Homehypokondriaa

Lääkäriä on hälytetty vaikka kuinka monta kertaa kotiin.

Diagnoosi jää tekemättä.

- Tulisit nyt katsomaan, mies sanoo. - Vaimoni tila on stabiili.

- Hypokondriaa se vain on, lääkäri sanoo.

- Ei kun homesairautta, mies väittää.

- Semmoista ei ole olemassakaan, lääkäri kuittaa. - Mutta voin tulla, jos tila on stabiili jo. Luulosairauksia on raskasta hoitaa.

o o o

Sitten lääkäri tulee, ja vaimo makaa rauhallisena paikallaan, ketarat ojossa.

- Kuoli eilen, mies toteaa kyynisesti. - Pistivät sairaalastakin kotiin.

- Annas kun katson... Hmm. Voi, voi, kuinka pahaksi päässyttä hypokondriaa. - Mikäs täällä muuten haisee?

- Vaimohan se, home tappoi.

- Ei home mitään tapa, vaimosi voisi lopettaa jo potemisen ja lähteä töihin.

- Mutta hän on vainaja.

- Ei, ei, väärä luulo. Töihin siitä vaan! - Ei täällä vainajienkaan ole sopivaa maata ja potea jotain luulotautia. - Minun lääkärikirjassani ei puhuta ollenkaan tällaisista sairauksista, ja kun ei puhuta, niitä ei ole edes olemassa, tuliko selväksi?

- ???

4

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

Olikohan lääkäri se kuuluisa vakuutuslääkäri?

• Sieluni silmin olen nähnyt erilaisia sketsejä tilanteista, joissa potilas käy lääkärissä.

Potilaat vaihtuvat vaan, mutta tauti on aina sama, eli luulotautia, lääkärin mielestä.

Lopulta lääkärin tauti menee niin pitkälle, että hän pitää kuolluttakin vain luulosairaana.

- Mustaa huumoria, mutta aivan liian moni kuolee lääkärien laiminlyöntien vuoksi tänä päivänä.

• PERTTI EINARI VILEN

hAISKAHTAA KUTOSELTA SIIS 6.

• "Hengitetyt sieni-itiöt voivat infektoida keuhkot ja levitä kehon muihin osiin. Blastomykoosi on sieni, joka kasvaa kehon sisällä hiivamuodossa. Nämä hiivasolut voivat aiheuttaa vakavan, invasiivisen infektion, joka on joskus kuolettava, koska diagnoosia ei tehdä eikä tehokasta lääkitystä määrätä. Hiivasolut leviävät kuin syöpäsolut verenkierron välityksellä ja voivat kasvaa kehon jokaisessa kudoksessa.

"Minulla oli kyseenalainen tilaisuus tutkia keuhkojen sieni-infektiota kohdattuani sairauden kesällä 2006. Oireeni - rintakipu, kuume, väsymys, hengenahdistus ja laihtuminen - etenivät hitaasti useiden viikkojen aikana. Tiesin, että minulla oli tuntematon ja vakava infektio, joka tuntui yhä enemmän henkeä uhkaavalta. Nielu- ja yskösviljely eivät paljastaneet infektion identiteettiä ja antibakteeriset antibiootit eivät auttaneet. --"

- Lääkäri Stephen Gislason blastomykoosistaan, ks.
      http://www.nutramed.com/Fungi/blastomycosis_story.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      488
      1825
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1557
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1358
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1340
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      925
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      899
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      886
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      751
    9. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      746
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      732
    Aihe