...
pikkutarkkaa(ko)?
13
1059
Vastaukset
- n22
Olen neitsytnainen, mutta en todellakaan mikään pikkutarkka nipottaja. Siivoan kun siivoan, en puunaa ja kiillota joka nurkkaa, vaatteet on siellä minne ne jätän, työpöydällä on paperi- ja kirjapinot jne jne. En tiedä onko leijonan merkillä yhtään mitään merkitystä, koska en sen tarkemmin ole astrologiaa tutkinut. En ole syntynyt lähellä leijonaa, vaan syyskuun alkupuoliskolla, mutta kylläkin olen nouseva leijona... Jos sillä nyt siis mitään väliä edes on.
- Astrologian harrastaja
Horoskoopissa on paljon muitakin tekijöitä kuin pelkkä aurinkomerkki. Jos esimerkikisi kuu- ja nousumerkki ovat hyvin erilaisissa merkeissä kuin Neitsyt niin se voi vähentää aurinkomerkin vaikutusta huomattavasti. Horoskooppia pitää katsoa kokonaisuutena. Aurinkomerkki on vain osa ihmisen luonnetta, tosin tärkeä sellainen.
- HuuHaa
...olen syntynyt 24.8 enkä todellakaan ole mikään pikkutarkka. Vähän väliä joku tuttu on huomautellut että "voisit joskus siivota" ja kämppäkin on kuin pommin jäljiltä melki joka päivä. Että ette yhtään oo erillaisia... Toiset on hirveen innokkaita siivoon ja pitään paikat puti puhtaana ja toiset taas ei. ;)
- Ikuinen Neitsyt
Ihanaa....Mie olen luullut olevani todellinen poikkeus Neitsyen merkissä...En todellakaan ole pikkutarkka ..eikä cd:t ole hyllyssä aakkosjärjestyksessä...tai mitkään muutkaan tavarat..Ja silti kannan Neitsyen tähtimerkkiä..Ja olen syntynyt minäkin 24.8.
- pikkutarkkaa(ko)
Ikuinen Neitsyt kirjoitti:
Ihanaa....Mie olen luullut olevani todellinen poikkeus Neitsyen merkissä...En todellakaan ole pikkutarkka ..eikä cd:t ole hyllyssä aakkosjärjestyksessä...tai mitkään muutkaan tavarat..Ja silti kannan Neitsyen tähtimerkkiä..Ja olen syntynyt minäkin 24.8.
onpa kiva kuulla että en ole ainut "sotkuinen neitsyt". Pitäisi taas ottaa itseä niskasta kiini ja aamulla tyhjentää astianpesukone (ja täyttää) sekä pestä pyykkiä, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa eikä kiinnosta...Muuten kaikki on ihan ok..mutta kotityöt tökkii
- prii
olokaapa ihmees erillaisii...
mie ainki oon ja aion ollakki.
Paljon vaikuttaa kuu-, nouseva- ja laskevamerkki
Ja niistä kaikist muodostuu siun oma ihtes- Ässä
Minä olen neitsyt myös, ja voin todellakin sanoa että olen erittäin pikkutarkka! Jopa liiankin tarkka... Illalla on vaikea ruveta nukkumaan jos lattialla lojuu vaikkapa vaatteita... :D
- Ässä
Ässä kirjoitti:
Minä olen neitsyt myös, ja voin todellakin sanoa että olen erittäin pikkutarkka! Jopa liiankin tarkka... Illalla on vaikea ruveta nukkumaan jos lattialla lojuu vaikkapa vaatteita... :D
Niin, ja sen vielä sanon että olen naispuolinen henkilö.
- jumpe81
Ässä kirjoitti:
Niin, ja sen vielä sanon että olen naispuolinen henkilö.
joo, sama vika on mullakin,olen onnellinen silloin kun olen juuri siivonnut kämpän, kaikki hohtaa puhtauttaan eikä missään ole mitään ylimääräistä lojumassa!;-) Tämä on siis sellainen ihannetilanne minulle, mutta olen huomannut nykyisin masennuksesta kärsiessäni, että en "jaksa" siivota vaikka näenkin kaiken sotkun ympärilläni vain kasvavan ja kasvavan, ja se jos mikä masentaa minua entisestään..
Ainut asia mikä kämpässäni pysyy AINA järjestyksessa on levyhyllyni;levyt ovat kategorioittain aakkosjärjestyksessä..;-D Tästä olen saanut kuulla kavereiltani lukemattomia kertoja!(ja tietty saan sätkyn jos huomaan että joku levittelee levyjäni ympäriinsä ja sotkee järjestyksen..
Onse hullua.
- Neitsyt+nouseva neitsyt
Olen oikeasti todella pikkutarkka. Huomaan kaiken epäjärjestyksen ja lian heti. En voi sietää sitä, että tavarat on sekaisin.
