DNA-kytkykusetus.. PRKL!

DNA SUX!

Tilanne on tämä. Otin loppukeväästä -11 N8 kytkynä DNA storesta. Ja maksoin puhelimen pois pari kuukautta sitten. Sopimuskautta on jäljellä siis vielä reippaasti. Tiedustelin DNA:n asiakaspalvelusta sim-korttilukituksen purkua sillä aikomuksena olisi hankkia uusi N9 sen tullessa markkinoille. Asiakaspalvelija ystävällisesti ilmoitti minulle, että sim-korttilukitusta ei voi purkaa sopimuskauden aikana vaan sopimus on lusittava loppuun.
Tilanne on siis seuraava: Jos haluan lukituksen poistettavan on minun maksettava koko sopimuskauden kuukausimaksut pois (mikä ei ole kummoinenkaan ongelmaa) mutta lisäksi joutuisin maksamaan 90 € sakon koska irtisanon sopimuksen.
Asia kummastuttaa minua sillä tilanne on verrattavissa siihen, että ostaisin auton. Maksaisin sen kerralla pois, mutta rahoitusyhtiö ei suostuisi lähettämään minulle auton luovaria. Kännykkähän on minun kuitenkin loppupeleissä kun velan olen DNA:n suuntaan maksanut.
Kun tiedustelin miksi esim. Soneralla ei ole SIM-kortti lukittuja puhelimia tyytyi asiakaspalvelija toteamaan, ettei tiedä miksi muilla operaattoreilla on tälläisiä menetelmiä mutta heilläpä ei ole... Tästäpä voikin vetää seuraavanlaisen johtopäätöksen. DNA KUSEE JA RANKASTI! Ja heillä on takuulla ikuisiksi ajoiksi yksi asiakas vähemmän.

9

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DNA SUX!

Lisäksi vielä... Onko kenelläkään tietoa millä kikkakeinolla saisin korttilukituksen poistettua kotikonstein.

Kiitos ja kumarrus.

• supermatkustelija

Tietenkin tämä käytäntö on aivan hanurista, mutta tämähän on juuri koko kytkykaupan idea. Operaattori hyötyy sinun käyttämistäsi puheluistasi, ja sinut on pakotettu käyttämään ko. operaattorin liittymää kytkykännykässäsi määrätyn aikajakson. Näin estetään esim. se, että ottaisit halvimman mahdollisen liittymän ja käyttäisit esim. DNA:n kytkyluurissa Saunalahden liittymää.

Sinällään valittaminen on turhaa. Asia mainitaan hyvin selkeästi jo sopimusta tehdessä. 2 vuotta on yllättävänkin pitkä sopimusaika, jota ei välttämättä tajua sopimuksentekohetkellä. Harmillista, mutta totta.

Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että kytkyluuria pitäisi voida päivittää kesken sopimuskauden, eli jos sinulla on vaikkapa juuri kytkyllinen N8 ja haluat vaihtaa puhelinta SAMAN OPERAATTORIN sisällä sopimusjakson aikana, se onnistuisi maksamalla pois vanhan puhelimen kuukausierät sekä muuttamalla sopimuksen kestoa niin että se olisi kaksi vuotta uuden luurin hankkimisesta eteenpäin.

Operaattoreilla on tässä asiassa varmasti paljon kehitettävää.

• Slavery

no ei operaattorin tehtävä olekaan mukautua jokaiseen asiakkaan mielenmuutokseen. Mitä tästä opimme? jos haluat vaihtaa puhelinta usein niin ei todellakaan kannata ottaa orjaliittymää.

• Tätä mieltä minäkin olen, ja sentakia ostan aina puhelimen suoraan kaupasta ilman liittymää.... vaikka tulisi kalliimmaksi...

• DNA SUX!

Oletetaan että tuote ei vastaakkaan asiakkaan odotuksia. Siinä tapauksessa on vähintäänkin kohtuullista että kun puhelin on maksettu. Sen saisi täysin itselleen ja voisi katsoa markkinoilta parempaa vaihtoehtoa.
      Kyllä operaattorin puolelta pitäisi myöskin löytyä joustoa varsinkin jos aikeissa on esim. ottaa samalta operaattorilta jokin toinen puhelin-malli. On aivan älytöntä, että jos puhelin jonka on kytkynä ottanut osoittautuukin täydeksi sudeksi, että se olisi vaan purtava hammasta siihen saakka kunnes sopimusaika on umpeutunut.

• 58+1/12*5852

itsellä on uusi soneran kytky. Hain puhelimen sonera-kaupasta ja kysyin sim-lukosta. Minulle se asia ei ole ongema.

VASTAUS OLI, että reilut kaksi vuotta sitten on ollut soneralla viimeiset sim-lukitut puhelimet.

En halua kaivaa verta nenästä, mutta luulen että alkajan ongelma on kallis laite, vaikka hän sen kiistää. Miksi alkaja haluaa purkaa sim-lukon, syy on se, että joku vois myydä kytkyn edullistesti, jos sen toimivuudesta olis takuu!

• w4esr5t678yu9op0+

Saunalahti kusetus!! ajattelin laittaa lusikkani soppaan myös.Itselläni on ollut useamman vuoden saunalahden 3000min puhepaketti data ja edellisen päätyttyä jatkoin sopimusta uuden puhelimen kanssa,asiakaspalvelija lupasi tingattuani vielä 10€ 10kk ajan alennusta puheajasta,joten jatkoin sopimusta 2 vuotta,mutta ensimmäisen laskun saavuttua ihmettelin miksi lasku oli niin suuri,ja soitin asiakaspalveluun.Siellä sanottiin,että alennus on YLI 3000 min menevistä puheluista eikä 10€ vähennetä minun puhepaketin hinnasta,eikä minun puhelut mene koskaan yli 3000min joten sekin alennus jäi saamatta.Eikä asiakaspalvelija maininnut sanallakaan kun sopimusta tein,että alennus koskee vain ylimeneviä puheluita.

• 15+2

Ikinä ei kannata heti tehdä sopimusta operaattorin kanssa vaikka asiakaspalvelija väittäisi mitä, vaan kannattaa itse rauhassa perehtyä niihin sopimusehtoihin. Eikä missään nimessä kannata puhelimessa hyväksyä sopimusta, sillä silloin jää moni asia pimentoon. Tuossa tapauksessasi on kyllä sinua johdettu harhaan, ellei sopimusehdoissa ole mainintaa mitä alennus koskee. Mikäli siltä tuo ehto löytyy ja olet ne jättänyt lukematta, voit vain syyttää itseäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      28
      1592
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1560
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1330
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1135
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe