Lääkäriä on hälytetty vaikka kuinka monta kertaa kotiin.
Diagnoosi jää tekemättä.
- Tulisit nyt katsomaan, mies sanoo. - Vaimoni tila on stabiili.
- Hypokondriaa se vain on, lääkäri sanoo.
- Ei kun homesairautta, mies väittää.
- Semmoista ei ole olemassakaan, lääkäri kuittaa. - Mutta voin tulla, jos tila on stabiili jo. Luulosairauksia on raskasta hoitaa.
o o o
Sitten lääkäri tulee, ja vaimo makaa rauhallisena paikallaan, ketarat ojossa.
- Kuoli eilen, mies toteaa kyynisesti. - Pistivät sairaalastakin kotiin.
- Annas kun katson... Hmm. Voi, voi, kuinka pahaksi päässyttä hypokondriaa. - Mikäs täällä muuten haisee?
- Vaimohan se, home tappoi.
- Ei home mitään tapa, vaimosi voisi lopettaa jo potemisen ja lähteä töihin.
- Mutta hän on vainaja.
- Ei, ei, väärä luulo. Töihin siitä vaan! - Ei täällä vainajienkaan ole sopivaa maata ja potea jotain luulotautia. - Minun lääkärikirjassani ei puhuta ollenkaan tällaisista sairauksista, ja kun ei puhuta, niitä ei ole edes olemassa, tuliko selväksi?
- ???
Homehypokondriaa
4
77
Vastaukset
- ???
Olikohan lääkäri se kuuluisa vakuutuslääkäri?
Sieluni silmin olen nähnyt erilaisia sketsejä tilanteista, joissa potilas käy lääkärissä.
Potilaat vaihtuvat vaan, mutta tauti on aina sama, eli luulotautia, lääkärin mielestä.
Lopulta lääkärin tauti menee niin pitkälle, että hän pitää kuolluttakin vain luulosairaana.
- Mustaa huumoria, mutta aivan liian moni kuolee lääkärien laiminlyöntien vuoksi tänä päivänä.
- PERTTI EINARI VILEN
hAISKAHTAA KUTOSELTA SIIS 6.
"Hengitetyt sieni-itiöt voivat infektoida keuhkot ja levitä kehon muihin osiin. Blastomykoosi on sieni, joka kasvaa kehon sisällä hiivamuodossa. Nämä hiivasolut voivat aiheuttaa vakavan, invasiivisen infektion, joka on joskus kuolettava, koska diagnoosia ei tehdä eikä tehokasta lääkitystä määrätä. Hiivasolut leviävät kuin syöpäsolut verenkierron välityksellä ja voivat kasvaa kehon jokaisessa kudoksessa.
"Minulla oli kyseenalainen tilaisuus tutkia keuhkojen sieni-infektiota kohdattuani sairauden kesällä 2006. Oireeni - rintakipu, kuume, väsymys, hengenahdistus ja laihtuminen - etenivät hitaasti useiden viikkojen aikana. Tiesin, että minulla oli tuntematon ja vakava infektio, joka tuntui yhä enemmän henkeä uhkaavalta. Nielu- ja yskösviljely eivät paljastaneet infektion identiteettiä ja antibakteeriset antibiootit eivät auttaneet. --"
- Lääkäri Stephen Gislason blastomykoosistaan, ks.
http://www.nutramed.com/Fungi/blastomycosis_story.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683267
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272333Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t301829Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja241281Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631187Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187