Silti...
Meidän keittiön pöytä notkuu vanhoja lehtiä, tenavien jäljiltä kaikki ruuan tähteet makaa lattialla jos ovat sinne pudonneet, ruokapöytä saattaa olla montakin päivää pyyhkimättä, viikkosiivot jää hyvin usein tekemättä, mattoja en jaksa viedä ulos kuin jouluna ja juhannuksena, pölyt on kirjahyllystä pyyhkimättä varmaan joulusta asti, jääkaappi tosi törkyinen... listaa voisi jatkaa loputtomiin!
Neitsyen pikkutarkkuus siisteydessä onkin sitä, että ainakin huomaa kaiken epäjärjestyksen asunnossaan ja ympäristössään ja haluaisi pitää paikat siistinä, mutta ei kenties aina pysty siihen!
Minä haluaisin pitää kirjat kirjahyllyssä pituusjärjestyksessä, tiskikaapissa pitäisin Kartio-lasit vasemmalla reunalla, muut lasit niiden oikealla puolella, sitten lasten juomamukit ja viimeisenä oikealla kahvimukit. Joka kerta kun avaan tiskikaapin ja näen lasit ja kupit sekaisin siellä niin ärsyynnyn siitä sotkusta ja laitan kaapin oven äkkiä uudestaan kiinni. Olen yrittänyt päästä tästä järjestämisen tarpeesta eroon, mutta vaikeaa se on. Toisaalta se on tosi hauskaa, kun ymmärtää mistä on kyse!
Maustepurkit olen järjestänyt ensin pituusjärjestykseen ja sitten mausteen värin perusteella järjestykseen vaaleimmasta tummimpaan. Mausteet taitaakin olla ainoat, jotka on pysyneet järjestyksessä, koska niitä ei kukaan muu meidän taloudessa tarvitse! Mieheni yrittääkin piruuttaan sekoittaa kuvioitani, jos vaan sattuu ne huomaamaan.
Ainakin leijona-siskooni verrattuna olemme samanlaisia siinä että talous on totaalisen epäjärjestyksen vallassa, mutta ero on siinä että mua se haittaa ja siskoani ei tippaakaan! - Neitsykäinen...
Huh!
Ihanaa kuulla, että ei olekkaan ainoa laatuaan!
Kämppä on kuin pommi-iskun jäljiltä....tavarat hujan hajan ja kärsin itse tästä suunnatomasti.
Kaikien tavaroiden tulisi olla tietyillä oikeilla paikoillaan, oikeassa järjestyksessä.
Astioiden kuivuskaapissakin oikeissa kohdissa, oikeinpäin =) ,(useimmiten astiat kuitenkin löytyvät tiskipöydältä tiskausta odottamassa).
Vaatteetkin oion millilleen kuivumaan ripustaessa telineeseen, myös sukat vieretysten pareittain siististi.(tämä sentään on onnistunut...kun vain saa ensin pestyä ne vaatteet...)
Sitten ne jäävätkin odottamaan kaappiin järjestämistä.
Ikkunoita olen pessyt...hmm...koskakohan?
Kukkia ei ole, kun ne eivät oikein "viihdy" täällä.
Jääkaapista en viitsi puhua, pakastinkin odottaa sulatusta.
Olen oikea perfektionisti kaiken järjestyksen ja siivouksen suhteen ja siltikään en ole vielä siihen pystynyt. Ehkä sitten joskus?
Itse olen syntynyt syyskuun alkupuolella.- Neitsyt + nouseva neitsyt
Minä laitan paidat ja housut aina samoin päin narulle kuivumaan, etupuoli päällepäin. Siitä ne on sitten näppärä kääriä kaappiin, kun ei tarvi erikseen kääntää. Huomaan kyllä heti jos joku toinen on laittanut vaatteet narulle ja heti on kuviot sekaisin ja enää ei huvita koko pyykkäys!
Sukat laitan pareittain samalla pyykkipojalla kiinni ja tietenkin omat sukat yhdelle narulle, miehen toiselle, lasten omalleen... samoin alkkarit.
Tiskit meillä kulkee aika hyvin pöydästä tiskikoneeseen. Jokainen laittaa itse astiansa. Mutta... mikä piru siinä on, että niitä matalia mukeja ei voi laittaa sinne oikealle puolelle ja syviä lautasia alhaalla vasemmalle. Pakkohan ne on sitten siirtää ennen kuin koneen laittaa päälle, muuten se on niin v-mäinen tyhjätä!
=)
- juuu
mä en ainakaan oo pikkutarkka!! aina kaikki levällään omas huoneessa.. en tajuu miks neitsuitä kutsutaan pikkutarkoiksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381760
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618