suppilovahveron väri

rii88

Löysin vihdoinkin suppilovahveroita mutta vieressä oli esiintymä jossa aivan samanlaisia sieniä mutta lakin väri päältä paljon tummemman ruskea ja jalka aavistuksen oranssimpi. Onko suppilovahveroiden väreissä näinkin paljon eroja vaikka kasvavat vierekkäin vai eikö tummepi ole suppilovahvero ollenkaan...

1

539

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suppilovahveroiden ulkonäkö vaihtelee suuresti. Sitten on kosteikkovahverop, joka muistuttaa suppilovahveroa, Epäilen että nuo ehkä risteytyvät keskenään, mutta se on vain oma ajatukseni. Samoin luulen että siitä voisi olla erotettavissa alalajeja: löytäähän tutkimus muistakin yleisistä sienista jatkuvasti alalajeja.

Suppiksia löytyy joka tapauksessa suuri variaatio, joista vain osa vastaa lajikuvausta. Itse en osaa erotella niitä, mutta sikäli kuin tiedän ei tarvitsekaan. Kaikki hyviä ruokasieniä.

Tuossa luettelo vahveroista. Suppisten kuvissa näkyy hyvin tuo variointi: ftp://www.nic.funet.fi/index/Tree_of_life/fungi/basidiomycotina/cantharellales/cantharellaceae/cantharellus/index.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1392
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      815
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe