Löysin vihdoinkin suppilovahveroita mutta vieressä oli esiintymä jossa aivan samanlaisia sieniä mutta lakin väri päältä paljon tummemman ruskea ja jalka aavistuksen oranssimpi. Onko suppilovahveroiden väreissä näinkin paljon eroja vaikka kasvavat vierekkäin vai eikö tummepi ole suppilovahvero ollenkaan...
suppilovahveron väri
1
473
Vastaukset
Suppilovahveroiden ulkonäkö vaihtelee suuresti. Sitten on kosteikkovahverop, joka muistuttaa suppilovahveroa, Epäilen että nuo ehkä risteytyvät keskenään, mutta se on vain oma ajatukseni. Samoin luulen että siitä voisi olla erotettavissa alalajeja: löytäähän tutkimus muistakin yleisistä sienista jatkuvasti alalajeja.
Suppiksia löytyy joka tapauksessa suuri variaatio, joista vain osa vastaa lajikuvausta. Itse en osaa erotella niitä, mutta sikäli kuin tiedän ei tarvitsekaan. Kaikki hyviä ruokasieniä.
Tuossa luettelo vahveroista. Suppisten kuvissa näkyy hyvin tuo variointi: ftp://www.nic.funet.fi/index/Tree_of_life/fungi/basidiomycotina/cantharellales/cantharellaceae/cantharellus/index.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972